Bedankt op Neeltje Jans .....

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Oktober 20, 2014, 22:22:56
edit2Rapporteer  
Gisteren kwam ik laat aan op Neeltje Jans zo rond 16.00 uur. We stonden nog met 3 kiters op het water en ik was heerlijk en goed gepowerd aan het varen met mijn 7m.

Geheel onverwacht en ongewild ben ik plotseling "unhooked" en schiet de kite uit mijn handen,crashet en daarbij verlies ik mijn board. Niks aan de hand, ik haal de kite binnen en haak hem in. Dan zie ik dat de vlieger geïnverteerd is en deze begint te loopen. Direct gooi ik mijn QR open maar na enkele loops ben ik de kite helemaal kwijt (later zie ik dat mijn safetyleash is geknapt). .....

Hoewel de wind sideonshore was, zag ik de kite richting Schouwen-Duiveland gaan omdat het afgaand tij was ... Maar zover is het niet gekomen dankzij: 2kiters, 1 strandpaviljoenuitbater en de KNRM.

Bedankt de kiters die direct gereageerd hebben, mijn boardje hebben teruggebracht en mij een boddydraglift hebben gegeven .... ThumpsUp

Bedankt de uitbater van het strandpaviljoen op NJ die mijn kite zag dobberen en de KNRM heeft gebeld ... ThumpsUp

Bedankt de jongens van de KNMR die mijn kite uit het water hebben gevist .... Natuurlijk heb ik direct een bonusdonatie gedaan want enkele reddingsjongens heb ik van hun avondeten (frikadel) afgehaald ... ThumpsUp

nb. Natuurlijk heb ik direct via de politie de KNRM geïnformeerd dat de persoon die bij de ronddobberende kite behoort, ik dus, allang veilig aan de wal was maar toen was de reddingsboot al terug van haar actie.
Darkslider

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #1 Oktober 21, 2014, 16:37:16
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp

Komt niet echt geloofwaardig over  Shocked (voor de kiters van boven de rivieren), 3 kiters op het water op zo'n heerlijke dag......  Smiley Wij zelf hadden ook heerlijk gevaren op Neeltje, waren net weg waarschijnlijk. Verbaasd me, en dus goed te weten dat met deze sideonshore wind (meer onshore dan sideshore) en afgaand tij de kite alsnog van het strand wegdreef, die ga ik onthouden! Hoor nu net (16:15) dat op VP ook een kite getrokken werd, kiter leek ff uit het zicht vanaf de kant, maar is uiteindelijk zelf uit het water gekomen 10 minuutjes later. Iets simpels als herstarten, maar nu in de branding met vlagen van 45-50 kts, kan (is) dus ook een dure grap (ge)worden. Gelukkig geen KNRM/Trauma heli nodig deze keer. Ik vandaag maar ff thuisgebleven, morgen weer een kans!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Oktober 21, 2014, 17:30:12
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat toen ik aan kwam de kiters van onder de rivieren al helemaal uitgepierd waren van een heerlijke kitedag ... hoe dan ook, Neeltje was voor ons drieën ....

Op Vrouwenpolder is ZW pal aflandig .... oerstom! Angry

Aan jouw laatste zinnen kan ik geen touw vastknopen.Lijkt wel een soort indianentaal .... Grin
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #3 Oktober 21, 2014, 18:21:38
edit2Rapporteer  
De wind was toen schuin aanlandig of sideshore Limbo
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Oktober 21, 2014, 18:46:54
edit2Rapporteer  
De wind was toen schuin aanlandig of sideshore Limbo

volgens mij was de wind sideonshore ook crossshore .....
Ik meen dat sideshore is evenwijdig aan het strand ..... toch?

Hoe dan ook, normaal gesproken zou de wind de kite richting strand geblazen hebben maar door de aflandige stroming ging de kite richting Schouwen .....
Darkslider

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #5 Oktober 21, 2014, 20:06:58
edit2Rapporteer  
Dat van VP was vandaag, dus W-NW, zelfde situatie als voor ons gisteren bij Neel, enfin....je kent de spots!  Lips Sealed
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #6 Oktober 21, 2014, 23:07:44
edit2Rapporteer  
Dat van VP was vandaag, dus W-NW, zelfde situatie als voor ons gisteren bij Neel, enfin....je kent de spots!  Lips Sealed

ohw ...... nu vat ik em ......
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.