Kiten in Schellinkhout - Markermeer + beginnersvraag

LotteK

Berichten: 1
September 12, 2014, 21:07:24
edit2Rapporteer  
Hoi!

 

ik begin net met kiten (heb een aantal lessen gehad deze zomer en nu mijn eigen materiaal) en kom uit Nijmegen. Nou zie ik dat de wind opzich best prima wordt aankomende zondag, zijn er mensen die bij Schellinkhout gaan kiten zondag? Of kennen jullie een betere plek dichtbij Nijmegen waar je kan kiten met oostewind?

 

En nog een beginnersvraagje: vanaf hoeveel knopen kan ik ongeveer met een 9 m2 kiten (ben 50 kg), is daar een inschatting van te maken?

 

Alvast bedankt! Grin 
audi

Berichten: 752
Antwoord #1 September 12, 2014, 21:47:10
edit2Rapporteer  
Oost is niet goed voor schellinkhout
Ja kan dan wel naar Enkhuizen en dat is ook prima voor beginners.
Het is er heel lang ondiep en er is veel plek.

Jij zou vanaf een knoop of 13-14 moeten kunnen varen met een normaal board
Als je een groot board hebt kan je vanaf 11 knopen varen
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 September 12, 2014, 22:18:48
edit2Rapporteer  
Inderdaad zou ik naar Enkhuizen gaan, wel op passen met starten en landen omdat er een grasveldje is en dat je via stijgers het water in moet gaan. Wanneer je gaat zou ik vragen of iemand je kite start en land in het water.

Maar misschien kun je beter een weekendje overslaan.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #3 September 13, 2014, 10:20:02
edit2Rapporteer  
Wordt tijd dat we weer eens van het strandje mogen starten in Enkie net als vroegah  Cool
rhmulder

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #4 September 13, 2014, 10:38:33
edit2Rapporteer  
Je kan ook naar Medemblik met Oost, Noord-Oost. Zou wel pas smiddags gaan, dan trekt de wind wat aan, maar het blijft een beetje krap.
audi

Berichten: 752
Antwoord #5 September 13, 2014, 10:58:58
edit2Rapporteer  
Met 50 kilo kan je met weinig wind het water op
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.