Nieuwe grens natuurgebied Oostvoorne

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
September 02, 2014, 11:23:38
edit2Rapporteer  
Als het goed is moet iedereen opgemerkt hebben dat de boeien verplaastst zijn op Playa Oostvoorne. Liepen ze eerst in een hoek naar het gat van Hawk, lihggen ze nu in het verlengde van de palen rij richting de krabbeplaat.

Hiermee is het verkleinen van de spot met stille trom ingezet, ook handhaving is bezig een dossier op te bouwen van overtredingen. Jammergenoeg zijn er nog veel te veel idioten die denken dat ze aan derechterkant van de palen lekker hun ding kunnen doen, ik kan jiullie melden dat als dit niet stopt het snel gedaan is met onze geliefde kweekvijver. Niet alleen snijden deze idioten (sorry maar ik heb er wel andere benamingen voor deze groep maar die zijn minder netjes en ik ga ervanuit dat ook minderjarigen dit gaan lezen) dus zichzelf uiteindelijk in de vingers met dit gedrag maar ook de grote groep enthousiaste kiters en niet te vergeten de kitescholen, die waarschijnlijk ook jullie op de plank geholpen hebben, die hun broodwinning verliezen met dit intolerabel gedrag.

Ik vraag jullie allen elkaar erop aan te spreken dat er niet in het rustgebied gevaren mag worden ter behoud van deze mooie spot.

Het is overigens vreemd dat de aanpassingen gedaan zijn zonder informatie deling en ook een verklarend bord bij de opgang van het Strand ontbreekt nog steeds.

Bron: Rien Heintz, FB
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 September 02, 2014, 11:27:35
edit2Rapporteer  
Vanaf volgend jaar gaat ook het Gat van Hawk dicht voor alle watersporters en word de grens van het natuurgebied op de Slufter ook in 1 rechte lijn getrokken zodat de grenzen een stuk duidelijker worden voor alle gebruikers en toezichthouders.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 September 02, 2014, 11:36:36
edit2Rapporteer  
Nooooo..

Vandaar al die mannen in het groen de laatste tijd
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 September 02, 2014, 11:39:33
edit2Rapporteer  
Kansloos dit! Volgende stap is sluiting per 1-1-2016.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 September 02, 2014, 11:40:46
edit2Rapporteer  
We moeten hier heel blij mee zijn dat ze al deze moeite nog nemen om het kitesurfen vlak naast het natuurgebied mogelijk te maken. Zonder deze aanpassingen werden beide spots voor goed gesloten.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #5 September 02, 2014, 12:19:15
edit2Rapporteer  
Vanaf volgend jaar gaat ook het Gat van Hawk dicht voor alle watersporters en word de grens van het natuurgebied op de Slufter ook in 1 rechte lijn getrokken zodat de grenzen een stuk duidelijker worden voor alle gebruikers en toezichthouders.
Betekent dat, dat het plaatje opnieuw verandert, en dat je dan niet meer tot de Hinderplaat mag varen? Want dan wordt het echt veel kleiner. Richting het gat van Hawk is er namelijk meestal wel wat ruimte, itt dichtbij de kant en richting het vogelgebied.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 September 02, 2014, 12:23:28
edit2Rapporteer  
Grenzen blijven grofweg zoals deze nu op de kaart staan. Hindeplaat was altijd al verboden gebied alleen zijn ze er sinds de aanleg van de tweede Maasvlakte strenger gaan handhaven omdat de Voordelta aangewezen werd om de verloren natuur de compenseren,
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #7 September 02, 2014, 12:29:14
edit2Rapporteer  
Idd Evan, want direct sluiten had ook makkelijk gekunt.

Paar weken terug weer eens na lange tijd op playa geweest en idd veel te veel idioten in het natuurgebied. Lekker rustig he daar? Waarom zou dat nou zijn? %*^$*)(#$#*
Als je ze aanspreekt geven ze een lacherige reactie en gaan ze vrolijk verder.
Ik vrees wel het ergste voor in de toekomst...

Hebben die groene mannen ook boetes uitgedeeld de laatste tijd? Laat ze dat maar eens doen, en flinke ook! Geen smoesjes, gewoon lappen! Dan leren ze het misschien wel eens af!

Dalijk zijn wij allemaal de dupe!
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #8 September 02, 2014, 12:48:19
edit2Rapporteer  
Wie kunnen we stimuleren om de palenrij door te trekken? Of een boeienlijn aan te leggen? Zodat veel duidelijker wordt, dat je twee kanten hebt; een kant waar je wel en een kant waar je niet mag varen. Dat is namelijk winst voor iedereen - voor vogels en voor kiters.

Ook de bebording mag best een upgrade krijgen. Nu zijn er volgens mij twee borden; een bij de opgang en een ergens halverwege. Maar de kaart vertalen naar het water is niet meteen duidelijk, juist omdat op het water duidelijke markering ontbreekt.

Palenrijen en boeien en lijnen leveren ook risico's op, maar als er voldoende ruimte is tussen de palen, zou het toch moeten kunnen?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 September 02, 2014, 12:52:53
edit2Rapporteer  
Wie kunnen we stimuleren om de palenrij door te trekken? Of een boeienlijn aan te leggen? Zodat veel duidelijker wordt, dat je twee kanten hebt; een kant waar je wel en een kant waar je niet mag varen. Dat is namelijk winst voor iedereen - voor vogels en voor kiters.

Ook de bebording mag best een upgrade krijgen. Nu zijn er volgens mij twee borden; een bij de opgang en een ergens halverwege. Maar de kaart vertalen naar het water is niet meteen duidelijk, juist omdat op het water duidelijke markering ontbreekt.

Palenrijen en boeien en lijnen leveren ook risico's op, maar als er voldoende ruimte is tussen de palen, zou het toch moeten kunnen?

Die us zeker nieuw hier....
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #10 September 02, 2014, 12:57:29
edit2Rapporteer  
Zelf ben ik ook voorstander om het gebied duidelijker te maken dmv een flinke rij boeien met een touw er tussen. Iedere sukkel weet dat je daar niet voorbij mag. Oke het levert iets meer gevaar op maar is nog altijd veiliger dan palen of sluiten van de spot waardoor beginners maar de zee op gaan of zo iets.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #11 September 02, 2014, 13:04:39
edit2Rapporteer  

Die us zeker nieuw hier....
Als ik niet nieuw ben, dan zijn anderen het wel. Robin bijvoorbeeld met 888 berichten  Wink. Vertel dus maar.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 September 02, 2014, 13:06:23
edit2Rapporteer  
Komende maanden komt er weer overleg over de invulling. We gaan dan ook hameren op meer boeien.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #13 September 02, 2014, 13:12:10
edit2Rapporteer  
Is het anders een optie dat wanneer de gemeente afhaakt de kiters zelf voor de boeien zorgen? Een keer aan het begin van het pad gaan staan en aan iedere kiter een euro vragen. Wel vooraf ook kenbaar maken natuurlijk.

@PieterK gewoon niets aantrekken van sommige. Arend Jan zal er wel op doelen dat deze discussie al vaker is gevoerd en dat het plaasten van palen niet handig is ivm de veiligheid.
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #14 September 02, 2014, 13:18:31
edit2Rapporteer  
Volgens mij weten de meeste wel dat het niet mag, maar hebben er schijt aan. Ook als je dit duidelijk maakt op het water dan zie je ze even later weer precies hetzelfde doen...
Dan gaat een rij boeien ook niet helpen... Maar goed, alle middelen aanpakken om het nog duidelijker te maken. ThumpsUp

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15 September 02, 2014, 13:19:29
edit2Rapporteer  
Is het anders een optie dat wanneer de gemeente afhaakt de kiters zelf voor de boeien zorgen? Een keer aan het begin van het pad gaan staan en aan iedere kiter een euro vragen. Wel vooraf ook kenbaar maken natuurlijk.

@PieterK gewoon niets aantrekken van sommige. Arend Jan zal er wel op doelen dat deze discussie al vaker is gevoerd en dat het plaasten van palen niet handig is ivm de veiligheid.
klopt... tis een duscussie die elk jaar wel voorbijkomt.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #16 September 02, 2014, 13:25:30
edit2Rapporteer  
Komende maanden komt er weer overleg over de invulling. We gaan dan ook hameren op meer boeien.
Top Evan! Soms moet je jarenlang geduld hebben - tot vervelens toe - en zit er opeens voortgang in. Hopelijk dit keer.

@Robin: die euro roept bij sommige mensen nogal allergie op over daglidmaatschap Cheesy
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #17 September 02, 2014, 13:43:32
edit2Rapporteer  
Het lijkt er sterk op dat het politieke spel goed gespeeld wordt door de natuurbeheerders, kwestie van tijd en dan is het klaar.
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #18 September 02, 2014, 13:59:32
edit2Rapporteer  
Dus rechts van de palen (er staan er 2 dacht ik) mag je niet varen? Heb me hier ook schuldig aan gemaakt omdat ik eigenlijk op zoek was naar een gele boei oid.

Beter op letten dus.
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #19 September 02, 2014, 14:00:15
edit2Rapporteer  
EENS! nothing more to say....
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #20 September 02, 2014, 14:40:26
edit2Rapporteer  
PieterK je moet die euro ook vrijwillig maken.
En wie weet willen de kitescholen wel meebetalen. Zo iemand als Vogelezang heeft jaren lang flink verdient aan dat gebied en sommige kiters hebben ook twijfels over zijn school en veiligheid. Dus door die boeien te betalen kan hij weer wat goodwill kweken (kopen)

@ Matty. Inderdaad rechts van de palen (als je naar het water kijkt) mag je niet komen. Niet lullig bedoeld maar jij bent wel een schoolvoorbeeld van waarom het dus mis gaat. Voor lokals is het duidelijk (maken zich er helaas ook schuldig aan) maar beginners en toeristen is het niet echt duidelijk. Aan ht begin van het pad staat een bord met uitleg maar die is niet super duidelijk. Ook zo'n palatje hier op een forum is leuk maar zelfs ik die er vaker komt moet altijd even goed naar het plaatje kijken hoe het zit en waar je nou precies het strand op komt lopen. Dus voor veel mensen is het gewoon niet duidelijk.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #21 September 02, 2014, 15:32:41
edit2Rapporteer  
Ik denk dat door het dichtgooien van het gat van de hawk en het aanpassen van de betonnen het wel een stuk overzichtelijker word voor de gemiddelde kiter, nog  ff een verboden in te varen top teken erop en klaar.
Janver

Geen avatar

Berichten: 21
Logs: 0 | 77 uur
Antwoord #22 September 02, 2014, 15:50:51
edit2Rapporteer  
Komende maanden komt er weer overleg over de invulling. We gaan dan ook hameren op meer boeien.

Wie is eigenlijk 'we'? De NKV of een andere organisatie?

markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #23 September 02, 2014, 16:00:47
edit2Rapporteer  
Moeten er niet ook ,net als laatst, klasjes voorbij de palen gaan staan.  Want dat komt helemaal niet over!   en met laatst bedoel ik de laatste keer dat ik er was,14 dagen geleden.

Wat overigens wél irritant is, dat de Wainmann klassen vanaf de palen,dus de wegvaarzone, zowat tot aan rockanje staan. Zo word je soms wel gedwongen voorbij de palen te gaan om upwind voorbij ze te komen. En dan niet met de dooddoener aankomen van,'dan loop je wat verder', want dan sta ik op Rockanje 2e Slag.  Grin
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #24 September 02, 2014, 16:15:06
edit2Rapporteer  
Ik ben het met Markus eens dat die Wainmann klasjes echt overal staan. Daar mag ook weleens naar gekeken worden. Het worden wel erg veel klasjes waardoor andere kiters steeds meer gedwongen worden om ergens anders de ruimte te zoeken. Niet dat je dan maar het vogelgebied in moet gaan maar het is ook niet veilig om downwind langs die klasjes uit te varen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.