2 kiters gered bij Slufter op 21-9

Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
September 22, 2014, 10:39:58
edit2Rapporteer  
Gisteren weer 2 kiters uit het water gevist bij Slufter door KNRM
afgedreven door wegvallende wind, niet meer kunnen herstarten, lijnen door de war, ik heb wel 3 jaar ervaring (...) al dat soort gelul weer.

Dit lees ik zojuist in de papieren versie van het AD (rotterdam nieuws) en op de KNRM site zie ik ook de alarm berichten staan van Stellendam.

Betreft 1 Nederlander en Duitser, beide zijn OK.

Wederom een les, zolang de N in de windrichting zit niet op Slufter gaan varen.
(Veel) ervaring zegt NIETS op Slufter, gezond verstand wel! niet gaan met side-shore / aflandige wind!

Ik zag vanuit Oostvoorne meerdere kiters ver uit de kust varen. Dombo's.

010patrick010

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #1 September 22, 2014, 11:41:20
edit2Rapporteer  
Las net dat de knrm twee kitesurfers heeft gered afgelopen weekend... eentje was verrast door de (naar aflandig gedraaide) wind... de andere had last van verstrikte lijnen.... in het artikel wordt gesproken over het werken met kleurcode voor aflandige wind ..... is dat nodig? Zelf is dat toch ook na te gaan...
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #2 September 22, 2014, 12:35:33
edit2Rapporteer  
Zelf laten betalen bij aflandige wind voorspelling, de wind kan ineens draaien en dan is dat natuurlijk niet aan de orde maar de wind was al aflandig voorspeld en toch het water op gaan. 3 jaar ervaring... Vast van die gasten die max 10x per jaar varen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 September 22, 2014, 12:54:24
edit2Rapporteer  
Als je ervaring hebt zorg je juist dat je dat soort situaties vermijdt omdat je weet dat je in de penarie komt als er toch iets fout gaat...

Idioten weer. Laat ze maar lekker lappen. Er waren tig alternatieven.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #4 September 22, 2014, 12:54:27
edit2Rapporteer  
Las net dat de knrm twee kitesurfers heeft gered afgelopen weekend... eentje was verrast door de (naar aflandig gedraaide) wind... de andere had last van verstrikte lijnen.... in het artikel wordt gesproken over het werken met kleurcode voor aflandige wind ..... is dat nodig? Zelf is dat toch ook na te gaan...

Heb je ook een link naar dat artikel?
En volgens mij kwam de wind gisteren uit het Noorden en dan is de Maasvlakte aflandig.De voorspellingen waren er ook redelijk duidelijk over dus het verbaasd me dat iemand dan verrast wordt.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 September 22, 2014, 15:55:05
edit2Rapporteer  
Kansloze rukkerts weer... ik zeg: lekker laten lappen!
reneetje

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #6 September 22, 2014, 17:47:50
edit2Rapporteer  
idd wat een sukkels,maar als je van je kiteschool ook les krijgt met aflandige wind wat nog steeds gebeurd jammer genoeg,krijg je niet echt het goede voorbeeld!
ik speek ze wel eens aan op de brouwersdam met aflandige wind(oost) als ik zelf niet ga en dan krijg je nog een grote bek ook van ze en moet je je er niet mee bemoeien zeggen ze dan.

en idd zelf laten lappen!
mocem

Berichten: 874
Antwoord #7 September 22, 2014, 18:40:06
edit2Rapporteer  
Er zijn zat spots waar je met N en later NW goed kan varen...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 September 22, 2014, 19:17:37
edit2Rapporteer  
Zelf gister gevaren op de Brouwersdam, prima wind en omstandigheden. Niet eens overdreven choppie.

Zelf heb ik één keer met NW op de Maasvlakte 2 gevaren en dat vond ik al tricky. Ik ben nooit voorbij de punt gekomen die keer. Zoals gister met N en zelfs nog even NNO kan ik echt niet begrijpen.
rene77

Berichten: 18
Antwoord #9 September 22, 2014, 23:11:38
edit2Rapporteer  
zelf kwam ik net aan toen de eerste aan land kwam ,was even aan het praten met anderen  en besloot dat het beter was aan het einde van de maasvlakte te gaan waar de wind meer land inwaarts was.Zag een zwart witte kite al naar rechts gaan maar links lukt hem niet heeft zeker 15 min op het water gelegen ben naar de knrm gegaan denk dat hij na 30 min uit  het water kwam. Zelf ( door kinderen nzv kan ik 1 keer per week a 2 weken kiten ) maar ga niet ver uit de kust ga ik nooit aflandig ( ook niet als het een beetje is) en weet wat ik kan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.