oefenen op blauwe stad ...

Migthy-Hunter

Berichten: 4
Augustus 26, 2014, 19:19:14
edit2Rapporteer  
Ik ben een Beginner en vroeg mij af of het oldambtmeer bij de blauwe stad een leuke plek is om te oefenen. ligt op paar km van mijn huis.

en zijn hier wel meer beginners te vinden ??

groet

robert
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Augustus 26, 2014, 19:44:38
edit2Rapporteer  
Even de fiets pakken.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #2 Augustus 26, 2014, 20:12:47
edit2Rapporteer  
Hallo Robbert,  Blauwestad is geen  beginnerspot.  Het meer is gemiddeld 1,5 m diep en is maar op een paar plaatsen toegankelijk.  Noorderstrand bij Midwolda kan wel, maar alleen als er geen zwemmers zijn. Ook daar wordt het snel diep. De windrichting is oost tot zuid, maar over het algemeen erg vlagerig. Er wordt voornamelijk gekite als er een straffe wind uit het oosten komt. Daarnaast staan er obstakels in en op het strand. Voor beginners is dit linke soep. De ervaring leert dat je een beetje ervaring moet hebben met de waterstart en transitie (keren  ) moet beheersen.  Ik zou les nemen op bijvoorbeeld Mirns IJselmeer en als je daar een beetje kan kiten het een keer op Blauwestad proberen. Zie ook kiters Groningen. S6.
Migthy-Hunter

Berichten: 4
Antwoord #3 Augustus 26, 2014, 20:21:52
edit2Rapporteer  
he super bedankt. daar kan ik wat mee Smiley
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #4 Augustus 27, 2014, 20:05:07
edit2Rapporteer  
Alleen al vanwege de vlagerige wind. NEE.
Ken diverse jongens die daar maanden en maanden geoefend hebben en in 1 dag Mirns of Workum meer geleerd hebben.

Daarnaast is het snel diep (meer dan 1,5m) bij het noorderstrand. Daarnaast heb je een heel fijn palenpark op het strand staan waar je bij een foutje leuk in kan spelen.

Zodra je een beetje kan varen is het daar wel te doen. Maar ik ga er alleen heen als het zuid-oost is.

Doe jezelf eerst een plezier totdat je goed vaart ga naar mirns en Workum evt Lauwersoog en zorg ervoor dat je op faceboek bij wadsurfers en kiteploug grunn terecht komt.

Er gaan genoeg mensen heen en weer naar de diverse spots.
Migthy-Hunter

Berichten: 4
Antwoord #5 Augustus 29, 2014, 04:55:23
edit2Rapporteer  
kijk daar kan ik wel wat mee  ThumpsUp
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #6 Augustus 29, 2014, 13:26:16
edit2Rapporteer  
Hey, ook mijn "achtertuin".  Grin

Super spot voor zuidoost, maar vergt wat meer ervaring.
voor de rest zie bovenstaande berichten.
En met Oost tot Zuid kan je altijd even komen buurten.  ThumpsUp
Migthy-Hunter

Berichten: 4
Antwoord #7 September 05, 2014, 21:38:53
edit2Rapporteer  
he martimor,

dat ga ik zeker een keer doen  ThumpsUp

KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #8 September 05, 2014, 22:45:26
edit2Rapporteer  
Robert, als je mee wil rijden naar mirns of workum geef je maar een gil. We kunnen dan 06 uit wisselen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.