Depowerkoord + quickrelease vervangen ozone bar

P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Augustus 08, 2014, 18:06:30
edit2Rapporteer  
Hallo mede kiters,

Wil graag van m'n 2007 ozone bar de depowerkoord inclusief quickrelease vervangen. Nu is het zo dat de depowerkoord vast zit met een gevlochten lus-oog en daar zit mijn probleem een beetje, heb wel info gezocht hoe ik zelf zo'n lus-oog kan maken maar heb daar eigenlijk niet het goede gereedschap voor (holle naald). Dus ik wilde jullie vragen of er ook een ander oplossing is hiervoor, mischien een knoop maar knopen en grootte krachten zijn meestal niet zo'n goede combi. Hoop dat jullie tips hebben anders zoek ik een shop of persoon die dit voor mij kan fixen.

hieronder 2 foto's van de situatie.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Augustus 08, 2014, 18:14:49
edit2Rapporteer  
5mm dyneema kun je gewoon knopen. Dat is zo sterk dat zelfs met een knoop je nog genoeg breeksterkte over houd.

Beste knoop die kunt gebruiken is de paalsteek, die kun je zelfs na een jaar nog eenvoudig los krijgen. Let wel op dat je het vervangende koord even lang maakt als de oude, anders klopt je afstelling niet meer.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #2 Augustus 08, 2014, 18:32:46
edit2Rapporteer  
Oke, dan zet ik het vast met een paalsteek. Thanks voor de tip!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Augustus 08, 2014, 21:20:48
edit2Rapporteer  
Zelf splitsen zou ook kunnen met een stuk ijzerdraad of tennisracket draad oid.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #4 Augustus 08, 2014, 21:37:18
edit2Rapporteer  
...en het uiteinde van de lijn even met een stukje tape conisch fixeren waarmee je het makkelijker door de lijn trekt met het ijzerdraad (pianodraad werkt daarbij het beste)
 ThumpsUp
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #5 Augustus 11, 2014, 16:54:42
edit2Rapporteer  
Verkoopt Ozone die set zonder dat lusje?
Dan misschien door een professional laten doen, toch wel belangrijk dat het goed zit.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #6 Augustus 11, 2014, 17:05:19
edit2Rapporteer  
Ik heb dit vanuit Engeland besteld bij Kitemare http://www.kitemare.co.uk/, die sturen het voor een paar pond op. Ik heb Evans advies opgevolgd omdat ik dat het makkelijkst zelf kan doen en een paalsteek kan die krachten prima hebben. Wordt ook gebruikt om bij zeilboten het touw aan het fok-zeil te bevestigen (en daar komen een hoop krachten op). Het andere advies om zelf te splitsen heb ik ook naar gekeken maar dan oefen ik eerste wel even op een stuk los touw, heb weinig zin om het te verbibsen aangezien je niet zomaar ff een stuk af kan knippen Grin.

Op die site verkopen ze trouwen nog een hoop losse onderdelen van ozone oud en nieuw dus ideaal!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 Augustus 11, 2014, 19:58:21
edit2Rapporteer  
Bij de Praxis verkopen ze alu buis van 5mm. Kun je prima zelf een splitsnaald van maken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.