Indonesie thermische wind

Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Oktober 13, 2014, 22:56:48
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

Komende week ga ik naar Sumbawa Indonesie om te kiten, maar nu ziet ik dat de wind niet overhoudt...kortom mijn hoop is op wellicht thermische wind. Kan iemand dit wellicht bevestigen, zodat ik toch mijn kitespullen mee kan/moet nemen...
HkerkMarthijn

Geen avatar

Berichten: 104
Antwoord #1 Oktober 13, 2014, 22:59:21
edit2Rapporteer  
Kan je dat niet beter vragen aan bijvoorbeeld het hotel waar je zit of een email sturen naar een kiteschool in de buurt van je kitespot met de vraag welke kites er het meest gebruikt worden rond deze tijd?
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #2 Oktober 14, 2014, 06:47:01
edit2Rapporteer  
Das nou juist het probleem.....sumbawa is vooral golfsurfspot en nog onontdekte kitespot, zit dus ook geen kiteschool!
Flinty

Berichten: 114
Antwoord #3 Oktober 14, 2014, 11:29:26
edit2Rapporteer  
Ik heb gekite op bali Indonesië bij Sanur, daar was zeker ook thermische wind. Ik was er in de periode half augustus tot begin september. Windje stond meestal aan vanaf 12 uur met 10 a 12 knopen. Gedurende de middag steeds harder naar 16-20 knopen.

Ik zou even kijken wat voor spots er in de buurt zijn en hoe het seizoen nu is.

Dus een 12-16 meter is geen overbodige luxe. Maar met een beetje mazzel kun je zeker kiten.
D-ice

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #4 Oktober 14, 2014, 13:40:09
edit2Rapporteer  
Ik ben net terug van Indonesie.
Heb op Sumatra nog gekite, maar wind seizoen viel tegen dit jaar dus geen topdagen gehad.
Wind is het beste in de zomermaanden.

Verder 1 week op Bali geweest.
1 dag wind gehad verder alleen veel aan het golfsurfen geweest.

Nog 2 andere gasten gesproken op Bali die onderweg waren naar Sumbawa.
Die gaven aan dat daar meer wind was (tussen de 15 en 25 knopen)

Er is dus wel te kiten, maar het seizoen waarin je gaat is niet ideaal.
Neem inderdaad dus je grootste maten mee, want die ga je nodig hebben!
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #5 Oktober 14, 2014, 19:17:09
edit2Rapporteer  
Ok Thx mensen!
Dat wordt dus veel met mijn 15m varen... 7m neem ik toch maar mee.

Afgelopen week zou het er overigens ook niet waaien.... Maar eh dit plaatje van afgelopen week laat toch iets anders zien.... #goeiehoop
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.