Beginner af, nu de zee op! Maar waar?

Jellevdl

Geen avatar

Berichten: 22
Oktober 23, 2014, 20:05:34
edit2Rapporteer  
Inmiddels al weer 1,5 fanatiek aan het kiten. Eerst op spots waar ik kon staan.
Daarna leren bodydraggen in het zonnetje van El Gouna en dus op naar de volgende stap, zee!
Nu ben ik afgelopen zondag voor het eerst geweest, naar Ijmuiden. Echt even wennen met die lastige branding maar man man, wat gaaf!
Smaakt natuurlijk naar meer.. Nu vraag ik me af waar ik het beste heen kan gaan.
Ik kom vanuit Arnhem dus ver rijden is het sowieso, maar dat heb ik er voor over. Al is Ijmuiden wel echt een eind! Haha.. Iemand suggesties? Ben morgen vrij en met een 10 moet er volgens mij wel ergens te varen zijn Wink
Witbier

Geen avatar

Berichten: 23
Logs: 0 | 183 uur
Antwoord #1 Oktober 23, 2014, 20:10:11
edit2Rapporteer  
Wind wordt Zuid dus dan naar Rockanje 2e slag. Iets minder branding maar zeker rumoerig water afhankelijk van het tij...

Vakantieweek Brouwersdam zit er voor mij morgen erop dus denk ook maar even via Rockanje naar huis te gaan.
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #2 Oktober 23, 2014, 20:17:40
edit2Rapporteer  
Ik ben morgen ook op rockanje te vinden. Uurtje of tien. Idd 2eslag
Witbier

Geen avatar

Berichten: 23
Logs: 0 | 183 uur
Antwoord #3 Oktober 23, 2014, 21:04:07
edit2Rapporteer  
Me tussen 11:00 en 12:00....
bohon

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #4 Oktober 23, 2014, 21:14:02
edit2Rapporteer  
Jelle,

Ik kom uit Wijchen en rijd regelmatig met wat vrienden richting de Slufter (Maasvlakte), dit is zeer goed te doen en dus ook vanaf Arnhem. Een andere spot waar we ook regelmatig heen gaan is de Brouwersdam bij Natural High, op deze spot is in ieder geval de stoming niet zo sterk als op de Slufter. Als je op binnenwater wilt varen dan is strand Horst op harderwijk dichtbij, wel vaak vlagerig.

Laat maar weten als je een keer samen wilt gaan, het is natuurlijk altijd verstandig als je met meerdere mensen bent zodat je elkaar in de gaten kan houden en helpen in geval van nood op zee...
chico

Berichten: 1112
Antwoord #5 Oktober 23, 2014, 21:20:04
edit2Rapporteer  
Jelle,

Ik kom uit Wijchen en rijd regelmatig met wat vrienden richting de Slufter (Maasvlakte), dit is zeer goed te doen en dus ook vanaf Arnhem. Een andere spot waar we ook regelmatig heen gaan is de Brouwersdam bij Natural High, op deze spot is in ieder geval de stoming niet zo sterk als op de Slufter. Als je op binnenwater wilt varen dan is strand Horst op harderwijk dichtbij, wel vaak vlagerig.

Laat maar weten als je een keer samen wilt gaan, het is natuurlijk altijd verstandig als je met meerdere mensen bent zodat je elkaar in de gaten kan houden en helpen in geval van nood op zee...

Hoho, hoe heet dat gedoe, karnaval of zo. Dat is iets voor onder de rivieren daar mogen wij uit de randstad niet komen. Slufter is alleen voor Rijnmonders. Zoek maar een grindgat in je eigen buurt Wink
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #6 Oktober 23, 2014, 21:42:05
edit2Rapporteer  
Touché hahahaha
Gwiedo

Berichten: 31
Antwoord #7 Oktober 24, 2014, 00:08:13
edit2Rapporteer  
Ijmuiderslag is ook een optie, lijkt me net zo ver als Rockanje en is ongeveer zoals Ijmuiden maar bij zuid nog aanlandig.

Ik ben daar i.i.g te vinden morgen rond een uurtje of 12!
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #8 Oktober 24, 2014, 09:08:36
edit2Rapporteer  
Jelle,



Laat maar weten als je een keer samen wilt gaan, het is natuurlijk altijd verstandig als je met meerdere mensen bent zodat je elkaar in de gaten kan houden en helpen in geval van nood op zee...


Zeker als ja je de komende tijd (kouder) voor het eerst naar Slufter gaat. Laat je ter plekke goed informeren of stel je vraag het onder het afspreek topic Rotterdam Kiters http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23915.0

Deze spot moet je echt niet onderschatten, vooral als het hard(er) gaat waaien kan de zee (branding/ deining) een echte bitch zijn.
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #9 Oktober 24, 2014, 09:24:44
edit2Rapporteer  
Ik ben benieuwd, ik ga het vanmiddag eens proberen. Is het zwaarder dan bv scheveningen als er 2.5m golven staan en de wind pal aanlandig is?
Jellevdl

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #10 Oktober 24, 2014, 09:25:15
edit2Rapporteer  
Jelle,

Ik kom uit Wijchen en rijd regelmatig met wat vrienden richting de Slufter (Maasvlakte), dit is zeer goed te doen en dus ook vanaf Arnhem. Een andere spot waar we ook regelmatig heen gaan is de Brouwersdam bij Natural High, op deze spot is in ieder geval de stoming niet zo sterk als op de Slufter. Als je op binnenwater wilt varen dan is strand Horst op harderwijk dichtbij, wel vaak vlagerig.

Laat maar weten als je een keer samen wilt gaan, het is natuurlijk altijd verstandig als je met meerdere mensen bent zodat je elkaar in de gaten kan houden en helpen in geval van nood op zee...

Lijkt me gezellig! Altijd leuk om met meer mensen te varen! Zal ik mijn 06 even naar je PBen?

Sta nu overigens op het punt te vetrekken naar Rockanje 2e slag, te herkennen aan een oranje switchblade Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Oktober 24, 2014, 14:19:48
edit2Rapporteer  
Kom gewoon niet naar Slufter, ga eerst maar oefenen op Autostrand oostvoorne... t is een stukje lopen wat goed is voor de warming up... maaarrrrr je hebt wel de traktatie van een warme douche en omkleedruimte met vloerverwarming en  de mogelijkheid om buiten je board af te spoelen en daarna heerlijk ondooid en droog de auto in te stappen. En dat allemaal gratis en voor niks. Blijf voorlopig uit de buurt van Slufter! Geen zin om daar nog meer prutsers uit het water te laten vissen/met helicopter afgevoerd te zien worden.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #12 Oktober 24, 2014, 16:15:55
edit2Rapporteer  
Kom gewoon niet naar Slufter, ga eerst maar oefenen op Autostrand oostvoorne... t is een stukje lopen wat goed is voor de warming up... maaarrrrr je hebt wel de traktatie van een warme douche en omkleedruimte met vloerverwarming en  de mogelijkheid om buiten je board af te spoelen en daarna heerlijk ondooid en droog de auto in te stappen. En dat allemaal gratis en voor niks. Blijf voorlopig uit de buurt van Slufter! Geen zin om daar nog meer prutsers uit het water te laten vissen/met helicopter afgevoerd te zien worden.

Zo'n reactie makes you all warm and fuzzy inside! Maar hij heeft wel een punt. Als je op echte zee wil kiten zou ik niet naar de Slufter gaan. En als je leven je lief is zou ik me zeker niet daar begeven met al die prutsers.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #13 Oktober 24, 2014, 18:08:28
edit2Rapporteer  
Neeh  slufter is niks all die haantjes daar .
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #14 Oktober 24, 2014, 21:08:29
edit2Rapporteer  
Hallo Jelle,

leuk even met jou gesproken te hebben ....

toen jij vertrok was kwamen er nog een paar knoopjes  ThumpsUp bij maar door het opkomend tij werd het ook erg choppy ThumpDown

Veel plezier volgende week in Port Zeelande .... Brouwersdam zal jou zeker bevallen vooral als de bak volloopt.
Jellevdl

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #15 Oktober 25, 2014, 14:56:18
edit2Rapporteer  
Citaat
Hallo Jelle,

leuk even met jou gesproken te hebben ....

toen jij vertrok was kwamen er nog een paar knoopjes  ThumpsUp bij maar door het opkomend tij werd het ook erg choppy ThumpDown

Veel plezier volgende week in Port Zeelande .... Brouwersdam zal jou zeker bevallen vooral als de bak volloopt.

Was zeker gezellig! Heerlijk dagje kunnen varen op Rockanje Wink Mooi dat je nog ff hebt kunnen knallen toen wij zijn gegaan. Thanks voor de Brouwersdam tip, hoop dat het een beetje waait volgende weekend.. Leuk om wat medeforummers gesproken te hebben!

Citaat
Kom gewoon niet naar Slufter, ga eerst maar oefenen op Autostrand oostvoorne... t is een stukje lopen wat goed is voor de warming up... maaarrrrr je hebt wel de traktatie van een warme douche en omkleedruimte met vloerverwarming en  de mogelijkheid om buiten je board af te spoelen en daarna heerlijk ondooid en droog de auto in te stappen. En dat allemaal gratis en voor niks. Blijf voorlopig uit de buurt van Slufter! Geen zin om daar nog meer prutsers uit het water te laten vissen/met helicopter afgevoerd te zien worden.

Maak je vooral niet druk Eagle Jan, ik ga liever naar een spot waar medekiters wel worden gewaardeerd en waar iedereen elkaar probeert te helpen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 Oktober 25, 2014, 15:12:24
edit2Rapporteer  
Citaat
Hallo Jelle,

leuk even met jou gesproken te hebben ....

toen jij vertrok was kwamen er nog een paar knoopjes  ThumpsUp bij maar door het opkomend tij werd het ook erg choppy ThumpDown

Veel plezier volgende week in Port Zeelande .... Brouwersdam zal jou zeker bevallen vooral als de bak volloopt.

Was zeker gezellig! Heerlijk dagje kunnen varen op Rockanje Wink Mooi dat je nog ff hebt kunnen knallen toen wij zijn gegaan. Thanks voor de Brouwersdam tip, hoop dat het een beetje waait volgende weekend.. Leuk om wat medeforummers gesproken te hebben!

Citaat
Kom gewoon niet naar Slufter, ga eerst maar oefenen op Autostrand oostvoorne... t is een stukje lopen wat goed is voor de warming up... maaarrrrr je hebt wel de traktatie van een warme douche en omkleedruimte met vloerverwarming en  de mogelijkheid om buiten je board af te spoelen en daarna heerlijk ondooid en droog de auto in te stappen. En dat allemaal gratis en voor niks. Blijf voorlopig uit de buurt van Slufter! Geen zin om daar nog meer prutsers uit het water te laten vissen/met helicopter afgevoerd te zien worden.

Maak je vooral niet druk Eagle Jan, ik ga liever naar een spot waar medekiters wel worden gewaardeerd en waar iedereen elkaar probeert te helpen.
maak je geen zorgen, ga naar autostrand en je zult mijn advies dubbel waarderen.
Straight edge

Berichten: 526
Antwoord #17 Oktober 27, 2014, 06:58:30
edit2Rapporteer  
Haantjes bah
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.