Hydrofoils gaan mainstream

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
September 08, 2014, 09:22:18
edit2Rapporteer  
Wie hydrofoils te duur vond hoeft niet heel lang meer te wachten, meerdere grote merken zijn druk bezig een foil op de markt te brengen waarvan Liquid Force de eerste zal zijn eind dit jaar met een foil + board op de markt komt:


http://www.youtube.com/watch?v=qDQkFkjP-50


'The shape is what Liquid Force figured out to be the best recreational and easy to learn on design that doesn't have the limiting factors of the earlier designs that were easy to use but wouldn't go fast, or fast designs that didn't plane off at really low speeds. What Liquid Force decided on was a good all-around design. Everything packs into a small bag making it easy to travel with. The beauty of the system is you can also unbolt the foil and ride the Foilfish/Kitefish with thrusters like a regular surfboard.

The new foil is built primarily from extruded Aluminum with the goal of keeping the costs down and making the replacement of parts easier. The complete set up will be retailing for $1595 US. It's not carbon that explodes and has catastrophic failure and then you are into a new expensive carbon piece. If you break one part you can buy a new aluminum fuselage, new aluminum mast or a new plate. Carbon wings will also be available.

Why foil? Team rider Jason Slezak describes the sensation of foiling to the feeling of riding bottomless powder all the time!'



Ook de Foil van Slingshot is op de surf expo te zien en er gaan geruchten dat North begin 2015 een race foil op de markt brengt.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 September 08, 2014, 09:44:04
edit2Rapporteer  
Is die van LF nu met board dan? Zo nee dan zit Zeeko met hun adviesprijs helemaal niet slecht voor een volledige carbon foil.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 September 08, 2014, 09:45:50
edit2Rapporteer  
Inclusief Board, je kunt dus uitgaan van een prijs iets boven de €1000,- voor alleen de foil en €1600,- voor de hele set.


'I checked these out at the Expo yesterday and LF is taking the most realistic route to affordable foils for the masses. This kit also breaks down into a bag for travel, and the LF Kitefish can be finned up and ridden with or without the foil.
They will have replacements parts and upgrade-able fins, so why would I buy a full carbon board for 500-1000 more that is toast after 1 impact? For that kind of money, I'd rather have something durable that I can have fun on without worrying. I would think that with this platform, they will be eventually offering a few fin setups for cruising, performance, etc.
1595 including the board is going to be the price, and they will be available from LF dealers around Christmas time.'


Bron: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2386212
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 September 08, 2014, 09:51:11
edit2Rapporteer  
Damn dat is een mooie prijs zeg!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 September 08, 2014, 09:57:26
edit2Rapporteer  
Betere foto van de Slingshot Foil:

'The 2015 Slingshot Hydrofoil was release at the 2014 Surf Expo in Orlando Florida.  The wings will be low aspect slower wings and should be easy to learn on and stable for new riders.  The board will enter the market at $2799 early next year. There will be limited quantities when they finally do hit the market. '


Bron: http://www.houstonkiteboarding.com/2015-slingshot-hydrofoil/

En daar vinden we ook meer info over de liquid force foil:
http://www.houstonkiteboarding.com/liquid_force_hydrofoil_kiteboard/
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 September 08, 2014, 10:00:29
edit2Rapporteer  
Gaastra komt ook in 2015 met een board geschikt voor foils, foil zelf heb ik geen info over.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 September 08, 2014, 10:02:40
edit2Rapporteer  
Boards zijn minder interessant omdat je elk goed planerend boardje kunt gebruiken om een foil onder te schroeven met de huidige manier van monteren via 4 schroeven. Maar een board gemaakt om te foilen scheelt je wel weer boren en mogelijk extra vaarplezier als het een goed ontworpen board is.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #7 September 08, 2014, 10:11:38
edit2Rapporteer  
Slim met zo'n extrusie-profiel!
NACA profielen kun je al voor 50$ per meter krijgen, dat scheelt aanzienlijk in productie tijd en kosten.

Torqueedo doet dat ook voor zijn buitenboordmotoren. RVS stang voor de sterkte, en dan een aluminium extrusie profieltje voor de stroomlijning.

Liquid force foil lijkt heel erg op een wakeboard foils die ze ook produceren.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #8 September 08, 2014, 11:29:33
edit2Rapporteer  
Boards zijn minder interessant omdat je elk goed planerend boardje kunt gebruiken om een foil onder te schroeven met de huidige manier van monteren via 4 schroeven. Maar een board gemaakt om te foilen scheelt je wel weer boren en mogelijk extra vaarplezier als het een goed ontworpen board is.
Je zou toch ook al weg kunnen komen met een skimboardje?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 September 08, 2014, 11:36:38
edit2Rapporteer  
Klopt, alleen moet het board wel voldoende drijfvermogen hebben om samen met de foil niet te zinken. Zo goed als alle foils blijven namelijk niet drijven en enkel een plankje hout is dan niet voldoende om het wel drijvend te krijgen.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #10 September 08, 2014, 13:51:11
edit2Rapporteer  
En waar kan je die NACA profielen kopen? ideaal voor de mast  tussen de foil en het board
Ben er nu zelf een aan het maken maar als ik een meter NACA0012 zo kan kopen zou wel erg veel tijd schelen,

Gevonden http://sites.google.com/site/windknifecom/
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #11 September 08, 2014, 17:43:08
edit2Rapporteer  
Snel je huidige zeekoe foil maar in de verkoop Marc!

oh wacht...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 September 08, 2014, 18:16:39
edit2Rapporteer  
Snel je huidige zeekoe foil maar in de verkoop Marc!

oh wacht...

Haha ik was je voor.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #13 September 08, 2014, 18:51:34
edit2Rapporteer  
Ik blijf ze overdreven duur vinden.....
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #14 September 08, 2014, 18:57:20
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vind ik het echt de begin periode van een grote hype. Dit is meer iets voor de race scene of iets catamaran's achterig en niet voor de die-hard-shoop-die-loop-handlepass kiter.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #15 September 08, 2014, 19:35:04
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vind ik het echt de begin periode van een grote hype. Dit is meer iets voor de race scene of iets catamaran's achterig en niet voor de die-hard-shoop-die-loop-handlepass kiter.

Hoezo niet? Ik ben dat dan wel niet maar iemand die echt altijd wilt kiten (Bijvoorbeeld Evan) is zo'n foil toch een uitkomst? En ook ik vind het echt erg vet om te doen!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #16 September 08, 2014, 19:46:14
edit2Rapporteer  
Er is wel een verschil tussen altijd willen en altijd kunnen varen Wink

Maar zoals vandaag met zon en 5-10kn kon ik nog steeds dik upwind steken en in de vlagen goede snelheid maken terwijl de rest met 17m net sinussend vooruit wist te komen in de vlagen en als hij even inzakte helemaal niks meer lukte.

Als jullie aan het bier zitten ga ik wel lekker van een lege spot genieten die altijd zonder chop is en waar je alleen het fluiten van de wind, lachende mensen op het strand en allerlei andere geluiden om je heen hoort die je door de spray van een normaal board nooit opgemerkt had.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #17 September 08, 2014, 19:53:28
edit2Rapporteer  
Dat wil ik dus ook, nu nog even een Elf kite erbij zien te kopen en het feestje is compleet.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 September 08, 2014, 19:57:34
edit2Rapporteer  
Oh, en vanaf 12kn al spelen met je 7m. Grote kites zijn verleden tijd, tenzij je onder de 7kn ook gepowerd wilt varen.

De windrange die je met een twintip hebt kun je grofweg door twee delen voor een foil. Pak je normaal je 9m van 20-34kn kun je hem op een foil van 10-17kn varen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #19 September 08, 2014, 20:01:31
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vind ik het echt de begin periode van een grote hype. Dit is meer iets voor de race scene of iets catamaran's achterig en niet voor de die-hard-shoop-die-loop-handlepass kiter.

Hoezo niet? Ik ben dat dan wel niet maar iemand die echt altijd wilt kiten (Bijvoorbeeld Evan) is zo'n foil toch een uitkomst? En ook ik vind het echt erg vet om te doen!

Dat zou voor mij de reden zijn om er een te halen ja Smiley
oz

Berichten: 324
Antwoord #20 September 08, 2014, 20:15:51
edit2Rapporteer  
Gaaf topic,

speel al een tijdje met het idee en die windknife creatie is top. Wie weet waar ik de windknife neus kan bestellen?
Iemand het internet adres waar we dat apparaat vandaan kunnen halen?

Thx, Ozzie.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #21 September 08, 2014, 20:18:58
edit2Rapporteer  
Staat op die site Orjan Wink

Ben je weer in NL trouwens?
oz

Berichten: 324
Antwoord #22 September 08, 2014, 20:20:58
edit2Rapporteer  
Ha! Gevonden! Nee man ik woon tegenwoordig op Curacao...
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #23 September 08, 2014, 21:07:29
edit2Rapporteer  
Ha! Gevonden! Nee man ik woon tegenwoordig op Curacao...
Gaaf topic,

speel al een tijdje met het idee en die windknife creatie is top. Wie weet waar ik de windknife neus kan bestellen?
Iemand het internet adres waar we dat apparaat vandaan kunnen halen?
Thx, Ozzie.

Ik heb een mailtje gestuurd voor een quote voor 2 keer 1 meter profiel, zal wel iets nauwkeuriger zijn dan mijn eigen gebrouwde profiel van 2 aan elkaar gelijmde carbon plaatjes
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #24 September 09, 2014, 10:32:08
edit2Rapporteer  
Spleene is ook al vergevorderd met hun hydrofoil, als het goed is start de productie elke moment. De laatste versie van hun waveboard heeft al standaard inserts op de bodem zitten voor het monteren van een hydrofoil.
http://spleene-kiteboarding.com/?page_id=2530
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.