Welk golfsurf board?

Bennoit

Geen avatar

Berichten: 5
September 18, 2014, 23:08:53
edit2Rapporteer  
Beste allen,

Ik kite al een tijdje en wil nu een golfsurfboard kopen om golven te kunnen rijden en om bij weinig wind ook te kunnen Kiten.

Ik zoek dus iets waarmee ik al bij minder wind kan Kiten en iets waarmee ik leuk golven kan rijden.
Er zijn echter zoveel verschillende boards dat ik geen idee heb. Iemand suggesties? Moet ik nieuw of tweede hands kopen? Of een overjarig board uit een winkel.
Ik hoor graag van jullie!
Thanx!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 September 19, 2014, 09:45:23
edit2Rapporteer  
Je kunt een boardje (surfboard 6'0 of 6'2 (strapped of strapless) of Shinnster van me lenen). Stuur maar een pb als je interesse hebt! Op die manier kun je zelf uitvinden wat je leuk vindt.
arvidnl

Berichten: 187
Antwoord #2 September 19, 2014, 12:45:14
edit2Rapporteer  
Hou de testdagen in de gaten van de verschillende  shops / merken. Overjarig , demo of nieuw ligt helemaal aan je budget natuurlijk.
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #3 September 19, 2014, 14:40:26
edit2Rapporteer  
Eerst verdiepen in wat voor soort board je je wilt! Er staan veel testen op internet die wat uitleg geven en zelf testen zou ik zeggen het is moeilijker om een golfsurfboard te vinden dat bij je past dan een twintip.
Koop hem niet te klein in het begin!
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #4 September 19, 2014, 21:17:43
edit2Rapporteer  
Zat met hetzelfde vraag en heb eerst een golsurf clinic gevolgd bij Natural High. Kreeg naast les ook goed uitleg over boards. Was moeite waard. Heb overigens gekozen voor slingshot celeritas, maar dat is persoonlijk en iedereen spamt toch z'n eigen board.
feddomw
Gast
Antwoord #5 September 19, 2014, 21:57:48
edit2Rapporteer  
Zat met hetzelfde vraag en heb eerst een golsurf clinic gevolgd bij Natural High. Kreeg naast les ook goed uitleg over boards. Was moeite waard. Heb overigens gekozen voor slingshot celeritas, maar dat is persoonlijk en iedereen spamt toch z'n eigen board.

Ja, want Natural High verkoopt geen Slingshot ;-)

Die surf clinic heeft dus gewerkt....



Wat de oorspronkelijke vraag betreft: als je echt winst wil boeken met weinig wind, koop een skim of een board met erg weinig rocker en veel volume of relatief breed, zoals North Whip, Airush Choptop/Cypher, Domingo van RRD, enz. Genoeg tests op internet te vinden idd.
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #6 September 19, 2014, 22:41:16
edit2Rapporteer  
ik heb nog zowel een gebruikte in hele mooie staat als ongebruikte resin8 60 liggen, geshaped door same egan. sterk en qua style in geen verhouding met alle meuk in de kite-industrie. voor de insiders onders ons "TOP HAT" gebruikt hem ook en bws had het ook in het begin, echter het project met tokoro en sam egan was tijdelijk afgesproken

SURF INFO
http://www.surfline.com/video/events-and-promotions/resin8-part-2_20363

SHAPER'S INFO
http://www.surfline.com/video/events-and-promotions/resin8-part-6_20367


KITESURF INFO

http://www.youtube.com/watch?v=zNZ2vr7jpSM


als je interesse hebt laat me het weten.

ook nog een mooie bws 6 en 8m te koop, check 2e hands (alleen de kites, boards staan er niet op)
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 September 20, 2014, 09:29:25
edit2Rapporteer  
Ik heb gewoon blind een 6'2 gekocht omdat een groot board veel stabieler is en dus makkelijker om op te leren.. Heb ondertussen al enkele andere maten en type boards kunnen proberen en vind mn eigen plank nog steeds prima. Ik denk dat ik nog steeds niet het nivo heb bereikt waar het board echt een wezenlijk (positief) verschil maakt
feddomw
Gast
Antwoord #8 September 20, 2014, 09:54:14
edit2Rapporteer  
Ik heb gewoon blind een 6'2 gekocht omdat een groot board veel stabieler is en dus makkelijker om op te leren.. Heb ondertussen al enkele andere maten en type boards kunnen proberen en vind mn eigen plank nog steeds prima. Ik denk dat ik nog steeds niet het nivo heb bereikt waar het board echt een wezenlijk (positief) verschil maakt

Beetje kort door de bocht geredeneerd, een North Kontact 6'2 is echt een stuk minder stabiel dan een North Whip 5'6 (om maar binnen een merk te blijven ter vergelijking)...

Wat ik wil zeggen is: er zijn veel meer factoren dan alleen de lengte van het board als je een board kiest. Kijk in ieder geval naar je gewicht en welke maten boards de fabrikant uitbrengt. Als een board in 5'7, 5'10 en 6'1 wordt gemaakt en je weegt 110kg, dan moet je echt de 6'1 pakken. Dit is slechts een vuistregel, maar het is een begin.
arvidnl

Berichten: 187
Antwoord #9 September 20, 2014, 10:56:17
edit2Rapporteer  
nadat ik voor mijzelf een idee had van wat ik wilde gaan doen met een surfboardje ( golfsurfen of juist een licht weer boardje bijvoorbeeld) Ben ik naar verschillende shops geweest met hun testdagen. mijzelf goed laten informeren over wat zij dan  voor mij het ideale boardje vonden. voordeel van een testdag is dat je gelijk dat boardje kan testen. en je bevindingen gelijk kan ventileren met de desbetreffende shop. Meeste shops hebben mij toen echt heel goed voorgelicht. Daarna zelf natuurlijk het internet afgestruind op reviewverhalen van de desbetreffende boards. En daarna mijn keuze gemaakt.
en ik ben echt Superblij met mijn keuze tot nu toe.

 succes met de zoektocht en laat je wel even weten hier welk boardje het geworden is.
carbohans

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #10 September 20, 2014, 11:00:31
edit2Rapporteer  
 Ja feddo daar heb je zeker gelijk in ! Ik heb 3 golfsurfboards gehad steeds een maatje groter en heb nu een 5.11 ( Jimmy lewis kwad)  en die is voor mij nog aan de kleine kant om echt golf te rijden. Ik kom met mijn TT vroeger in plane dan met mijn golfsurfboard!!  Zoek nu eigenlijk een wat groter board wat minder snel is. De zoektocht blijft doorgaan!!! Maar welke aaarghhhh. Die kwad hou ik wel vaart super met veel wind maar ik moet me steeds continue inhouden omdat hij zo snel is voor mij! Dit is puur persoonlijk natuurlijk. Als je de echte cracks hoort moet je nooit een board wegdoen die goed vaart want zo'n board vindt je nooit meer.  Don't waste your homy
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 September 20, 2014, 14:03:05
edit2Rapporteer  
het is idd kort door de bocht, maar dat was ook de bedoeling want je kunt je snel blind staren op alle verschillende details, precies zoals de topic starter al aangeeft.. Vandaar dus mijn ervaring, ik heb gewoon een groot board gekocht, waarbij ik dan wel heb gelet of dit een beetje normaal board is (en dus geen enorme rocker pintail bigwave apparaat oid). En ja, wellicht is mijn board te groot voor mijn 75 kg.. maar ik vind dat juist prettig om het leren.. Volgens mij kun je beter een te groot board kopen als een te kleine. Bij een te klein board kom je niet weg (of heb je veel wind nodig) of wiebelt het alle kanten op. Wat is een nadeel van een te groot board? Ik zou het niet eens weten eigenlijk.. Ik gok dat het wat logger aanvoelt en je wat meer input moet geven om 'm  de bocht om te krijgen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 September 22, 2014, 16:46:19
edit2Rapporteer  
Ik heb een 5.11 gekocht (OR Surf) 2e hands om te kijken of het wat voor me is, en merk met m'n 83 kilo dat het niet ideaal is om te leren. Moet echt wat snelheid hebben om over te stappen, en da's niet lekker als je in de chop zit. Wiebelt alle kanten op. En heb er geen betere lowend mee dan m'n TT.

Verder bevalt het wavekiten me wel, dus er gaat nog wel eens een nieuwe komen Smiley
rhmulder

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #13 September 22, 2014, 19:54:21
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een North Nugget. Dat is een perfect boardje voor lichtweer en vaart erg lekker. Kijk maar eens naar de reviews op internet. De 2014 modellen liggen nu overjarig bij bv vandenbergsurf voor 550.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.