Welke kite na Waroo?

Hein

Berichten: 52
Augustus 23, 2014, 19:39:30
edit2Rapporteer  
Hallo kite cracks  Joepie ik heb een vraag.

Ik vaar sinds 2007 Met waroo kites, laatste jaren heel weinig gevaren maar vorige week na 2 jaar weer lekker gekite. Ik heb nu 7,9,12,13 en 16 meter kites maar denk er over om alles weg te doen en twee of drie nieuwe kites aan te schaffen.  Ben tevreden met de waroos en zijn allemaal nog prima kites maar wil natuurlijk met de tijd meegaan. 

Ik vaar meestal op IJsselmeer af en toe klein sprongetje maar wil daar binnenkort aan gaan werken . Nu heb ik geen enkel idee met al die verschillend merken en honderd verschillende kites waar te beginnen. Heb vele verslagengelezen denk dat ik freeride kite moet hebben maar zie grote prijsverschillen en soms zeer verschillende test verslagen.  Wie heeft in het verleden ook waroo gevaren en is nu tevreden met zijn nieuwe Kite? Ik ben 90kg en zit te denken aan 7,9,12 meter Kite maar misschien kan het beter?

 Alle tips zijn welkom.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 23, 2014, 19:57:40
edit2Rapporteer  
Uit jou verhaal maak ik uit dat je niet gaat uithaken en/of kiteloopen? Dan zou ik naar de volgende kites kijken:
- Cabrinha Velocity;
- Ozone Edge;
- North Dyno;
- Zeeko Pursuit;
- Airush VXR/Vantage;
- Naish Draft;
- RRD Addiction;
- Gaastra Jet;
- Flysurfer Speed 3/4.

En met welke wind wil je varen in de low-end? Anders zou een setje 7/8, 9/10/11 en 13/14/15 een mooie combo zijn.
Hein

Berichten: 52
Antwoord #2 Augustus 23, 2014, 20:47:50
edit2Rapporteer  
Low end gebruik ik spleen monster door maar moet toch wel 15 kts zijn.  Heb ook reviews van Zian gelezen en zo te zien zijn die stuk voordeliger helemaal als je maar een bar nodig hebt. Heb nu drie bars voor de waroo's.

Bedankt voor je lijstje ga het verder kijken en het een en ander maar eens naast elkaar zetten.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Augustus 23, 2014, 20:59:09
edit2Rapporteer  
Low end gebruik ik spleen monster door maar moet toch wel 15 kts zijn.  Heb ook reviews van Zian gelezen en zo te zien zijn die stuk voordeliger helemaal als je maar een bar nodig hebt. Heb nu drie bars voor de waroo's.

Bedankt voor je lijstje ga het verder kijken en het een en ander maar eens naast elkaar zetten.

Zian is ook erg goed en kwalitatief dik in orde. Maar wanneer je totaal niet gaat uithaken en/of loopen zijn boven genoemde kites gewoon beter voor je vaarstijl, maar wanneer je iets een concessie wilt doen met hangtime dan maakt het niet uit en is de Aquila een erg goede keuze. Ik zou dan 7/10/14 nemen.

Barren zijn tegenwoordig veel universeler dan vroeger, bij heel veel andere merken heb je ook verstelbare barren.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #4 Augustus 23, 2014, 21:00:15
edit2Rapporteer  
Lijstje van Marc klopt goed.

Zeeko heeft binnenkort een test dag, daarbij kan je mooi de pursuit testen. Bij versus kan je de ozone edge testen als ik het goed heb.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #5 Augustus 23, 2014, 21:49:14
edit2Rapporteer  
Hey ik heb ook een tijd met waroo's gevaren en heb die ingerolen voor best ts v3 kites ben erg tevreden  mee, het zijn voor mij lekkere kites die goed bij mijn niveau passen op het moment. Maar als ik jou verhaal zo lees is het lijstje van Marc wel een goede schikking.Maar mocht je perse met best willen varen dan is de ts een goede opvolger voor je waroo's .Succes met kiezen en zodra je aan de huidige generatie kites hangt kom je er achter dat de kite wereld niet stil heeft gezeten.
eatkites

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #6 Augustus 23, 2014, 22:08:47
edit2Rapporteer  
ik ben overgestapt vanbest nemisis 2008 (niet echt vergelijkbaar met de waroo..;-) en vaar momenteel zelf met zian aquila's, en ben dik tevreden! goede kwaliteit voor een fijne prijs, en prima service. ... Ik zou zeggen test ze gewoon zelf, dat is altijd  wel te regelen. voor alle ins&outs had je al de reviews gelezen, dus die weet je al..;-)
vaar zelf nu met een 7m2best taboo, en een 9,10 en 14m2 aquila .. (een 9 en een 10 is wel wat luxe..;-) maar met jou gewicht zou ik inderdaad voor een 7,10,14 gaan.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #7 Augustus 23, 2014, 22:22:13
edit2Rapporteer  
Ik ben van de Waroo 2009 en Bularoo 2010 op Ozone Edge overgestapt...bevalt prima!
Maar ik zou gewoon een aantal testen om te vergelijken.
Hein

Berichten: 52
Antwoord #8 Augustus 23, 2014, 22:36:11
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie adviezen  ThumpsUp

Verschil in prijs loopt snel op zeker bij drie kites, moet binnenkort maar eens de Aquila proberen. Eerst maar 10 meter een keer proberen denk ik want mijn 7 meter waroo heb ik misschien maar 5 keer gebruikt heb meeste de 12 en 9 gebruikt.
Repete

Berichten: 123
Antwoord #9 Augustus 23, 2014, 22:47:41
edit2Rapporteer  
Ik ben van de Waroo naar de Kahoona gegaan. Vaar hier nu een aantal jaren mee omdat deze kite prima reageert in de golven, maar ook voor sprongen.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #10 Augustus 23, 2014, 23:48:58
edit2Rapporteer  
ze hadden een mooie inruil actie bij best.
Ik weet niet of die nog loopt maar dat scheelt ook weer euro's

Ga naar  test dagen en probeer alle nieuwe modellen dan kan je het zelf voelen

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Augustus 24, 2014, 00:57:26
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik ben van de Waroo 2009 en Bularoo 2010 op Ozone Edge overgestapt...bevalt prima!
Ik ook !!!   ThumpsUp


Ik vaar sinds 2002 en ben begonnen met de Naish Aero en ben daarna na jaren overgestapt op Best Kites .

Ik vaarde jaren met de Waroo van Best waar ik erg tevreden over was tot dat ze niet meer werden gemaakt   ThumpDown

Toen heb ik nog een week de Kahoona van Best gevaren   ThumpDown  todat ik de Edge tegenkwam  en in de gelegenheid kwam om de EDGE te testen  ThumpsUp

En.................. wat ben ik er tevreden over  ThumpsUp nog nooit zo lekker gevaren   ThumpsUp

Stabiele kite, heel makkelijk heeeeel hoooog springen zonder problemen   ThumpsUp ThumpsUp ,

Parachute gevoel als je heel hoog hang blijf je ook hangen  ThumpsUp  . Ik heb het soms met heel harde wind dat je denk, nou maar weer eens naar beneden   Grin
Ook de low end is fantastisch  ThumpsUp , als andere gasten met een 12 of 13 varen kan ik met mijn gewicht (100 kilo) met een 9 varen   ThumpsUp

Dit is de ideale kite voor mij, dan   ThumpsUp

Enigste nadeel is de extreem hoge prijs voor deze kite   ThumpDown

Stukkie doek, paar lijntjes en een stokkie (bar) en dan zon hoge prijs vragen in vergelijking met andere kites dan  ThumpDown

Maar goed een hobby (verslaving) mag geld kosten en dan eten we maar een paar bakken kibbeling en haring minder   Grin

Toch ????????????????    Grin
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #12 Augustus 24, 2014, 01:09:34
edit2Rapporteer  
Ben zelf over gegaan van Waroo 2007 naar Epic Screamers 2010 en nu ook de nieuwere modellen. Op een bepaalde manier een vertrouwd gevoel maar zoveel explosiever en krachtiger. Heerlijk.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #13 Augustus 24, 2014, 09:46:34
edit2Rapporteer  
"Ook de low end is fantastisch ThumpsUp, als andere gasten met een 12 of 13 varen kan ik met mijn gewicht (100 kilo) met een 9 varen"   ThumpsUp

Niet ouwetakkebossen Ries, als iedereen met een 9 bezig was, dan was jij met de 13 aan het varen ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Augustus 24, 2014, 10:35:49
edit2Rapporteer  
Citaat
Niet ouwetakkebossen Ries, als iedereen met een 9 bezig was, dan was jij met de 13 aan het varen ThumpsUp

Dat was met de Waroo,  Grin die 13 vaarde ik altijd als anderen om me heen met kleinere maten bezig waren.

Maar met de 9 meter Edge is dat juist andersom en dat vond ik in het begin vreemd, mede omdat ik tot de zwaardere (100 kilo) behoor  Grin
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #15 Augustus 31, 2014, 13:18:10
edit2Rapporteer  
ik was zelf tot vorig jaar de trotse bezitter van een setje Waroo´s in de maten 5m, 7m, 9m en 13m. altijd met veel plezier gevaren.

Kon toen een goede deal maken met het nieuwe merk Gong en heb m´n setje toen verkocht en heb een 8m SFS en 12m SFS aangeschaft wat mooi op elkaar aansloot.
(Later is daar nog een 17m bijgekomen voor de warme zwoele zomeravonden om lekker te cruisen... Cool)

Kites bevallen me supergoed, prijs is een van de scherpere onder de kites vind ik,  (8m €525,- en de 12m €619,- + nog een bar van €210,-)
Kwaliteit komt degelijk over, doordachte constructie (geen bridles).
Een kijkje waard lijkt me... (weet niet waar je verder vaart behalve het IJsselmeer, maar je mag ze wel een keer testen als je wilt)...
Hein

Berichten: 52
Antwoord #16 Augustus 31, 2014, 14:00:33
edit2Rapporteer  
He bedankt voor de tip, had nog nooit van gong gehoord. Ga binnenkort zian kites proberen maar ga nu ook naar gong kijken? Waar vaar jij. Ik was dit weekend op Texel maar ben nog niet zo thuis in de golven vrijdag nog wel gekite maar zaterdag niet.
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #17 Augustus 31, 2014, 14:41:35
edit2Rapporteer  
Afgelopen vrijdag op IJmuiderslag, is voor mij het dichtste bij  Cool.
Echter af en toe ook wel op Schellinkhout of met wat oostenwind erbij op Horst of Muiderberg.

Net op de site van Zian gekeken en dat ziet er ook mooi uit (alleen is dat vaak het geval met al die sites  Grin.)
Testen is en blijft het enige waarmee je echt een goede keuze kan maken.

Zag wel dat zo'n 12m Zian €859,- kost met €300,- voor een bar....scheelt toch ook wel weer wat euries... Roll Eyes
kite2fly

Berichten: 234
Antwoord #18 Augustus 31, 2014, 16:31:44
edit2Rapporteer  
De site is helaas compleet verouderd om een reden die Hein inmiddels kent maar daarover binnenkort meer. Je kunt ook niets bestellen via de site en berichten komen bij mij terecht zodat ik mensen persoonlijk verder kan helpen.

De prijzen die je opsomt waren destijds adviesprijzen waar mensen standaard van mij flinke korting op kregen (iedereen evenveel). Momenteel hanteren we (met het oog op de nieuwe webshop en andere gebeurtenissen) een "this is what you pay" prijs die voor heel EU gelijk is gesteld aan de prijs die mensen destijds betaalden.

Aquila 12m kost 681 euro
Bar ( in breedte verstelbaar) kost 240 euro

Die prijzen zijn inclusief BTW en transport.
Bij meerdere kites komt er uiteraard ook nog korting bovenop.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.