Zuidlaardermeer

delions

Geen avatar

Berichten: 41
Augustus 07, 2014, 11:46:42
edit2Rapporteer  
Goedemorgen

Ik ga met het gezin naar het Zuidlaardermeer.
Kan/mag je daar kitesurfen.

Zo ja, kan iemand mij vertellen waar precies.
Zo nee, wat is de dichtstbijzijnde spot bij Zuidlaardermeer.

Groeten,
Jaco

Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #1 Augustus 07, 2014, 12:26:41
edit2Rapporteer  
nog nooit geweest maar meer info:
zie http://www.kitehigh.nl/spots/Nederland
zie http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Zuidlaardermeer

Geelco 05-09-2010 @ 18:26  Info van Kitesessie:

Het Zuidlaardermeer is een mooie en rustige spot. Kiten is hier gedoogd. Het meer ligt op de grens van de provincies Groningen en Drenthe. Het strand ligt aan de noordzijde van het meer  bij Meerwijck. Bij aankomst kom je een parkeerplaats oprijden waar genoeg plek is om te parkeren. Het is enkele meters lopen van de parkeerplaats tot het strand
Aan het meer is een zandstrand waar voldoende ruimte is om je kite op te pompen en je lijnen uit te lopen. Met het oplaten en landen van de kite moet men uitkijken voor paaltjes en prullebakken die op het strand staan. Tevens kunnen ook enkele bomen hinderlijke obstakels vormen.
Omdat het meer in het binnenland ligt en er bomen omheen staan is de wind vaak vlagerig. Met zuider wind heb je vaak de beste condities. De wind komt dan over de volledige lengte van het meer aan en is onshore. Er kan gevaren worden met de volgende windrichting: ZW - Z - ZO
In het zwemmersgedeelte kan je staan, tot ongeveer 20 meter vanaf de kant, daarna wordt het diep. Dit is een afgezet gedeelte doormiddel van touwen en drijvers. Kijk ook hier weer uit voor paaltjes.
Ondanks dat het op deze spot rustig is, is deze niet geschikt voor beginners.
 


delions

Geen avatar

Berichten: 41
Antwoord #2 Augustus 07, 2014, 12:38:18
edit2Rapporteer  
Thx voor de info.

Waar kan je het dan beste heengaan als je beginner bent.
Uiteraard in de buurt van Zuidlaardermeer  Wink
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #3 Augustus 07, 2014, 13:14:36
edit2Rapporteer  
lauwerensoog en lauwerenmeer dat  is maar ongeveeer 1,5 uur rijden Wink leuk dag uit stapje.

De in de eems zijn allemaal gevorden spots als ik zo snel bekeek. de meren de de buurt zijn ook niet beginners vriendelijk als ik dat zo las.

zijn er nog locals die meer info hebben voor de beste man?
en kijk zelf nog eens op http://www.kitehigh.nl/spots/Nederland
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #4 Augustus 07, 2014, 13:32:04
edit2Rapporteer  
Zuidlaardermeer is qua wind vlagerig, evenals alle binnenmeertjes in de buurt.

Voor goede wind rijden wij vaak naar lauwersoog of het ijsselmeer.
delions

Geen avatar

Berichten: 41
Antwoord #5 Augustus 07, 2014, 15:55:48
edit2Rapporteer  
Thx allen  Smiley
Walt0r

Berichten: 541
Antwoord #6 Augustus 11, 2014, 13:06:43
edit2Rapporteer  
en als beginner is zuidlaardermeer zeer gevaarlijk, omdat in het deel waar je kan staan ook de paaltjes staan waar boeienlijnen aan vastgemaakt worden. Dit in combinatie met vlagerige wind (bij zon dag als vandaag kan daar 10knp verschil inzitten) kan je bij verkeerd insturen hard afgestraft worden. Maar als je al wat kan varen, ben je zo tussen de paaltjes weg

En als je je verveelt vind je wel vermaak in de bosjes.....

Als beginner zou ik toch lauwersoog en het IJselmeer willen aanraden

Oja de locals daar moet je aanspreken met apengeluiden, anders staan je glazig aan te kijken....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.