lengte bar

jelle_1

Geen avatar

Berichten: 15
April 24, 2014, 08:03:34
edit2Rapporteer  
Reeds bedankt voor de gekregen info in een vorig topic.

Had echter nog een vraag ivm de bar. Momenteel vaar ik met een 48cm maar nu vroeg ik mij af of een
12m of 14m kite ook te besturen valt met een 48cm bar.

alvast bedankt
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 April 24, 2014, 08:19:55
edit2Rapporteer  
Hangt er maar net vanaf wat je gewend bent en hoe gepowerd je vaart.

Vaar je underpowerd en moet je veel sinussen dan is een langere bar soms wel lekker maar vaar je met genoeg power en wil je juist een iets tragere kite met meer gevoel in de bar (voor wakestyle en airstyle bijv) dan kun je zelfs uit de voeten met een nog kleinere bar.

Voor mij is 45cm op en 17/18m geen probleem en moet je echt een snelle bocht draaien dan pak je de bar aan de floater beet .
jelle_1

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #2 April 25, 2014, 08:43:50
edit2Rapporteer  
Hangt er maar net vanaf wat je gewend bent en hoe gepowerd je vaart.

Vaar je underpowerd en moet je veel sinussen dan is een langere bar soms wel lekker maar vaar je met genoeg power en wil je juist een iets tragere kite met meer gevoel in de bar (voor wakestyle en airstyle bijv) dan kun je zelfs uit de voeten met een nog kleinere bar.

Voor mij is 45cm op en 17/18m geen probleem en moet je echt een snelle bocht draaien dan pak je de bar aan de floater beet .

alvast bedankt voor de info. Wat bedoel je juist met underpowerd varen? Bedoel je hiermee kite bij net teweinig wind voor de des betreffende kitemaat?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.