Naish 2015 (Con)Fusion control systeem

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
September 17, 2014, 10:45:56
edit2Rapporteer  
The 2015 Fusion Control Systems have been redesigned with state-of-the-art technologies, working in unison to provide a function-rich design for an exciting, secure and seamless riding experience.

NEW Features:
Smart Loop features a lighter stainless steel inner structure for reduced inertia when practicing maneuvers. It also features a Hytrel® Molded Indexing Chicken Finger for precise positioning and preventing unintentional unhooking.
Fusion Bar End allows the rider to change the width of the bar and length of the lines seamlessly while maintaining overall buoyancy.
Fusion Bar Center reduces wear on the trimline by incorporating a replaceable Nylatron® insert which increases the load bearing performance and dramatically reduces friction and wear on the trim line.


http://vimeo.com/105082264



PS: Kan iemand uitleggen waarom ze na 15+ jaar afgestapt zijn van de standaard rood-blauwe kleurcodering maar voor de dames nog wel de juiste kleuren hanteren?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #1 September 17, 2014, 11:06:48
edit2Rapporteer  
Tsja wie zal het zeggen, ik heb een Cabrinha bar wit / zwart en een Switch bar blauw / zwart, koop ik straks nog een Naish heb ik drie verschillende kleurcoderingen  Roll Eyes
Zal wel mode zijn ofzoow  Huh
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #2 September 17, 2014, 11:29:14
edit2Rapporteer  
-tjah waarom heet de shiftbar nu "fusion 5 line" en vroeger "double depower" (sarcastisch bedoeld ook toen?)  mode verschijnsel inderdaad.
- en voor vrouwen precies dezelfde kite en bar maar dan in een andere kleur.

Moet toch elk jaar een nieuwe range neergezet worden he Grin

owja ik weet weer hoe het heet "commercieel"





StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #3 September 17, 2014, 11:37:20
edit2Rapporteer  
Double depower was een ander systeem. Deze had inderdaad dubbel depower.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 September 17, 2014, 12:45:27
edit2Rapporteer  
Ze wikkelen de bar verkeerd op... Niet goed voor de lijnen en het staat slordig in een product filmpje.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #5 September 17, 2014, 13:07:35
edit2Rapporteer  
Ze wikkelen de bar verkeerd op... Niet goed voor de lijnen en het staat slordig in een product filmpje.

Daar moeten ze voor die prijs tegen kunnen  ThumpsUp

Belangrijkere vraag, waarom moeten alle barretjes (niet alleen Naish) zo f@cking duur zijn ?

En als je de kleuren zo belangrijk vind, kun je toch gewoon de Alana bar pakken ;-)

Vind het ook raar dat ze deze kleuren gebruiken, ik vaar gewoon de 2014 bar door.

En wat is het nou, geel links of geel rechts ??

dunkel

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #6 September 17, 2014, 13:14:24
edit2Rapporteer  
mwah, dit gaat rchting overdesigned wat mij betreft.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 September 17, 2014, 13:15:30
edit2Rapporteer  
Gong, Zian, Fluid, Switch. Allemaal onder de 250 nieuw. En die klaren het klusje net zo goed.

tgroot

Berichten: 664
Antwoord #8 September 17, 2014, 14:13:28
edit2Rapporteer  
Ze wikkelen de bar verkeerd op... Niet goed voor de lijnen en het staat slordig in een product filmpje.

Daar moeten ze voor die prijs tegen kunnen  ThumpsUp

Belangrijkere vraag, waarom moeten alle barretjes (niet alleen Naish) zo f@cking duur zijn ?

En als je de kleuren zo belangrijk vind, kun je toch gewoon de Alana bar pakken ;-)

Vind het ook raar dat ze deze kleuren gebruiken, ik vaar gewoon de 2014 bar door.

En wat is het nou, geel links of geel rechts ??



ik kijk ook nooit hoe ik de bar aansluit dus aan welke kant geel moet is toch ook niet zo interesant?
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #9 September 17, 2014, 14:55:59
edit2Rapporteer  
Lijkt me zeker interessant als je loopt met daarna een downloop, vervolgens ga je op je plaat en wil je je kite niet in het water hebben.

Aan welke kan moet je nu trekken tgroot?  Huh


Waarom niet gewoon een rood accent ergens op de bar, North heeft dit wel mooi gedaan vindt ik.
arjandevries

Berichten: 57
Logs: 0 | 66 uur
Antwoord #10 September 17, 2014, 15:10:08
edit2Rapporteer  
die bar van North ziet er zeer goed uit inderdaad. vind die van Naish ook inderdaad richting overdesigned gaan. Doe mij maar gewoon mn zwart witte Cabrinha bar. Simpel, en werkt altijd!! (en zolang je niet uithaakt geen leash nodig door de ingebouwde dubbele safety)  ThumpsUp
matty

Geen avatar

Berichten: 112
Antwoord #11 September 17, 2014, 15:30:04
edit2Rapporteer  
verkeerde gelezen  Roll Eyes
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #12 September 17, 2014, 16:07:53
edit2Rapporteer  
Ze wikkelen de bar verkeerd op... Niet goed voor de lijnen en het staat slordig in een product filmpje.

Daar moeten ze voor die prijs tegen kunnen  ThumpsUp

Belangrijkere vraag, waarom moeten alle barretjes (niet alleen Naish) zo f@cking duur zijn ?

En als je de kleuren zo belangrijk vind, kun je toch gewoon de Alana bar pakken ;-)

Vind het ook raar dat ze deze kleuren gebruiken, ik vaar gewoon de 2014 bar door.

En wat is het nou, geel links of geel rechts ??


Is niet gewoon één van die foto's gespiegeld?
ronny

Berichten: 357
Antwoord #13 September 17, 2014, 19:58:34
edit2Rapporteer  
naish bar fusion  is zoals foto zwart links geel rechts
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #14 September 17, 2014, 20:19:36
edit2Rapporteer  
Lijkt me zeker interessant als je loopt met daarna een downloop, vervolgens ga je op je plaat en wil je je kite niet in het water hebben.

Aan welke kan moet je nu trekken tgroot?  Huh


Waarom niet gewoon een rood accent ergens op de bar, North heeft dit wel mooi gedaan vindt ik.


ik wil niet eigenwijs overkomen, maar de situatie die jij schetst is me echt nog nooit overkomen. ik begrijp ook wel dat dat de reden is, dat een kant een bepaalde kleur heeft.

maargoed ik vind de nieuwe donkeydick wel nice, het gebeurd me zelden, maar ik heb wel eens uitgehaakt tijdens een loop, doordat ik autistisch en dus te hard aan de bar trek.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #15 September 17, 2014, 20:39:20
edit2Rapporteer  
Ze wikkelen de bar verkeerd op... Niet goed voor de lijnen en het staat slordig in een product filmpje.

Daar moeten ze voor die prijs tegen kunnen  ThumpsUp

Belangrijkere vraag, waarom moeten alle barretjes (niet alleen Naish) zo f@cking duur zijn ?

En als je de kleuren zo belangrijk vind, kun je toch gewoon de Alana bar pakken ;-)

Vind het ook raar dat ze deze kleuren gebruiken, ik vaar gewoon de 2014 bar door.

En wat is het nou, geel links of geel rechts ??



ik kijk ook nooit hoe ik de bar aansluit dus aan welke kant geel moet is toch ook niet zo interesant?

Dat had ik dus ook met de Cabrinha bar uit 2007, komt er een Duitser naar mij toe of ik geel niet aan de linker kant wil doen. Ik zeg wat maakt het nu eigenlijk uit.

Btw, geef mij toch maar de Cabrinha 2015 bar. Kost wat maar dan heb je ook wat. Grin
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #16 September 17, 2014, 21:57:49
edit2Rapporteer  
mwah, dit gaat rchting overdesigned wat mij betreft.

Ben ook bang dat merken als Naish en Cabrinha slimheden toevoegen die leuk ogen maar ook geld kosten en kapot gaan.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #17 September 17, 2014, 22:47:27
edit2Rapporteer  
die bar van North ziet er zeer goed uit inderdaad. vind die van Naish ook inderdaad richting overdesigned gaan. Doe mij maar gewoon mn zwart witte Cabrinha bar. Simpel, en werkt altijd!! (en zolang je niet uithaakt geen leash nodig door de ingebouwde dubbele safety)  ThumpsUp

Uhm Cabrinha en North zijn zo'n beetje de grondlegger van overdesignen.

Ow en een tijd geleden mocht ik een Cabrinha uit de duinen vissen voor iemand die het ook niet nodig vond om zonder leash te varen. Hield er geen rekening mee dat je weleens per ongeluk uitgehaakt kon raken. En van een ander hoorde ik dat hij z'n safetylijn eens liet schieten toen hij de QR weer in elkaar probeerde te zetten. Ja echt goed over nagedacht hoor :') En dan nog de hoofdprijs vragen ook.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 September 17, 2014, 22:56:58
edit2Rapporteer  
die bar van North ziet er zeer goed uit inderdaad. vind die van Naish ook inderdaad richting overdesigned gaan. Doe mij maar gewoon mn zwart witte Cabrinha bar. Simpel, en werkt altijd!! (en zolang je niet uithaakt geen leash nodig door de ingebouwde dubbele safety)  ThumpsUp

Uhm Cabrinha en North zijn zo'n beetje de grondlegger van overdesignen.

Ow en een tijd geleden mocht ik een Cabrinha uit de duinen vissen voor iemand die het ook niet nodig vond om zonder leash te varen. Hield er geen rekening mee dat je weleens per ongeluk uitgehaakt kon raken. En van een ander hoorde ik dat hij z'n safetylijn eens liet schieten toen hij de QR weer in elkaar probeerde te zetten. Ja echt goed over nagedacht hoor :') En dan nog de hoofdprijs vragen ook.

Dan heb je jezelf niet in het systeem verdiept. Wanneer je nooit uit haakt met een Cabrinha bar tot 2014 en je gebruikt je dockydick dan gebeurt je dat niet. Feit is dat het gewoon feilloos werkt wanneer het nodig is, dat er een swivel opzit die het altijd doet, je kan automatisch lijn rek opvangen, lijnen van hoge kwaliteit etc.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #19 September 17, 2014, 23:49:48
edit2Rapporteer  
die bar van North ziet er zeer goed uit inderdaad. vind die van Naish ook inderdaad richting overdesigned gaan. Doe mij maar gewoon mn zwart witte Cabrinha bar. Simpel, en werkt altijd!! (en zolang je niet uithaakt geen leash nodig door de ingebouwde dubbele safety)  ThumpsUp

Uhm Cabrinha en North zijn zo'n beetje de grondlegger van overdesignen.

Ow en een tijd geleden mocht ik een Cabrinha uit de duinen vissen voor iemand die het ook niet nodig vond om zonder leash te varen. Hield er geen rekening mee dat je weleens per ongeluk uitgehaakt kon raken. En van een ander hoorde ik dat hij z'n safetylijn eens liet schieten toen hij de QR weer in elkaar probeerde te zetten. Ja echt goed over nagedacht hoor :') En dan nog de hoofdprijs vragen ook.

Dan heb je jezelf niet in het systeem verdiept. Wanneer je nooit uit haakt met een Cabrinha bar tot 2014 en je gebruikt je dockydick dan gebeurt je dat niet. Feit is dat het gewoon feilloos werkt wanneer het nodig is, dat er een swivel opzit die het altijd doet, je kan automatisch lijn rek opvangen, lijnen van hoge kwaliteit etc.

Dat gebeurt heus wel hoor, zie kerel die ik hielp. Als de spanning even van de lijnen af is dan kan de loop net om het randje van je haak komen, waardoor hij er gewoon door de dick heen uitgetrokken wordt als er weer spanning op komt. Net als bij iedere andere bar.

Overengineering ten top. Lijkt dat ze het wel eindelijk door beginnen te krijgen daar met hun nieuwe QR (die eigenlijk ook weer overengineerd is, met een extra pin) en een 1lijns safety waardoor ze eindelijk die split dichter bij de bar kunnen zetten. Kostte ze maar 5 jaar ofzo voordat ze doorhadden wat andere merken al lang deden.

Nu nog die straps/bungees/veer lozen. Best heeft dat licht al gezien.

De BRM bar, da's pas een tof ding. Meer KISS kan niet.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #20 September 18, 2014, 07:07:01
edit2Rapporteer  
die bar van North ziet er zeer goed uit inderdaad. vind die van Naish ook inderdaad richting overdesigned gaan. Doe mij maar gewoon mn zwart witte Cabrinha bar. Simpel, en werkt altijd!! (en zolang je niet uithaakt geen leash nodig door de ingebouwde dubbele safety)  ThumpsUp

Uhm Cabrinha en North zijn zo'n beetje de grondlegger van overdesignen.

Ow en een tijd geleden mocht ik een Cabrinha uit de duinen vissen voor iemand die het ook niet nodig vond om zonder leash te varen. Hield er geen rekening mee dat je weleens per ongeluk uitgehaakt kon raken. En van een ander hoorde ik dat hij z'n safetylijn eens liet schieten toen hij de QR weer in elkaar probeerde te zetten. Ja echt goed over nagedacht hoor :') En dan nog de hoofdprijs vragen ook.

Dan heb je jezelf niet in het systeem verdiept. Wanneer je nooit uit haakt met een Cabrinha bar tot 2014 en je gebruikt je dockydick dan gebeurt je dat niet. Feit is dat het gewoon feilloos werkt wanneer het nodig is, dat er een swivel opzit die het altijd doet, je kan automatisch lijn rek opvangen, lijnen van hoge kwaliteit etc.

Dat gebeurt heus wel hoor, zie kerel die ik hielp. Als de spanning even van de lijnen af is dan kan de loop net om het randje van je haak komen, waardoor hij er gewoon door de dick heen uitgetrokken wordt als er weer spanning op komt. Net als bij iedere andere bar.

Overengineering ten top. Lijkt dat ze het wel eindelijk door beginnen te krijgen daar met hun nieuwe QR (die eigenlijk ook weer overengineerd is, met een extra pin) en een 1lijns safety waardoor ze eindelijk die split dichter bij de bar kunnen zetten. Kostte ze maar 5 jaar ofzo voordat ze doorhadden wat andere merken al lang deden.

Nu nog die straps/bungees/veer lozen. Best heeft dat licht al gezien.

De BRM bar, da's pas een tof ding. Meer KISS kan niet.

Ach ieder zijn ding, Cabrinha maakt gewoon kwalitatief de beste kitesurf spullen op de markt. Daar kan je gewoon niet omheen. Wink Mijn graf 14m uit 2007 doet het nog steeds dit terwijl dat spul wat 7 jaar nieuwer kapot gaat...
ronny

Berichten: 357
Antwoord #21 September 18, 2014, 08:09:28
edit2Rapporteer  
die bar van North ziet er zeer goed uit inderdaad. vind die van Naish ook inderdaad richting overdesigned gaan. Doe mij maar gewoon mn zwart witte Cabrinha bar. Simpel, en werkt altijd!! (en zolang je niet uithaakt geen leash nodig door de ingebouwde dubbele safety)  ThumpsUp

Uhm Cabrinha en North zijn zo'n beetje de grondlegger van overdesignen.

Ow en een tijd geleden mocht ik een Cabrinha uit de duinen vissen voor iemand die het ook niet nodig vond om zonder leash te varen. Hield er geen rekening mee dat je weleens per ongeluk uitgehaakt kon raken. En van een ander hoorde ik dat hij z'n safetylijn eens liet schieten toen hij de QR weer in elkaar probeerde te zetten. Ja echt goed over nagedacht hoor :') En dan nog de hoofdprijs vragen ook.

Dan heb je jezelf niet in het systeem verdiept. Wanneer je nooit uit haakt met een Cabrinha bar tot 2014 en je gebruikt je dockydick dan gebeurt je dat niet. Feit is dat het gewoon feilloos werkt wanneer het nodig is, dat er een swivel opzit die het altijd doet, je kan automatisch lijn rek opvangen, lijnen van hoge kwaliteit etc.

Dat gebeurt heus wel hoor, zie kerel die ik hielp. Als de spanning even van de lijnen af is dan kan de loop net om het randje van je haak komen, waardoor hij er gewoon door de dick heen uitgetrokken wordt als er weer spanning op komt. Net als bij iedere andere bar.

Overengineering ten top. Lijkt dat ze het wel eindelijk door beginnen te krijgen daar met hun nieuwe QR (die eigenlijk ook weer overengineerd is, met een extra pin) en een 1lijns safety waardoor ze eindelijk die split dichter bij de bar kunnen zetten. Kostte ze maar 5 jaar ofzo voordat ze doorhadden wat andere merken al lang deden.

Nu nog die straps/bungees/veer lozen. Best heeft dat licht al gezien.

De BRM bar, da's pas een tof ding. Meer KISS kan niet.

Ach ieder zijn ding, Cabrinha maakt gewoon kwalitatief de beste kitesurf spullen op de markt. Daar kan je gewoon niet omheen. Wink Mijn graf 14m uit 2007 doet het nog steeds dit terwijl dat spul wat 7 jaar nieuwer kapot gaat...

waarom vaar je er niet mee dan maar met RPM en lieuwe ??


waarom vaar je er niet mee dan maar met RPM  en lieuwe ????
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #22 September 18, 2014, 11:58:29
edit2Rapporteer  
Heb zelf voorheen met Ocean Rodeo gekite die heeft volgens mij een van de meest simpele en betrouwbare release's, kan je alleen niet below de bar de lijnen draaien.
Ben nu over op Switch goed spul voor een normale prijs barretje compleet 245 eurootjes en die werkt prima  ThumpsUp
http://switchkites.com/bars/controller2.html
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #23 September 18, 2014, 13:40:05
edit2Rapporteer  
Ziet er weer gelikt uit!

Zou fijn zijn als ze ook heavy duty barren gaan ontwikkelen. M'n power lijnen  zijn voor de 2e keer gebroken van m'n Northbar. (In 2012 gekocht) Dit keer liep het wat ongelukkiger af  dus heel m'n vinger vol met hechtingen. Ik heb onderhand elk touwtje vervangen aan die bar.

Ik geef het kite merk hier niet de schuld van. Ik weeg zo'n 100 kg en spring behoorlijk veel en vaar altijd een dike maat grotere kite. Ik denk zelf dat de merken met zulke zware gasten geen rekening houden en alles is gebaseerd op 70 -80 KG
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #24 September 18, 2014, 14:37:40
edit2Rapporteer  
Ziet er weer gelikt uit!

Zou fijn zijn als ze ook heavy duty barren gaan ontwikkelen. M'n power lijnen  zijn voor de 2e keer gebroken van m'n Northbar. (In 2012 gekocht) Dit keer liep het wat ongelukkiger af  dus heel m'n vinger vol met hechtingen. Ik heb onderhand elk touwtje vervangen aan die bar.

Ik geef het kite merk hier niet de schuld van. Ik weeg zo'n 100 kg en spring behoorlijk veel en vaar altijd een dike maat grotere kite. Ik denk zelf dat de merken met zulke zware gasten geen rekening houden en alles is gebaseerd op 70 -80 KG
Dan nodig ik je uit om eens de bar van Zeeko te proberen. Ze gebruiken Cousin Trestec lijnen. Vaar nu al 1,5 jaar met deze bar, gebruik vrijwel altijd dezelfde bar en optisch nog helemaal geen enkel vorm van slijtage, geen pluisjes, geen rafels, niets... Voor mij hebben deze lijnen duidelijk de voorkeur boven normale sk75 dyneema lijnen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.