veiligheids voorstel

Wimt

Berichten: 2498
April 19, 2014, 22:46:03
edit2Rapporteer  
De KNRM is niet umaniem. Die AIS SART zender, of een vuurpijl met stroboscoop lamp.

Zelf denk ik, gezien ook prijs (30 euro), te beginnen met die lamp, kan om de arm, en valt dan meteen op voor iedereen, dat je meedoet met dit veiligheids idee. Heb je 'm niet om, sla je een minder goed figuur, is dus ietwat een stok achter de deur.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 April 19, 2014, 22:52:30
edit2Rapporteer  
Probleem is ,Wim, zoiets draag je 3x en daarna ligt ie in de tas.  Althans zo gaat t bij mij.   Grin
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #2 April 19, 2014, 22:52:50
edit2Rapporteer  
Geen nek-leash?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #3 April 19, 2014, 23:05:27
edit2Rapporteer  
Vandaar,ook de automatische sociale controle, want dat ding op je arm is goed zichtbaar, valt dus ook op, als ie er niet is, waarop mensen je zouden kunnen aanspreken
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 April 19, 2014, 23:56:35
edit2Rapporteer  
Dit ziet er ook niet slecht uit;

http://www.greatlandlaser.com/
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #5 April 20, 2014, 00:24:34
edit2Rapporteer  
Ja, zoiets heb ik eerder op het forum,gezien, lijkt mij ook goed. Toch is die armband strobo een soort nazi-zwarte band: heb je 'm niet, dan hoor je niet bij de club. Dan ga je naar huis, om toch weer die 'band' te hebben met de club
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #6 April 20, 2014, 08:59:50
edit2Rapporteer  
helpt toch niet. gebruik je verstand dan heb je al dat prul niet nodig.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #7 April 20, 2014, 09:20:26
edit2Rapporteer  
Ben alleen bang dat je iedere keer braaf dat ding meeneemt en als je hem dan nodig hebt zijn de baterijen leeg.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 April 20, 2014, 09:35:43
edit2Rapporteer  
Zou best wel een goed ding kunnen zijn. Ikzelf bekijk altijd voordat ik het water op ga wat de plaatselijke condities zijn, daar heb ik eigenlijk geen lampje voor nodig.
Nee ik ben geen heilig boontje bij mij gaat het ook wel eens fout maar veel zaken kun je met een beetje gezond verstand voorkomen........
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 April 20, 2014, 09:39:12
edit2Rapporteer  
Dus in jouw optiek zijn lawine piepers ook overbodig idefixe?
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #10 April 20, 2014, 09:58:53
edit2Rapporteer  

Dus een soort harnas klem of armband net als voor een mobiel.
En een goedgekeurd apparaatje (moet misschien nog ontwikkeld worden) van de knrm

€50 waar van 20€ voor knrm kan toch geen kwaad.

"Je gaat toch ook niet kiten zonder je harnas of bar."
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #11 April 20, 2014, 10:09:19
edit2Rapporteer  
Zullen we de twee discussie uit elkaar halen? Dus:
1. Wat kan je doen om het risico op problemen te verminderen?
2. Wat voor oplossingen zijn er om, als het toch mis gaat, vindbaar te zijn?

En volgens mij ging deze discussie over punt 2, niet over punt 1.

De KNRM hoeft helemaal niet "umamiem" te zijn. Er zijn goedkopen en dure oplossingen, met voor en nadelen. Ik zit te denken aan de dure oplossing, omdat die ook werkt als er niemand kijkt.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #12 April 20, 2014, 11:09:25
edit2Rapporteer  
Ik kon het niet beter zeggen, heb het dus ook niet gedaan Smiley , Magic.

Dus dat AIS SART systeem, goedgekeurd en praktijk getest door KNRM, is ook top
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #13 April 20, 2014, 14:08:00
edit2Rapporteer  
De KNRM is niet umaniem. Die AIS SART zender, of een vuurpijl met stroboscoop lamp.

Zelf denk ik, gezien ook prijs (30 euro), te beginnen met die lamp, kan om de arm, en valt dan meteen op voor iedereen, dat je meedoet met dit veiligheids idee. Heb je 'm niet om, sla je een minder goed figuur, is dus ietwat een stok achter de deur.
Vandaar,ook de automatische sociale controle, want dat ding op je arm is goed zichtbaar, valt dus ook op, als ie er niet is, waarop mensen je zouden kunnen aanspreken
Ja, zoiets heb ik eerder op het forum,gezien, lijkt mij ook goed. Toch is die armband strobo een soort nazi-zwarte band: heb je 'm niet, dan hoor je niet bij de club. Dan ga je naar huis, om toch weer die 'band' te hebben met de club .

Wimt lees even na wat je hier boven gepost heb .

Heb jij nu echt het idee dat je na die achterlijke actie en nog veel irritantere media optreden nog enig recht van spreken heb ?
En dat jij durft te stellen dat als ik GEEN goed zichtbaar licht op mijn arm draag ,men mij daarom aan zou kunnen spreken ?????
Zou het zo zijn dat je zoveel schade heb opgelopen van die onderkoeling dat je daadwerkelijk al gereincardineerd ben als Mier ?
Je heb in ieder geval het verstand van een mier overgehouden aan het hele avontuur !
Tip : Houd je mond en ga je ongelooflijk zitten schamen in een donkere hoek !
Tip :je zou meer frikandel moeten gaan eten daar zitten hersens in !

Sorry dat ik zo fel reageer maar je zet de Kite-wereld in een heel slecht daglicht als je dat nog niet opgevallen was ! 

NIET de vriendelijke groet
Gewoon Toon
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #14 April 20, 2014, 14:17:10
edit2Rapporteer  
De KNRM is niet umaniem. Die AIS SART zender, of een vuurpijl met stroboscoop lamp.

Heb je 'm niet om, sla je een minder goed figuur, is dus ietwat een stok achter de deur.

Ja dit slaat werkelijk nergens op, wim doe eens normaal.

denk niet dat we alles nu vergeten omdat jij met al je lampjes, radardingetjes en AWACSaparatuur je domme fout op de achtergrond kan zetten. Dit wordt echt niet vergeten.
gebruik gewoon je hersens als je gaat varen dan heb je die zooi niet nodig!
Op deze manier verspeel je echt al  al je credits, als die al niet weg zijn....


Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #15 April 20, 2014, 14:25:25
edit2Rapporteer  
Wat ik nog vergeet te zeggen :

ALLE CREDITS VOOR DIE GASTEN VAN DE REDDINGSBRIGADE TOPGASTEN !!!!!!

Bedankt dat jullie over onze veiligheid waken !!  ThumpsUp
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #16 April 20, 2014, 15:01:48
edit2Rapporteer  
Dat SART systeem is aan te raden, omdat men 2 wegtollende kites niet zag, dus hoe zo wel een lampje of vuurpijl.
Alleen, een voetganger of zo, ziet geen SART, en dat vindt Stellendam een nadeel. Is ook 10 keer duurder dan lampje, dus niet iedereen wil 335 euro betalen

Ieder moet dat zelf afwegen, vandaar deze discussie.
@ Ron Rodeo; je zou je onthouden van commentaar op mij; doe dat dan.
Buitenstaanders die jouw commentaar gaan lezen, gaan inderdaad denken dat we cowboys zijn.
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #17 April 20, 2014, 16:37:26
edit2Rapporteer  
Jij ben het probleem niet Ron Rodeo !,
Ik geloof dat jij uit zee gevist ben en niet  Ron Rodeo
En ik ben geen buitenstaander maar wordt wel aan gesproken over die Achterlijke aktie van je ,en als het moet herhaal ik dat nog 1000 keer Wim T
Ga in een donkere hoek zitten en hou je mond
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #18 April 20, 2014, 17:24:08
edit2Rapporteer  
onbegrijpelijk dat iemand die een fout heeft gemaakt niet meer in een discussie mag mee doen. En dan ook geen suggesties mag aan dragen. Waar NORMAAL over gediscussieerd zou moeten kunnen worden.
Omdat het Pasen is en ca. 3 miljoen naar de Passion hebben zitten kijken: "...wie zonder zonden is, werpe de 1e steen..."
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #19 April 20, 2014, 17:25:19
edit2Rapporteer  
WimT al aan het testen?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #20 April 20, 2014, 18:12:34
edit2Rapporteer  
Nee, ben ik niet.
Ben bij mijn neefjes en nichtjes. Zij hadden het al op hun manier verwerkt, na de filmpjes te hebben gezien:
Ze speelden het na met Playmobiel

Ik had het net wel over het aantrekken van de depower lijn boven de bar, maar blijft zwaar werk bij een loopende kite. 5de Lijn is top, krachten zijn dan minimaal.
ArtEZZZ

Geen avatar

Berichten: 73
Antwoord #21 April 20, 2014, 19:10:24
edit2Rapporteer  
onbegrijpelijk dat iemand die een fout heeft gemaakt niet meer in een discussie mag mee doen. En dan ook geen suggesties mag aan dragen. Waar NORMAAL over gediscussieerd zou moeten kunnen worden.
Omdat het Pasen is en ca. 3 miljoen naar de Passion hebben zitten kijken: "...wie zonder zonden is, werpe de 1e steen..."


Ik ben niet gelovig maar ben het helemaal met je eens! Ik denk dat alle stommiteiten al wel benoemd zijn. Op het moment dat er op een positieve manier input gegeven word kan dat toch niet verkeerd zijn?! Iets met mensen en van fouten leren!

Er zullen denk ik veel mensen zijn die zich nu weer extra bewust zijn geworden van de gevaren. Ik persoonlijk ben nu ook aan het nadenken over wat voor middelen je naast je gezonde verstand kan inzetten in geval van nood.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 April 20, 2014, 19:33:01
edit2Rapporteer  
Idd Ron en Toon, doe ff gewoon Smiley

Bij het offpiste skieen en snowboarden is het ook al jaren zo dat je alles doet om te voorkomen dat je in de shit komt, maar iedere serieuze freerider sleept een lawinepapier, schep en sonde de berg op en af. Die je alleen nodig hebt als het toch misgaat.
Misschien dat jullie dat niet zien zitten, maar het is toch op z'n minst een discussie waard?
feddomw
Gast
Antwoord #23 April 20, 2014, 19:48:32
edit2Rapporteer  
Bij het offpiste skieen en snowboarden is het ook al jaren zo dat je alles doet om te voorkomen dat je in de shit komt, maar iedere serieuze freerider sleept een lawinepapier, schep en sonde de berg op en af. Die je alleen nodig hebt als het toch misgaat.
Misschien dat jullie dat niet zien zitten, maar het is toch op z'n minst een discussie waard?

Die vergelijking gaat mank. Lawine gevaar kan je inschatten, maar ook niet meer dan dat. Zelfs bij risicograad 1 of 2 kan het mis gaan en dus wil je voorbereid zijn.

Als je bij aflandige wind gaat kiten in het voorseizoen met koud water en zonder buddy systeem ben je eigenlijk aan het offpiste skien met de zwarte vlag, lawine risico 4 of 5.

Om je vergelijking te laten kloppen, moet je je afvragen wat je reactie zou zijn als iemand offpiste gaat met risicograad 4 of 5 en dan zegt: "maar ik neem een schep en lawinepiep en sonde mee"....

Voor de discussie:
als iemand het water op gaat op een drukke spot (of met een of meerdere buddies), en niet 2km uit de kust gaat varen, en de wind is (schuin) aanlandig, dan zie ik weinig meerwaarde in al deze veiligheidsmiddelen.
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #24 April 20, 2014, 20:00:15
edit2Rapporteer  
Er moet zeker over gesproken worden kan iedereen overkomen daar is de discussie niet over !
Waar het mij vooral om gaat is de manier waarop het zich profileerd in de media ,dat heeft toch verder geen uitleg nodig dacht ik kom op zeg "ik kom wel wel terug als mier "
En waar ik me vooral aan stoor is dat als ik geen lichtje om mijn arm zou doen ik dat "men mij daarop dan zou aan kunnen spreken "
Daarom zeg ik nog maals : laat die Wim de onzin die hij uitkraamt voor zich houden en alleen wat zeggen als het iets zinngs is , las net ook nog iets over naspelen met playmobiel komop .
Inderdaad het verstand van een mier .
Dat van die lawine pieper is heus zo'n gek idee nog niet ! Of een goedkoop telefoontje voor kinderen dat je als ouder bij je kind kan stoppen als ze op straat spelen met een gps functie

Teveel negatieve berichten in de media werken niet in ons voordeel als kiter's
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.