Stabiel filmen in kitelijnen

niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Oktober 22, 2014, 15:36:24
edit2Rapporteer  
Ik heb maandag een filmpje gemaakt met een cameraatje in m'n lijnen. Nou is het beeld gigantisch schokkerig waardoor ik er eigenlijk niks mee kan. Hoe maken jullie video's met een cameraatje in je lijnen? Of zijn mijn lijnen gewoon heel beweeglijk?

Hier een klein stukje van afgelopen maandag zonder edit:


http://www.youtube.com/watch?v=q0VwDZ-H8a8&feature=youtu.be


Ps. zet je geluid ook maar uit Wink
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Oktober 22, 2014, 15:39:00
edit2Rapporteer  
goede stukken eruit knippen ...... rest deleten.
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #2 Oktober 22, 2014, 17:23:21
edit2Rapporteer  
Ja, oké. Maar er is geen andere oplossing o.i.d.?
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #3 Oktober 22, 2014, 18:28:00
edit2Rapporteer  
Ik heb niet superveel ervaring met video's aanpassen maar met VirtualDub heb je een optie om die video te stabiliseren. Waarschijnlijk kan dit ook wel met professionelere software zoals sony vegas of adobe premiere.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #4 Oktober 22, 2014, 18:36:41
edit2Rapporteer  
Als ik het zo zie heb je de eerste versie van de linemount.
De Camrig linemount maakt al veel strakkere beelden
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #5 Oktober 22, 2014, 20:32:06
edit2Rapporteer  
Misshien moet je je camera wat hoger inje lijnen hangen?
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #6 Oktober 23, 2014, 09:23:49
edit2Rapporteer  
met die Camrig linemount altijd strakke beelden. welke mount heb je dan?
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #7 Oktober 23, 2014, 14:04:24
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reacties!

Ik heb laatst een of andere goedkope linemount gekocht omdat ik wou proberen of het filmen een beetje lukte. Deze heb ik nu: