Wat ging er fout? (Schwein gehabt)

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
September 26, 2014, 10:24:17
edit2Rapporteer  
Wat deed ie nou allemaal verkeerd...



http://vimeo.com/22305939


(Hoe plak je de vid er goed in?)  >> Alleen de de http link posten Wink
KiterNick

Berichten: 18
Antwoord #1 September 26, 2014, 10:33:21
edit2Rapporteer  
sowieso veeeels te lang wachten met het losgooien v/d kite..
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #2 September 26, 2014, 10:35:10
edit2Rapporteer  
Ik zie `t al, zwemshort over wetsuit.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #3 September 26, 2014, 10:37:10
edit2Rapporteer  
In de eerste paar seconden ging het al fout.


Een sprong met downwind een lekkere vette paal

Door dit soort geneuzel vaar ik 5e lijn maar die was in dit geval dwars door de kite gegaan.

Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #4 September 26, 2014, 11:32:57
edit2Rapporteer  
Ziet er naar uit dat hij zijn leash aan de zijkant had vastgebonden. Zal ook wel zijn geluk geweest zijn.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 September 26, 2014, 11:37:56
edit2Rapporteer  
Alleen deze link plaatsen is genoeg:
http://vimeo.com/22305939
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 September 26, 2014, 11:55:42
edit2Rapporteer  
Is wel een oud filmpie hoor  ( iets van 3 jaar geleden? )

Hmmpppfff, vlieger crasht / er is eigenlijk niets aan de hand. Vervolgens begint hij z'n barretje / lijnen allerlei kanten op te rollen / vouwen.  ( waarom gewoon niet ff wachten totdat de boel " tot rust" komt / bar gewoon loslaten? )    Ok shit happens, we maken allemaal wel eens een foutje. Je hebt de boel echt niet meer onder controle , er zit niemand downwind ( je brengt dus niemand in gevaar):   alles losgooien en  hoppa er achteraan  rennen.  ( ondertussen jezelf realiserend dat je eigenlijk best wel een dummie bent   schater )
ennuh misschien iets meer afstand van die paal / de kant?
frankvanm

Berichten: 10
Antwoord #7 September 26, 2014, 12:37:34
edit2Rapporteer  
Ik had hem na de tweede loop al los gegooid. Je ziet hoe snel een kite gewoon blijft liggen als er geen spanning meer op de lijnen staat. Oprapen en opnieuw proberen.  Heb wel vaker gezien dat mensen de leash maar niet willen releasen tijdens een wokkel of loopende kite. Bij sideshore aan de rand van een eiland oké, maar 50 meter van de kant, kom op zeg.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #8 September 26, 2014, 13:25:46
edit2Rapporteer  
Tsja het duurt nog best lang voordat hij de boel los gooit, had hij beter eerder in het water kunnen doen toen de kite rustig in het water lag, dan blijft de kite rustig in het water liggen. Hij kon aan het begin al zien dat de lijnen gedraaid en om de bar zaten dus herstarten is dan kansloos. Hij wist waarschijnlijk ook dat er geen harde obstakels downwind waren.  Grin
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #9 September 26, 2014, 13:36:41
edit2Rapporteer  
Ik zie `t al, zwemshort over wetsuit.

tegenwoordig zie je toch ook/vooral veel non-shorters stunten.. aan het al dan niet dragen van een short kan het dus niet liggen ... Wink

ik moet wel toegeven dat het ruitjesmotitief niet erg smaakvol is maar of dat zo'n vreemd kitegedrag veroorzaakt betwijfel ik ... Wink

nog vreemder vind ik dat de kite niet outflagged nadat de safety is getrokken ... of is dit niet zo bij Slingshot? Shocked

Dit filmpje bevestigt wel nog eens dat kitesurfen in een veilige, ruime en obstakelvrije omgeving toch wel de voorkeur geniet .... Roll Eyes
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #10 September 26, 2014, 13:57:54
edit2Rapporteer  
Als je touwen zo rond je bar/kite liggen heb je niet veel meer aan je safety.

En ik snap de comment niet van short over wetsuit? Veel pro's doen dit toch ook?
Is dat dan zo'n raar fenomeen in NL?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #11 September 26, 2014, 14:07:54
edit2Rapporteer  
Een pro doet zo'n short aan omdat de sponsor dat wil natuurlijk. Het is een uitstervend fenomeen aan de NL kust. Als jij het fijn vindt, doe je toch zo'n short over je pak aan.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #12 September 26, 2014, 14:30:39
edit2Rapporteer  
Als jij het fijn vindt, doe je toch zo'n short over je pak aan.

... en Andre heeft het dus helemaal aan het juiste eind ......  ThumpsUp

  ListenToMe doe je eigen ding ...... en allerlei vage insinuaties betreffende het al die niet dragen van een short zijn meestal afkomstig uit de "trentgevoelige hoek"  ...  ThumpDown
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #13 September 26, 2014, 14:31:08
edit2Rapporteer  
wel lekker als je met je bips over het zand :lees ondiepe,word gesleurd.  scheelt weer een wetsuit reparatie
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #14 September 26, 2014, 14:42:11
edit2Rapporteer  
Mischien makelijk gezegd vanachter de Pc maar volgens mij gooit ie hier zijn bar over  zn power kord in plaats van dat ie zijn stuurlijn over zn bar terug gooit,   als dat dan niet lukt had ik hem eerder released , je zou dan nog de leach in je hand kunne proberen te houden en er achteraan waterskieen  Smiley
http://onedrive.live.com/redir?resid=E14F53497F04F3A5!9155&authkey=!AKZHCpVfHj-Cb84&v=3&ithint=photo%2cJPG


Over shorts gesproken I Heb er geen...maar had er wel eens een willen hebben
Ooit wel eens met een uitsgescheurde Bilnaad over een drukke brouwerdam moeten lopen?
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #15 September 26, 2014, 15:20:58
edit2Rapporteer  
Heeft hij Oh-shit handles, gebruikt hij ze niet Smiley. Handeltje vastpakken en de hele boel losgooien
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #16 September 26, 2014, 16:07:41
edit2Rapporteer  
Idd die OSH was ook het eerste dat ik ging proberen. Maar blijkbaar dacht hij dat hij het nog kon fixen door touwen rond z'n bar te doen.

En naast het feit dat ik shorts wel mooier vind ogen, is het idd heel handig als bescherming tegen dat zand en andere dingen die evt kunnen schuren. Ik gebruik mijn oudste shorts daarvoor, die anders toch voor de vuilbak zijn Grin
feddomw
Gast
Antwoord #17 September 26, 2014, 17:05:59
edit2Rapporteer  
Enkeldiep water zo te zien. Inderdaad OSH handle pakken en volledig losgooien.
Of gewoon losgooien en snel naar de kite toe rennen. In eerste instantie bleef dat ding echt wel rustig liggen.

Maar goed, dit is analyse achteraf, we doen allemaal niet direct "het juiste" in het ogenblik zelf.

Waar ik minder begrip voor heb is hoe ondiep het water is of lijkt.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 September 26, 2014, 17:39:13
edit2Rapporteer  
@ Feddo, ouwe zeeschuimert, dit is nog diep. Met een wakestyle board zonder vinnen en boots heb je aan 5cm water genoeg Wink




Typisch gevalletje onkunde, bijna een minuut naar je bar staan kijken die je met 1 simpele handeling weer ontward had kunnen hebben. Vervolgens kiezen om je safety te trekken terwijl deze nooit zijn werk kan doen als je depowerkoord om de bar gewikkeld zit, met een loopende kite als gevolg. Hij had ook meer dan genoeg tijd om zijn leash los te gooien en naar zijn kite te rennen toen deze na de release nog rustig op het water lag.

Helaas zal het merendeel van de kiters hetzelfde doen als in het filmpje omdat ze simpelweg zich niet interesseren hoe hun materiaal werkt.


Als hij het volgende gedaan had was er niks aan de hand geweest:
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #19 September 26, 2014, 18:03:12
edit2Rapporteer  
Je weet gewoon als je bar zo gedraaid is dat je safety niet werkt. Dit is een direct losgooien situatie. Idd een oh shit handle kan je dan nog rustig pakken.
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #20 September 26, 2014, 19:06:32
edit2Rapporteer  
Evan, ik had dezelfde fout als axel gemaakt.

Hoe heet dat ding bij je rode peil?
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #21 September 26, 2014, 19:32:57
edit2Rapporteer  
Echt typisch Duits deze actie, chickenloop los en ff je safety eraf zodat je de chickenloop over je barretje heen kan gooien en weer goed zit.

Meerendeel van de Duitsers zijn zo kortzichtig echt niet te geloven, ze gebruiken hun hersenen niet daarom hebben ze zoveel hulpmiddelen / veiligheidsmaatregelen daar. 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #22 September 26, 2014, 19:38:02
edit2Rapporteer  
Evan, ik had dezelfde fout als axel gemaakt.

Hoe heet dat ding bij je rode peil?
bar end, daarboven een floater. Boven het depowerkoord zit een swivel

in deze situatie moet je het rechter bar einde onder je swivel door halen en tussen je linker stuurlijn en swivel omhoog.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #23 September 26, 2014, 22:06:39
edit2Rapporteer  
Echt typisch Duits deze actie, chickenloop los en ff je safety eraf zodat je de chickenloop over je barretje heen kan gooien en weer goed zit.

Meerendeel van de Duitsers zijn zo kortzichtig echt niet te geloven, ze gebruiken hun hersenen niet daarom hebben ze zoveel hulpmiddelen / veiligheidsmaatregelen daar. 

Eerst waren het de shortdragers ....... en nu dus de Duitsers ..... Shocked

nou, dit seizoen hebben we toch ook heerlijk kunnen genieten van "Nederlandse acties" die er ook mogen wezen. Ik memoreer:

KNRM haalt twee "ervaren NL-kiters" (o.a. Wimt) uit het water die hun gecrashte kite niet meer uit het water kregen en met aflandige wind verder afdreven ...
Onlangs: enkele kite-instructeurs van Brouwersdam raken in moeilijkheden bij downwinder a.g.v. wegvallende wind ....
voorjaar: ervaren kiter in de problemen bij Domburgse paalhoofden tijdens heftige wind. De spot was voor
hem vrij onbekend ....


Enige terughoudendheid is dus wel op zijn plaats .....  Roll Eyes
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 September 26, 2014, 23:09:06
edit2Rapporteer  
ik had een paar weken geleden ongeveer hetzelfde. Echter kon ik niet staan en lag mijn bar onder water waardoor ik helemaal niet zag dat het depower koord om de bar was gewikkeld. Tot overmaat van ramp kreeg ik de chickenloop ook niet meer in elkaar na het trekken van de QR, deze zat ineens muurvast (terwijl ie de 1e keer dus wel los ging).. Vervolgens maar lijnen om de bar heen wikkelen om bij de kite te komen maar hoe meer ik de lijnen opwikkelde hoe meer druk er weer in de kite kwam. Ik snap er nog steeds niets van want ik heb er nog extra op gelet dat ik alle 4 de lijnen tegelijk aan het wikkelen was.

Ik ben overigens niet te herkennen aan een korte broek en heb ook geen duits bloed.. Blijkbaar ben ik gewoon prutser 1e klas. Dus bij deze, wees gewaarschuwd en blijf maar uit de buurt Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.