Tarifa in het voorjaar

marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Oktober 16, 2014, 16:22:22
edit2Rapporteer  
Hallo

En vriendin en ik willen onze skills in het voorjaar gaan upgraden dmv les in tarifa.
Nu vroegen we ons af welke van de maanden  in het voorjaar daar zich het best voor leent?

Ik begreep dat het er nogal hard aan toe kan gaan qua wind en voor ons hoeft dat nog niet zo, kan het zijn dat een van de maanden maart, april, mei zich beter leent voor iets gematigder winden? Is iemand daar bekend mee toevallig?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Oktober 16, 2014, 18:34:10
edit2Rapporteer  
Tarifa is waardeloos om les te nemen, condities kunnen leuk zijn voor gevorderde kiters maar beter neem je gewoon les in Nederland of een andere plek waar de condities beter zijn.
Mar10e

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #2 Oktober 16, 2014, 19:19:38
edit2Rapporteer  
Ik heb verschillende scholen vorig jaar daar zien lesgeven. Ze houden er bijzondere lesmethodes op na. Ik zou het niet doen. Ook erg duur naar horen zeggen.
Guust

Berichten: 71
Antwoord #3 Oktober 16, 2014, 20:24:59
edit2Rapporteer  
Tarifa is een top locatie in het voorjaar. Eleke dag wind, maar als beginner erg heftig. Ooit in mijn windsurf periode meer als dertig dagen achter elkaar boven windkracht 9 gehad in maart/april. Dan kun je dus niets doen gedurende die periode.
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 Oktober 21, 2014, 09:56:48
edit2Rapporteer  
Ik heb gekeken naar http://www.highflyerstarifa.com
ze vertelden daar dat indien de wind te heftig is ze uitvalsmogelijkheden hebben op andere locaties, al vraag ik me dan af waar dat zou kunnen zijn.
Ik kan inmiddels een beetje varen, maar mijn vriendin nog niet.

Hebben jullie nog ideeen waar je wel les kan nemen in europa met betere condities voor de beginner? iemand tips?
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #5 Oktober 21, 2014, 23:39:42
edit2Rapporteer  
April en mei overwegend poniente= West. Goed te doen in tarifa voor les. Feb maart meer levante=Oost en hard. Uitwijk zal palmones zijn bij algeciras, mooie spot en stuk minder wind dan in tarifa op de levante dagen.
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Oktober 22, 2014, 18:54:07
edit2Rapporteer  
Dank je wel Stetman, dus toch genoeg mogelijkheden in Tarifa in april/mei
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 Oktober 27, 2014, 14:08:50
edit2Rapporteer  
anders Cotillo of Coralejo? op Fuerteventura? iemand daar bekend mee ?
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #8 Oktober 27, 2014, 15:11:42
edit2Rapporteer  
Ben zelf in mei in Tarifa geweest ooit, prima te doen toen! Zou zo weer gaan! Lekkere temperatuur, prima windje, 3mm wetsuit.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #9 Oktober 27, 2014, 15:14:38
edit2Rapporteer  
anders Cotillo of Coralejo? op Fuerteventura? iemand daar bekend mee ?
Ik ben daar vorig jaar geweest, kon toen ook al een beetje varen.
Hier een verslagje, misschien heb je er iets aan Smiley

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=46468.0
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 Oktober 29, 2014, 15:22:44
edit2Rapporteer  
Leuk, ik ga eens lezen, maar lijkt me erg tricky met die rotsjes die boven water steken as je nog regelmatig met je kont in t water dobbert?
Bianca Tarifa

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #11 November 05, 2014, 13:12:55
edit2Rapporteer  
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #12 November 05, 2014, 17:38:38
edit2Rapporteer  
wat zegt u
ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #13 November 05, 2014, 20:06:55
edit2Rapporteer  
Marliesje, ben onlangs naar Tarifa en Fuerteventura geweest en als ik het mag zeggen zou ik als beginner in Nederland gaan oefenen..
Ik ken wel een goede kiteschool op Tarifa, maar vooral de wind kan parten spelen.
Met de windcondities moet je natuurlijk altijd geluk hebben, maar als je daar bent en er is te weinig of te veel wind dan is de vakantie toch minder leuk.
Lessen met 30+ knp is naar mijn mening niet verstandig en je leert alleen te overleven i.p.v. te kiten.
Als je eerst in NL je skills upgrade kan je zelfstandig gaan kiten waar je wilt.
In Nl heb je een aantal locaties waar je tot ver van de waterkant af kan staan.
Wat dus ideaal is om te leren, je moet nu de kou trotseren.
Meer info nodig laat het me weten.

marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #14 November 06, 2014, 14:00:47
edit2Rapporteer  
Hi Ash, Ik kan al enigszins varen , maar ben wel beginner, mn vriendin is echt beginner- beginner dus we zoeken iets voor beiden, maar denk dat we t beste naar el gouna kunnen afreizen wat ik gelezen heb Smiley

alleen word t nu wel heel koud op oostvoorne om te oefenen Sad en n droogpak terwijl je nog veel in t water ligt ivm starten ? lijkt me ook best fris, dat is denk ik meer voor als je t al goed kan...
Liniminie

Berichten: 23
Logs: 0 | 160 uur
Antwoord #15 November 06, 2014, 18:00:50
edit2Rapporteer  
Tarifa prima in t voorjaar, als t te hard waait kun je ook uitwijken naar canos de meca. (1 uur verderop). Voordeel is dat t er veel rustiger is dan in de zomer. El gouna nooit geweest dus kan ik niks van zeggen. Kou trotseren kan echt wel nu t water nog niet zo koud is, gewoon 5.5 pakkie aan Grin Ligt er natuurlijk aan hoe ver je moet rijden, maar elk uurtje dat je kunt meepakken is meegenomen toch?
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #16 November 06, 2014, 20:21:09
edit2Rapporteer  
Afhankelijk van de maand zou ik toch lekker gaan oefenen op een van de ABC-eilanden, scheelt je een suit, iets rustigere wind ook. Als je een beetje de tickets in de gaten houd kan je ze vrij cheap boeken. En als je een maand eerder wilt gaan kun je Zanzibar eventueel overwegen.
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #17 November 07, 2014, 10:25:45
edit2Rapporteer  
Dat  is voor mij nog een  optie heb een vriendin op Aruba wonen, maar voor mn vriendin die t wil leren niet... maar bedankt voor jullie reacties Smiley))

ps heb n 5 pak Liniminie maar heb t snel fris Smiley dit weekend zou nog net kunnen maar vrees dat t zuid is? en waar ik woon  (vlakbij Oostvoorne) kun je dan niet varen... hopen op nog wat mooie wind en niet te frisse dagen... uren maken is  idd t enige wat helpt t goed onder de knie te krijgen Smiley
ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #18 November 07, 2014, 17:02:19
edit2Rapporteer  
Oostvoorne is morgen wel te doen met deze windrichting.
Wij gaan er morgen ook heen, en vorige week ongeveer met dezelfde wind gevaren en dat was goed te doen.
marliesje

Berichten: 76
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #19 November 07, 2014, 17:10:01
edit2Rapporteer  
Ja ik ga ook Smiley Net besloten !  Eerst uitslapen want ben gaar Wink welke dag ben je geweest? want zondag was t super vlagerig op Oo
stvoorne
ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #20 November 07, 2014, 18:48:12
edit2Rapporteer  
Wij zijn er morgen al vroeg bij.
Als je morgen nog advies nodig hebt of gewoon voor de gezelligheid dan ben je bij ons altijd welkom. stuur dan maar een PB.
Ben je gaar, ga dan even sporten.
Werkt bij mij positief.
Wij waren er ook zondag.
wel vlagerig, maar niet vervelend.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.