Vermiste kiters Slufter gevonden, wat ging er mis?

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #200 April 17, 2014, 11:09:03
edit2Rapporteer  
Ik post ook niet heel veel hier ik heb niet zoveel ervaring als de rest hier maar lees graag mee en leer.

Ik Schrok maandag aardig van het nieuws en ben het blijven volgen wil graag weten wat er mis ging en wat je er van kunt leren.
Als ik Rob zie bij P&W denk ik ook die zegt nuttige dingen is geschrokken maar gaat door met kiten wat totaal te begrijpen is.

Als ik dan Wim zie bij L1 denk ik echt wat is dit?? sorry hoor Wim ben je onzeker dat je zulke verhalen moet ophouden en er zo laconiek over moet praten?? Dit is echt totaal niet stoer, prima dat je niet bang bent voor de dood.. en ben oprecht blij dat jullie het beide hebben overleefd. Maar termen als gezellig gebruiken in dit soort situaties(als je samen met rob was geweest). Als je je verhaal zo brengt zoals je het brengt bij L1 hoef je het van mij niet op te schrijven want dan leert niemand er iets van. Als je al je energie nu steekt in je mede kiters te vertellen wat er is gebeurd zodat we er allemaal van kunnen leren.

Natuurlijk is het zo dat het een ongeluk is en dat je pech kunt krijgen en te ver uit de kust kunt komen zonder dat je het geheel door hebt. Dat zijn dingen die gebeuren maar alsjeblieft stop met die grapjes en flauwe commentaren daar hebben weinig mensen wat aan.

Nogmaals blij dat jullie het overleefd hebben en hoop dat jullie weer met veel plezier gaan kiten is een fantastische sport. Maar stop alsjeblieft met er zo ongelooflijk makkelijk over praten.


wat je hier van kunt leren: Slufter is potentieel gevaarlijk voor een ieder, beginner als gevorderde, dat er niks met een beginner is gebeurt (niet helemaal waar), een seizoens starter is wat mijn betreft ook een beginner, maar dan met een snellere leer curve ook al heb je 7 jaar een kite, het zijn net seizoens motor rieders, die gaan in het voorjaar ook op hun bek als meteen volgas er tegenaan gaan is een wonder.

Mijn tip voor jou Sander, kom niet naar Slufter als je niet fatsoenlijk kunt varen op zowel vlak als grote golven met stroming. Over fatsoenlijk varen: met veel gemak snel hoogte varen, noodstop maken, blind keren, zeer snel herstarten, heeeeel goed boddy draggen ( Max 2 minuten om bij je board te komen ondanks, stroming, windrichtingen en golven). En uiteraard ook het goed inschatten van de wind! kun je dit niet, ga naar Autostrand!!!
En oefen daar net zo lang tot dat je t wel kunt!
Ook op het strand van slufter moet je op letten: op heden strand heb je geen ruimte voor fouten, gaat het fout dan lig je mogelijk binnen notime boven bij het parkeerplaats tegen het hek aan.

 Ofwel, nogmaals: beginners en herintreders/seizoens starters hebben er gewoon niks te zoeken!!!--> autostrand is the place to be. Zelfs mijn vriendin, die redelijk kon varen (tot aan de zwangerschap) gaat nu weer opnieuw beginnen, onder mijn toezicht.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #201 April 17, 2014, 12:35:48
edit2Rapporteer  
Wat een belachelijk interview.
Het eerste wat in mij opkomt:spoort die vent wel?
Schaam me dood dat zulke idioten op het water staan.
Ik smeek het wimt vermijd vanaf nu alle media!
Dude from the 60's

Berichten: 27
Antwoord #202 April 17, 2014, 12:39:35
edit2Rapporteer  
Wat een emotie allemaal en tenenkrommende verbale aanvallen op de slachtoffers. WimT bijvoorbeeld.
De reageerders hebben mijn inziens maar weinig besef van wat het allemaal vermag om een mens te zijn. Dat die emotie voortkomt uit enthousiasme voor de sport rechtvaardigt mijn inziens de uitlatingen niet. Ga er maar gewoon van uit dat het geen opzet is om jezelf of anderen met het uitoefenen van de sport in gevaar te brengen. Dat het door bepaalde individuen toch gebeurt is een integraal onderdeel van het mens zijn. Als zoveel mensen een gevaarlijke sport beoefenen zijn er altijd een aantal die meer risico's nemen dan anderen. Als het een fantastische trick oplevert is het 'dope' maar als het tot een redding leidt volgt er morele verontwaardiging. Terwijl er dezelfde motivatie aan ten grondslag ligt.
En als de drenkeling dan in overeenstemming met zijn persoonlijkheid zich in de media openbaart
dan kunnen we hem dat toch niet kwalijk nemen? Het is misschien niet wat WIJ zouden doen maar WIJ zijn niet in die positie gekomen. We moeten dus ook benadrukken dat uitlatingen van slachtoffers vooral de uitlatingen van slachtoffers zijn dus ook hun verantwoordelijkheid zijn.
Overigens ga ik binnenkort ook stunten want ik wil ook wel eens naast mevr Janine P. zitten.   
 
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #203 April 17, 2014, 12:54:34
edit2Rapporteer  
HAHAHA WIMT IS BEROEMD! Grin Blij dat je er nog bent hoor, hebben we nog wat leven hier op het forum
flupje

Berichten: 141
Antwoord #204 April 17, 2014, 12:57:02
edit2Rapporteer  
Even los van wat er gebeurt is verbazen mij sommige reacties wel.

Als de kiters onbekende waren geweest van dit forum of Duitsers dan hadden we al op pagina 35 gezeten met de reacties van kitesport verzieker, loosers etc....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #205 April 17, 2014, 13:10:14
edit2Rapporteer  
[quodieuthor=flupje link=topic=48106.msg685294#msg685294 date=1397732222]
Even los van wat er gebeurt is verbazen mij sommige reacties wel.

Als de kiters onbekende waren geweest van dit forum of Duitsers dan hadden we al op pagina 35 gezeten met de reacties van kitesport verzieker, loosers etc....
[/quote] niet mee eens! Ik denk dat dit de best lopende topic allertijden is... En het loopt als een tierelier, na de sensationele mediaberichtgevingen over Wimt... De Man die de duvel zag, 'm uit lachte en riep: Ik ben niet bang voor de dood! Ben het al 3x geweest, en nog sta ik hier!!!
Wereldreiziger

Berichten: 8
Antwoord #206 April 17, 2014, 13:29:26
edit2Rapporteer  
Niet in paniek raken en logisch blijven handelen is iets heel anders dan niet bang zijn voor de dood (in jouw context). Als je logisch had gehandeld, correct me if I'm wrong, was je:

A. Niet zonder buddy gaan kiten

B. Een kleinere kite gebruikt (9m2, dikke windkracht 7. Zo zwaar ben je volgens mij niet?)

C. Gaan varen met een 5-lijns ipv 4-lijnssysteem

Nogmaals, hoe jij over het leven denkt is geheel aan jezelf. Dat levert inderdaad (meestal) geen gevaar op voor de rest op het water. Kan me ook niet voorstellen dat je als een soort van kamikaze piloot over de zee raast, want dan hadden we daar allang wat van gehoord.

Maar beste Wim, besef je inderdaad dat ten eerste heeel heeel heeel veel geluk hebt gehad (als laconiek daarmee omgaan voor jou helpt, prima.) en ten tweede dat jij nu het stereotype kiter bent!

Zoals hierboven reeds meerdere mensen genoemd hebben, kan ik mij totaal niet vinden in jouw lacnonieke houding op L1. Geen énkele kiter die ik ken denkt zo achteloos over veiligheid en iedereen heeft een gezond respect voor de zee; iets wat volgens mij elke watersporter zou moeten hebben.

Ik (en ik denk elke kiter) zou graag een uitgebreid kite-technisch verslag van je horen, zodat iedereen er eventueel van kan leren.

Daarnaast ben ik ook oprecht benieuwd naar het beeld van de sport dat jij nu zelf denkt gecreëerd te hebben?

Als ik je ooit tegenkom en je zit in de problemen, zal ik je gewoon proberen te helpen, zoals elke kiter zou doen voor een andere kiter. Besef je alstjeblieft dat door je houding de kans op een dergelijke situatie alleen maar toeneemt..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #207 April 17, 2014, 15:17:34
edit2Rapporteer  
Nog steeds merk ik dat de beste stuurlui op de warme, comfortabele wal staan Tongue

En sinds wanneer is Wimt op TV ook direct een uithangbord van de gemiddelde Nederlandse kiter?
Dat stond niet onder in beeld...

Ik mag hopen dat de gemiddelde kijker nog een beetje zelf kan nadenken of dit een representatief "exemplaar" is Wink
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #208 April 17, 2014, 15:37:37
edit2Rapporteer  
Ik zat naar aanleiding van het gebeurde een beetje te zoeken naar mogelijkheden om het vinden van kiters op open zee te bespoedigen, en kwam dit tegen http://www.kitetracker.com . Je kan hier dus real life iemand volgen via GPS. Moet hij wel zijn app aanzetten en telefoon meenemen maar het lijkt mij dat iemand dan zo gevonden is mocht er alarm worden geslagen. Misschien iets wat tot de standaard uitrusting van Kitesurfers zou moeten gaan behoren??
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #209 April 17, 2014, 15:50:56
edit2Rapporteer  
Alsof,kiten niet duur genoeg is gaat iemand zijn dure telefoon ook nog eens op het spel zetten... Tuurlijk.
Ik zeg fakkeltje aan je harnas.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #210 April 17, 2014, 15:57:17
edit2Rapporteer  
Waterdicht hoesje, niks aan de hand. Sowieso is het handig om een telefoon bij je te hebben om in geval van nood te bellen lijkt mij.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #211 April 17, 2014, 16:26:27
edit2Rapporteer  
Waterdicht hoesje, niks aan de hand. Sowieso is het handig om een telefoon bij je te hebben om in geval van nood te bellen lijkt mij.
ja op t strand misschien... Maar ga jij maar eens bellen als je in t water ligt. Vlak of 2m golf, knappe vent die dat voorelkaar krijgt.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #212 April 17, 2014, 16:37:20
edit2Rapporteer  
Het verlossende woord: doe je phone in een condoom. Waterdicht en  je kunt gewoon 'in de verpakking'bellen. Alles is prima te verstaan. Don't ask....
( was overigens wel een ouderwets toestelletje, geen geswipe) of moderne exemplaren ook blijven fuctioneren weet ik niet.
Update: test met iphone in boterhamzakje wijst uit: het kan! Joepie
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #213 April 17, 2014, 18:35:43
edit2Rapporteer  
Als je logisch had gehandeld, correct me if I'm wrong, was je:

A. Niet zonder buddy gaan kiten

B. Een kleinere kite gebruikt (9m2, dikke windkracht 7. Zo zwaar ben je volgens mij niet?)

C. Gaan varen met een 5-lijns ipv 4-lijnssysteem


Allemaal heel leuk maar dit heeft niks met de situatie te maken, het probleem is gewoon in aflandige wind kiten, hoe vaak moet dit nog gezegd worden?

A: Ik ben ook vaak genoeg zonder buddy gaan kiten, kom altijd wel mensen op de spot tegen.

B: Het waaide max 30-34kn, prima voor een 9 met wat ervaring.

C: Dit is zwaar achterhaald, tegenwoordig is elke 4 lijns kite prima qua veiligheid.

WimT is gewoon een kleurrijk persoon die net ff anders tegen dingen aankijkt dan de gemiddelde kiter, ik had op tv ook wat meer schuldbewustheid willen zien. Ipv materiaalpech de schuld geven gewoon zeggen dat ie stom was om in aflandige wind te kiten maar zo zit hij nou eenmaal niet in elkaar. Daarnaast, hoeveel mensen kijken er nou naar L1?
bredo

Berichten: 593
Antwoord #214 April 17, 2014, 18:40:48
edit2Rapporteer  
Net het interview gehoord......volgens mij was Wim nog steeds ' onderkoeld'  want dit kan je niet zo spelen , bij Wim zit een steekje los...ook gezien zijn eerde geposte berichten, ook niet te volgen net als deze ' acties '.....jemig wat staat deze man ver van je af zeg....
feddomw
Gast
Antwoord #215 April 17, 2014, 18:41:19
edit2Rapporteer  
Daarnaast, hoeveel mensen kijken er nou naar L1?

Dit.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #216 April 17, 2014, 18:41:41
edit2Rapporteer  
Niet in paniek raken en logisch blijven handelen is iets heel anders dan niet bang zijn voor de dood (in jouw context). Als je logisch had gehandeld, correct me if I'm wrong, was je:

A. Niet zonder buddy gaan kiten

B. Een kleinere kite gebruikt (9m2, dikke windkracht 7. Zo zwaar ben je volgens mij niet?)

C. Gaan varen met een 5-lijns ipv 4-lijnssysteem

Nogmaals, hoe jij over het leven denkt is geheel aan jezelf. Dat levert inderdaad (meestal) geen gevaar op voor de rest op het water. Kan me ook niet voorstellen dat je als een soort van kamikaze piloot over de zee raast, want dan hadden we daar allang wat van gehoord.

Maar beste Wim, besef je inderdaad dat ten eerste heeel heeel heeel veel geluk hebt gehad (als laconiek daarmee omgaan voor jou helpt, prima.) en ten tweede dat jij nu het stereotype kiter bent!

Zoals hierboven reeds meerdere mensen genoemd hebben, kan ik mij totaal niet vinden in jouw lacnonieke houding op L1. Geen énkele kiter die ik ken denkt zo achteloos over veiligheid en iedereen heeft een gezond respect voor de zee; iets wat volgens mij elke watersporter zou moeten hebben.

Ik (en ik denk elke kiter) zou graag een uitgebreid kite-technisch verslag van je horen, zodat iedereen er eventueel van kan leren.

Daarnaast ben ik ook oprecht benieuwd naar het beeld van de sport dat jij nu zelf denkt gecreëerd te hebben?

Als ik je ooit tegenkom en je zit in de problemen, zal ik je gewoon proberen te helpen, zoals elke kiter zou doen voor een andere kiter. Besef je alstjeblieft dat door je houding de kans op een dergelijke situatie alleen maar toeneemt..

Je verhaal klopt niet helemaal, maar daar heeft Frank al op gereageerd. Wat ik niet snap is dat je niet de aflandige wind noemt. Betekend dit dat jij zelf met aflandige wind vaart?
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #217 April 17, 2014, 18:42:08
edit2Rapporteer  
Op marktplaats staan nogal wat Xperia go's waterdicht en android rond de 100 euro. Ik heb zelf In brazilie een maand met mn Xperia Z rondgevaren dat werkte perfect, ideal voor downwinders en om opgehaalt te worden, en met een app kanje nog tracken waar je en hoe snel je hebt gevaren. Ik heb zelfs een keer met mn kite in het water gebeld.

Het maakt niet meer zoeveel uit hoe de wind staat als de je boel released, 90% bij sommige 80% van je lichaam bevind zich dan in het water de invloed van de stroming is dan veel groter dan die van de wind.

Maar nog steeds is het niet verstandig om met aflandige wind te gaan kiten

Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #218 April 17, 2014, 19:05:10
edit2Rapporteer  
Laten we het wat positiever bekijken heren. Misschien weet Wim niet helemaal hoe hij met de situatie moet omgaan en is hij nog steeds een beetje geschrokken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #219 April 17, 2014, 20:12:12
edit2Rapporteer  
Ik heb net het interview gezien, en schrok er echt niet van. Kon zelfs een lach niet onderdrukken.
Wim is een aparte, daar zal iedereen het over eens zijn.

Niemand hoor ik zeggen dat hij vol met zijn snuffert op TV is. Dat hij grappig probeert te doen is vast ook niets anders dan de spanning die dat met zich meebrengt.

Verder zegt hij een bepaalde filosofie/levenswijze aan te hangen. Vanuit die context kan ik zijn houding begrijpen. En velen hier snappen dat niet, of kunnen dat niet begrijpen.
Laat hem lekker, hij geniet blijkbaar van de aandacht, so what?

En wat betreft representatief voor de sport, kom op zeg. Dat zijn Kevin, Jalou etc. Niet Wimt, een man van middelbare leeftijd Wink
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #220 April 17, 2014, 20:34:34
edit2Rapporteer  
Ik denk dat we moeten stoppen met een mening over Wim te geven. Een ieder reageerd andes en zal op zijn manier reageren als er camera's op je gericht zijn.

Beter kan men kijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Ik denk dat veel door dit voorval weereven gaan nadenken maar over een weekje het alweer vergeten zijn.
De grote les is in ieder geval ga nooit met aflandige wind de zee op. Eigenlijk is dat een van de eerste regels die je als kiter moet hanteren.

Zelf zit ik nu te denken om ook iets aan te schaffen voor als je op zee in de shit komt. Een vuurpijl of telefoon zie ik niet zo zitten. Las hier wat over een lampje die je kan gebruiken. Wellicht dat er samen met de KNRM dit soort producten onder de man gebracht kunnen worden. De KNRM kan er dan wat aan verdienen en de kiters kunnen dan beter gevonden / gezien worden als ze in de problemen zitten.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #221 April 17, 2014, 20:53:19
edit2Rapporteer  
Op marktplaats staan nogal wat Xperia go's waterdicht enervaringrond de 100 euro. Ik heb zelf In brazilie een maand met mn Xperia Z rondgevaren dat werkte perfect, ideal voor downwinders en om opgehaalt te worden, en met een app kanje nog tracken waar je en hoe snel je hebt gevaren. Ik heb zelfs een keer met mn kite in het water gebeld.

Het maakt niet meer zoeveel uit hoe de wind staat als de je boel released, 90% bij sommige 80% van je lichaam bevind zich dan in het water de invloed van de stroming is dan veel groter dan die van de wind.

Maar nog steeds is het niet verstandig om met aflandige wind te gaan kiten


leuk.... Maar probeer maar eens met de Xperia Z of Z1 te bellen Als je onder de douche staat, zodra het scherm nat wordt dan reageert het toestel niet meer naar behoren op inputs... Ik spreek uit ervaring, heb m al een poosje. Btw alle touch screens doen raar als ze nat worden.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #222 April 17, 2014, 21:04:46
edit2Rapporteer  
het NKV fluitje! toch maar standaard aan je trapeze maken...
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #223 April 17, 2014, 21:22:35
edit2Rapporteer  
Op marktplaats staan nogal wat Xperia go's waterdicht enervaringrond de 100 euro. Ik heb zelf In brazilie een maand met mn Xperia Z rondgevaren dat werkte perfect, ideal voor downwinders en om opgehaalt te worden, en met een app kanje nog tracken waar je en hoe snel je hebt gevaren. Ik heb zelfs een keer met mn kite in het water gebeld.

Het maakt niet meer zoeveel uit hoe de wind staat als de je boel released, 90% bij sommige 80% van je lichaam bevind zich dan in het water de invloed van de stroming is dan veel groter dan die van de wind.

Maar nog steeds is het niet verstandig om met aflandige wind te gaan kiten


leuk.... Maar probeer maar eens met de Xperia Z of Z1 te bellen Als je onder de douche staat, zodra het scherm nat wordt dan reageert het toestel niet meer naar behoren op inputs... Ik spreek uit ervaring, heb m al een poosje. Btw alle touch screens doen raar als ze nat worden.


-Ok Google call Kustwacht ....,
- of een coastguard app die je positie door geeft als een hardware button indrukt ik zie wel mogelijk heden,
-Bestaande App Emergency button zett een grote  knop op je start screen  en stuurt dan je GPS Positie naar een van te voren bepaald email adress of per SMS
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #224 April 17, 2014, 21:53:35
edit2Rapporteer  
een laser flare lijkt me best bruikbaar
http://www.bomarine.net/index.php/rescue-laser-flare/rescue-laser-flare.html

ook een gps transporter is wellicht te gebruiken
bijv http://www.amazon.com/gp/product/B0031QNPAC?ie=UTF8&tag=surviveinplac-20

wel een stevig prijskaartje
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.