Kitesurfer in de problemen met aflandige wind [Ouddorp][2014-06-07]

drifter

Berichten: 1757
Antwoord #25 Oktober 13, 2014, 21:36:07
edit2Rapporteer  
me vingers jeuken om te reageren op verschillende topics, maar ik zoek nog naar de juiste woorden. Het zal in ieder geval iets worden in de trend van: Niet kiten met aflandige wind? waar bemoei je je eigen mee!!

Ik zie wel wat in dat systeem van fuerte. Kan prima op de brouwersdam. Iedereen blij, altijd kiten ongeacht de windrichting. Ik zou dan wel zo doen dat je niet kunt afkopen. Dat zou nogal makkelijk zijn he. Dan springt iedere janlul zonder na te denken het water in. Moet je iedere keer die boot te water laten enzo. Nee dat lijkt me te hard werken. Beter gewoon die kite achterhouden en de volle mep laten betalen. Zou er dan zelfs je beroep van kunnen maken met zo'n mooie engelse benaming. Recreational-waterways-safety-operator.  Ik zou hier ook op inspringen als ik politieke aspiraties had. Dan kan ik de mensen werkelijk banen verschaffen in plaats van loze beloftes. En dan na een tijdje de markt vrijgeven voor eerlijke concurrentie om de prijzen een beetje te drukken. Ook al werkt dat averechts, heeft toch niemand in de gaten, iedereen is lekker aan het kiten having the time of their life. Niks geen regels, niks geen verboden, geen beperkingen, geen flairs, geen telefoonnummers op je kite, geen discussies op forums, geen imago probleem meer, geen problemen meer door duitsers. Sterker nog, laat maar komen die gasten, hoe meer drenkelingen hoe beter dit plan werkt.
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #26 Oktober 14, 2014, 00:19:51
edit2Rapporteer  
Vandaag alle vormen van no go  gezien op Bdam bij Zuid
1) een kerel die het tweemaal leuk vond alleen naar en dan achter de zandbank te varen...toen hij door opkomend tij en de daarbij opkomende stroming niet meer langs de opening terug kon...maar even leuk over de zandbank lopen...( bij Zuid zit je daar aflandig zo een 5 km uit de kust!

2) Man met ventje van 5 jaar aan het leren kiten...man en vrouw kunnen zelf niet te best kiten.....resultaat.kind op het strand man vrouw gaan redden...want die is van ver met alles komen terugzwemmen

3) nieuwe manier van starten gezien....kite oppompen...vrouw dan zo kite op de bodem laten houden( dus wingtips in de lucht) lijnen aansluiten..lijnen uitlopen.
Dan gewoon wat naar links en rechts lopen om te kijken wat de kite doet....toch langs 1kant wat verder lopen....kijk kite steekt '' vleugeltje'' wat meer omhoog....nog wat verder lopen.....vrouw kan kite niet meer houden...kite maakt van links naar rechts over 12 u een 180° vlucht en meneer maakt een klap...iemand is er naartoe gerend om te helpen.....enz

4) oudere man( schat 60/65) komt strand op...oude longjohn aan dus lekker blote schouders en armen...ritsen achteraan op de benen staan open...impact/drijfvest en oeroude windsurf zittrapeze....een meisje en een jongen erbij.
Kite gepomt en hij zou dat is vlug even doen....de twee helpers aan de kite om op te laten ( ik vermoed dat er al een boardje aan de waterlijn lag te wachten) dus starten dat ding...gelukkig leven de twee helpers en hijzelf nog...de lijnen gingen tegen de helpers aan...de kite loopte als een gek..lag dan weer op het strand, veegde dan bijna een paar voorbijgangers/kijkers weg...en heel die tijd lag die kerel met de bar strak aangetrokken tegen die kite te vechten en mee te schuiven....bijna aan het water gekomen maakte de kite weer een smak en bleef even stil liggen, de meid die erbij was zag ik wou niet meer helpen...die was in paniek....dan is er een andere kitesurfer een einde  aan gaan maken.
Dan hebben ze ''heel professioneel'' met drieen de kite bij de leading edge genomen en terug gelopen.

5) als toemaatje een duitse kiteschool met grote gele bus was aan het lessen 1 leraar met ik dacht 4 of 5 leerlingen....
En een NL kiteschool die het meest noordelijke op de dam zit...

Het was een spannende namiddag...ik hou mijn hart vast voor morgen mocht het meer dan 20 knts waaien...
Matti

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #27 Oktober 14, 2014, 00:40:12
edit2Rapporteer  
Vandaag alle vormen van no go  gezien op Bdam bij Zuid
1) een kerel die het tweemaal leuk vond alleen naar en dan achter de zandbank te varen...toen hij door opkomend tij en de daarbij opkomende stroming niet meer langs de opening terug kon...maar even leuk over de zandbank lopen...( bij Zuid zit je daar aflandig zo een 5 km uit de kust!

2) Man met ventje van 5 jaar aan het leren kiten...man en vrouw kunnen zelf niet te best kiten.....resultaat.kind op het strand man vrouw gaan redden...want die is van ver met alles komen terugzwemmen

3) nieuwe manier van starten gezien....kite oppompen...vrouw dan zo kite op de bodem laten houden( dus wingtips in de lucht) lijnen aansluiten..lijnen uitlopen.
Dan gewoon wat naar links en rechts lopen om te kijken wat de kite doet....toch langs 1kant wat verder lopen....kijk kite steekt '' vleugeltje'' wat meer omhoog....nog wat verder lopen.....vrouw kan kite niet meer houden...kite maakt van links naar rechts over 12 u een 180° vlucht en meneer maakt een klap...iemand is er naartoe gerend om te helpen.....enz

4) oudere man( schat 60/65) komt strand op...oude longjohn aan dus lekker blote schouders en armen...ritsen achteraan op de benen staan open...impact/drijfvest en oeroude windsurf zittrapeze....een meisje en een jongen erbij.
Kite gepomt en hij zou dat is vlug even doen....de twee helpers aan de kite om op te laten ( ik vermoed dat er al een boardje aan de waterlijn lag te wachten) dus starten dat ding...gelukkig leven de twee helpers en hijzelf nog...de lijnen gingen tegen de helpers aan...de kite loopte als een gek..lag dan weer op het strand, veegde dan bijna een paar voorbijgangers/kijkers weg...en heel die tijd lag die kerel met de bar strak aangetrokken tegen die kite te vechten en mee te schuiven....bijna aan het water gekomen maakte de kite weer een smak en bleef even stil liggen, de meid die erbij was zag ik wou niet meer helpen...die was in paniek....dan is er een andere kitesurfer een einde  aan gaan maken.
Dan hebben ze ''heel professioneel'' met drieen de kite bij de leading edge genomen en terug gelopen.

5) als toemaatje een duitse kiteschool met grote gele bus was aan het lessen 1 leraar met ik dacht 4 of 5 leerlingen....
En een NL kiteschool die het meest noordelijke op de dam zit...

Het was een spannende namiddag...ik hou mijn hart vast voor morgen mocht het meer dan 20 knts waaien...
Matti



Dit is echt te schandalig voor woorden zeg Shocked

Ongelooflijk dat het vaak nog redelijk goed blijft gaan...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #28 Oktober 14, 2014, 04:51:40
edit2Rapporteer  
me vingers jeuken om te reageren op verschillende topics, maar ik zoek nog naar de juiste woorden. Het zal in ieder geval iets worden in de trend van: Niet kiten met aflandige wind? waar bemoei je je eigen mee!!

Ik zie wel wat in dat systeem van fuerte. Kan prima op de brouwersdam. Iedereen blij, altijd kiten ongeacht de windrichting. Ik zou dan wel zo doen dat je niet kunt afkopen. Dat zou nogal makkelijk zijn he. Dan springt iedere janlul zonder na te denken het water in. Moet je iedere keer die boot te water laten enzo. Nee dat lijkt me te hard werken. Beter gewoon die kite achterhouden en de volle mep laten betalen. Zou er dan zelfs je beroep van kunnen maken met zo'n mooie engelse benaming. Recreational-waterways-safety-operator.  Ik zou hier ook op inspringen als ik politieke aspiraties had. Dan kan ik de mensen werkelijk banen verschaffen in plaats van loze beloftes. En dan na een tijdje de markt vrijgeven voor eerlijke concurrentie om de prijzen een beetje te drukken. Ook al werkt dat averechts, heeft toch niemand in de gaten, iedereen is lekker aan het kiten having the time of their life. Niks geen regels, niks geen verboden, geen beperkingen, geen flairs, geen telefoonnummers op je kite, geen discussies op forums, geen imago probleem meer, geen problemen meer door duitsers. Sterker nog, laat maar komen die gasten, hoe meer drenkelingen hoe beter dit plan werkt.

dat is nou precies de reden waarom ik op Fuerte niet op flagbeach of Sotavento (naast de condities aldaar) vaar. Regel nr. 1 van kitesurfen: zorg dat je nooit in situaties komt waardoor je jezelf afhankelijk stelt van anderen.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #29 Oktober 14, 2014, 06:57:41
edit2Rapporteer  
Dacht iedereen: stond erbij en ik keek er naar?
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #30 Oktober 14, 2014, 10:30:56
edit2Rapporteer  
@JB
Ik zat op ongeveer 2 a 300m er vanaf, met verrekijker vanuit mijn lekker warme auto...er waren genoeg mensen op het strand...dus neen niet zoals jij denkt :-)
En ik ben het gewoon beu om nog mensen terecht te wijzen, of ze verstaan je niet...of je krijgt een grote bek...en op de drukke dagen zou het bijna een fulltime job kunnen zijn...

Als ik op het strand ben en ik zie ze al stommiteiten doen van in het begin, weiger ik gewoon om ze te starten en zeg waarom, of leg de kite gewoon terug neer...
Heb ook al iemand die in een gevaarlijke positie wou starten geweigerd dit was bij 30+ knopen, stelde hem voor zich anders te plaatsen...weigerde..heb zij kite neergelegd zand erop..bye bye..kreeg toen scheldcannonade naar mijn hoofd...

En ik maak ook wel eens een foutje hoor....ben ook maar een mens.....maar wat ik hier gezien heb grensd aan het ongelooflijke...je ziet het zo wanneer mensen niet genoeg kennis van basic zaken hebben als ze nog maar beginnen!


Kom eens op een druk weekend met zuid tot zelfs zuidoost aan de zuidzijde van de kitestek vd Bdam kijken...daar leer je hoe het niet moet...;-)

Matti
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #31 Oktober 14, 2014, 15:14:38
edit2Rapporteer  
Dit is hier ook al de hele dag bezig, ondertussen kan ie al niet meer staan.. En ja ik zit er bij en kijk er naar Smiley

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #32 Oktober 14, 2014, 16:00:18
edit2Rapporteer  
Ik en Evan en nog een paar mensen hebben vandaag die gek gezien die gisteren met zij rode cab kite bij zuid aan de zandbank ging varen....met momenten niet meer te zien wegens de regen...
En toen...de wind zakte in....en hij moet op ??n of andere manier zijn boardje zijn verloren.

Hij heeft veel geluk gehad en is al draggend terug aan het strand van de Bdam aangekomen...

Ik hoop dat ie zijn board nooit meer terug vindt/krijgt....zulke clown,s kunnen we missen...

Alhoewel...is ander board gaan halen en is terug naar buiten aan het varen ...waarschijnlijk zijn board gaan zoeken...tsssssssss
@Ed  mooie foto...spijtig van die klojo die het beeld vervuild..:-)
Dude
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #33 Oktober 14, 2014, 17:20:47
edit2Rapporteer  
Ik zeg Filmen die gast... misschien wordt ie wel wereld beroemd op Fail.nl
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #34 Oktober 14, 2014, 18:16:49
edit2Rapporteer  
Viel weinig te filmen, door de regen was hij het overgrote deel vd tijd totaal niet te zien vanaf de dam en als je hem al zag had je een verrekijker nodig om te zien of hij an het varen was of niet. ZZW is al tricky op de dam, dus waarom je dan met slecht zicht in je uppie hier moet gaan varen ontgaat mij ook even.

Ik hoop voor hem dat hij iemand op de kant van Renesse op de uitkijk had staan, want als hij tijdens de motregen in de problemen was gekomen was het niemand vanaf de Dam opgevallen.

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #35 Oktober 14, 2014, 18:31:31
edit2Rapporteer  
1e stop: Oslo...
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #36 Oktober 14, 2014, 19:02:49
edit2Rapporteer  
Ik kon helaas niet filmen want ik was druk aan het skimmen , maar zo is het afgelopen; de kiter stond wel al op het strand gelukkig.

En maar druk gebaren en doen dat ik zn kite op moest vissen heh Smiley



Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #37 Oktober 14, 2014, 19:51:08
edit2Rapporteer  
Dit is hier ook al de hele dag bezig, ondertussen kan ie al niet meer staan.. En ja ik zit er bij en kijk er naar Smiley



X-Beach met zuid wtf :')
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #38 Oktober 14, 2014, 20:23:45
edit2Rapporteer  
Ach, 4km downwind ligt Neeltje Jans en anders kom je 10km verder bij Ziekrikzee aan wal en in het slechtste geval word je opgeslokt door de Oosterscheldekering met afgaand tij.

Niks aan de hand toch?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #39 Oktober 14, 2014, 20:55:39
edit2Rapporteer  
En toen ging er een groot binnenvaartschip overheen... whahaha!!!

Geef die gast Ajb nooit meer z'n kite terug!!!
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #40 Oktober 14, 2014, 21:23:34
edit2Rapporteer  
Viel weinig te filmen, door de regen was hij het overgrote deel vd tijd totaal niet te zien vanaf de dam en als je hem al zag had je een verrekijker nodig om te zien of hij an het varen was of niet. ZZW is al tricky op de dam, dus waarom je dan met slecht zicht in je uppie hier moet gaan varen ontgaat mij ook even.

Ik hoop voor hem dat hij iemand op de kant van Renesse op de uitkijk had staan, want als hij tijdens de motregen in de problemen was gekomen was het niemand vanaf de Dam opgevallen.


heeft ie zijn kl**#%te  board nog teruggevonden ook...kwam met twee boards terug....
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #41 Oktober 14, 2014, 21:33:36
edit2Rapporteer  
Ooo, was dat die gast met die zwart rode kite, die zag ik met twee boards terug komen met vallen en opstaan. Vroeg me al af van wie dat board dan moest zijn

Toen was de wind wel licht aanlandig, was rond een uur of 5 a half 6
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #42 Oktober 14, 2014, 21:40:13
edit2Rapporteer  
Nee, dat mee je niet! Waarom gaat het bij dit soort knuppels altijd goed?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #43 Oktober 14, 2014, 21:58:10
edit2Rapporteer  
Nee, dat mee je niet! Waarom gaat het bij dit soort knuppels altijd goed?

rustig maar Evan, die komt ook nog wel aan de beurt als hij dit nog eens doet... 't is een kwestie van tijd.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #44 Oktober 14, 2014, 22:01:44
edit2Rapporteer  
@bigvin...yep die ..
@Evan...hadden we hem toch maar moeten in elkaar .......:-) :-) :-) :-)
Ja ongelooflijk...zijn boardje had hij bij....ik ben benieuwd wat hij morgen uithaald...
Dude
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #45 Oktober 14, 2014, 22:50:16
edit2Rapporteer  
Damn, dat is trouwens echt een heel eind varen zo te zien. Handig zo in je eentje...
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #46 Oktober 20, 2014, 22:01:29
edit2Rapporteer  
Mag je daar eigenlijk kiten?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #47 Oktober 20, 2014, 22:31:03
edit2Rapporteer  
Vlakbij de zandbanken? Nee!  Er liggen gelen boeien omheen op ruime afstand waar je buiten dient te blijven.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #48 Oktober 20, 2014, 23:13:35
edit2Rapporteer  
En dan nu de vraag was het een Nederlander ?
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #49 Oktober 20, 2014, 23:23:43
edit2Rapporteer  
Wat maakt dat uit? Het was gewoon een gek????
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.