Cabrinha 2015

alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #50 Augustus 31, 2014, 18:58:47
edit2Rapporteer  
Vandaag op de brouwersdam de Velocity 14m en de Switchblade 10 getest.

De Velocity was makkelijk te rijden en parkeer je heel soepel op 11-10 en 13-14 uur. Traagheid valt mee voor een 14m. Goede sprongkracht met grote hangtime. Wel op tijd weer indraaien. Sprongkracht kwam waarschijnlijk ook door de afzet met Cabrinha Ace bordje.
Bardruk voelde iets groter aan dan de SW.

Daarna de 10 SW gevaren dus. Reageer natuurlijk sneller en bevalt me beter  Smiley maar helaas door iets te weinig wind waren de sprongen noet zo hoog als bij de 14. Stuurt lekker direct en staat stabiel in de lucht. Lichtere bardruk.

De nieuwe bar ook getest. Release is makkelijker te herstellen als je gebruik hebt gemaakt van je quickrelease. Ziet er ook weer steviger uit dan zijn voorgangers. Drijft ook. Maar hoe vaak zal je je release gaan gebruiken. Wel raar dat bij de powerlijnen geen kleuronderscheid is voor links of rechts. Er is wel een label waarbij je moet weten dat die links hoort. Dan zit de voorkant van de depowerkoord goed dus. Anders is het gedraaid (ook geen probleem).
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #51 Augustus 31, 2014, 19:25:28
edit2Rapporteer  
Als ik het allemaal zo lees dan blijf ik heerlijk bij mijn 2014 setje, bevalt prima. ThumpsUp
PvanEE

Berichten: 66
Antwoord #52 Augustus 31, 2014, 20:45:24
edit2Rapporteer  
Hallo, ik vaar een SB 12 uit 2013 en een 9m van 2014. Ik weeg ong 90-92 kilo en vaar de 9mtr tot 30kts schat ik ong. Mijn boardje is een 138x40 F1 next.
Nu wil ik eigenlijk nog een SB bij bestellen en ik dacht zelf aan een 7mtr. Maar ik zie in de tabellen van cabrinha dat de nieuwe 6mtr 2015 dezelfde windrange heeft als de 7 uit 2014.  Is dat een marketing verhaal of zit er daadwerkelijk de power van een 7 uit '14 in?
Wat is jullie advies hierin? Een 7mtr '14 of 7 '15 of een 6 '15.
Alvast bedankt.
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #53 Augustus 31, 2014, 21:04:00
edit2Rapporteer  
6m nemen...

check alle reviews maar..

vaar zelf 7 en 10 cab sb uit 2014
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #54 September 01, 2014, 10:59:30
edit2Rapporteer  
7m nemen
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #55 September 01, 2014, 16:36:55
edit2Rapporteer  
@harry, @alexander mooie reviews. Iemand nog meer ervaring?

Wat ik verder ook lees is dat je bij de aanschaf v je nwe kite goed de lengte moet checken omdat cab kitelijnen de neiging hebben om uit te rekken. Op KF wordt gezegd dat de stuurlijnen na een aantal sessies wel tot 7 cm kunnen uitrekken.  Ff checken dus.

En idd @harry, de bardruk bij de 2015 schijnt veel lichter te zijn.
Bron: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2386068&start=10
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #56 September 01, 2014, 21:04:20
edit2Rapporteer  
Vaar al jaren met Cabrinha maar heb nog nooit last gehad van lijnen die uitrekken. Zou me daar niet zo druk om maken. Gisteren op de Slufter met de nieuwe 11m '15 gevaren en was verbaasd over de low-end. Volgens port rotterdam stond er 9m/sec en moest (met waveboard) de kite bijna half depoweren (weeg 75kg). Had graag nog met m'n twintip willen varen om de hangtime (en low-end met twintip) te testen maar dit is er niet van gekomen. Let wel, vorig jaar had ik enkel een 7m/9m dus wellicht verklaart dit deels het verrassende....
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #57 September 02, 2014, 15:10:20
edit2Rapporteer  
Ik had een 12/9/7 2011 switchblade en heb nu een 12/9/7  2015 model. Misschien zijn er kiters die mijn bevindingen willen weten. Allereerst wat een stabiele kite!! Je merkt echt wel dat er weer 4 jaar ontwikkeling in zit. Het 2015 model stuurt sneller, meer lift, meer hangtime en blijft ook druk houden in een gesneden bocht zodat je een bottomturn heerlijk uit kan sturen. De kwaliteit van de materialen is ook sterk verbeterd vooral dat 2dr ziet er top uit.  De 12 heb ik gevaren in 18/22 knopen wind zonder de depower strap aan te trekken low end is denk ik iets verbeterd de high end weet ik nog niet maar die zal ook top zijn mijn oude sw 12 kon ik met gemak tot 25 kn varen.
Een heel groot voordeel vindt ik dat de bardruk een stuk minder is geworden nu kan ik ook nog na 3 uur varen de bar met 1 hand aantrekken voor Max lift bij een board off top!
De travel om de kite te depoweren is iets korter geworden beter voor de  wat kleinere kiters onder ons een nadeel is dat je als je een windvlaag wilt lozen met 1 hand je tegen de depower Händels aankomt met je hand maar dat vindt ik niet zo irritant  eigenlijk.
Kiteloops en new school tricks gaan ook goed al ben ik daar niet zo goed  dus dat kan ik dan ook niet echt beoordelen.  Rek in de lijnen heb ik nog niet en ik weeg toch echt 108 kilo!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.