De buren

Straight edge

Berichten: 526
Augustus 29, 2014, 06:12:50
edit2Rapporteer  
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/westvlaanderen/1.2071813


do 28/08/2014 - 07:31  Radio2 West-Vlaanderen
De West-Vlaamse provinciegouverneur Carl Decaluwé wil "roekeloze" kitesurfers harder aanpakken. Zo wil hij hun materiaal laten in beslag nemen als ze zich herhaaldelijk roekeloos gedragen. De kitesurfers voelen zich geviseerd.
Kitesurfers gaan graag op zee als er veel wind is en veel golven zijn. Eerder liet Decaluwé al boetes uitschrijven voor kitesurfers die op zee gingen bij meer dan 7 Beaufort, nu wil hij nog een stapje verder gaan. Hardleerse kitesurfers die na een waarschuwing van de politie en de boete nog steeds aan het kitesurfen gaan, lopen voortaan de kans om hun materiaal kwijt te spelen. Decaluwé wil het in dat geval immers in beslag laten nemen.

De kitesurfers voelen zich geviseerd en spreken over een heksenjacht.

P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #1 Augustus 29, 2014, 08:07:06
edit2Rapporteer  
Dat gaat de goede kant op.....Toch twijfel ik wel een beetje aan de kite cultuur van de Belgische kiters.Op spots als autostrand en slufter kom ik ze vaak tegen en vallen ze regelmatig op door niet echt handige
acties, dit klinkt nogal cliché maar het valt mij gewoon op dat ze wat losjes omgaan met basis veiligheid regels binnen het kite.Dit is natuurlijk maar mijn onderbuik gevoel. ik hoop voor ze dat het niet zo ver gaat komen dat zou natuurlijk te zot voor woorden zijn.

Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #2 Augustus 29, 2014, 08:30:11
edit2Rapporteer  
Ze slaan een beetje door in Belgie. Beter steken ze hun energie in de veiligheid in het verkeer. Met name op de binnenwegen kan dat geen kwaad. Maar nee hoor ze steken hun energie in een kleine groep mensen die gewoon plezier maken. Vraag me ook af hoeveel ernstige ongelukken met kiters dit jaar in West Vlamingen zijn geweest.
Voor zover ik weet zijn er in NL dit jaar nog geen extreme ongelukken gebeurd (wel waren er 2 nog net op tijd uit het water gevist) en over ongelukken in Belgie heb ik geen berichten gehoord.

Wel is het volgens mij zo dat er steeds meer mensen onvoorbereid het water op gaan en niet weten wat ze doen. Met aflandige wind zie je op de webcam mensen gewoon het water opgaan, met 30 knopen zie je soms een beginner een 12 oppompen of mensen die denken dat je een kite het beste start door hem volop in het windvenster op te laten om vervolgens een paar meter over het strand te moeten rennen. Ook de voorrangsregels weten steeds minder mensen. Dus de kans dat er wat mis gaat wordt wel groter.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #3 Augustus 29, 2014, 09:26:03
edit2Rapporteer  
Dat gaat de goede kant op.....Toch twijfel ik wel een beetje aan de kite cultuur van de Belgische kiters.Op spots als autostrand en slufter kom ik ze vaak tegen en vallen ze regelmatig op door niet echt handige
acties, dit klinkt nogal cliché maar het valt mij gewoon op dat ze wat losjes omgaan met basis veiligheid regels binnen het kite.Dit is natuurlijk maar mijn onderbuik gevoel. ik hoop voor ze dat het niet zo ver gaat komen dat zou natuurlijk te zot voor woorden zijn.

Na een paar sessies op de brouwersdam begon ik ook zon beetje begrip hiervoor te krijgen, ik wil ze niet allemaal over een kam scheren maar toch
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #4 Augustus 29, 2014, 10:52:38
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het vooral zo is dat de kiters die lak hebben aan de regels, niet verzekerd zijn en roekeloos bezig zijn sneller een weg vinden naar Nederland aangezien ze bij ons door de clubs zelf worden aangesproken en eventueel van het water geplukt, daarom dat jullie ook wel een vertekend beeld krijgen vrees ik Wink
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Augustus 29, 2014, 11:17:39
edit2Rapporteer  
De Belgen die op de Westerschelde komen gedragen zich erg netjes hoor. Die jongens kunnen het meestal wel.

De Walen daarentegen....
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #6 Augustus 29, 2014, 11:25:02
edit2Rapporteer  
Ja klopt, ik kite zelf ook vaak op de Westerschelde en als er Walen zijn daar of aan onze kust valt die trend goed op Tongue liefst ook met zo prehistorisch mogelijke kites...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.