Repareren swivel - onderdelen? Hulp s.v.p.

ErikFanatic

Berichten: 459
April 22, 2014, 16:05:24
edit2Rapporteer  
Ik wil graag mijn swivel gaan repareren.
Aangezien de borgring los is geraakt zijn de lagers er ook vandoor.  schater

"DAMM google it!" heb ik gedaan ofc, en hierbij kwam ik op de volgende reparatie tip.
http://www.atlantickiteboarding.com/tech-flexifoil.html

Maar waar vind je deze onderdelen?
- 15st. 5/64" SS lagers
- 1st. split collar

Iemand tips?  InLove
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #1 April 22, 2014, 16:48:10
edit2Rapporteer  
Hi Erik, ik zie in je avatar een Hadlow ID, maar de Hadlow ID-Bar heeft toch een swivel onder de bar, in de chickenloop? Als je die niet hebt, is dat het aanschaffen niet waard? Werkt perfect. Die verouderde swivel op je foto's werkt toch ook (engszins) zonder lagers etc? Beetje WD-40 erop en hij doet t weer acceptabel.
feddomw
Gast
Antwoord #2 April 22, 2014, 17:01:36
edit2Rapporteer  
Waarom zou elke andere swivel niet werken? Die bunny ears die SS en Wainman hadden of zo?

Scheelt je een hoop gezeik namelijk, niet-metrische kogellagers vinden gaat niet makkelijk zijn.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #3 April 22, 2014, 20:15:13
edit2Rapporteer  
Hey gebruikersnaam, ja klopt, ik heb ook een swivel onder de bar, maar als ik daar aan ga draaien komt mijn safety er weer om heen. Toen de swivel in kwestie goed werkte had ik er geen omkijken meer naar (echt heerlijk, kan ik me concentreren op wat het leuk maakt).

WD40 heb ik al geprobeerd, dat helpt maar tijdelijk.
Iets dikke vet zou nog kunnen, geval is dat het snel wegspoelt.
Maar gewoon weer lagers er tussen en goed inklemmen heeft natuurlijk de voorkeur.

Feddomw, ik ga een zoeken op bunny ears.
Elke swivel is goed zolang deze maar niet te smal is aan de bovenkant en goed tegen zand+zout kan.

Thx, voor de input!
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #4 April 22, 2014, 21:49:36
edit2Rapporteer  
Misschien hebben ze hier iets dat past:
http://www.toprc.nl/onderdelen-en-toebehoren/lagers/kogellager-met-metalen-dichting/
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 April 23, 2014, 00:10:51
edit2Rapporteer  
Is de Switch swivel geen optie? Doet het erg goed moet ik zeggen.

Geen WD40 gebruiken overigens, dat is geen smeermiddel. Ja, voor heel korte duur. Beter siliconenspray gebruiken.

De Mutiny swivel schijnt ook erg goed te zijn, maar die is gelijk een stukkie duurder.

Die simpele swivels werken voor geen meter. Zitten veels te makkelijk vast.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #6 April 23, 2014, 08:47:56
edit2Rapporteer  
Ik zou eens gaan kijken in een maritiem shop. In de meeste havens vindt je wel zo'n winkel.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #7 April 23, 2014, 09:17:03
edit2Rapporteer  
Ik zou eens gaan kijken in een maritiem shop. In de meeste havens vindt je wel zo'n winkel.

Ja, dat kan ik nog proberen idd, ik weer even rond mailen.
Verder ben ik nu naar technische model leveranciers aan het mailen.

Wil toch echt deze swivel fixen, aangezien ik ander ook weer aan een nieuw depowerriem moet (de swivel zit helemaal vast gestikt).
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #8 April 23, 2014, 11:06:55
edit2Rapporteer  
Ik heb nog wel een splinternieuwe depowerriem (pull/pull) van een ID liggen. Daar zit dus geen swivel aan, maar daar zou je wel een andere aan kunnen bevestigen volgens mij. Mocht dat een oplossing zijn dan moet je me maar pm'men.
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #9 April 23, 2014, 21:48:27
edit2Rapporteer  
Eric ik heb nog swivels liggen. Mickey Mouse swivels van Slingshot. 3 stuks. Ik heb je PB gestuurd!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.