Beste locaties binnen Europa in oktober

Jooooachim

Geen avatar

Berichten: 13
September 01, 2014, 16:07:59
edit2Rapporteer  
Goededag,

Ben van plan om te kitesurfen in de herfstvakantie, alleen heb ik nog een top locatie nodig binnen Europa om dit te doen. Heb al enig sinds wat research gedaan binnen dit gebied en kwam uit op locaties als Tarifa (Spanje) en Kos (Griekenland). Heeft iemand toevallig nog een beter idee? (ben zelf nog een beginner) YeSS

 
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #1 September 01, 2014, 16:18:24
edit2Rapporteer  
het is wel geen europa maar wat dacht je van egypte el-gouna?
Jooooachim

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #2 September 01, 2014, 16:47:39
edit2Rapporteer  
Helaas heb ik daar geen zeggenschap over. Verder dan Griekenland wordt het hem niet. Maar bedankt voor het idee, was wel een top locatie geweest
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 September 01, 2014, 16:52:04
edit2Rapporteer  
Fuerteventura, Sardinië, Cornwall, Wissant, Normandië... allemaal beter dan griekenland of " tarifa"

maar ja 't is natuurlijk wel afhankelijk van de beperkende factor: de kiter zelf.
Jooooachim

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #4 September 01, 2014, 17:49:38
edit2Rapporteer  
haha dat is zeker waar. Ik kan nog maar net varen met de kite. Daarom hou ik van ondiep en vlak water. Kan ik nog lekker even oefenen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #5 September 01, 2014, 18:46:50
edit2Rapporteer  
Fehmarn https://www.google.nl/maps/@54.4686977,11.158683,11z
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 September 01, 2014, 18:57:30
edit2Rapporteer  
haha dat is zeker waar. Ik kan nog maar net varen met de kite. Daarom hou ik van ondiep en vlak water. Kan ik nog lekker even oefenen.
dan is tarifa ook niet echt een optie.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 September 01, 2014, 20:55:51
edit2Rapporteer  
 Gököva Turkije.


http://vimeo.com/48076148


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=41166.0

Is ook zeker geschikt voor beginners, erg lang ondiep kan je lekker staan. Is wel een beetje slalommen om weg te komen aangezien er dus ook veel beginners zijn met de kite op 12 uur.

zeker een aanrader
!

Ik weet alleen niet hoe de wind in oktober is ???  ThumpsUp    ThumpDown

Hoe laat gaan we weg moet ik brood meenemen ??  Grin

Jooooachim

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #8 September 02, 2014, 18:22:40
edit2Rapporteer  
haha ziet er goed uit Richard. Maar Turkije wordt het helaas ook niet.
bubbeltje

Berichten: 35
Antwoord #9 September 02, 2014, 20:38:51
edit2Rapporteer  
Rhodos, Kremasti beach!
Vlakke zee!

Ohh je wil staan.. Dat kan daar weer niet
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 September 02, 2014, 20:44:10
edit2Rapporteer  
Zoals Marco al zegt, Fehmarn echt een top locatie waar je alles heb binnen een half uur rijden.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #11 September 02, 2014, 23:06:19
edit2Rapporteer  
Je moet dan nog wel 4 uur rijden, gerekend vanuit Winschoten.  Waarom niet gewoon op Mirns en Workum.  Top kite locaties,  ook voor beginners.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 September 03, 2014, 11:55:24
edit2Rapporteer  
Zoals Marco al zegt, Fehmarn echt een top locatie waar je alles heb binnen een half uur rijden.

Alleen voor je ouders is er geen zak te beleven en kan het behoorlijk koud zijn in oktober  ThumpDown dus dan wordt het toch El gouna  ThumpsUp Joepie YeSS


35 graden, vlak water niet diep, tot je knieen ideale beginners spot  ThumpsUp en voor je ouders en broertje ook heerlijk en bijna Europa, niet te lang vliegen, dussss

Hoe laat gaan we weg ???  ListenToMe  ThumpsUp Cool Joepie


http://vimeo.com/7308747



http://www.youtube.com/watch?v=L1pDGUkVek4&list=UUgvZ-G79kxSLF4IpYsKOSKg
Waterwoman

Berichten: 3
Antwoord #13 September 03, 2014, 12:59:22
edit2Rapporteer  
Tarifa, Spanje!

Ik ben hier nu sinds vorig jaar en heb bijna alle maanden hier nu 2x meegemaakt.  Alhoewel de wind aanzienlijk anders is dan vorig jaar is, Oktober is over het algemeen een top maand hier!
Veel poniente (stabiele wind 15-20 knopen), niet druk op het water maar nog wel een lekkere zomer vibe in town. Voor beginners heb je de lagoon met vlak water die in Oktober vrij goed gevuld is. Tickets zijn super cheap.

TIP! Mocht je ondernemer zijn en met een groep anderen willen (leren) kiten en ondernemen, ik heb de gehele maand Oktober een villa afgehuurd aan het PKRA kitestrand. Meer info op www.flaks.nl!

Mocht je meer over Tarifa willen weten. Na veel vragen, heb ik een mega blog post geschreven met handige info (vervoer, accommodatie, kite size etc) die bij vele van jullie wel eens van pas zou kunnen komen (http://destinationxploration.com/tarifa-xploration-adventure-travel-guide-tarifa-spain)

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #14 September 06, 2014, 10:11:19
edit2Rapporteer  
Tarifa heeft in oktober niet meer windgarantie dan gokova (turkije) of Griekenland en Sardinie. Sardenie is toch echt vele malen mooier dan het vaste land, met name voor windloze dagen.

Als je student bent, kun je niet bij flaks terecht (ondernemen, of is een krantenwijk ook goed Huh). Als je een homo van 40 bent ook niet, en met kinderen heb je bij jullie al helemaal niets te zoeken.

Ik vind diversiteit wel leuk (zie haringhai richard op dit forum en anderen met hun formule: "hoe meer zielen hoe meer vreugde, wie gaat er mee"). Jullie concept ziet er vrij "autistisch", excuus hokjesgeest-achtig uit. Ict?

Gelukkig is ieder VRIJ om zijn eigen ding te doen, succes met de formule  InLove
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #15 September 06, 2014, 11:59:51
edit2Rapporteer  
Ben 2x in oktober in Tarifa geweest en de eerste x waaide het 2 weken lang elke dag (ook al gaven de voorspellingen het niet aan) en de 2e keer waaide het 3/4 van de dagen. Daarnaast is het een leuk dorp en is er in de omgeving genoeg te doen. Water condities zijn niet echt goed, veel chop en de lagune is veels te druk met beginners en "pro" riders die bij elke handlepass hun bar missen. Toch heb ik er goede sessies gehad en het altijd naar m'n zin gehad.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 September 06, 2014, 12:37:33
edit2Rapporteer  
Citaat
hoe meer zielen hoe meer vreugde, wie gaat er mee"

Wij werken wel met een ballotage commisie die bijzonder streng is  Grin je kan dus niet zo maar mee  Grin
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #17 September 06, 2014, 15:48:31
edit2Rapporteer  
Lees ff de website v flaks, @richard (zag filmpje v jullie met vinnie erin en die is geloof ik niet v jullie leeftijd)

@frank, tarifa is top. Dit jaar is el ninjo jaar, veel regen, denk warmere temperaturen, misschien thermische wind. Is een beetje gokken. Wat denk jij?
Misschien dat de topic starter kan uitleggen waarom hij per se in europa wil. Geld? Mag hij niet van zijn moeder/vriendin?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #18 September 06, 2014, 16:39:24
edit2Rapporteer  
Citaat
@richard (zag filmpje v jullie met vinnie erin en die is geloof ik niet v jullie leeftijd)

Dat klopt we schelen gemiddeld 50 jaar met Vinnie, maarrrr hij is door de ballotagecommisie gekomen en dan mag hij mee  ThumpsUp ThumpsUp
Hij gaat over 4 dagen ook weer mee naar Braziel samen met Kevin de Smidt

http://vimeo.com/77228872




Kevin de Smidt is niet door de ballotage commisie gekomen maar heeft ons beloofd te leren loepen in Braziel  Grin Cool

http://vimeo.com/68554127





Citaat
Frank, tarifa is top

En Zo Is Dat !!!!!!  ThumpsUp


http://www.youtube.com/watch?v=6glb9J6nawo&list=UUgvZ-G79kxSLF4IpYsKOSKg
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #19 September 06, 2014, 21:16:55
edit2Rapporteer  
Hihihi geweldig
Waterwoman

Berichten: 3
Antwoord #20 September 09, 2014, 18:07:10
edit2Rapporteer  


Tarifa heeft in oktober niet meer windgarantie dan gokova (turkije) of Griekenland en Sardinie. Sardenie is toch echt vele malen mooier dan het vaste land, met name voor windloze dagen.

Als je student bent, kun je niet bij flaks terecht (ondernemen, of is een krantenwijk ook goed Huh). Als je een homo van 40 bent ook niet, en met kinderen heb je bij jullie al helemaal niets te zoeken.

Ik vind diversiteit wel leuk (zie haringhai richard op dit forum en anderen met hun formule: "hoe meer zielen hoe meer vreugde, wie gaat er mee"). Jullie concept ziet er vrij "autistisch", excuus hokjesgeest-achtig uit. Ict?

Gelukkig is ieder VRIJ om zijn eigen ding te doen, succes met de formule  InLove

Ha Bikinisuit. Flaks is een niche concept en inderdaad niet voor iedereen. Ik noemde het maar even voor de de wel- geïnteresseerden. Tarifa als bestemming is wel voor iedereen. Genoeg te doen en te beleven ook voor niet-wind dagen en niet kitesurfers. Genoeg accommodatie opties voor ieder wat wils. De wind is totaal anders dan vorig jaar hier maar de statistieken voor Oktober zeggen 78% wind dagen, Meestal veel poniente. Rond volle maan is de lagune supergroot dus genoeg plek voor iedereen. De spots in Griekenland en Sardinië ken ik niet. Vast ook heel mooi, maar tickets zullen wel duurder zijn.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 September 09, 2014, 19:33:33
edit2Rapporteer  
Ryanair Eindhoven-Alghero (sardinië) al vanaf 40 euro retour... dus duudere tickets gaat niet op.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #22 September 09, 2014, 19:51:35
edit2Rapporteer  
Op het reusachtige strand van vrouwenpolder staan hele leuke vakantie-/strandhuisjes. Ik denk dat dat windzekerheid nergens in Europa zo groot is als in NL met de herfst ...

dus waarom veel euri uitgeven voor een gok in verre streken in de uithoeken van Europa als je naast de deur de mooiste en meest veilige oefenspots hebt .....


toch?

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #23 September 10, 2014, 09:54:40
edit2Rapporteer  
 
Op het reusachtige strand van vrouwenpolder staan hele leuke vakantie-/strandhuisjes. Ik denk dat dat windzekerheid nergens in Europa zo groot is als in NL met de herfst ...

dus waarom veel euri uitgeven voor een gok in verre streken in de uithoeken van Europa als je naast de deur de mooiste en meest veilige oefenspots hebt .....


toch?


  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp en daar is geen woord aan gelogen.

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #24 September 10, 2014, 10:47:21
edit2Rapporteer  
Op het reusachtige strand van vrouwenpolder staan hele leuke vakantie-/strandhuisjes. Ik denk dat dat windzekerheid nergens in Europa zo groot is als in NL met de herfst ...

dus waarom veel euri uitgeven voor een gok in verre streken in de uithoeken van Europa als je naast de deur de mooiste en meest veilige oefenspots hebt .....


toch?



ziet er top uit, is er ook een site met meer info?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.