Nieuwe kite.... maar welke???

michel_jd

Geen avatar

Berichten: 12
September 01, 2014, 10:46:31
edit2Rapporteer  
Goedemorgen allemaal aangezien ik nieuw ben hier zal ik me eerst voorstellen, mijn naam is michel en kom uit julianadorp, ik kite nu 2 jaar en voornamelijk op het amstelmeer of op het strand bij julianadorp. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe kite maar wel het liefst met de eigenschappen van mijn huidige kite. ik vaar nu met een gaastra max 12m, wellicht was dit 2 jaar geleden niet de meest verstandige keuze om mee te beginnen maar ik ben er nou eenmaal gewend aan geraakt en hij bevalt prima. ik vaar nu met 21m lijnen en wat ik juist zo prettig vind aan de max is de behoorlijke bardruk zodat je precies voelt wat de kite gaat doen, verder moet je hem goed in beweging houden en blijf je lekker bezig. ik ben nu opzoek naar een nieuwe kite met grofweg de zelfde eigenschappen ( en goede hangtime) maar welke komt hier in de buurt? aangezien ik niet alle kites kan gaan testen vroeg ik me toch af in welke richting ik een beetje moet gaan zoeken. technische trucjes ben ik niet zo van, ik wil vooral lang en hoog de lucht in Smiley ik heb de Hatch en spark al gezien maar is dit hetzelfdeals de max? ik heb afgelopen weekend ook ge kite met een north evo welke een veel betere low end heeft maar voor me gevoel te weinig bar druk.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
groeten
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 September 01, 2014, 10:58:28
edit2Rapporteer  
bardruk valt doorgaans te regelen bij de meeste nieuwe kites.

- rpm
- c4
- fluid ego
- zian hantu
- north dice

die richting zou ik gaan bekijken  bridled en open c kites bardruk valt bij volgens mij allemaal te reguleren.

mocht je fluid willen testen dan moet je bij mij zijn of bij fluidkite.nl  in het zuiden.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 September 01, 2014, 11:43:18
edit2Rapporteer  
Hatch is heel anders, de spark ook, hoewel die al wel meer in de buurt komt.
Wat jij zoekt is de Pure, vast wel te testen via Kater! (en anders bij mij in Harlingen)
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #3 September 01, 2014, 12:45:17
edit2Rapporteer  
Voor hoog en lang in de lucht moet je zeker de north dice 2015 eens proberen. Ik heb hem van het weekend getest. Echt bizar hoe makkelijk deze kite springt. Hangtime van deze kite is ook fenomenaal. 
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 September 01, 2014, 14:28:34
edit2Rapporteer  
Ligt ook aan je budget. Wil je overjarig of 2015-materiaal. Qua hangtime tellen ook de Edge en de Switchblade serieus mee.
michel_jd

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #5 September 01, 2014, 15:19:46
edit2Rapporteer  
bedankt voor de reacties! de dice en pure had ik nog niet naar gekeken maar waarschijnlijk wordt het wel overjarig spul aangezien er ook nog een nieuwe bar bij komt waarschijnlijk
michel_jd

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #6 September 03, 2014, 09:31:12
edit2Rapporteer  
Nog even een vraag erbij, ik zit voor me nieuwe kite te zoeken naar een kite + bar, naast mijn gaastra heb ik ook nog een airush lithium 8m met airush smartbar 2012, kan deze bar op andere kites? en is het ook een optie voor mij om dan een kite only te kopen??
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #7 September 03, 2014, 10:32:53
edit2Rapporteer  
Ik ga er van uit dat de bar van die airrush vrij smal is, en dat zal op een grotere maat kite waarschijnlijk te smal zijn
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 September 03, 2014, 10:43:13
edit2Rapporteer  
Te smal bestaat niet, de kite word er hooguit iets trager van maar daar krijg je wel betere feedback voor terug. Een te brede bar op een kleine kite daarentegen kan wel vervelend zijn omdat je je kite veel sneller reageert met minder feedback en je daardoor sneller stuurfouten maakt.

Of de bar op andere kites past hangt helemaal af van het merk en type bar en kite. Grof genomen past een vierlijns bar die op een enkele powerlijn flagt op elke andere vierlijns kite of is het met wat pigtails passend te maken.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #9 September 03, 2014, 12:06:45
edit2Rapporteer  
Ik was laatst genoodzaakt om mijn Flexifoil ID 10m met een (smalle) RPM bar te varen,
nou dat was echt een wereld van verschil, lees reageerde voor geen meter.

Mogelijk door verschil in de originele lengte van de power/stuurlijnen waardoor de kite mogelijk iets getrimd was. Desalniettemin miste ik mijn originele bar enorm!

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 September 03, 2014, 12:31:30
edit2Rapporteer  
Als de trim niet klopt (te veel gedepowerd) reageert geen enkele kite meer lekker. Ook al is de bar een meter breed.
michel_jd

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #11 September 03, 2014, 14:46:23
edit2Rapporteer  
de smartbar van airush is verstelbaar (ik meen van 45-55cm) dus als ik het zo lees kan ik hem op de meeste kites wel gebruiken, de airush lithium maakt gebruik van briddles dus daar zal ik nog rekening mee moeten houden maar het scheelt wellicht weer een extra bar Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 September 03, 2014, 21:04:22
edit2Rapporteer  
meeste barren zijn idd zo gemaakt dat ze qua lengte uitwisselbaar zijn, maar wat men vaak vergeet is de afstand van de y-splitsing.. Aanbod om de pure te testen blijft staan hoor, moet je alleen ff de dijk over Wink
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #13 September 03, 2014, 21:14:19
edit2Rapporteer  
- rpm
- c4
- fluid ego
- zian hantu
- north dice

die richting zou ik gaan bekijken  bridled en open c kites bardruk valt bij volgens mij allemaal te reguleren.

technische trucjes ben ik niet zo van, ik wil vooral lang en hoog de lucht in Smiley

Die C4 moet denk ik een Edge staan Nature ;-)
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #14 September 03, 2014, 21:25:11
edit2Rapporteer  
Switch Nitro  ThumpsUp
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #15 September 03, 2014, 22:37:38
edit2Rapporteer  
Ocean Rodeo Prodigy .....???? ..........Heerlikkuh kite ..
michel_jd

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #16 September 29, 2014, 10:40:36
edit2Rapporteer  
hallo allemaal,
beetje late reactie maar alsnog allemaal bedankt voor de input. ik heb voor mezelf een lijst gemaakt met 3 kites namelijk de North rebel, Naish draft en de Ozone edge.
aankomend weekend ga ik als het doorgaat kijken voor een Edge en als het allemaal lekker gaat kan ik hem zaterdag gelijk testen met de huidige voorspellingen! Tongue

Groeten
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #17 September 29, 2014, 10:57:06
edit2Rapporteer  
hallo allemaal,
beetje late reactie maar alsnog allemaal bedankt voor de input. ik heb voor mezelf een lijst gemaakt met 3 kites namelijk de North rebel, Naish draft en de Ozone edge.
aankomend weekend ga ik als het doorgaat kijken voor een Edge en als het allemaal lekker gaat kan ik hem zaterdag gelijk testen met de huidige voorspellingen! Tongue

Groeten
Als je airtime wil en hoog wil gaan is de Etsj de enige goede keuze,spreek uit ervaring Grin
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #18 September 29, 2014, 11:10:24
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf rebels, heerlijke kites, springen prima,  kan niet fout gaan.
Heb ook eens de edge gevaren, zeer lekker springen, mega hard upwind, ook een zeer goede keuze!
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #19 September 29, 2014, 15:01:57
edit2Rapporteer  
Zelf niet mee gevaren maar observatie vd edge is dat je d'r heel 'lui' mee kan springen en daar toch mee wegkomt: je kunt'm ver voorbij 12 sturen, matig poppen, en toch mooie hoogte en hangtime bereiken, plus genoeg tijd om de Kite weer terug te sturen. Dat wordt door mijn Park meer afgestraft.
Staal

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #20 September 29, 2014, 17:53:37
edit2Rapporteer  
Bardruk van de edge is naar mijn mening best licht.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #21 September 29, 2014, 22:21:17
edit2Rapporteer  
Heb afgelopen vrijdag tijdens de Versus testdag de Rally en de Edge getest en dit waren mijn bevindingen.

De Rally heeft een hogere bardruk en stuurt iets sneller dan de Edge en vaart gewoon erg steady.

Met de Edge spring je gewoon belachelijk makkelijk hoog en lijkt het wel of er een tweede verdieping in je sprongen zit :-) Daarnaast kan je met de Edge heel goed hoogte lopen.

Beide kites stuurde langzamer dan ik gewend ben en de bardruk vind ik zelf al gauw hoog omdat ik momenteel met Bandits vaar, maar het went snel.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #22 September 30, 2014, 01:30:10
edit2Rapporteer  
Ik vaar met een draft 2014. Hangtime en bardruk komen zeker tegemoet aan je wensen.  Vrij trage kite (draaien) hoge snelheden en goede upwind.  Goede bouw kwaliteit. Tweedehands betaalbaar.
michel_jd

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #23 Oktober 06, 2014, 20:40:18
edit2Rapporteer  
Het is de edge geworden! heb hem net opgehaald voor een nette prijs, nu maar wachten tot de wind goed is voor de 11m
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.