Stabiel filmen in kitelijnen

niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Oktober 22, 2014, 15:36:24
edit2Rapporteer  
Ik heb maandag een filmpje gemaakt met een cameraatje in m'n lijnen. Nou is het beeld gigantisch schokkerig waardoor ik er eigenlijk niks mee kan. Hoe maken jullie video's met een cameraatje in je lijnen? Of zijn mijn lijnen gewoon heel beweeglijk?

Hier een klein stukje van afgelopen maandag zonder edit:


http://www.youtube.com/watch?v=q0VwDZ-H8a8&feature=youtu.be


Ps. zet je geluid ook maar uit Wink
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Oktober 22, 2014, 15:39:00
edit2Rapporteer  
goede stukken eruit knippen ...... rest deleten.
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #2 Oktober 22, 2014, 17:23:21
edit2Rapporteer  
Ja, oké. Maar er is geen andere oplossing o.i.d.?
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #3 Oktober 22, 2014, 18:28:00
edit2Rapporteer  
Ik heb niet superveel ervaring met video's aanpassen maar met VirtualDub heb je een optie om die video te stabiliseren. Waarschijnlijk kan dit ook wel met professionelere software zoals sony vegas of adobe premiere.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #4 Oktober 22, 2014, 18:36:41
edit2Rapporteer  
Als ik het zo zie heb je de eerste versie van de linemount.
De Camrig linemount maakt al veel strakkere beelden
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #5 Oktober 22, 2014, 20:32:06
edit2Rapporteer  
Misshien moet je je camera wat hoger inje lijnen hangen?
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #6 Oktober 23, 2014, 09:23:49
edit2Rapporteer  
met die Camrig linemount altijd strakke beelden. welke mount heb je dan?
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #7 Oktober 23, 2014, 14:04:24
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reacties!

Ik heb laatst een of andere goedkope linemount gekocht omdat ik wou proberen of het filmen een beetje lukte. Deze heb ik nu:



Is een heel simpel dingetje natuurlijk maar met die Camrig Linemount krijg je dus een stuk stabielere beelden?
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #8 Oktober 23, 2014, 14:15:52
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het probleem is dat de splitsing van 1 powerlijn naar 2 zo hoog zit. Bij mijn Ozone bar zit de splitsing direct boven de depower, de camera staat dan dichterbij, maar de 2 lijnen staan dan wel strak uit elkaar en er zit niet direct een swiffel / draaipunt onder zoals bij jou.

Ik heb het ook al met 2 barren zoals de jouwe geprobeerd en dat werkte voor geen meter omdat de camera steeds draait en heen en weer stuitert.

Met andere woorden, niks aan te doen, de camera moet ergens anders of je moet je bar aanpassen...
Staal

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #9 Oktober 23, 2014, 14:59:12
edit2Rapporteer  
Het zwaartepunt van je camera zit met die mount wel erg ver van de rotatie-as. Zeg maar de denkbeeldige lijn die midden tussen je powerlijnen naar je kite loopt. Kleine variaties / trillingen beinvloeden op die manier de positie van je camera meer dan wanneer het zwaartepunt van je cam op die as zou liggen (dus meer zoals die Camrig mount).

Ik heb ooit deze gehad (nu een Camrig):
 .

Die schokte ook nogal en daar heb ik overwogen om een contra-gewichtje te plaatsen. Onder de camera en iets zwaarder, zodat de cam wat meer 1 positie zou houden. Natuurlijk ben ik daar nooit aan toe gekomen.

Iets anders:
Bij mijn Ozone bar zit de splitsing direct boven de depower...


Werkt je safety nog lekker? Ik vlieg sinds kort met de Edge en ik twijfel of ik mn camera daar in hang omdat ik bang ben dat hij niet meer soepel uitvlagt.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Oktober 23, 2014, 18:06:09
edit2Rapporteer  
Wat Ed aangeeft telt ook erg mee, maar het is zeker wel de combo van een lage lijn splitsing en de lijnmount van Henk.
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #11 Oktober 25, 2014, 21:00:09
edit2Rapporteer  
Oké, misschien een keer overwegen om nog een Camrig linemount te kopen maar zou natuurlijk zonde zijn als die ook niet werkt. In ieder geval bedankt voor de reacties!
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #12 Oktober 25, 2014, 22:00:50
edit2Rapporteer  
Als je in omgeving oostvoorne/ brouwersdam vaart mag je die van mij wel eens ff een sessie testen.
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #13 Oktober 25, 2014, 22:15:36
edit2Rapporteer  
iemand een link waar deze is te bestellen? en gebruiken jullie ook anti fog inserts? ik las dat dit beter is ander beslaat hij zomaar.
Lionheart

Berichten: 48
Antwoord #14 Oktober 26, 2014, 03:11:58
edit2Rapporteer  
Ik gebruik altijd anti-fog inserts, sindsdien nooit meer last gehad van condensvorming.

En Rain-X om waterdruppels op de lens te vermijden, werkt niet altijd perfect, maar wel beter dan zonder.

Camrig is op veel plaatsen te koop: http://lmgtfy.com/?q=Camrig+linemount#

Het zijn die groene rubbertjes die het verschil maken.
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #15 Oktober 26, 2014, 07:33:03
edit2Rapporteer  
Misschien een rare vraag, schiet er maar op!

Niels, als je de mount (camera) ipv OP je lijnen ONDER je lijnen plaatst?
Dan is je camera zelf het stabieler gewicht dat naar beneden wil blijven.

Op je lijnen wil je camera altijd naar beneden toe.
Onder je lijnen zal de camera altijd zich met zijn gewicht corrigeren.

succes
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #16 Oktober 26, 2014, 08:54:29
edit2Rapporteer  
Op of onder, de kite staat ook heel vaak op z'n zijkant in de lucht. Dan blijft hij wiebelen.

Weet iemand goedkope camrig mounts te koop? Want +-40 euro vind ik er wat over eerlijk gezegd.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #17 Oktober 26, 2014, 10:18:26
edit2Rapporteer  
Die camrig is zeker de moeite waard, de cam hangt in het midden van de mount dus ondersteboven maakt niks uit!
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #18 Oktober 26, 2014, 12:47:02
edit2Rapporteer  
Ik gebruik altijd anti-fog inserts, sindsdien nooit meer last gehad van condensvorming.

En Rain-X om waterdruppels op de lens te vermijden, werkt niet altijd perfect, maar wel beter dan zonder.

Camrig is op veel plaatsen te koop: https://lmgtfy.com/?q=Camrig+linemount#

Het zijn die groene rubbertjes die het verschil maken.


Ik wou wel zeker weten dat het een echte is, anders werkt het straks nog niet goed dacht ik Wink
-Albert-

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #19 Oktober 26, 2014, 23:15:54
edit2Rapporteer  
post lion heart.... Ik gebruik altijd anti-fog inserts, sindsdien nooit meer last gehad van condensvorming.

Ik moet zeggen nog nooit gebruikt en nooit last van condensvorming gehad.... heb hm meestal op mn helm en ja die pakt ook regelmatig water Wink

Heb de nieuwste mount besteld als die binnen is zal ik mn ervaring delen
DNA

Berichten: 47
Antwoord #20 Oktober 27, 2014, 09:16:46
edit2Rapporteer  
Via MP zijn de goedkopere te verkrijgen bij GO-PROUD:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/fotografie-statieven-en-balhoofden/m862235321-kite-mount-vlieger-mount-voor-uw-gopro-go-pro-sj4000.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=l

Totaal bedrag incl. verzendkosten is € 16,27




Tracer

Berichten: 34
Antwoord #21 Oktober 27, 2014, 09:48:56
edit2Rapporteer  
Camrig spiegelt haar nieuwe model linemount een beetje te mooi voor, de camera kan namelijk alleen tussen de lijnen hangen als ie verticaal (portrait) zit. En niemand zit te wachten op staande filmpjes (zie bovenaan dit topic)
Voor foto's is dat prima, maar dan is stabiliteit weer niet zo'n issue, zeker niet als er voldoende licht is (korte sluitertijd)

Helaas hebben ze dus nog steeds geen oplossing op de camera in landscape mode precies tussen de lijnen te hangen. En dan nog: de lijnen gaan nu eenmaal heen en weer. Heeft iemand van jullie een mooi stabiel (liggend) filmpje gemaakt met de camrig online staan? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen...
Lionheart

Berichten: 48
Antwoord #22 Oktober 27, 2014, 16:50:52
edit2Rapporteer  
Ik moet zeggen nog nooit gebruikt en nooit last van condensvorming gehad.... heb hm meestal op mn helm en ja die pakt ook regelmatig water Wink


Condens krijg je dan ook door plotse temperatuursverschillen (warme auto - koud strand) en niet door water. Als je een gopro mee neemt op skivakantie heb je gegarandeerd prijs, zonder fog-inserts.


Helaas hebben ze dus nog steeds geen oplossing op de camera in landscape mode precies tussen de lijnen te hangen. En dan nog: de lijnen gaan nu eenmaal heen en weer. Heeft iemand van jullie een mooi stabiel (liggend) filmpje gemaakt met de camrig online staan? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen...


De eerste camrig schiet inderdaad opstaande beelden, versie 2 niet. Je moet gewoon in een hogere resolutie filmen dan je gewenste eindresultaat, stabiliseren en tenslotte croppen, dan pas heb je een goed resultaat!

Ik heb zelf nog het eerste type en gebruik hem enkel om leuke plaatjes te schieten.




Zonder die groene schokdempertjes krijg je echt geen bevredigend resultaat.


En nee, ik heb absoluut niets te maken met Camrig of Gopro, maar ik koop wel zoveel mogelijk mounts om leuke filmpjes te maken.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #23 Oktober 27, 2014, 18:38:18
edit2Rapporteer  

via DX kan het zelfs nog goedkoper.
Maar ik zoek nog steeds vruchteloos naar een camrig replica. Waarbij het zwaartepunt dus in de camera ligt en niet er onder.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #24 Oktober 27, 2014, 20:13:21
edit2Rapporteer  

Helaas hebben ze dus nog steeds geen oplossing op de camera in landscape mode precies tussen de lijnen te hangen. En dan nog: de lijnen gaan nu eenmaal heen en weer. Heeft iemand van jullie een mooi stabiel (liggend) filmpje gemaakt met de camrig online staan? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen...


zonder het beeld te roteren gaat dat niet lukken idd.
maar als je 120 fps schiet, en dan in slomo weer afspeelt heb je erg mooie belden zonder dat je zeeziek wordt.
Filmpje onderaan mn bericht zie je wat ik bedoel. (2 weken geleden hier ook al gepost)

En vwb de line mount, koop idd de camrig.


http://youtu.be/ngtkQgbiiLY






« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.