Vermiste kiters Slufter gevonden, wat ging er mis?

mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
April 14, 2014, 19:43:02
edit2Rapporteer  
17:52 Prio 1, Surfer vermist, zoekactie gestart door KNRM stations Stellendam en Hoek v Holland.

Terwijl de meeste mensen aan het avondeten begonnen gingen bij de vrijwilligers van KNRM station Stellendam en KNRM station Hoek van Holland de piepers af voor een zoekactie naar een vermiste kitesurfer. Ook de SAR helikopter van Noordzee Helikopters Vlaanderen werd opgeroepen voor deze zoekactie.

 Inmiddels zijn er nog meer eenheden opgeroepen om te helpen met het zoeken.

 Volg ons op Twitter voor het laatste nieuws met betrekking tot deze actie www.twitter.com/KNRM Uiteraard houden wij u ook onder dit bericht op de hoogte.

 Foto: KNRM reddingstation Hoek van Holland onderweg naar het zoekgebied met de reddingboot Jeanine Parqui.(zie twitter)


Ooggetuigenverslag van Chico:
Rob en ik (ilja ) besloten vandaag weer eens te kiten.. Ik met mn nieuwe Torch 8 (2014) en Rob met zn Park 8 (2013). Aangezien ik weer opstapte na een stop van 1,5 jaar besloot ik eerst maar eens een beetje op mn gemak te varen in het poeltje terwijl Rob gelijk het ruime sop koos (Zowel Rob als ik kiten ca 7 jaar en ook in het buitenland. Allebei met een Psycho 5/3 en muts maar geen schoenen/handschoenen.

Tja je raakt elkaar gauw uit het oog. Meerdere Parks en meerdere Torches terwijl het bij mij wel even duurde voordat ik naar buiten ging maar toch relatief dicht bij de kust bleef terwijl er meerdere Parks verder op zee waren. Ik dacht zoals altijd. Rob is buiten spelen. Na enige tijd ga je je toch afvragen waar is Rob?. Waarbij ik wel moet zeggen we zijn elkaar wel eens vaker kwijt geraakt en dan kwam ie gewoon aanvaren. Ja ik was even daar (buitenbeeld, Stelledam of zo)

Toch gaat het kriebelen. Veelvuldig speuren over het water leverde niets op en ook andere , boven aan de trap kijkende kiters maakte geen melding van problemen. Toch na 3 uur geen tekenen van Rob maar eens met de KRM gebeld of ergens een melding was over een zekere Rob bij een strandtent is gestrand. Niet dus.

KNRM heeft gelijk alarm geslagen en toen gebeurde het vreemde. Eerst werd Rob zn kite gevonden bij de Bunker en later een wit board. Raar want Rob heeft een zwart board. Na inzet van 2 choppers/vliegtiuig/ meerdere boten werd na 5 uur door een Chopper een kiter gevonden en vlak daarbij nog n kiter. Dit was op een flink stukje afstand van de kust, zeker een km of 3. Wij hadden zo iets van. He, hoe kan dat nu. We zijn op zoek naar een kiter en nu zijn er 2 in de rescue chopper/ boot. Beiden waren slecht aanspreekbaar (een was er slecht aan toe) en zijn onmiddellijk naar het Erasmus MC afgevoerd met chopper en ik ging daar ook naar toe voor identificatie. Een daarvan was Rob en de andere kiter was nog onbekend maar vlak daarna kwam er een tweede vermissing van de vrouw thuis. Tja, die heeft wel heeeeeeeeeeeel erg mazzel gehad. Eigenlijk allebei. Want als ze alleen die andere kiter er uit hadden gevist en ik bij identificatie had gezegd, dat was Rob niet! Dat was niet goed gekomen.

Rob maakt het in ieder geval goed en die andere kiter volgens mij ook (onder voorbehoud).. Beide hebben dus onafhankelijk van elkaar problemen gekregen waar bij Rob aan het zwemmen was en die andere kiter ook. Beide dus zonder kites ca 3 km uit de kust en blijkbaar heeft de stroming ze bij elkaar gebracht.

Ik was onder de indruk van de KNRM/Brandweer/Zeeppolitie/ Rijkswaterstaat en alle andere betrokkenen. Gasten bedankt voor julllie geweldige inzet. Rob neemt nog contact met jullie op.

Grtz Ilja


Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #1 April 14, 2014, 19:55:25
edit2Rapporteer  
nu al weer onduidelijk...is het nu een surfer of een kitesurfer. beide disciplines worden genoemd namelijk. afin, hopen dat het vals alarm is.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #2 April 14, 2014, 20:00:30
edit2Rapporteer  
in de laatste berichten lees ik dat het gaat over een vermiste kiter/litesurfer.
Ze zoeken nu tussen Ouddorp/ Stellendam en richting maasvlakte.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 April 14, 2014, 20:02:40
edit2Rapporteer  
Grote kale man die aan het kiten was, zijn maat staat op de Slufter te wachten. Er is al een kite aangespoeld op Ouddorp maar men weet nog niet zeker of deze van hem is. Hij word nog steeds vermist.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #4 April 14, 2014, 20:11:14
edit2Rapporteer  
Ai, klinkt niet heel rooskleurig Evan.

Kustwachtvliegtuig gaat nu ook zoeken.
Hopen op goede afloop.
https://twitter.com/KNRM/status/455768418806157312/photo/1
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #5 April 14, 2014, 20:19:51
edit2Rapporteer  
Ai, das ff k*t nieuws zeg na zo'n mooie dag! Idd hopen op een goede afloop!
sanderw
Gast
Antwoord #6 April 14, 2014, 20:23:38
edit2Rapporteer  
Is weer gevonden inmiddels
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #7 April 14, 2014, 20:25:20
edit2Rapporteer  
Weet je dat zeker? Ik krijg andere geluiden van de Slufter...
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #8 April 14, 2014, 20:32:26
edit2Rapporteer  
Door de KNRM reddingboten zijn twee surfers aangetroffen nabij kust van Voorne. Eén persoon voldoet aan beschrijving.

De reddingshelikopter zorgt voor transport van de twee surfers naar het ziekenhuis. Daarmee einde inzet KNRM reddingboten.

Goed nieuws gelukkig!
Flamax

Berichten: 32
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #9 April 14, 2014, 20:32:46
edit2Rapporteer  
https://twitter.com/KNRM/status/455775321057669120
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #10 April 14, 2014, 20:39:27
edit2Rapporteer  
Klasse!
SanderRotterdam

Berichten: 21
Logs: 0 | 34 uur
Antwoord #11 April 14, 2014, 20:40:33
edit2Rapporteer  
Gelukkig goed nieuws!! Hoop ook dat ze het goed maken!
djeverest

Berichten: 34
Antwoord #12 April 14, 2014, 20:46:45
edit2Rapporteer  
Ahoelwel het goed is dat ze zijn gevonden vind ik het nog verre van goed nieuws...


20:44

De zoekactie wordt afgeblazen. De ene surfer voldoet aan de beschrijving van de vermiste surfer. De identiteit van de 2e surfer is niet bekend. De persoon is niet aanspreekbaar. Beiden hebben ernstige onderkoelingsverschijnselen. Transport naar het ziekenhuis is  nu het belangrijkste.

Alle eenheden worden bedankt en keren terug naar hun respectievelijke stations.


20:33

Op dit moment worden de gevonden surfers aan boord gehesen van de helikopter van NHV. Zij zullen worden overgebracht naar het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam


20:25

Een van de reddingboten van station Stellendam heeft twee surfers aangetroffen op ongeveer 9 kilometer west van de kust van Voorne. Een surfer voldoet aan de beschrijving van de vermiste surfer. Nog onduidelijk waar de tweede surfer vandaan komt. Beiden zijn buiten bewustzijn. Een van de helikopters zal beide surfers overnemen voor transport naar een ziekenhuis.
KiterHans

Berichten: 208
Antwoord #13 April 14, 2014, 20:47:21
edit2Rapporteer  
sterkte voor die twee
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #14 April 14, 2014, 20:56:47
edit2Rapporteer  
Hoop dat het nog goed komt. ik zag een grote soort reddingsboot vreemd dichtbij voorbij komen op het puntje vanuit hvh of de havenmond. het was een hele rustige dag met bijna niemand op het strand en wel heftige condities.
SanderRotterdam

Berichten: 21
Logs: 0 | 34 uur
Antwoord #15 April 14, 2014, 20:57:46
edit2Rapporteer  
Lees net 1 bij bewust zijn en 1 buiten bewust zijn inderdaad te vroeg om echt te juichen maar wel klasse van knrm.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #16 April 14, 2014, 21:02:46
edit2Rapporteer  
Hoor net op het nieuws: ernstig onderkoeld overgebracht naar het ziekenhuis.......
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #17 April 14, 2014, 21:06:46
edit2Rapporteer  
waar zijn ze dan gestart (slufter?) en waar zijn ze dan heen gedreven, richting de brug? heeft niemand ze dan gezien?
robberthesp

Berichten: 46
Antwoord #18 April 14, 2014, 21:08:29
edit2Rapporteer  
Ai..fingers crossed dus nog even!
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #19 April 14, 2014, 21:32:23
edit2Rapporteer  
Complimenten weer voor de KNRM  ThumpsUp ThumpsUp
Waar zouden wij zijn zonder deze helden!!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 April 14, 2014, 21:37:47
edit2Rapporteer  
1 was zeker op slufter gestart, ik voer ff langszij bij de kleine knrm boot om te vragen wat er loos was, het antwoord was: kitsurfer vermist, vertrokken van slufter, gemeld door z'n buddy op slufter. Het was toen al 45 min sinds de melding. Overigens ben ik een uur later van het water gegaan, ze waren toen nogsteeds aan het zoeken. Dit om aan te geven hoelang 1 van de vermisten in het water heeft gelegen... Echt een wonder dat ze ademend zijn aan getroffen. Nou nog duimen voor n goede afloop!!! @ Knrm en heli werkelijk waar, Petje af! In chop en ook grote golven en laaghangende zon, twee man in donkere pakken zien te vinden is heeeeel knap!!!
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #21 April 14, 2014, 22:13:16
edit2Rapporteer  
dank eagle j. toch vind ik het vreemd dat niemand het dan heeft opgemerkt?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #22 April 14, 2014, 22:22:56
edit2Rapporteer  
Heftig verhaal, hopelijk komt alles goed. Rond deze tijd zie je altijd veel nieuwe gezichting op de spot, vaak mensen die enkel in de zomer kiten en nu denken dat het wel weer kan. Het water is echter nog erg koud in vergelijk met de zomer dus hou daar rekening mee.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #23 April 14, 2014, 22:26:10
edit2Rapporteer  
Het was vandaag toch noordwestenwind? waar zou die andere persoon begonnen zijn dan??
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 April 14, 2014, 22:41:46
edit2Rapporteer  
dank eagle j. toch vind ik het vreemd dat niemand het dan heeft opgemerkt?
dat over de knrm, vraag maar aan Richard. Die heeft me gezien.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.