Geredde kiter vanavond bij Pauw & Witteman

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
April 15, 2014, 20:32:00
edit2Rapporteer  
Een van de twee gisteravond geredde kiters doet zijn verhaal vanavond bij Pauw & Witteman om 23u op 1.


Met helikopters, auto’s, boten en een vliegtuig werd gisteren naar kitesurfer Rob van Gerner gezocht. Na enkele uren zoeken werden opmerkelijk genoeg niet één, maar twee ernstig onderkoelde mannen gevonden. Vanavond zit Van Gerner aan tafel om te vertellen over zijn hachelijke avontuur.
http://pauwenwitteman.vara.nl
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 April 15, 2014, 20:35:23
edit2Rapporteer  
Hopen dat het niet een afzeik verhaal wordt over hoe gevaarlijk kiten wel niet is, aan dit soort voorvallen wordt altijd aandacht besteed maar aan de positieve kanten van kiten niet. Zeker P&W zijn toch altijd een stel azijnzeikers.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #2 April 15, 2014, 21:20:46
edit2Rapporteer  
P&W zijn inderdaad van die linkse rakkers die waarschijnlijk over de gevaren en de kosten gaan beginnen. Ik hoop echt dat het wel een beetje een positief verhaal wordt. Kitesurfen is en blijft een geweldige sport maar je moet er ook serieus mee omgaan en veel aandacht aan de veiligheid besteden (niet dat  deze heren dat niet gedaan hebben want ik ken hun verhaal niet)
joosie

Berichten: 967
Antwoord #3 April 15, 2014, 21:58:25
edit2Rapporteer  
ik denk dat Wim T en Rob van Gerner een stel blije mensen zijn,
hopelijk lult hij P & W flink onder tafel mocht er kritiek komen, veel succes straks op tv  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 April 15, 2014, 22:41:35
edit2Rapporteer  
Wat een negativisme weer!
Ik denk eerder dat het over de ongelofelijke bizarre redding gaat als over hoe gevaarlijk de sport is.
Uiteraard zal de vraag aan bod komen. Rob schijnt al 7 jaar te kiten, dus ik verwacht een mooi antwoord!
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #5 April 15, 2014, 23:13:00
edit2Rapporteer  
Net interview gezien, vond  het op 1 opmerking na niet negatief.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #6 April 15, 2014, 23:13:49
edit2Rapporteer  
Wimt is online!!!!  Spreek!
Liniminie

Berichten: 23
Logs: 0 | 160 uur
Antwoord #7 April 15, 2014, 23:20:14
edit2Rapporteer  
Wat een non item bij pauw en witteman. Gewoon een crash in de golven? En idd hoe ver uit de kust dan? Als ikke crash en ik ben niet te ver weg zijn er altijd binnen no time mensen bij me, of ze me nou kennen of niet. Wat is er nou psies gebeurd!?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #8 April 15, 2014, 23:27:40
edit2Rapporteer  
Het viel me alleszins mee, geen afzeikverhaal en hij kon goed z'n verhaal doen. Wel verbazing over dat ie volgende week weer op het water staat, maarja, dat snappen bankhangende zombies toch nooit
jules_peterlynn

Berichten: 141
Antwoord #9 April 15, 2014, 23:29:59
edit2Rapporteer  
Gelukkig is het inderdaad geen afzeikverhaal geworden, maar wat er nou daadwerkelijk is gebeurd is me (nog steeds) vrij onduidelijk.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 April 15, 2014, 23:33:15
edit2Rapporteer  
Wimt komt vast met een amusanter lees festijn... Heb chips en bier voor niks klaar gezet. Na ja bij deze, op jullie gezondheid.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 April 16, 2014, 00:04:01
edit2Rapporteer  
Rob ....... top!   Grin

De verschijning en inbreng van Rob heeft laten zien dat kitesurfen een breedtesport is geworden ..  ThumpsUp

Rob sloot de uitzending niet met:  "ja morguh sta ik weer ... bla, bla, bla" maar hij nam het initiatief over met een statement:

"Kitesurfen is een veilige sport" .......  ThumpsUp

feddomw
Gast
Antwoord #12 April 16, 2014, 07:20:46
edit2Rapporteer  
Prima! Rustig, welbespraakt, netjes.

Dat geeft een heel goed beeld van de sport en in mijn beleving ook een groot deel van de kiters.

Toedracht lijkt me verder duidelijk, ovrrigens, al wil ik graag een detail verslag horen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #13 April 16, 2014, 08:06:24
edit2Rapporteer  
ik vraag me toch af waarom niemand een noodsignaal bij zich heeft.


DM2008

Berichten: 913
Antwoord #14 April 16, 2014, 08:46:09
edit2Rapporteer  
WimT staat in de Volkskrant vandaag. M'n niet-kotende vriendin vond het vooral een branie-verhaal,
Zover wil ik niet gaan maar hij had meer verantwoordelijkheid en lerend vermogen mogen tonen wat mij betreft. 'Ik ben al 3x bijna dood geweest', 'ik ben niet bang voor de dood ja dat is wat sneu voor m'n. Vriendin en moeder', 'ik ben in een kunstmatig coma gehouden'.

Uit het interview blijkt dat hij bewust met aflandige wind alleen is gaan varen. 2km de zee op, en vervolgens door een hoge golf in z'n lijnen kwam en heeft moeten releasen. Dan heeft'ie misschien jaren ervaring, daar heeft'ie dan verdomde weinig van geleerd.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #15 April 16, 2014, 09:57:35
edit2Rapporteer  
Juist, dat laatste probeer ik velen hier ook duidelijk te maken.
Laat ik het maar gewoon zeggen. Ben het nu zat. wanneer kijkt hij eens in de spiegel om vervolgens tegen zicht zelf te zeggen:
ben ik het wel waard om deze sport te beoefenen? NEE

Ik moet gvd zelfs de sport nog op mijn werk verdedigen, collegas vragen aan mij op negatieve toon of de sport wel veilig is bla bla
Mijn baas begon er zelfs over...

het is fijn voor hun en familie dat het goed is afgelopen maar ik lees de verhalen wel tenenkrommend.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 April 16, 2014, 10:10:15
edit2Rapporteer  
Juist, dat laatste probeer ik velen hier ook duidelijk te maken.
Laat ik het maar gewoon zeggen. Ben het nu zat. wanneer kijkt hij eens in de spiegel om vervolgens tegen zicht zelf te zeggen:
ben ik het wel waard om deze sport te beoefenen? NEE

Ik moet gvd zelfs de sport nog op mijn werk verdedigen, collegas vragen aan mij op negatieve toon of de sport wel veilig is bla bla
Mijn baas begon er zelfs over...

het is fijn voor hun en familie dat het goed is afgelopen maar ik lees de verhalen wel tenenkrommend.

Juist, dat laatste probeer ik velen hier ook duidelijk te maken.
Laat ik het maar gewoon zeggen. Ben het nu zat. wanneer kijkt hij eens in de spiegel om vervolgens tegen zicht zelf te zeggen:
ben ik het wel waard om deze sport te beoefenen? NEE

Ik moet gvd zelfs de sport nog op mijn werk verdedigen, collegas vragen aan mij op negatieve toon of de sport wel veilig is bla bla
Mijn baas begon er zelfs over...

het is fijn voor hun en familie dat het goed is afgelopen maar ik lees de verhalen wel tenenkrommend.

Juist, dat laatste probeer ik velen hier ook duidelijk te maken.
Laat ik het maar gewoon zeggen. Ben het nu zat. wanneer kijkt hij eens in de spiegel om vervolgens tegen zicht zelf te zeggen:
ben ik het wel waard om deze sport te beoefenen? NEE

Ik moet gvd zelfs de sport nog op mijn werk verdedigen, collegas vragen aan mij op negatieve toon of de sport wel veilig is bla bla
Mijn baas begon er zelfs over...

het is fijn voor hun en familie dat het goed is afgelopen maar ik lees de verhalen wel tenenkrommend.

ook op mijn werk worden vragen gesteld, mijn antwoord is: als je de risico's of situatie verkeerd inschat, dan gaat er wel eens iets fout.... Dat gebeurt met motor rijders ook. Mijn collega's zijn overigens wel wat begripvoller, veel water sporters en motor rijders. Wink
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #17 April 16, 2014, 10:25:25
edit2Rapporteer  
Kom op mensen, ga Wim nu niet zitten afzeiken. De gebeurtenis op zich is een fantastische verhaal over wat er fout kan gaan als je met aflandige wind gaat kiten. Daar leert iedereen genoeg van!

Wim, Rob en anderen zullen de aankomende tijd wel even nadenken voordat ze met aflandige wind uitvaren. Maar dat is waarschijnlijk van tijdelijke aard. Zo werkt het in het leven nu eenmaal. Je doet je ding totdat je door een voorval beseft dat het misschien niet zo heel slim is wat je doet. 

p.s. wat een fantastische marketingcampagne voor de KNRM. Met dank aan Rob en Wim zijn ze volop in het nieuws en stromen de nieuwe donateurs binnen. En het aller mooiste, daar doen ze het niet voor, ze willen "gewoon" mensen in nood redden, wat een mooi uitgangspunt!  ThumpsUp
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 April 16, 2014, 10:39:38
edit2Rapporteer  
Hoeveel mensen waren er aan het kiten die maandag op de sluf? Hoeveel daarvan dachten dat ze met aflandige wind aan het kiten waren?
Laten we hier nou niet heiliger gaan doen dan de paus. Daarbij was de windrichting hier ook niet zo zeer het probleem maar de stroming. Hoeveel mensen letten daar op al voor ze het water in gaan?

Dit is voor iedereen een leer momentje dus denk even bij jezelf na hoe vaak jezelf in vergelijkbare omstandigheden het water op bent gegaan.

En wat betreft de kritische collega's, vrienden en familie.. vorige week stond er een artikel in de krant over de top 3 oorzaken van hersenletsel: voetbal, wielrennen en nog iets.. Zijn "wij kiters" toch een stuk veiliger bezig. Laat ze daar maar eens over nadenken.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 April 16, 2014, 10:47:57
edit2Rapporteer  
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1410940

Citaat
Uit het interview blijkt dat hij bewust met aflandige wind alleen is gaan varen. 2km de zee op, en vervolgens door een hoge golf in z'n lijnen kwam en heeft moeten releasen. Dan heeft'ie misschien jaren ervaring, daar heeft'ie dan verdomde weinig van geleerd
.

Ik ben nog nooit op de slufter geweest dus ken de omstandigheden niet. maar als ik dan hoor dat ze weten dat ze met aflandige wind gaan varen dan denk ik, je ben verkeerd bezig.  ThumpDown  ThumpDown

Een van de eerste lessen die je leer, aflandige wind ga niet het water op. !!!!!!!  ThumpDown

Dit is vragen om problemen, toch ?????
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 April 16, 2014, 10:57:17
edit2Rapporteer  
NW is schuin aanlandig op het maasvlakte strand, maar aan de zuidkant gaat het strand de hoek om.. kijk maar even op google maps.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #21 April 16, 2014, 11:08:02
edit2Rapporteer  
Dus dan is het aflandig zodra je een stukje uit de kant bent, het is hetzelfde als pal Noord op IJmuiden, ook "aanlandig" maar bij problemen spoel je pas in Zandvoort aan, dat is een flink stuk. Denk dat het bij de Slufter nog wat heftiger is omdat je dan echt op open zee beland.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 April 16, 2014, 11:47:33
edit2Rapporteer  
Precies, maar hoeveel varen er met Noord op IJmuiden die zich veilig wanen omdat het aanlandig is? Denk dat er maar weinig zijn die zich dat beseffen. Dat is denk ik wat we hiervan kunnen leren. Zeker icm een forse stroming moet je extra opletten, op jezelf en op elkaar. Of nog beter, gewoon ergens anders gaan varen, ondanks dat het aanlandig is en iedereen en z'n moeder daar al aan het varen is.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #23 April 16, 2014, 13:30:12
edit2Rapporteer  
Noord is op IJmuiden dus juist licht aflandig, maar verderop (IJmuiderslag, Bloemendaal) licht aanlandig. Is dus een geheel andere situatie dan MV2.
RobertV

Berichten: 106
Antwoord #24 April 16, 2014, 14:21:45
edit2Rapporteer  
Mooi stukje bij Pauw en Witteman. Ook wel fijn dat Rob niet voldoet aan het stereotype beeld voldoet van kitesurfende waaghalzen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.