liability/ aanspraakelijkheid instruczeur.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 September 15, 2014, 23:42:57
edit2Rapporteer  
Nou geen noemenswaardige schade?.. Had wel zo kunnen zijn, stel je eens voor dat het een zzp'er was geweest  en een week of twee niet had kunnen werken of langer? Wat dan? Als hij kan aantonen dat er niet voldoende op de gevaren is gewezen denk ik dat hij zeker wel wat kan doen! Er zijn mensen rijk van geworden. Gelukkig zijn we allemaal goed verzekerd ( hoop ik).  En het is goed dat er zulke discussies zijn want dan wordt iedereen weer eens gewezen op de gevaren en hopelijk prikt die ene vin bij die ene kiter niet door zijn droogpak in de winter omdat hij dit draadje gelezen heeft!!
als je bang voor bent om inkomsten te missen door een blessure veroorzaakt door t kiten... dan zou ik maar gauw wat anders zoeken Carbo! Het zij sport of switchen naar loonslaaf.
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #26 September 16, 2014, 09:31:42
edit2Rapporteer  
bekijk ook regelmatig eens de vinnen ,want zelfs een redelijk botte vin die onzacht tegen steen of dergelijke is gekomen kan vlijmscherpe bramen hebben! geld trouwens ook voor randen van boardje en daar kan je al vlug uw handen ed mee openhalen!!
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #27 September 16, 2014, 11:59:57
edit2Rapporteer  
Ik ben ook gewoon loonslaaf Eagle! Niks mis mee, maar sommige mensen vinden het leuk om situatie's
uit te buiten dat wilde ik er mee zeggen, en kijk uit voor die vinnen heb zelf ook een keer 12 hechtingen gehad ( iets minder dan jou haha) van een vin die dwars door mijn pak heen ging tjakka zo in mijn kuit blij dat hier geen haaien leven.
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #28 September 16, 2014, 12:46:11
edit2Rapporteer  
Nou geen noemenswaardige schade?.. Had wel zo kunnen zijn, stel je eens voor dat het een zzp'er was geweest  en een week of twee niet had kunnen werken of langer? Wat dan? Als hij kan aantonen dat er niet voldoende op de gevaren is gewezen denk ik dat hij zeker wel wat kan doen! Er zijn mensen rijk van geworden. Gelukkig zijn we allemaal goed verzekerd ( hoop ik).  En het is goed dat er zulke discussies zijn want dan wordt iedereen weer eens gewezen op de gevaren en hopelijk prikt die ene vin bij die ene kiter niet door zijn droogpak in de winter omdat hij dit draadje gelezen heeft!!

Als ZZPer moet je zelf wel beetje een afweging maken of jouw handelen wel handig is als je van je rechterhand afhankelijk bent.

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #29 September 16, 2014, 23:06:34
edit2Rapporteer  
Goede avond heren. Voor mij is dit geen discussie punt. En ik hoef ook helemaal geen gelijk.
Eagle jij was erbij  dus jij kan de situatie beter beoordelen. Als t zo is, is het zo. Wat jij zegt is (begrijp ik uit jouw woorden): het lag aan jouw cursist. Hij maakte een onhandige beweging. Daar kwam de kracht vandaan.

Even nadenken ....als dat zo is, waarom vraag je dan -bij het openen van deze thread- hoe het verzekeringstechnisch zit? De schuld lag toch niet bij jou? Hij was toch onhandig? Of wat wilde je eigenlijk precies weten.


Carbohans kun je wat meer vertellen over je ervaringen met die vinnen. Ik ben wel nieuwsgierig.
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #30 September 17, 2014, 08:21:36
edit2Rapporteer  
Hoop dat je hier wat aan hebt Bikiniisuit en dat anderen ook is gaan nadenken over de gevaren!
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2366755&p=679955
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #31 September 17, 2014, 09:35:48
edit2Rapporteer  
Hoop dat je hier wat aan hebt Bikiniisuit en dat anderen ook is gaan nadenken over de gevaren!
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2366755&p=679955


Dat zijn diepe wonden zeg.... goed aandachtspuntje...
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #32 September 17, 2014, 22:27:51
edit2Rapporteer  
@carbohans, ik werd even misselijk toen ik die foto in jouw link zag.


@Carbohans ik heb deze thread laten zien aan een kennis die al heel lang ongelukken op KF verslaat. RickI. Hij schreef dit: " I read the translated account.  I have heard of more minor cuts from accidentally brushing up against fins.  Most often when you hear about it, the impact comes with considerable force, e.g. falling on the board after a messed up jump landing, propelled by a wave, etc..  You often see a nasty puncture wound or laceration in the kiter as a result.  I would say see how sharp the fins are and if they are unusually sharp, blunt them with sand paper for student usage.  Some fins are very sharp, knife-like.  Have to say I really don't know how much loss of performance you have if you dull that a bit with fine sand paper for more experienced kiters.  Anyone can get sliced up on a bad day in short."


Rick geeft de tip om voor beginners, botter gevijlde vinnen te gebruiken.
Ik zou dit eigenlijk aan alle kiteschool eigenaren willen adviseren. Uit jouw link blijkt trouwens ook dat je geen verlies in performance hebt.

(Ik heb toestemming v rick om zijn reactie te mogen posten)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.