Welke camper?

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #25 Juni 25, 2014, 11:33:10
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik moet helaas wel nog 5 jaartjes langer werken dan jij

Shit happens  Grin Grin

Uiteindelijk is dit mijn droom (zie de fotoos) maar dat zal altijd wel een droom blijfen denk ??

Ouwe Lulle  Badt Gaste Camper Klup on Tour  Grin

paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #26 Juni 25, 2014, 19:18:44
edit2Rapporteer  
Ik ook nog 7 jaartjes   Joepie
Of korter als ik mijn zaak tegen die tijd goed kan verkopen. Kan dus ook langer worden  schater
Jouw jaarindeling is helemaal TOP. Ik ben er bij!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #27 Juni 26, 2014, 11:24:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Jouw jaarindeling is helemaal TOP. Ik ben er bij!
Dat is mooi, maar ben je al door de ballotage commissie geweest ??? Schijnt erg streng te wezen  Grin  ThumpsUp
Geschikt of ongeschikt  dusssss !!!!!


Ben door alle commotie Denemarken en Frankrijk  vergeten er bij te zetten. ThumpsUp ThumpsUp

Iemand anders nog andere landen die de moeite van het bekijken waard zijn ???
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #28 Juni 26, 2014, 13:06:28
edit2Rapporteer  
Friesland???
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #29 Juni 26, 2014, 14:14:54
edit2Rapporteer  
Fantasia land.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #30 Juni 26, 2014, 23:10:04
edit2Rapporteer  
Plopsa land er nog bij ???  Grin
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #31 Juni 27, 2014, 11:32:05
edit2Rapporteer  
Plopsa land er nog bij ???  Grin

Dat is voor wanneer de kleinkinderen mee gaan  Smiley
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #32 December 11, 2019, 09:16:31
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik ook nog 7 jaartjes   Joepie
Of korter als ik mijn zaak tegen die tijd goed kan verkopen. Kan dus ook langer worden  schater
Jouw jaarindeling is helemaal TOP. Ik ben er bij!

Hebben we er al zin in ?  ThumpsUp  Joepie YeSS



Nog ruim 1.5 jaar werken en dan ben ik uitgewerkt. Dus ben ik mij aan het orienteren voor een perfecte kite surf camper om mee naar de beste kite surf spots in Europa en omstreken te gaan.

Inmiddels duizenden campers bekeken op internet en tot de conclusie gekomen dat het geen VW transporter gaat worden. De transporter is te klein om een paar maanden weg te gaan. Ook elke keer de boel ombouwen om te gaan slapen lijkt me geen goed idee.

De bestaande campers die ik heb gezien , hebben een douche en een wc. Douche is klein over het algemeen en pas ik niet in met mijn 1.93 m. Dus eigenlijk nutteloze ruimte die ik beter kan gebruiken.

De bedoeling is om 2 fietsen, hydrofoil set, Kite buggie, 2 planken en diverse kites mee te nemen.
O, ja helemaal vergeten, mijn vrouw moet er ook nog in passen.

Zo ben ik na lang zoeken op het onderstaande idee gekomen:
Een bestel auto zoals een Fiat Ducato of Opel Movano en deze om te laten bouwen tot camper.
Bestel auto van minimaal 5 jaar oud i.v.m. de BPM belasting en ongeveer 100.000 kilometer op de teller is mijn plan. Ook een verhoogde uitvoering zodat je geen hefdak nodig heb.


Dit zijn mijn eisen voor de camperbouwers die ik na hun toe mail :

Graag wil ik info voor het ombouwen van deze bestel auto door jullie bedrijf ;
Het volgende wil ik graag door jullie laten doen:
 
Een Vast verhoogd Bed (mijn lengte 1.93)  zodat onder het vaste bed ruimte is om: kite surf spullen, 2 fietsen en andere spullen op te bergen.

Een koelkast (vriezer) en keuken (3 gaspitten)
extra kachel
isolatie en een zonnepaneel
eventueel kasten als er nog ruimte genoeg is
kleine ruimte bij de achterdeuren om natte wetsuits in een emmer te deponeren
douche slang bij de achterdeuren om zoute watersport af te spoelen
Luifel voor het voertuig
Mobiel toilet
Water vaste vloer i.v.m. watersport hobby: kite surfen

Aanvraag keuren en keuren RDW

Hoelang gaat het bovenstaande ongeveer duren ? Wanneer is er plaats ?

Is er een leen auto beschikbaar

Wat zijn de totale kosten inclusief BTW en BPM ongeveer : ?

Gr Richard



Mocht er nog iemand tips en tools hebben voor het bovenstaande hou ik mij aan bevolen.

Zijn er nog meer kiters die over 1.5 jaar dit in de planning hebben ?




svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #33 December 11, 2019, 14:02:24
edit2Rapporteer  
Ik zou voor een fabriekscamper gaan, zelf ombouwen ben je uiteindelijk hetzelfde kwijt. Zo'n soort type die hieronder staat leen ik altijd van mijn ouders en is perfect om te reizen/kiten.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #34 December 11, 2019, 17:36:57
edit2Rapporteer  
Probleem van een fabrieks camper is dat er meestal een douche en WC in zit die meestal erg klein zijn voor mijn 1.93 m en die ik dan toch niet ga gebruiken. Kan deze ruimte beter voor bergruimte gebruiken om je fietsen inpandig mee te nemen en andere kite spullen zoals een kite buggy.

Heb liever een camper naar mijn eigen wensen voor de indeling
Ian

Berichten: 219
Antwoord #35 December 11, 2019, 21:35:16
edit2Rapporteer  
Douche niet gebruiken kan ik me voorstellen, maar een toilet is toch wel erg fijn. Hoef je niet iedere keer naar het toiletgebouw te lopen, helemaal prettig als het regent of fris is buiten. In onze caravan wordt de wc erg gewaardeerd. Grote boodschap doen we er niet op, is niet fijn bij het legen. ;-)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #36 December 12, 2019, 17:26:01
edit2Rapporteer  
https://www.bol.com/nl/p/portable-toilet-chemisch-toilet-20liter/9200000123481374/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-62470877407-S-378655169757-9200000123481374&gclid=CjwKCAiA58fvBRAzEiwAQW-hzU6ZmM72qT1mcM5ql7OKHjEMwBB55aw4AwvZBRG9kw7BrV3CyPIuoBoCUOYQAvD_BwE

portable toilet is de planning kan je makkelijk ergens onder schuiven
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #37 December 20, 2019, 12:31:06
edit2Rapporteer  
Of dat nou zo handig is..
en eh je bent toch met je vrouw op stap? badkamertje met douche en toilet worden waarschijnlijk erg gewaardeerd..
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #38 December 20, 2019, 18:56:36
edit2Rapporteer  
Citaat
badkamertje met douche en toilet worden waarschijnlijk erg gewaardeerd..

Het is geen hotel  Grin

Probleem van een douche is dat ik er niet in pas met mijn lengte van 1.93. Nutteloze ruimte die ik liever gebruik met de indeling om kite spullen op te bergen.

 
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #39 December 20, 2019, 20:28:42
edit2Rapporteer  
Kan nog net voor voor de Kerst https://www.vidaxl.nl/e/8718475876557/camping-douche-solar-40-l?gclid=EAIaIQobChMIjISS_-zE5gIVh7HtCh2Otwa7EAQYCyABEgLLlPD_BwE
Daarnaast een hoelahoep met gordijn buiten ophangen. Niemand wil je zien in je blootje  schater
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #40 December 24, 2019, 15:12:49
edit2Rapporteer  
Citaat
De camping douche is gemaakt van topkwaliteit PVC en heeft een capaciteit van maarliefst 40 liter.

Dat ken nedt ! Grin
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #41 December 28, 2019, 01:08:26
edit2Rapporteer  
Wow, dat ik het topic dat ik in 2014 vijf jaar later weer eens mag tegenkomen ...

Ik ben helemaal genezen van mijn camperdroom. De afweging tussen camper en caravan is uiteindelijk in het voordeel van de caravan uitgevallen.

Ik heb inmiddels al enkele jaren een grotere caravan (Eldiss) die van alle gemakken is voorzien en een hybride SUV die de caravan met gemak kan trekken.
Het plan: naar een kitespot rijden, daar de caravan op een fijne camping plaatsen en van daaruit leuke steden, bezienswaardigheden en kitespots aandoen.

Nog 3 jaar.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #42 December 28, 2019, 14:21:26
edit2Rapporteer  
Citaat
De afweging tussen camper en caravan is uiteindelijk in het voordeel van de caravan uitgevallen

Wat gaf voor jou de doorslag ?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #43 December 31, 2019, 10:28:56
edit2Rapporteer  
Citaat
De afweging tussen camper en caravan is uiteindelijk in het voordeel van de caravan uitgevallen

Wat gaf voor jou de doorslag ?

Nou om heel eerlijk te zijn, was het mijn vrouw die geen camper wilde .... Shocked

Maar het volgende speelde beslist ook een rol:
1. Diesel: campers rijden meestal op diesel. Het is dus milieubelastend en in steeds meer Europese worden ze geweerd; financieel is dieselrijden ook al niet meer voordeliger.
2. Plek: op steeds meer campings worden speciale camperplekken gemaakt: eigenlijk gewoon een stuk asfalt. Daarmee gaat een stuk campingromantiek verloren.
3. manoeuvreren: een camper is een groot voertuig. In de binnenstad rijden is moeilijk tot onmogelijk en veel parkeerterreinen en -garages zijn niet toegankelijk. Een caravan plaats je op de camping en daarna kun je met de auto al je vakantie-acties ondernemen.
4. een camper is duurder in aanschaf en gebruik dan een caravan.
5. Praktisch: heb je je caravan eenmaal geïnstalleerd kun je vanuit de camping makkelijk en vlug allerlei acties (boodschappen, stedentrip, kitespot, museumbezoek, enz.) ondernemen. Met een camper is dit vaak omslachtiger.

Natuurlijk heeft een camper ook heel veel pro's op een caravan maar in onze afweging is de balans doorgeslagen naar de caravan.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #44 December 31, 2019, 20:53:26
edit2Rapporteer  
Citaat
Nou om heel eerlijk te zijn, was het mijn vrouw die geen camper wilde ....

Vrouwe   ................ je kenne beter kippe houwe !!


1. Diesel: campers rijden meestal op diesel. Het is dus milieubelastend en in steeds meer Europese worden ze geweerd; financieel is dieselrijden ook al niet meer voordeliger.

Klopt, daarom wil ik een jonge camper en ik ben niet van plan om in steden te gaan rijden


2. Plek: op steeds meer campings worden speciale camperplekken gemaakt: eigenlijk gewoon een stuk asfalt. Daarmee gaat een stuk campingromantiek verloren.

Tja...... zit wat in. Maar mijn planning is niet de hele dag op de camping te blijven


3. manoeuvreren: een camper is een groot voertuig. In de binnenstad rijden is moeilijk tot onmogelijk en veel parkeerterreinen en -garages zijn niet toegankelijk. Een caravan plaats je op de camping en daarna kun je met de auto al je vakantie-acties ondernemen.

Planning is L2H2 Fiat Ducato is 5.41 meter, niet te groot en makkelijk overal te parkeren en te manoeuvreren in het verkeer.



4. een camper is duurder in aanschaf en gebruik dan een caravan.

Voor een caravan heb je een auto nodig en die beide opgeteld zit je aan een camper  Grin



5. Praktisch: heb je je caravan eenmaal geïnstalleerd kun je vanuit de camping makkelijk en vlug allerlei acties (boodschappen, stedentrip, kitespot, museumbezoek, enz.) ondernemen. Met een camper is dit vaak omslachtiger.

Klopt, maar met een fiets, openbaar vervoer en campings aan de spot kom je een heel eind  Grin

hehuis

Berichten: 80
Antwoord #45 Januari 05, 2020, 05:26:07
edit2Rapporteer  
Wat wil je er aan uitgeven Rich?

Wij hebben een tweepersoonscampertje. Ik, mijn vrouw en hond. Een Hymer Tramp met grote garage, geen hefbed. Met aparte douche en apart toilet. Dat is geen probleem voor een mens van lengte. Het bed, dat is over het algemeen een probleem. Ik steek aan 4 kanten over een queensize bed. In de Tramp kan ik goed liggen.

De garage heb ik 2 mountainbikes in. 2 boarden. Een foil. 8 kites. Tafel voor buiten, 2 goede klapstoelen. BBQ smoker. Aan de deur hangen al mijn schoenen. Eventueel kan er nog shit op het dak.

Met een camper kan je zwart camperen. Wij hebben een maand bij Tarifa pal achter het duin gestaan. In Portugal bij de mooiste plekjes. Dan wil je een goed zonnepaneel. Dikke inverter en 2 grote huishoud batterijen. LPG vulbare flessen. En een dikke koelkast.

Zelf heb ik er nog een buitendouche ingebouwd. Erg handig als je aan de Brouwersdam staat. In Frankrijk kan je het strand oprijden bij sommige plaatsen. Met kiten is een camper handiger. Een goeie garage slaapt toch wat lekkerder. In Italie hebben ze op de camping van onze oude camper de mountainbikers eraf gejat.

Dan heb ik het nog niet eens over een heerlijke warme kachel, electrisch of op gas. Een heerlijke warme douche, buiten of binnen. Direct na een vroege en koude lente sessie lekker warm douchen. Een fullsize koelkast met groot vriesvak. Hele kippen en zalmen liggen erin. Supercheap in Frankrijk, Spanje en Portugal.

Wij zijn meestal in het voorjaar, zomer, najaar ongeveer 6 weken weg per keer. Heerlijk.

Als je hem in de lente wilt bekijken. Stuur maar berichtje naar pascal at pascallen punt nl
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #46 Januari 05, 2020, 17:59:16
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit Pascal  ThumpsUp thanks voor de info

Dit is hem zeker ??

https://www.dejongrecreatie.nl/campers/hymer/hymer-tramp-sl/

Probleem voor mij is de lengte van 7 meter. Ik wil hem ook gewoon bij mijn huis parkeren en dat gaat niet met 7 meter,
Minimale lengte is dan 5.5 meter en dan staat hij nog op straat

Omdat ik er geen douche en toilet in gaan zetten ken het net denk ?  Grin



Walt0r

Berichten: 541
Antwoord #47 Januari 06, 2020, 16:37:15
edit2Rapporteer  
Hee tof Smiley

Wij hebben afgelopen zomer de t4 verkocht omdat we hier niet met 2 volwassenen en 3 kinderen in kunnen. We hebben een bestelbus Citroen Jumper H2L3 aangeschaft en laten ombouwen tot camper. Heel erg tevreden over het eindresultaat, 5 slaapplekken met 5 gordelplekken. Als je alles laat doen ben je rond de 20-30k kwijt voor de inbouw, daar zit ook alles in (incl rdw keuring en het op camper kenteken zetten). Hou je het wat eenvoudiger dan ben je ook wat minder geld kwijt. De bus aanschaffen komt dan nog, vervolgens BPM aftikken. Mogelijk is het ook verstandig een garantieverzekering aan te schaffen, omdat je na het ombouwen maar een paar maand garantie over hebt op de bus en de echte problemen pas later naar boven komen. Zeker als je een bestelbus uit de handel koopt, ik zie ook dat er bij ons een omslagpunt was op 90.000 - 110.000 km op de aanschaf prijs, en het is de moeite om een marge bus te zoeken, anders moet je ook nog de 21% btw betalen.

Wij hebben JWG campers de camper laten ombouwen ->  https://www.jwgcampers.nl/
Je bent er ca. een jaar mee bezig voordat alles klaar is. (ontwerpje maken, bus aanschaffen, wachten wanneer de bus klaar is, levertijden)

maar erg leuk, wij zijn erg blij met onze camper, voor ons is ie precies goed, mooie opbergvakken onderin voor de kitespullen, buiten douche, standkachel, alle snufjes kan je zelf aangeven Smiley

Als je er wat meer over wilt weten PM me maar Smiley

Groeten!
Walter
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #48 Januari 06, 2020, 22:37:12
edit2Rapporteer  
zeer benieuwd naar het resultaat.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #49 Januari 07, 2020, 19:56:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Als je er wat meer over wilt weten PM me maar

Goeie info Walter, thanks

Heb je foto,s met eventueel een tekening van je inrichting.?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.