Rebel vs switchblade

Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
September 01, 2014, 12:30:15
edit2Rapporteer  
Ha!

Na jaren gevaren te hebben met mn waroo (2008, 13m) wordt het tijd voor een nieuwe kite. Ik vaar vrijwel altijd in zeeland, vrouwenpolder/borssele/baarland, en wil vooral lekker varen en oldschool springen. Erg veel tijd om te testen is er helaas niet dus vandaar ook mn vraag hier op het forum. Mn oog is gevallen op een rebel 2014 of switchblade 2014, beiden 12m (weeg 85-90 kg).

Wat zou jullie advies zijn (behalve testen ;-))?

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 September 01, 2014, 13:45:00
edit2Rapporteer  
En waarom alleen die twee keuzemogelijkheden...........?

Voor veel minder geld heb je bijvoorbeeld ook een Ocean Rodeo Prodigy ..... zeer geschikt voor oldschool, wave en cruisen ....kwalitatief uitstekend ....alleen wat voordeliger in prijs!

Ik kom vaak op Vpolder, dan mag je hem testen .......
Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #2 September 01, 2014, 14:21:20
edit2Rapporteer  
Goede vraag ocean-limbo, waarom alleen die twee? Met name eigenlijk omdat ik erg tevreden ben over cabrinha (heb een 9&7 cabrinha) en omdat de rebel veel positieve reacties krijgt. En ook om de vraag wat concreet te houden, op de vraag: ik zoek een lekkere freeride kite, krijg je al snel dat iedereen zijn eigen kite gaat aanprijzen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de ocean rodeo prodigy nog niet goed had bekeken, dus toch bedankt voor de tip.
marcelfacd

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #3 September 01, 2014, 18:10:32
edit2Rapporteer  
Hola,
Toevallig ben ik dit jaar overgestapt op North Rebel (nog niet voor alle maten). Een van de balangrijkste 'eisen' was een goede low end. Gezocht hebbende heeft de Rebel een van de betere windranges en low-ends, Een vijfde lijn vindt ik ook wel een voordeel dus uiteindelijk ervoor gekozen/.
Wat opviel  was dat je met de Rebel best wel agressief moet sturen om m te draaien, verder wel duidelijk dat t een ontzettende trekker is die beter presteert als je m wat hoger vaart (misschien kan iemand ander uitleggen hoe en waarom maar dat is mijn ervaring), Hij is niet zo snel als mn oude Airush maar wel stabieler en je kunt m ontzettend goed voelen (waar die staat etc)
Waar ik nog niet helemaal blij mee ben maar dat is (ga ik van uit) kwestie van tunen, is het backstallen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 September 01, 2014, 21:14:09
edit2Rapporteer  
En waarom alleen die twee keuzemogelijkheden...........?

Voor veel minder geld heb je bijvoorbeeld ook een Ocean Rodeo Prodigy ..... zeer geschikt voor oldschool, wave en cruisen ....kwalitatief uitstekend ....alleen wat voordeliger in prijs!

Ik kom vaak op Vpolder, dan mag je hem testen .......

Een Prodigy is een hele andere kite dan een Rebel of Switchblade, je kan de Prodigy beter vergelijken met de Radar en met de Neo.

Ook is er verschil tussen de Rebel en de Switchblade, het grootste verschil is dat met de Switchblade nog leuk uit te haken en is en met de Rebel niet. Daar in tegen zal de Rebel iets hoger aan de wind lopen. De rest, hangtime, lift, windrange en direct sturen zal niet veel verschil in zitten. Wel springt de Switchblade in een groter bereik makkelijker dan de Rebel.

Een ander punt, Cabrinha is sowieso betere kwaliteit dan North wat betreft constructie en afwerking. .
Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #5 September 01, 2014, 21:20:35
edit2Rapporteer  
Top marcelfacd en marc_87, goeie info! Kwaliteit van cabrinha vind ik ook erg goed, heb nog geen ervaring met north. Neig zo langzamerhand toch naar de switchblade..
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 September 01, 2014, 21:22:25
edit2Rapporteer  
Top marcelfacd en marc_87, goeie info! Kwaliteit van cabrinha vind ik ook erg goed, heb nog geen ervaring met north. Neig zo langzamerhand toch naar de switchblade..

Maar echt probeer het even te testen, is altijd beter en iemand anders ervaart het ook anders. Wink

Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #7 September 01, 2014, 22:23:49
edit2Rapporteer  
Haha, daar istie dan toch, de test-tip Smiley. Als het kan ga ik zeker testen!
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #8 September 02, 2014, 19:14:20
edit2Rapporteer  
Close call !  De north draait iets sneller is bij veel wind iets explosiever en is iets minder geschikt voor wakestyle uitgehaakt varen en heeft naar mijn mening irritante zeillatten in het doek zitten ( lastig opvouwen lijkt me! De switchblade heeft iets meer power. Op www.gleitentv.de hebben ze die 2 getest kleine verschillen dus allebei goed!!!  Persoonlijk zou ik voor de switchblade gaan die past het beste bij je andere kites hoop dat je er wat aan hebt!
Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #9 September 04, 2014, 19:26:38
edit2Rapporteer  
De keus is gevallen op de switchblade, 2015 ipv 2014 :-). Kwaliteit issues die ik op verschillende plekken voorbij zag komen wat north betreft en een goed aanbod voor de switchblade hebben de knoop doorgehakt.
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #10 September 04, 2014, 19:44:10
edit2Rapporteer  
top keuze!!!
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #11 September 04, 2014, 19:59:49
edit2Rapporteer  
Ga je heel veel plezier aan beleven
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #12 September 04, 2014, 20:20:07
edit2Rapporteer  
kleur? ...... dan kan ik je dit weekend op Vpolder bewonderen ...... veul plezier ..
Surfstefan

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #13 September 04, 2014, 20:29:05
edit2Rapporteer  
Geel . Heb hem nog niet binnen helaas, en nog minder; ze geven weinig wind af
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #14 September 06, 2014, 16:39:24
edit2Rapporteer  
 Ja jammer he Cry ik  heb pas de 2015 12/9/7 geel blauw/ groen gekocht en zit ook te wachten op wind! WAAR blijft tie??
Heb alleen nog maar gevaren met de 12 dat ging echt super. Ik wil loepies draaien met de 9 waar is die wind toch!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.