2 kiters gered bij Slufter op 21-9

Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
September 22, 2014, 10:39:58
edit2Rapporteer  
Gisteren weer 2 kiters uit het water gevist bij Slufter door KNRM
afgedreven door wegvallende wind, niet meer kunnen herstarten, lijnen door de war, ik heb wel 3 jaar ervaring (...) al dat soort gelul weer.

Dit lees ik zojuist in de papieren versie van het AD (rotterdam nieuws) en op de KNRM site zie ik ook de alarm berichten staan van Stellendam.

Betreft 1 Nederlander en Duitser, beide zijn OK.

Wederom een les, zolang de N in de windrichting zit niet op Slufter gaan varen.
(Veel) ervaring zegt NIETS op Slufter, gezond verstand wel! niet gaan met side-shore / aflandige wind!

Ik zag vanuit Oostvoorne meerdere kiters ver uit de kust varen. Dombo's.

010patrick010

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #1 September 22, 2014, 11:41:20
edit2Rapporteer  
Las net dat de knrm twee kitesurfers heeft gered afgelopen weekend... eentje was verrast door de (naar aflandig gedraaide) wind... de andere had last van verstrikte lijnen.... in het artikel wordt gesproken over het werken met kleurcode voor aflandige wind ..... is dat nodig? Zelf is dat toch ook na te gaan...
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 September 22, 2014, 12:35:33
edit2Rapporteer  
Zelf laten betalen bij aflandige wind voorspelling, de wind kan ineens draaien en dan is dat natuurlijk niet aan de orde maar de wind was al aflandig voorspeld en toch het water op gaan. 3 jaar ervaring... Vast van die gasten die max 10x per jaar varen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 September 22, 2014, 12:54:24
edit2Rapporteer  
Als je ervaring hebt zorg je juist dat je dat soort situaties vermijdt omdat je weet dat je in de penarie komt als er toch iets fout gaat...

Idioten weer. Laat ze maar lekker lappen. Er waren tig alternatieven.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #4 September 22, 2014, 12:54:27
edit2Rapporteer