@ Marc_87 e.a. over de Naish Park

thakings

Geen avatar

Berichten: 22
April 16, 2014, 10:12:34
edit2Rapporteer  
Ha Marc_87,

Op het forum vind ik regelmatig wat stukjes terug met je mening over de Naish Park. Niet al te positief in de meeste gevallen ;-) Da's natuurlijk prima, ieder z'n eigen mening.

Nou ben ik er zelf wel tevreden over. Hij is vrij stabiel en heeft ondanks z'n all-round profiel ook nog wat C-eigenschappen. Prima om als intermediate een stap verder te komen. Herstart is overigens wel drama (m'n Waroo '07 kwam nog sneller het water uit).

Wat ik me nou af vroeg: welke kites -met vergelijkbare vliegeigenschappen- zijn in jouw ogen de toppers? Wat raad je aan? Dan ga ik eens op zoek om die te varen ter vergelijking. Misschien ook nog tips om kites te kunnen testen?

Alvast bedankt voor je (of jullie) reactie.

Gr. Danny
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 April 16, 2014, 10:16:39
edit2Rapporteer  
Denk dat je dit beter via PM had kunnen stellen aan hem, wordt nu toch weer een welles/nietes discussie hier....
thakings

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #2 April 16, 2014, 10:21:13
edit2Rapporteer  
Ah oke, ik ben nog niet zo'n reaktie-held hier.

Ik wacht eerst de discussie even af, mocht het een welles-nietes verhaal worden sluit ik 'm wel.

Paul vd Steen

Geen avatar

Berichten: 44
Logs: 0 | 79 uur
Antwoord #3 April 16, 2014, 10:22:28
edit2Rapporteer  
Denk dat je dit beter via PM had kunnen stellen aan hem, wordt nu toch weer een welles/nietes discussie hier....

Ik ben hier ook wel naar benieuwd aangezien ik ook interesse heb in de nieuwe Park.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 April 16, 2014, 10:28:12
edit2Rapporteer  
Ik ben hier ook wel naar benieuwd aangezien ik ook interesse heb in de nieuwe Park.

Dan kan ik alleen tegen je zeggen: zelf testen !!
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #5 April 16, 2014, 10:32:23
edit2Rapporteer  
Weet niet welk jaar Park je vaart (ik 2012 8 &11, 2014 6m) maar ik heb geen probleem met de herstart.

Marc velt vrij geprononceerde oordelen, wat zijn goed recht is natuurlijk, maar vergeet niet dat dit betreft het vaargedrag sterk afhankelijk is van de eigen voorkeuren. Ik neem aan dat hij consistent is wat dat betreft.

Ten aanzien van kwaliteit ligt het nog wat lastiger aangezien het visuele oordeel over de kwaliteit van een Kite alleen dat is, een visuele inspectie en niet meer. Stellingen als 'ik heb er heel veel zien scheuren, slijten, etc' zijn voor mij van nul en generlei waarde. Tot deze uit meerdere hoeken, onafhankelijk van elkaar, genoemd worden althans.
thakings

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #6 April 16, 2014, 10:47:20
edit2Rapporteer  
Ja precies, ik zet ook bewust in op de vaareigenschappen. Discussies over kwaliteit blijven altijd wat vaag en visueel is nog veel persoonlijker .

Ik hoop hier de wel-of-niet-goed discussie van de Park buiten te laten, maar ben benieuwd wat Evan (of andere mensen die veel verschillende kites hebben gevlogen) dan als goede alternatieven aandraagt!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 April 16, 2014, 10:50:02
edit2Rapporteer  
Allereerst ben ik niet negatief over de Park omdat het kan, ik vind de kite gewoon niet lekker varen. Het is meer een wave kite dan een allround kite vind ik persoonlijk.

Maar waar ben je naar opzoek in een kite? Dan kan ik makkelijker advies geven en welk jaar van de Park vaar je zelf?
thakings

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #8 April 16, 2014, 11:07:26
edit2Rapporteer  
Oke, ter aanvulling:
Heb nu zelf een Park 10m 2012 en vaar altijd op zee in IJmuiden. Na als beginner de Waroo gevlogen te hebben heb ik de Park gekozen om verder te komen (intermediate) in freeride/wave.

Dus wat ik zoek is een kite die:
- stabiel is (een kite die constant onrustig is, is niet chill)
- makkelijk loopt en springt (voor freeride dan)
- toch wel lift heeft (een 100% beginnerskite hoeft echt niet meer)
- snel stuurt (wave)

Zoiets. Kan je daar wat mee?

p.s. Ik weet het, elk advies is persoonlijk. Daarom vraag ik er ook naar. Alvast bedankt!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 April 16, 2014, 11:55:33
edit2Rapporteer  
Naish Torch. Geen gezeik met fancy schroef dop ventielen waar van t schroefdraad verrot gaat of terugslagklep van lekt als er een korreltje zand in komt. Gewoon oldschool ventiel a la de park.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #10 April 16, 2014, 12:07:18
edit2Rapporteer  
Kites waar ik mee gevaren heb welke daar zoal aan voldoen (en lekker varen naar mijn mening):
- ozone catalyst
- ozone c4 (minder geschikt voor wave)
- ocean rodeo razor
- zeeko krush
- zian hantu (zeer kort mee gevaren, eerste indruk was wel goed)

Natuurlijk zijn er veel meer kites die dit kunnen maar dit zijn de kites welke ik lekker vond qua gevoel, medium bardruk, direct, snel. Let op, de 1 vind een kite lekker terwijl de ander het helemaal niks kan vinden.
thakings

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #11 April 16, 2014, 13:47:27
edit2Rapporteer  
Kijk, daar heb ik al wat aan.

Nu is de grote vraag natuurlijk: hoe ga ik ervoor zorgen dat ik die kites kan testen? Ik kite op t strand van IJmuiden, dus als er iemand is die mij z'n kite een kwartiertje gunt dan hoor ik het natuurlijk graag. En er zijn toch ook van die testdagen of zoiets?
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #12 April 16, 2014, 13:57:01
edit2Rapporteer  
Ga mee naar Fehmarn eind deze maand en je kunt ze volgens mij allemaal testen :-)
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 April 16, 2014, 14:03:52
edit2Rapporteer  
Op ijmuiden, kun je met gemak fluid kites testen, de Fluid Ego (bridled C-shape) zou dan een kite voor je kunnen zijn. Loopt goed, boost goed enz, is btw bomb proof en niet duur!!!... Daarvoor kun je Nature benaderen via de P.m. die komt heel regelmatig naar Ijmuiden.
Ik vond de Ego zeker niet verkeerd.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #14 April 16, 2014, 18:15:49
edit2Rapporteer  
Voor ocean rodeo ff een mailtje naar stormchaser sturen, vind je op www.stormchaser.nl. Voor zeeko ga je naar www.zeeko-kites.nl. Etc, gewoon ff googlen en de shop/importeur een mailtje sturen, vaak kan je wel ff afspreken om ze te proberen. Ander voordeel: je ziet weer eens wat andere spots Smiley
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #15 April 16, 2014, 18:46:57
edit2Rapporteer  
Misschien valt slingshot rpm binnen je voorkeur?  testen kan volgens mij altijd op de brouwersdam.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #16 April 16, 2014, 18:47:21
edit2Rapporteer  
Ik twijfel nog tussen slingshot rally of park 2013 bijde.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #17 April 16, 2014, 19:03:59
edit2Rapporteer  
@TS: Testdagen of testafspraken zijn bedoeld voor de nieuwste modellen. Zoek je die ook of zoek je overjarig?
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #18 April 16, 2014, 19:38:10
edit2Rapporteer  
2013 bijde
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #19 April 16, 2014, 20:11:40
edit2Rapporteer  
Oke, ter aanvulling:
Heb nu zelf een Park 10m 2012 en vaar altijd op zee in IJmuiden. Na als beginner de Waroo gevlogen te hebben heb ik de Park gekozen om verder te komen (intermediate) in freeride/wave.

Dus wat ik zoek is een kite die:
- stabiel is (een kite die constant onrustig is, is niet chill)
- makkelijk loopt en springt (voor freeride dan)
- toch wel lift heeft (een 100% beginnerskite hoeft echt niet meer)
- snel stuurt (wave)

Zoiets. Kan je daar wat mee?

p.s. Ik weet het, elk advies is persoonlijk. Daarom vraag ik er ook naar. Alvast bedankt!

Uithaken is geen issue zoals ik het nu lees? En hoe bedoel je loopen? Ik zou dan naar deze kites kijken:
- North Evo;
- Cabrinha Switchblade 2014 (draait nu snel genoeg!);
- Zian Aquila;
- F-One bandit 7;
- Best TS;
- Ozone Catalyst;
- Peter Lynn Escape.

De kite die op dit moment het beste in jou plaatjes past wanneer ik je stijl goed begrijp is het de Bandit. Wanneer je specifiek van deze kites iets wilt weten hoor ik het wel.
thakings

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #20 April 17, 2014, 11:28:24
edit2Rapporteer  
Ah, helemaal top mannen. Werkt toch goed, zo'n forum, bedankt voor de reacties!

@Evan:
- unhooked ben ik nog niet aan toe vind ik zelf. Lijkt me te gek, maar eerst maar eens beperken tot de intermediate-tricks.
- met loopen bedoel ik kiteloops. En dan de basis, dus springen-loopen-landen, dan soort dingen.


De 2014-kites zijn mij nog effe wat te prijzig, dus dan zal het de Bandit 5 of 6 worden, maar qua eigenschappen zijn die volgens mij niet radicaal anders.

Dus nu maar op naar het testen dan! Zal eens links en rechts wat mensen aanschieten op IJmuiden, dat lijkt me het handigst. Testdagen zijn inderdaad voor nieuwe kites natuurlijk, dus da's niet handig.

Nogmaals dank en mocht iemand in IJmuiden mij even aan z'n Bandit, Evo of Catalyst willen laten hangen dan hoor ik het graag!! Ik ben er in ieder geval morgenochtend met m'n Park :-)

daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #21 April 17, 2014, 12:34:36
edit2Rapporteer  

De 2014-kites zijn mij nog effe wat te prijzig, dus dan zal het de Bandit 5 of 6 worden, maar qua eigenschappen zijn die volgens mij niet radicaal anders.



Let op! De kites verschillen wel degelijk

De bandit 6 is (m.i.) radicaal verbeterd tov de Bandit 5! De Bandit 7 is weer een stukje beter dan de B6.

thakings

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #22 April 17, 2014, 13:26:43
edit2Rapporteer  
Hmm, oke oke. Radicaal verbeterd of radicaal veranderd? (qua vliegeigenschappen) Dat zijn volgens mij twee verschillende dingen...
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #23 April 17, 2014, 14:56:27
edit2Rapporteer  
en dan nog even iets over testen......
Als je een vlieger "eventjes  op een testdag"  vaart is dat leuk voor een algemeen beeld.
Echt testen is naar mijn mening een vlieger meerdere keren , hele dagen vliegen.  Veel kitesurfers zijn nu eenmaal een beetje van "Wat de boer niet kent vreet hij niet" .
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #24 April 17, 2014, 17:50:26
edit2Rapporteer  
en dan nog even iets over testen......
Als je een vlieger "eventjes  op een testdag"  vaart is dat leuk voor een algemeen beeld.
Echt testen is naar mijn mening een vlieger meerdere keren , hele dagen vliegen.  Veel kitesurfers zijn nu eenmaal een beetje van "Wat de boer niet kent vreet hij niet" .

Ook helemaal mee eens, daardoor probeer ik het vaak te regelen dat ik een vlieger thuis gestuurd krijg om er langer mee te kunnen varen in verschillende omstandigheden.

Nog even over de Bandit, de Bandit 6 heb ik niet gevaren helaas maar de Bandit 5 lijkt in mijn optiek totaal niet op de Bandit 7.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.