Gestolen kiteboard opgedoken bij Used Products Arnhem

Danhappykitetrails

Geen avatar

Berichten: 19
September 18, 2014, 22:54:50
edit2Rapporteer  
twee weken na de diefstal uit mijn auto kwam de Mako oceaan rodeo weer boven water bij Used products in Arnhem. Ik blij en dus in de auto naar Arnhem.

politie erbij en ik heb bewezen dat dit mijN board was.  Met foto's , nummers en aankoopbon. Toch werd het board niet in beslag genomen!!! Er zijn namelijk afspraken over gemaakt met de wijkagent over gestolen goederen. Ze worden dus niet afgegeven. Het komt namelijk vrij vaak voor dat er gestolen spullen bij Used products opduiken.

De winkel doet dus niets en de politie heeft daarover afspraken... Niet in mijn voordeel zeg maar... Politie vindt het prima, want de winkel staat in Het stop-heling-register. ohw, dan is het goed natuurlijk. Dat alle nummers van het board waren gevijld deed weinig ter zake, dat is geen bewijs voor de politie dat er kwader trouw is. Ja, nou, zeker zeg.

 

Geloof het of niet, de politie raadde mij aan om het board terug te kopen door de winkel schadeloos te stellen.  Ik had geen andere keuze meer, het was dat of lege handen. Gelukkig kreeg ik korting, een betaalbewijs en een maand garantie. Ja, echt waar! Happy customer.

Nu hoor ik dat de eigenaar van Used products ook . En Wat een chagrijn houd je hier aan over.

De rest van de spullen is niet in de winkel aangetroffen, een kijkje in het magazijn werd mij niet gegund. Direct stonden er twee zware jongens op. Gezellig winkelen bij Used products.

O ja, ik kwam bijna  in de verleiding het board te 'pikken'. De politie zei direct dat ik zou worden aangehouden en voor verhoor naar het bureau mee moest. Het leek mij een fraai verhaal, met een mooie krantekop. " eigenaar krijgt celstraf voor stelen van eigen board"   Niet gedaan, ik ben er te eerlijk voor , denk ik.

Tot gauw op het water!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 September 18, 2014, 23:14:08
edit2Rapporteer  
Damn wat een verhaal! Kan je niet iets met rechtsbijstand ofzo? Dit is toch gewoon ronduit absurd?
patrick043

Berichten: 44
Antwoord #2 September 18, 2014, 23:20:41
edit2Rapporteer  
Dat dit allemaal maar mogelijk is. Ongelofelijk!!
Het wordt de dieven/criminelen alleen maar makkelijker gemaakt en voor de eigenaren alleen maar moeilijker.
Absurd!!
Danhappykitetrails

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #3 September 18, 2014, 23:28:59
edit2Rapporteer  
De hulpofficier van politie , die niets wist van afspraken door de wijkagent(!), drong er op aan een klacht in te dienen bij de politie. Ook dat is wat vreemd, maar ik overweeg dat.
Gerechtigheid wordt dit niet meer helaas. De wet erkent maar 1 eigenaar, en dat is degene die de laatste financiële transactie kan aantonen, en dat is de winkel. Jammer joh, pech gehad. Wel vervelend voor je, zei hij nog. Thanks mate
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 September 18, 2014, 23:35:44
edit2Rapporteer  
Het lijkt mij dat wanneer jij kan aantonen (middels aangifte desnoods) dat het bij jou gestolen is dat het toch weer bij jou terug zou moeten komen...
Danhappykitetrails

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #5 September 18, 2014, 23:39:43
edit2Rapporteer  
Alle papieren en toch niet, de winkel is eigenaar bij wet.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 September 18, 2014, 23:56:34
edit2Rapporteer  
advocaaat erop zetten en die kosten ook verhalen.
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 September 19, 2014, 00:39:01
edit2Rapporteer  
WTF
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #8 September 19, 2014, 01:06:33
edit2Rapporteer  
Ongelooflijk. Gerechtigheid in Nederland... Veel succes.
Wat moest je uiteindelijk betalen dan voor die superfijne OR Mako. Het lekkerste board voor carve en chop. Hij stond voor 200 op marktplaats meen ik me te herinneren..
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #9 September 19, 2014, 07:10:09
edit2Rapporteer  
Pfff dat had ik even niet getrokken denk ik, dit soort praktijken. Denk dat oom agent af en toe een envelopje mee krijgt, dit zijn toch situaties die je in Nederland niet snel zou verwachten.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #10 September 19, 2014, 08:09:03
edit2Rapporteer  
deze partij moet eigenlijk van MP geweerd worden, ze staan met heel veel advertentie op MP.

En geef ze een negatieve beoordeling op MP, http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/geld-en-leningen/471638-used-products-arnhem.html?previousPage=lr

en op hun facebookpagina staat:

Bij Used Products Arnhem zijn wij voorloper in het tegengaan van Heling.Via een online opkopersregister maken dieven geen kans meer en heeft de politie een stap voor.

Al onze producten worden gecontroleerd op www.stopheling.nl en uiteraard worden gestolen goederen niet ingekocht.

We hopen door ons actief in te zetten tegen heling en diefstal de criminaliteit terug te dringen om zo 100% eerlijke producten in onze winkel te hebben.


https://www.facebook.com/notes/used-products-arnhem/stopheling/822505811111792
Playa O

Berichten: 13
Antwoord #11 September 19, 2014, 09:12:18
edit2Rapporteer  
Nederland is een heel fijn land, regeltjes en straffen te kust en te keur maar gerechtigdheid is ver te zoeken. Je zou kunnen bedenken dat er op zn minst gekeken wordt wie het board heeft verkocht aan deze mooie instantie om zo vervolging iin te kunnen zetten (maar dat zal ongetwijfeld onder privacy vallen dus kansloos).
Het is ook zo in ons mooie tolerante land waar alles mag zolang je het maar een ander aandoet dat als je je eigen spullen terugvindt en de dief erbij de dief afstand moet doen alvorens je kans maakt op teruggave door justitie. Doet de dief dit niet zit hij zijn taakstrafje uit met koffiedrinken en de laatste wetenswaardigheden delen met soort genoten om daarna het item op te halen bij het justitiedepot.....haha dat wisten jullie vast niet maar het is echt zo en het mooie is dat het dan ook nog ëcht"van hem/haar is. haha wat een mooi land is het toch, waar kiters voor natuur moeten wijken en natuur voor windmolens..............
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #12 September 19, 2014, 09:32:04
edit2Rapporteer  
idd WTF! beter gaan we een facebook actie doen tegen used products. irritante lui ListenToMe
frankvanm

Berichten: 10
Antwoord #13 September 19, 2014, 09:53:08
edit2Rapporteer  
De wet zit zo heel krom in elkaar inderdaad. mega zure actie van die mede-kiter en eigenaar van die winkel in ieder geval.

Vriend van mij vond laatst zijn gestolen mountainbike terug in een straat een stukje van zijn huis. Slot zat er nog op en hij had de sleutel nog, dus politie gebeld en het verhaal uitgelegd. Dit keer liep et goed af, maar wat ook had kunnen gebeuren (zo hoorden we later):

"bewijs maar dat je hem niet aan deze man verkocht hebt en daarna aangifte hebt gedaan om verzekeringsgeld op te eisen"

Meeste van dit soort winkels houden trouwens een database bij waarin staat wie het spul aan ze heeft verkocht voor het geval het gestolen blijkt te zijn. Politie had in dit geval wel echt meer moeten doen vind ik en ik zou zeker meerdere mensen aanschrijven met jouw verhaal.

hopelijk snel het water weer op om dit zo snel mogelijk weer te vergeten!


peter.

Berichten: 1145
Antwoord #14 September 19, 2014, 11:21:25
edit2Rapporteer  
wijk agent aandelen??????
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #15 September 19, 2014, 11:39:06
edit2Rapporteer  
bij used products moet je legitimatie voorleggen dus dat is makkelijk om aan te tonen dat jij hem niet hebt verkocht.

Wet zit prima in elkaar maar ome agent had gewoon geen zin om het probleem op te lossen.  dan maar via de rechter
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #16 September 19, 2014, 12:10:27
edit2Rapporteer  
Ik zie een mooie raportage bij tros radar of kassa. Kiten is hot en gelijk een leuk item waar jij weer kite op je boardje die gestolen is. Used products wordt te kijk gezet als een bedrijf wat heling faciliteert en het immer falende politieapparaat wat drukker is met flitsen en bonnen schrijven in plaats van boeven vangen krijgt ook nog wat aandacht.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 September 19, 2014, 12:14:51
edit2Rapporteer  
Zo werken ze criminaliteit wel heel erg in de hand door spullen in te kopen waar het serienummer van verwijderd is. Of ze staan de nummers er zelf af te vijlen om te voorkomen dat ze de ingekochte spullen terug moeten geven, wat misschien nog wel erger is.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #18 September 19, 2014, 12:50:07
edit2Rapporteer  
op internet staat ook alleen maar ellende over deze shops. Kunnen we niet allemaal een bericht naar marktplaats sturen met een klacht? of op hun site?

aanpakken die gasten
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #19 September 19, 2014, 13:00:49
edit2Rapporteer  
Mocht niks werken dan kan je altijd nog denken aan een steen en een ruit
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #20 September 19, 2014, 15:20:55
edit2Rapporteer  
@ Marco B. die een negatieve beoordeling op MP is gezet.
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #21 September 19, 2014, 15:39:30
edit2Rapporteer  
deze partij moet eigenlijk van MP geweerd worden, ze staan met heel veel advertentie op MP.

En geef ze een negatieve beoordeling op MP, http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/geld-en-leningen/471638-used-products-arnhem.html?previousPage=lr

en op hun facebookpagina staat:

Bij Used Products Arnhem zijn wij voorloper in het tegengaan van Heling.Via een online opkopersregister maken dieven geen kans meer en heeft de politie een stap voor.

Al onze producten worden gecontroleerd op www.stopheling.nl en uiteraard worden gestolen goederen niet ingekocht.

We hopen door ons actief in te zetten tegen heling en diefstal de criminaliteit terug te dringen om zo 100% eerlijke producten in onze winkel te hebben.

https://www.facebook.com/notes/used-products-arnhem/stopheling/822505811111792


Ook ff op fb gereageerd. En negatieve ervaring op mp gezet.
Danhappykitetrails

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #22 September 19, 2014, 16:26:32
edit2Rapporteer  
Ongelooflijk. Gerechtigheid in Nederland... Veel succes.
Wat moest je uiteindelijk betalen dan voor die superfijne OR Mako. Het lekkerste board voor carve en chop. Hij stond voor 200 op marktplaats meen ik me te herinneren..

Het was een koopje! Met garantie , aankoopbon, etc 100 euro. Straks weet ik hoeveel de werkelijke inkoopprijs was. Dat register wordt opgevraagd! Zuur geld, dat wel.

Doet me aan de ene kant wel goed, al deze reacties! Ik probeer de eigenaar te spreken van used products, wellicht wil hijzelf ook zo geen zaken doen. Dan bied ik hem de kans te herstellen. Turing the other cheek , and hit with the big stick as hard as you can!
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #23 September 19, 2014, 17:01:30
edit2Rapporteer  
Yeay  loser dit kan nog veel slechter.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 September 19, 2014, 18:22:30
edit2Rapporteer  
en ze verkopen moord gear! er vanuitgaande dat de vlieger (die niet getoond wordt) net zo oud is als het board.
 check:
http://www.usedproductsheerhugowaard.nl/webshop/sport/kite-met-14m-vlieger-en-gordel.html

of zou dit ook om een gejatte set gaan?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.