Vermiste kiters Slufter gevonden, wat ging er mis?

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #225 April 17, 2014, 21:58:54
edit2Rapporteer  
Ik denk dat we moeten stoppen met een mening over Wim te geven. Een ieder reageerd andes en zal op zijn manier reageren als er camera's op je gericht zijn.

Idd, kappen nu met dat gezever.

De grote les is in ieder geval ga nooit met aflandige wind de zee op. Eigenlijk is dat een van de eerste regels die je als kiter moet hanteren.

Uiteraard niet met aflandige wind de zee op, maar ik vraag me af of dat nu de belangrijkste les is. De stroming is uiteindelijk waardoor ze zo ver zijn afgedreven. Vooral bij spots die, zoals de slufter, op een uit stekend stukje land gelegen zijn. Zo ook bij Ouddorp, als je daar de hoek om gaat (omdat je het niet kan winnen vd stroming) mag je hopen dat je bij Schouwen Duivenland wel weer aan land kan komen. Zelfde geldt ook voor de wadden eilanden spots.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #226 April 17, 2014, 22:01:06
edit2Rapporteer  
Ben wel een beetje klaar met dat geleuter,we vallen in herhaling.....voor mij is alles inmiddels wel duidelijk
Tuur!

Berichten: 143
Antwoord #227 April 17, 2014, 22:13:08
edit2Rapporteer  
Zelf vele sessies doorgebracht in het gat van Hawk en lag vorige week nog door materiaalpech te dobberen in Scheveningen.
Een mooie blonde kitesurfende zeemeermin was mijn heldin ipv de KNRM.
Het is link en achteraf is makkelijk praten. Dit had mij en vele anderen ook kunnen overkomen.
Een goede wake-up call voor iedereen. (Niet daar bij te koud water, niet bij aflandig, hoe zelf rescue, de gevaren onderkennen, mesje, buddy etc.)

Maar wat mij wel irriteert is de achteloosheid, de gemakzucht hoe Wim hiermee omgaat.
Het zou misschien toch beter zijn als hij de rekening van KNRM en het ziekenhuis krijgt,
Met die rekening op tafel; is het lastig die filosofie vol te houden.
Zelfs doodgaan kost centen.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #228 April 17, 2014, 22:24:00
edit2Rapporteer  
Point taken wss door de heren.  slotje?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #229 April 18, 2014, 01:48:19
edit2Rapporteer  
18de om 17.00 uur, radio en tv Rijnmond.

Technische uitleg volgt nog.

Deze keer gaven de heren aan; scotch tape op je kap/pak plakken, stroboscoop lamp (3 tientjes), vuurpijl.
Dat AIS, is ok, maar kan niet iedereen ontvangen, zien.

Verder: blijf bij je kite, voor zichtbaarheid, en zet er je telefoonnummer op; vaak zoeken ze voor niks, zit men al op wal.

Ik was vandaag weer verbaas, over hun enthousiasme: ze waren lachend en schaterend naar huis gegaan, na ons incident, een positief afreageren.
Ook nu weer, waren ze ongelooflijk positief. Iedereen dus blij, inclusief de pers, niemand die over veiligheid zeurt, gevaarlijke sport of zo, behalve een paar zeuren hier.

Hét item is; mensen gered, niet 1, maar 2, en of die van een kite of een zeilboot komen, komt niet echt aan de orde. Als je goed opgelet hebt, willen de interview'ers helemaal niks horen over veiligheid, is ok zo.
En, de gemiddelde kijker ziet het zo: deze man heeft een filosofie, en hij is in het koude water gevallen, en heeft 4 uren moeten zwemmen. Daarnaast is doet ie goeie dingen voor de veiligheid (Dit laatste verzin ik over mijzelf :-))

Ben net retour van Rijnmond, was dus top, en in hun vakblad, noteren ze dat ze voortaan gratis kiteles van mij krijgen.
Dus, heren die hier nu nieuw op het forum zijn, de klagers, gedraag je, anders begin ik met jouw uitlatingen citeren, en van mijn commentaar voorzien, en de old-schoolers hier, weten dat ik dan ALTIJD win, waarna er voor jou: afdruipen het gevolg is. Omdat jou dan de fantasy ontbreekt, om nog iets zinnigs naar voren te brengen. Dit typ ik niet uit onmacht, maar lachend, dus realiseer je hiermee mijn overmacht op jou, als het op dit soort typ Werk aankomt :-)
hehuis

Berichten: 80
Antwoord #230 April 18, 2014, 06:29:15
edit2Rapporteer  
Ben ook niet bang voor de dood, maar dat is nog lang geen doodsverachting.

Morgen ook maar een paar fakkeltjes halen, mezelf ook al drie jaar beloofd. Smiley
apetalus

Berichten: 20
Antwoord #231 April 18, 2014, 06:52:54
edit2Rapporteer  
Mag aub het slot erop , gaat nu zeker uit de hand lopen  !!!!!!!!!!
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #232 April 18, 2014, 08:33:58
edit2Rapporteer  
ach laat maar..
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #233 April 18, 2014, 09:00:56
edit2Rapporteer  
wtf, ik ben enigszins verbaasd na het zien van dat interview. Dat is toch niet serieus te nemen..
apetalus

Berichten: 20
Antwoord #234 April 18, 2014, 09:11:35
edit2Rapporteer  
Inderdaad , ik laat me informeren op dit forum om er iets van te leren en te voorkomen maar wanneer het op deze manier gaat heeft het voor mij geen zin .   ThumpDown ThumpDown ThumpDown
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #235 April 18, 2014, 09:11:37
edit2Rapporteer  
Na Wimt zijn laatste reactie, zeg ik maar een ding... Als jij zo graag wilt winnen, ok vent jij wint, t gaat je goed! Wil je graag in je eigen wereld leven... Doe dat.

Nogmaals, jij wint, t ga je goed.

't is goed met je.
Tuur!

Berichten: 143
Antwoord #236 April 18, 2014, 09:26:25
edit2Rapporteer  
Do not argue with an idiot they will beat you with experience
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #237 April 18, 2014, 09:26:31
edit2Rapporteer  
Ik heb me tot nu toe wat afzijdig gehouden... Maar nu wil ik toch wel kwijt dat je echt hulp nodig hebt!
Ik heb het idee dat je in een andere wereld leeft, een andere wereld als waarin je je kite incident hebt gehad. Je praat er over alsof je het niet zelf hebt meegemaakt, Je praat dan ook niet 1 keer in de ik-vorm. Wellicht komt het dan te dichtbij...

Maar ben blij voor je dat de lichamelijk weer ok bent...
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #238 April 18, 2014, 09:34:58
edit2Rapporteer  
Ben er nog niet, welk systeem het beste is, ga hierover mailen met de KNRM. Zag hier over een breed stralende stroboscoop van 89 €. Een soort vuurpijl dus, die veel langer zichtbaar is, maar hoe zichtbaar?
Mobiel kan ook, maar condooms raken altijd lek bij mij Joepie. Zijn wel betere 'tasjes' voor te vinden, maar hoe is dan de verstaanbaarheid?
Je zet dan natuurlijk wel de KNRM alvast onder de groene knop.

Iets wat ik nog meer op de mail naar hen zal zetten?

Voor onszelf: Rob en ik hadden allebei een loopende kite, na releases. Rob werd door de golven getrokken, en dat zag ik ook op een verslag can het KNRM gebeuren bij iemand anders. Dat is echt eng.
Enige oplossing is 5de lijn, had ik al op mijn kleinere kites, maar nu allemaal. Nadeel is, dat de 5de lijn om je kite komt, bij spoelen in de golven, dat kan. Daarom laat ik een simpel systeem zien, die dat voorkomt (volgt).
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #239 April 18, 2014, 09:42:25
edit2Rapporteer  
Neem het leven eens wat minder serieus, je overleeft het toch niet! YeSS
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #240 April 18, 2014, 09:44:11
edit2Rapporteer  
@WimT ... vandaag noordenwind ... ideaal om te starten op Slufter ... en 2 km de zee op te kiten ... ben je al onderweg !?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #241 April 18, 2014, 09:49:14
edit2Rapporteer  
Doe ie ut of doet ie ut niet  Huh Huh Huh
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #242 April 18, 2014, 10:08:10
edit2Rapporteer  
zou mooi zijn wanneer we gezamenlijk zo'n laser/stroboscoop konden kopen om de prijs te drukken of de knrm nog wat meer te spekken
@wim:
ga ervan uit dat jij, ik en velen die hebben meegeleefd en meegelezen er een hoop van hebben geleerd, en dat is waar het uiteindelijk om draait.
zou de negativisten hier wel ns willen zien wanneer er een camera op ze gericht staat en daarnaast....je bent zoals je bent en waarom zou je jezelf anders voor de camera moeten voordoen omdat wellicht anderen het er niet mee eens zullen zijn........
voor de negativisten: probeer er lering uit te trekken en wees blij dat degene die voor jou de les heeft ondergaan het heeft overleefd.
het zoeken naar en het schrijven over andere zaken dan de kern levert in elk geval geen bijdrage aan het vergaren van wijsheid.....dus

Undergrounder

Berichten: 150
Antwoord #243 April 18, 2014, 11:38:45
edit2Rapporteer  
"Dus, heren die hier nu nieuw op het forum zijn, de klagers, gedraag je, anders begin ik met jouw uitlatingen citeren, en van mijn commentaar voorzien, en de old-schoolers hier, weten dat ik dan ALTIJD win, waarna er voor jou: afdruipen het gevolg is. Omdat jou dan de fantasy ontbreekt, om nog iets zinnigs naar voren te brengen. Dit typ ik niet uit onmacht, maar lachend, dus realiseer je hiermee mijn overmacht op jou, als het op dit soort typ Werk aankomt "

Dit gaat wel erg ver Wim. Gelijk krijgen is niet hetzelfde als gelijk hebben. Dat je met je typekunsten of verbale capaciteiten wint wil niet zeggen dat je niet in een situatie bent belandt waar veel anderen niet in waren beland omdat ze de omstandigheden beter inschatten. Aflandige wind is en blijft gevaarlijk en vind ik hetzelfde als offpiste gaan skiën met een lawine waarschuwing. En dan ook nog zonder veiligheidsuitrusting en met zeewater van maar 10 graden. Erg onverstandig allemaal en ik hoop dat je er van leert, net als alle andere zeekiters.

En dat de knrm mannen enthousiast reageren wil ook niks zeggen. Het is hun werk, zijn blij dat ze nuttig werk hebben kunnen verrichten en dat hun aanwezigheid gerechtvaardigd wordt. Zegt niets over jouw actie.

En de pers vindt sensatie en drama altijd aantrekkelijk. Geen enkel criterium


Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #244 April 18, 2014, 11:43:15
edit2Rapporteer  
Mensen die een lampjes zoeken:

http://www.xglow.co/7-aqua-series

vooral die XA-1000. Ik heb ze beide thuis. Deze senden ook een Sos lichtsignaal uit.

Wil je een betere versie : http://www.xglow.co/rechargeable-series/121-xglow-r1-rechargeable-led-flashlight.html . Deze heb ik ook en geeft gigantisch veel licht. Strobo en SOS optie.

Prijs:OK!
Walt0r

Berichten: 541
Antwoord #245 April 18, 2014, 12:02:39
edit2Rapporteer  
ik vind dit soort discussie wel mooi eigenlijk....heerlijk om dit forum te lezen!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #246 April 18, 2014, 12:16:55
edit2Rapporteer  
Ik ga er nu toch maar een reactie tegenaan gooien.

De oorzaak van de "situatie / gebeurtenis"  van afgelopen maandag ligt grotendeels in het feit dat de betrokken kitesurfers na materiaalpech in ernstige problemen kwamen. Deels door de windrichting deels door stroming.
Ondanks het benoemen van "handige technische hulpmiddelen"  kom je als ervaren kitesurfer toch terug op de basis ( veiligheids) principes van het kitesurfen.  Op een bepaald punt aflandige wind en een desastreuze stroming.  Beide kitesurfers, we mogen stellen dat het ervaren jongens zijn, hebben hier "Basic fouten" gemaakt. Punt.  
Beide kitesurfers hebben ieder op hun eigen manier hun reactie gegeven. De één  op een , voor mij, verantwoorde wijze: "Ik ben in de fout gegaan en heb er een harde prijs voor moeten betalen en ik zal er zeker mijn lering uit trekken" . De ander , naar mijn mening een nonchalante wijze van reactie, die de kitesurfsport niet siert, meer gericht op de eigen "levensfilosofie" , ik doe het morgen weer.......

Voor de kitesurfwereld zelf weer even een paar zaken om op terug te komen. Bedenk VOOR je het water op gaat wat de risicofactoren zijn. Windrichting / stroming enz. En ga never, nooit alleen het grote water op. Zorg dat je backup hebt.

Het moge overigens duidelijk zijn dat Wim T niet echt reprensentatief is voor de gemiddelde kitesurfer.
En nu gooi ik een slotje op! Allemaal veel plezier op en aan het water. Be safe!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.