Zeeko Notus Rev 2015

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Augustus 28, 2014, 19:48:01
edit2Rapporteer  
http://docs.zeeko-kiteboarding.com/docs/NOTUS_REV_2015_US.pdf
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 28, 2014, 21:00:02
edit2Rapporteer  
De naam doet denken aan de Slngshot Rev, dat betekend niet veel goeds...
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Augustus 29, 2014, 08:54:16
edit2Rapporteer  
De naam doet denken aan de Slngshot Rev, dat betekend niet veel goeds...

Ontzettend bedankt weer voor deze geweldige objectieve review Marc, daar hebben we wat aan  ThumpsUp
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Augustus 29, 2014, 09:47:09
edit2Rapporteer  
Minder delta shape - meer C-shape
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Augustus 29, 2014, 13:29:40
edit2Rapporteer  
De naam doet denken aan de Slngshot Rev, dat betekend niet veel goeds...

Ontzettend bedankt weer voor deze geweldige objectieve review Marc, daar hebben we wat aan  ThumpsUp

Volgens mij is er een verschil tussen review en een gedachte, maar ik zal het wel mis hebben. Smiley
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #5 Augustus 30, 2014, 18:02:23
edit2Rapporteer  
Haha lekker Marc!

Binnenkort te testen in NL...
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #6 September 02, 2014, 12:55:15
edit2Rapporteer  
die oranje, paars, zwarte is gaaf. shape is niet innovatief maar wel een hele goeie zo te zien  leuke freeride / freestyle kite.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #7 September 04, 2014, 19:32:07
edit2Rapporteer  
.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #8 September 04, 2014, 19:57:09
edit2Rapporteer  
Notus is toch een freeride kite ?
Dus de Krush krijgt nu een echte C-shape ? Wink
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #9 September 04, 2014, 22:04:25
edit2Rapporteer  
De krush komt te vervallen.. Nicolas is 2 jaar bezig geweest met de notus rev om deze de eigenschappen van zowel de notus als de krush te geven. Gevolg: volledig nieuwe shape met (als het goed is) de beste eigenschappen van beide kites.
Klinkt veelbelovend, ik ben ook erg benieuwd.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #10 September 05, 2014, 03:12:33
edit2Rapporteer  
De huidige Notus is inderdaad een freeride kite. Na jaren eigenlijk alleen de Krush gevaren te hebben heb ik de Notus 12m meegenomen op vakantie en moet zeggen dat hij echt goed bevalt. Doet eigenlijk alles goed behalve uithaken.

De Notus Rev is meer een kite zoals de eerste en tweede generatie Notus, dus allround freestyle/freeride.  Zoals Lude al aangeeft is Nicolas al erg lang bezig met deze kite dus het klinkt allemaal veelbelovend. We gaan het zien tijdens de eerste tests.

Vooralsnog komt er geen Krush met echte C-shape. Maar Nicolas zei dat als de markt om zoiets vraagt hij het gaat maken...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 September 05, 2014, 07:32:07
edit2Rapporteer  
De huidige Notus is inderdaad een freeride kite. Na jaren eigenlijk alleen de Krush gevaren te hebben heb ik de Notus 12m meegenomen op vakantie en moet zeggen dat hij echt goed bevalt. Doet eigenlijk alles goed behalve uithaken.

De Notus Rev is meer een kite zoals de eerste en tweede generatie Notus, dus allround freestyle/freeride.  Zoals Lude al aangeeft is Nicolas al erg lang bezig met deze kite dus het klinkt allemaal veelbelovend. We gaan het zien tijdens de eerste tests.

Vooralsnog komt er geen Krush met echte C-shape. Maar Nicolas zei dat als de markt om zoiets vraagt hij het gaat maken...

Het is nu gewoon een kite geworden als de Bandit op dit moment is. Ben wel benieuwd hoe het nu vaart. De Bandit 7 vaarde namelijk ook erg goed, helaas dat F-one nog steeds niet een goede reputatie heeft qua kwaliteit maar anders zou ik er prima mee kunnen varen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 September 05, 2014, 12:31:15
edit2Rapporteer  
De huidige Notus is inderdaad een freeride kite. Na jaren eigenlijk alleen de Krush gevaren te hebben heb ik de Notus 12m meegenomen op vakantie en moet zeggen dat hij echt goed bevalt. Doet eigenlijk alles goed behalve uithaken.

De Notus Rev is meer een kite zoals de eerste en tweede generatie Notus, dus allround freestyle/freeride.  Zoals Lude al aangeeft is Nicolas al erg lang bezig met deze kite dus het klinkt allemaal veelbelovend. We gaan het zien tijdens de eerste tests.

Vooralsnog komt er geen Krush met echte C-shape. Maar Nicolas zei dat als de markt om zoiets vraagt hij het gaat maken...

Het is nu gewoon een kite geworden als de Bandit op dit moment is. Ben wel benieuwd hoe het nu vaart. De Bandit 7 vaarde namelijk ook erg goed, helaas dat F-one nog steeds niet een goede reputatie heeft qua kwaliteit maar anders zou ik er prima mee kunnen varen.

Helemaal mee eens!

Ik vind de graphics wel tof trouwens. Mooie kleurstelling met dat paars.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #13 September 06, 2014, 09:45:28
edit2Rapporteer  
Van het Zeeko forum geplukt, Nicolas Raffi met de rev:



Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #14 September 13, 2014, 10:18:29
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/105999992
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #15 Oktober 07, 2014, 22:51:57
edit2Rapporteer  
Vandaag lekker aan de 9m rev gehangen. Wat een topkite!
Afwerking helemaal netjes, die extra segmenten in de LE zorgen ervoor dat hij mooi rond staat.
De 9m heeft 2 pulleys waardoor het aangrijppunt van ook de voorste twee bevestigingspunten op de LE verschuift, dit heb ik nog niet eerder gezien.
Het nieuwe printje is superopvallend, knalt er echt uit.

Het was wel een bizarre dag qua wind, ik heb hem eigenlijk alleen in de high-end gevaren; maar ik kan wel zeggen dat ik ruimschoots boven iedereen uit heb gekeken vandaag met dat ding. Wat een big-air!
Stuurdruk is lekker, je merkt heel duidelijk dat als je weinig input geeft hij niet zo snel draait. Maar als je harder stuurt dan is dat voorbij en verandert hij heel snel van richting. Dat is vast lekker voor het uithaken!
Draaicirkel is kleiner dan de krush, en hij loopt ook sneller. Krachtopbouw is heel explosief, maar hij lijkt je wel goed op te vangen (nog niet goed kunnen testen hoor, het was té hard om echt lekker te loopen).
Hangtime en boost is zeker verbeterd. B.v. bij een backroll transition met handplant moet ik bij de Krush hem altijd even wat na-loopen voor het hupje omhoog. Dat was met de rev niet eens nodig.

Zit nog steeds een beetje high achter de computer, ik heb zeker wat grenzen verlegd qua hoogte en hangtime vandaag dankzij die kite!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #16 Oktober 07, 2014, 23:19:05
edit2Rapporteer  
Vandaag lekker aan de 9m rev gehangen. Wat een topkite!
Afwerking helemaal netjes, die extra segmenten in de LE zorgen ervoor dat hij mooi rond staat.
De 9m heeft 2 pulleys waardoor het aangrijppunt van ook de voorste twee bevestigingspunten op de LE verschuift, dit heb ik nog niet eerder gezien.
Het nieuwe printje is superopvallend, knalt er echt uit.

Hoe bedoel je dat je dit nog niet eerder heb gezien? Volgens mij stappen heel veel merken juist nu hier vanaf.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #17 Oktober 07, 2014, 23:32:09
edit2Rapporteer  
Zonder die extra segmenten kan je een LE ook mooi rond krijgen...
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #18 Oktober 08, 2014, 08:41:24
edit2Rapporteer  
Faxie: Ik kan me voorstellen dat het te doen is, maar dan krijg je dat de uitlijning van de naden van de segmenten niet op elkaar aansluiten. Lastiger productieproces en dus duurder; maar je hebt gelijk.

Marc: Ik denk dat ik vrij duidelijk was, ik heb dat nog niet eerder gezien.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #19 Oktober 09, 2014, 10:05:28
edit2Rapporteer  
Goed om te horen Lude! Ben erg benieuwd naar de 9m qua loopen etc. Heb afgelopen zaterdag de 12m in weinig wind gevaren.
Dingen die opvielen:
- Erg goede lowend. Kon met 12kn prima hoogte lopen en zelfs uithaken. Geen last van backstall gehad.
- De kite draait voor mijn gevoel wat ruimer dan bijvoorbeeld de Krush maar is minstens net zo snel
- Bardruk is wat lager dan de Krush en Notus van 2014

Meer ervaringen komen er aan!

Wat betreft het aantal segmenten van de LE. Meer segmenten is niet alleen voor de ronding maar ook voor stijfheid van de LE. Hierdoor is hij reactiever.

Niet alle maten hebben trouwens 2 katrollen. De 12m heeft er in ieder geval maar 1 per kant. De 14m krijgt er ook 1. De insteek van de ontwerper is om ze weinig mogelijk katrollen te gebruiken maar absoluut niet ten koste van de vaareigenschappen. Vandaar dat hij op de kleine maatjes 2 katrollen heeft gezet.

Later meer.

Voor mensen die hem graag willen testen: vanmiddag mogelijk op Mirns!
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #20 Oktober 10, 2014, 11:31:32
edit2Rapporteer  
Gister 1:1 de 12m Krush tegen de 12m Notus rev getest. Je merkt duidelijk verschil, maar toch geeft hij een vertrouwd gevoel. De rev heeft veel meer druk bij dezelfde wind. Hangtime is echt veel hoger, en hij lijkt ook hoger te springen. Ik ben verkocht Smiley

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #21 Oktober 20, 2014, 09:10:44
edit2Rapporteer  
Gister voor het eerst met de 9m Rev. i.c.m. waveboard gevaren.
Wat een super lekkere stabiele kite is dit om te waven zeg, ben erg echt enthousiast over.  Grin Joepie YeSS
Viel me op dat hij in de branding weer erg snel geherstart was vanuit het water. Veel sneller dan die Pursuit iig.
TT heb ik nog niet geprobeerd.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #22 Oktober 20, 2014, 13:13:30
edit2Rapporteer  
Ik heb de Rev in 7m en 10m in huis. Als er deze week iemand de 7m en/of 10m wil testen (spots Slufter of Bdam), laat maar weten!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.