Vaccinatie voor Zanzibar

2ndlife

Berichten: 79
Juli 28, 2014, 08:12:24
edit2Rapporteer  
Beste,

Ik lees veel over vaccinaties voor Tanzania. Hoe zit dit eigenlijk met Zanzibar. Moet ik daar spuiten voor gaan halen???

Grt
Repete

Berichten: 123
Antwoord #1 Juli 28, 2014, 08:19:43
edit2Rapporteer  
Ja zeker. Check anders ff bij de GGD. Ik weet namelijk niet meer welke je exact moet hebben.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #2 Juli 28, 2014, 09:49:51
edit2Rapporteer  
ben vorig jaar op Zanzibar geweest, je dient een aantal vaccinaties te halen, oa tegen gele koorts, cholera en hepatis-A, tenminste dit staat allemaal in mn vaccinatie paspoort.

Gewoon contact opnemen met GGD.

Overigens krijg je ook medicijnen voorgeschreven tegen malaria. Ik hoorde daar ter plaatse dat op zanzibar malaria bijna niet meer voorkomt. Mocht je het toch krijgen dan ben je allang weer thuis.
Ben na 1 dag gestopt met innemen van de medicijnen 9dit is geen tip overigens)
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #3 Juli 28, 2014, 10:07:10
edit2Rapporteer  
Enige die verplicht is is gele koorts 
andere waar je goed aan doet om te nemen.
DTP - 10 jaar geldig
Hepatitis A & B (kan in cocktail vorm 2 in 1 moet je alleen 3 prikken halen)


Malaria komt voor in stonetown maar kans is klein aan de andere kant van het eiland wat  Marco al aangaf.
Flupke

Berichten: 68
Antwoord #4 Juli 28, 2014, 10:08:50
edit2Rapporteer  
Eens langs lopen bij het tropisch instituut, die kennen er alles van Tongue

gele koorts is volgens mij alles wat je moet doen en controleren ze ook als je ferry van Tanzania tot Zanzibar neemt.
Malaria, tja, vorig jaar was het risico zeer laag, nu weet ik het niet :-) Navragen dus bij de inentingen van tropische gedoe Tongue
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #5 Juli 28, 2014, 14:28:23
edit2Rapporteer  
http://www.travelclinic.com/265/tanzania.htm

Malaria preventie is niet nodig op Zanzibar tenzij je ook het vaste land van Tanzania (oid) gaat bezoeken.
Ik weet dit want ben zelf 3 weken op  Zanzibar geweest met 1 week op vaste land tussendoor.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #6 Juli 28, 2014, 20:04:34
edit2Rapporteer  

Gele koorts word aangeraden en is alleen verplicht als je vanuit een gele koorts gebied komt, ook een transfer telt.

Maar voor advies check: www.lcr.nl/Landen
debbyRRD

Berichten: 8
Antwoord #7 Juli 29, 2014, 09:07:04
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar naar Zanzibar geweest. Heb wel alle inentingen en malaritabletten genomen. Dit word ook aangeraden door GGD. Gewoon ff op de site kijken, kan je meteen een afspraak maken en word (bij mij dan) vergoed door het ziekenfonds. Geen risico nemen dus.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.