Uit voetbanden bij afzet sprong

PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Oktober 22, 2014, 23:20:40
edit2Rapporteer  
De afgelopen twee dagen overkomt het me regelmatig, dat ik bij de afzet van een sprong uit mijn voetbanden schiet. Soms een, soms uit beide. Iemand een tip? Of een idee hoe het kan komen?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 Oktober 22, 2014, 23:52:05
edit2Rapporteer  
Het waaide te hard  Huh  Tongue
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #2 Oktober 23, 2014, 07:19:38
edit2Rapporteer  
Voeten dieper zetten?
Of hoe zet jij je af? Door gewoon te remmen of door zo veel mogelijk upwind te varen op het allerlaatste moment? Want misschien komt er door te remmen veel water op de bovenkant terecht van je board en wordt hij zwaarder waardoor je voeten grip verliezen?
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #3 Oktober 23, 2014, 08:12:10
edit2Rapporteer  
Blijven oefenen gaat vanzelf over, heeft bijna iedereen in het begin
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #4 Oktober 23, 2014, 08:28:46
edit2Rapporteer  
Voetbanden wat losser zodat je je voeten dr dieper in kan zetten... loser
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #5 Oktober 23, 2014, 08:52:08
edit2Rapporteer  
Zijn je straps misschien groot?
Het kan helpen als je de straps strakker zet en je voeten in je straps propt
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #6 Oktober 23, 2014, 09:00:31
edit2Rapporteer  
Zijn je straps misschien groot?
Het kan helpen als je de straps strakker zet en je voeten in je straps propt
Flyingtrunkie denkt aan het omgekeerde  Roll Eyes  Smiley Gisteren was voor mij de latste blotevoetendag dit jaar, dus de straps zal ik toch moeten verstellen. Kan ik beiden proberen. Het gekke is, dat ik er eerst geen last van had. Misschien zet ik wat harder af of is mijn timing wat veranderd.
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #7 Oktober 23, 2014, 09:52:36
edit2Rapporteer  
Ik had er eergisteren ook last van, toevallig met nieuwe straps die te ruim zitten voor mij.
Wat ik merk met hardere wind is dat er meer druk op komt bij een afzet, en daardoor schiet je sneller uit je straps. Door ze strakker te zetten kan ik vaak me board wel beter aan houden.

Je zou het  ook met lossere straps kunnen proberen om te kijken wat beter zit, maar ik neem aan dat je voeten diep genoeg in je straps zitten.

Als je straps te los zitten moet je je tenen omhoog houden om je board aan te houden, hierdoor kunnen je spieren in je benen sneller verzuren, vandaar dat mijn voorkeur uit gaat naar straps die zo strak mogelijk zitten  Tongue
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #8 Oktober 23, 2014, 10:12:10
edit2Rapporteer  
tip: stap over naar boots. had last van hetzelfde probleem, voornamelijk bij het inzetten van een backroll, trok ik mijn voorste voet uit de straps.

Na overstappen op boots, nooit meer van mn board losgekomen. ook bodybraggen word dus verleden tijd!
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #9 Oktober 23, 2014, 11:03:51
edit2Rapporteer  
tip: stap over naar boots. had last van hetzelfde probleem, voornamelijk bij het inzetten van een backroll, trok ik mijn voorste voet uit de straps.

Na overstappen op boots, nooit meer van mn board losgekomen. ook bodybraggen word dus verleden tijd!
Ik denk dat ik eerst ga rommelen met mijn straps en ga letten op mijn afzet. Omdat ik meestal op zee vaar, is mijn eerste stap waarschijnlijk een directional - dus eerder strapless dan boots  Smiley

Ik zou echter denken, dat je bij een backroll minder snel uit je straps zou schieten, omdat je board dan meer upwind wijst en je meer kanten om te poppen.
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #10 Oktober 23, 2014, 11:53:28
edit2Rapporteer  
Zal wel een stukje gebrek aan techniek zijn geweest dan haha.

moet er mischien wel bij zeggen dat ik mn backrolls altijd inzet met mn kite zo laag mogelijk, proberend alles puur uit de pop te halen.
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #11 Oktober 23, 2014, 12:33:44
edit2Rapporteer  
wat ook wel werkt is tijdens de afzet je voorvoet naar de tips van je board duwen..
Heb je het voordeel dat je je straps niet zo strak hoeft te zetten zodat je tijdens een sprong makkelijk een one-footer of board-off kan doen Smiley
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #12 Oktober 23, 2014, 15:10:58
edit2Rapporteer  
Ieder heeft zo zijn eigen methode, je kunt bv je tenen ook gebruiken.Je drukt ze naar beneden en kromt daardoor de wreef v/d voet tegen de voetband, of je trekt je tenen juist omhoog om je tenen aan de voorkant tegen de voetband af te drukken. Beide methoden geven extra grip net zoals  Thijs 77 al aangeeft met de voet verdraaien in de voetband (hoek verstelling).

Try it out  ThumpsUp
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #13 Oktober 23, 2014, 18:12:46
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tips  ThumpsUp
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #14 Oktober 24, 2014, 07:03:31
edit2Rapporteer  
Na overstappen op boots, nooit meer van mn board losgekomen. ook bodybraggen word dus verleden tijd!

No sh*t Sherlock Grin
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #15 Oktober 24, 2014, 10:29:44
edit2Rapporteer  
Na overstappen op boots, nooit meer van mn board losgekomen. ook bodybraggen word dus verleden tijd!

No sh*t Sherlock Grin

For real, Watson.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.