Wavekiten in Ouddorp - 20/10/2014

JVG

Berichten: 75
Logs: 0 | 20 uur
Oktober 22, 2014, 16:08:18
edit2Rapporteer  
Afgelopen weekend heb ik, na ongeveer een jaar met straps te varen op m'n surfboardje, toch maar de straps er eens afgedaan. En nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dat eigenlijk al veel eerder had moeten doen  Grin , het vaart veel leuker omdat je altijd de perfecte positie kan vinden op je board.

Dit is een filmpje van afgelopen maandag in Ouddorp, de golven waren niet echt hoog maar wel redelijk clean  Smiley. Het was ook de eerste keer dat ik de linemount gebruikte en ik was het koortje van m'n gopro vergeten te doen, dus dat wapperde soms even voor de camera.


http://vimeo.com/109608292
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Oktober 22, 2014, 16:33:03
edit2Rapporteer  
ziet er relaxed uit ..... ThumpsUp
Wil

Berichten: 70
Antwoord #2 Oktober 22, 2014, 17:57:38
edit2Rapporteer  
Nice!
jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #3 Oktober 23, 2014, 06:42:55
edit2Rapporteer  
Leuke impressie, woei dus niet heel hard vanwege de 8m?
verder ben je denk niet erg zwaar rond 70kg ivm 5.5  Global draait erg makkelijk en af en toe lekker scatchi,3 vin opstelling?
Ik heb ook global maar 2010 maar alleen quad te varen, draait niet zo makkelijk. Strapless is idd veel fijner, sta ik helemaal achterop, draait dan wel beter.
Bij bottumturn lijkt het alsof je kite niet vanuit heel laag in stuurt, als je dit wel doet draai je nog compacteren heb je meer snelheid voor topturn en de spray!
Veel plezier nog verder strapless, gaat lekker zo.
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #4 Oktober 23, 2014, 09:03:09
edit2Rapporteer  
leuk filmpje jvg en lekkere moves  Smiley

wordt het niet tijd voor een echt boardje?http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/9416

 YeSS
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #5 Oktober 23, 2014, 09:16:16
edit2Rapporteer  
Mooi krijg vet zin om te kiten van dat filmpje.
JVG

Berichten: 75
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Oktober 23, 2014, 11:15:22
edit2Rapporteer  
@Jleeuw: Het waaide ergens tussende 17-22 knopen en nam wat af tegen de avond. Ik weeg inderdaad niet zo veel (60kg) en vaar met de thruster setup.

@Ozzie: Voorlopig vind ik de Naish goed genoeg Smiley
jleeuw

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #7 Oktober 24, 2014, 06:43:34
edit2Rapporteer  
Naishes blijven idd redelijk heel, en gaat die stuk is die redelijk goedkoop te vervangen.

Verder toch niet 1 lange downwinder, zie niet dat je weer naar buiten vaart. Maar beelden golfrijden idd leuker. Overstappen strapless is ook fijner is het niet, geen straps die in weg zitten. Verder uiteraard behoud van je board, geen gespring. C4 is dus ook lekker wavekite denk ik, drift die ook goed, welke barmaat heb je er eigenlijk bij?
JVG

Berichten: 75
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 Oktober 24, 2014, 16:50:02
edit2Rapporteer  
Het is geen downwinder, iemand zien opkruisen is gewoon niet zo interessant Smiley .

Ik heb sinds dit weekend ook door dat de straps toch in de weg zitten en niet alleen bij het overstappen, ook bij het golfrijden zelf vind ik, ik vind het bijvoorbeeld veel makkelijker om strapless door te sliden (tailslide) dan met straps omdat je je perfect kan positioneren op het board.
Ik probeer wel wat strapless te springen, maar hoger dan 1m kom ik niet als ik nog goed wil landen Grin , maar het was ook pas m'n 3de keer strapless op dat board en voor de rest heb ik enkel nog maar strapless gevaren in weinig wind op een North Nugget (heel breed board).

Met de C4 kan je zeker goed waveriden (Ik vaar hem op de freeride setting), sommige vinden hem wat te explosief, maar ik heb daar niet echt last van. Het driften is wel wat minder, maar hij valt niet meteen uit de lucht als je lijnen slap komen te hangen. Als je een echte wavekite zoekt is de Reo natuurlijk wel beter dan de C4, maar voor mijn vaarstijl vind ik de C4 zeer goed.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Oktober 24, 2014, 22:36:12
edit2Rapporteer  
Op MV (Blauwe palen tot de zandbank voor Slufter) waren de golven wel flink hoger: 1m60 soms 2m00 - maar wel chaotischer
JVG

Berichten: 75
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 Oktober 24, 2014, 22:41:00
edit2Rapporteer  
We zijn die dag eerst naar daar gereden, maar zagen inderdaad dat het niet zo clean was en dan zijn we naar Ouddorp gereden. Daar waren de golven meestal ongeveer 1m, max 1.5 maar dat was al heel uitzonderlijk. En in de avond werden ze steeds kleiner.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.