Windmolens op het strand Maasvlakte 2

P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
September 09, 2014, 13:01:38
edit2Rapporteer  
Op ad.nl staat er ook een stuk over. Die windmolens worden trouwens echt een plaag voor de nederlandse kust. Lekker geld verdienen met achterhaalde technologie. Die strijd winnen wij nooit.
Redmond

Berichten: 11
Logs: 0 | 96 uur
Antwoord #1 September 09, 2014, 13:31:10
edit2Rapporteer  
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3744775/2014/09/09/Windmolens-verjagen-kitesurfers-van-Tweede-Maasvlakte.dhtml
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 September 09, 2014, 13:34:26
edit2Rapporteer  
da fuq
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 September 09, 2014, 13:40:16
edit2Rapporteer  
Juist ja:

Daarbij noemt ze de zachte zeewering van de Tweede Maasvlakte. Dat zijn de duinen en het strand. 'Haar motto is', zo staat te lezen in het verslag van het bestuurlijk overleg tussen rijk en provincies van 27 januari 2014, 'dat we niet moeten kijken of er turbines kunnen komen maar hoe we ze kunnen plaatsen'. De woorden 'of' en 'hoe' staan in deze notulen tussen aanhalingstekens.

Duinen
Volgens het Havenbedrijf Rotterdam zijn de duinen geen optie: 'Op de duinen staan ze te dicht op de bedrijven en het ondergrondse buizenstelsel voor chemicaliëntransport,' stelt een woordvoerder van de havenautoriteit. Ook vlak voor de kust is niet mogelijk, omdat ze de scheepvaart zouden hinderen, legt hij uit. Blijft over: het strand.


Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3744775/2014/09/09/Windmolens-verjagen-kitesurfers-van-Tweede-Maasvlakte.dhtml


Als het megamolens worden waarvan de bladen niet lager dan 80m komen moeten we uit laten zoeken of dat uberhaupt een gevaar vormt voor onze kites die niet boven de 40m uit komen. Maar het is natuurlijk beter als ze ze in of achter de duinen komen staan zoals op de Slufter nu. Daar hebben wij er geen last van.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #4 September 09, 2014, 13:58:26
edit2Rapporteer  
Lang leve de lobbyisten.
feddomw
Gast
Antwoord #5 September 09, 2014, 14:06:57
edit2Rapporteer  
Het lijkt mij dat de discussie niet moet gaan over het feit dat het voor ons gevaarlijk is, maar over het feit dat het naast een natuurgebied is waar allerlei vogels heel belangrijk zijn en die niet door kitesurfers verstoord mochten worden, maar vervolgens wordt dat allemaal opzij geschoven voor de vogel-killing molens. Laat staan het lawaai- en de lichtverstoring die zij veroorzaken. En dus vogels afschrikken.

We zouden moeten overwegen met de vogelbeschermers de handen ineen te slaan, ik kan mij niet voorstellen dat zij hier nou happy mee zijn, laat staan de andere recreanten.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #6 September 09, 2014, 14:07:06
edit2Rapporteer  
*&^%$#@  we gaan naar de klote.....

En inderdaad, nu is het moment om die vogeliefhebbers bij de kraag te vatten en zeggen; wat denkt u hiervan?
gvd, als ze die plek van me (ons) afpakken!

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 September 09, 2014, 14:09:20
edit2Rapporteer  
Het lijkt mij dat de discussie niet moet gaan over het feit dat het voor ons gevaarlijk is, maar over het feit dat het naast een natuurgebied is waar allerlei vogels heel belangrijk zijn en die niet door kitesurfers verstoord mochten worden, maar vervolgens wordt dat allemaal opzij geschoven voor de vogel-killing molens. Laat staan het lawaai- en de lichtverstoring die zij veroorzaken. En dus vogels afschrikken.

Ik denk niet dat we die discussie gaan winnen aangezien er nu op de Eerste Maasvlakte/Slufter ook al windmolens staan direct naast het natuurgebied en deze nieuwe molens daar hoogstwaarschijnlijk op aansluiten ten noorden van de Slufter op het strand van de Tweede Maasvlakte.


Dit is de huidige situatie, met rechts buiten de foto het natuurgebied  en mijn gokje waar de nieuwe molens zouden komen te staan.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 September 09, 2014, 14:40:06
edit2Rapporteer  

http://youtu.be/jRq89XXIPGU


Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9 September 09, 2014, 15:02:24
edit2Rapporteer  
Als het zo als op dat kaartje van Evan wordt, moeten we maar gaan lobbyen om het zuider puntje tot sportstrand te laten verklaren, daarnaast zeggen ze ook dat het strand flink aangevuld zal moeten worden, dat kan ook goed uitpakken.

Verder, *&%$!!! wat een tuig.

En heeft er iemand een foto van pagina 2 en 3?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 September 09, 2014, 15:25:11
edit2Rapporteer  
Er zijn veel zaken die in deze materie een rol kunnen spelen:
- waar wil men eventuele windmolens plaatsen.
- welke geografische / fysieke veranderingen brengt dat evt met zich mee
- op welke manier zijn de belangen van de recreanten en dan voor ons met name de kitesurfsport ,geborgd.
- biedt deze materie de kitesurfsport misschien wel nieuwe kansen? Er zullen voor de fundering van de nieuw te plaatsen molens op het strand aanpassingen moeten worden gemaakt. Misschien kunnen in deze aanpassingen de belangen van de kitesurfers meegenomen worden? ( Natuurbeheer, Havenbedrijf , overheid en de kietsurfwereld gelukkig..... ) 
- wat is onze "rechtspositie" . Welke beschikbare middelen , organisaties enz kunnen wij inzetten.


Daarnaast is het ook verstandig om naar de ontwikkelingen op de lange termijn te kijken. Ik bedoel hier met name de de ontwikkelingen vanuit "moedertje natuur" om het maar zo te zeggen. Door de aanleg van de Maasvlakte 2 zien we een versneld proces bij het dichtslibben van de locatie Oostvoorne /het autostrand. Ook voor de Slufter zullen we in de toekomst een aantal flinke veranderingen vanuit de natuur gaan beleven. Tevens heeft het havenbedrijf in het verleden al een bepaald gebied van de nieuwe Maasvlakte aangewezen als activiteitenstrand. Hier zomaar vanaf stappen lijkt mij een beetje erg kort door de bocht. enz enz.
We gaan er mee aan de slag!


markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #11 September 09, 2014, 16:51:43
edit2Rapporteer  
Ja en allemaal maar weer VVD stemmen!!   Hoera ,hoe help ik Nederland naar de klote!  En hoeveel centjes krijgt het havenbedrijf hiervoor?    Te triest dit.  ThumpDown
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #12 September 09, 2014, 17:15:11
edit2Rapporteer  
Wat mij verbaast is dat een Minister de windmolens wil, terwijl Nederland een levendige energiemarkt heeft met producenten en leveranciers. Ik wist niet dat de overheid deel uitmaakt van die markt.
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #13 September 09, 2014, 17:34:40
edit2Rapporteer  
Op mijn werk noemen ze windmolens meeuwenmeppers heel veel vogels  worden gedood door de wieken snap echt niet dat ze die bij een natuurgebied willen hebben .
ronny

Berichten: 357
Antwoord #14 September 09, 2014, 18:44:15
edit2Rapporteer  
ik ben voor windmolens zolang ze maar meer als 30 knopen produceren

wat met de wind vaan afgelopen tijd kan je toch ook niet kiten Smiley
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #15 September 09, 2014, 18:51:36
edit2Rapporteer  
Ik heb wel een gehoord dat er veel vogels tegen die molens aan vliegen en er veel dode vogels onder de molens liggen.   Ik weet niet of dat waar is, maar als dat zo is en deze dan plaatsen in  een vogel natuurgebied???   Tja en wij mogen er dan niet kiten......

http://www.vogelbescherming.nl/over_ons/standpunten/windenergie
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #16 September 09, 2014, 18:58:52
edit2Rapporteer  
Geen dingen door elkaar halen, het strand van de tweede maasvlakte ligt naast een natuurgebied niet er in.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #17 September 09, 2014, 19:46:29
edit2Rapporteer  
Geen dingen door elkaar halen, het strand van de tweede maasvlakte ligt naast een natuurgebied niet er in.

Die beschermde vogels trekken zich daar echt niks van aan hoor Tongue Tongue Tongue Grin
feddomw
Gast
Antwoord #18 September 09, 2014, 19:54:33
edit2Rapporteer  
Geen dingen door elkaar halen, het strand van de tweede maasvlakte ligt naast een natuurgebied niet er in.

Dit is juist. Maar het blijft natuurlijk bijzonder dat kitesurfen niet mag in het natuurgebied wegens vermeende en niet bewezen verstoring. En dat er vervolgens pal naast een natuurgebied een gigantische hoeveelheid bewezen vogelkillers komen. Die zeker ook veel verstorende zullen werken wegens lawaai en licht-verstoring.

Dan laat ik nog even buiten beschouwing de benodigde werkzaamheden over vele jaren vermoedelijk om de molens op het strand te krijgen, opspuiten, fundering, opbouw en plaatsen. Dat lijkt mij ook behoorlijk verstorend.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #19 September 09, 2014, 19:57:12
edit2Rapporteer  
idee...
als ze die dingen toch moeten plaatsen, dan zal recreatie moeten inbinden. (gaat er niet om of we dat leuk vinden, zo rolt het nou eenmaal)
Maarrrrrrr... nu is het gezoneerd, dwz badgasten en kiters apart. terwijl die elkaar in de praktijk nooit tegenkomen, omdat wij pas blij worden op het moment dat badgasten de verwarming aan zetten (of binnen willen zitten). En dat wandelaars en kiters elkaar niet in de weg zitten bewijst de slufter (en de zandsolex) al jaren.

Dus: laat die jongens van dat KNRM huisje verderop* een vlag hijsen: blauw voor "badgasten kom er maar in", rood voor "en nu opteffen want er moet gekite worden", en graag een webcam op die vlag (met swell condities op de achtergrond, en real time windmeting)
Wie piept er dan nog?

*dat zal dan ook wel weer worden opgeheven maar dat geeft niet wat er is vast wel een werkzoekende kiter te scoren die tegen betaling de vlag komt wisselen.
KiterHans

Berichten: 208
Antwoord #20 September 09, 2014, 20:38:19
edit2Rapporteer  
Pfff hebben we eindelijk een mooi strand voor zowel badgasten als kite(surfers) helpen ze dit weer naar de kloten...hoop zo dat dit niet doorgaat, ze slaan een beetje door op de energie markt Sad
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #21 September 09, 2014, 21:02:31
edit2Rapporteer  
Jaar geleden nog officieel geopend door de koningin en alles... en nu dit opeens. :')
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 September 09, 2014, 22:01:48
edit2Rapporteer  
Er staan al jaren windmolens naast het natuurgebied, daarom is het ook ruk op playa als er een N in de windrichting zit.. De nieuwe molens staan allemaal verder van het vogelgebied als de huidige dus met dat argument gaan we het niet redden :\
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #23 September 09, 2014, 22:30:08
edit2Rapporteer  
Ga eens kijken op de steekdam van  Neeltje Jans:
- Daar hinderen de windmolens bij ZW - je kite doet soms heel raar - vooral op het strand (gevaarlijk) en de eerste 50m (lastiger om weg te komen)
- Daar vallen de vogels regelmatig dood uit de lucht
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #24 September 09, 2014, 23:18:43
edit2Rapporteer  
De pikorde is bepaald. Vogels gaan voor kiters en economie gaat voor het natuur.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.