Size matters - nieuwe kites

Lionheart

Berichten: 48
Oktober 24, 2014, 19:47:00
edit2Rapporteer  
Ik ga binnenkort mijn oude meuk vervangen door Naish pivots, ik twijfel alleen nog met welke maten ik het meeste plezier ga beleven.

Momenteel bestaat mijn quiver uit:

Naish Bolt 7
Naish Cult 7.5
Naish Shockwave 9 & 12
Naish Aero 2 14 (met een cm stoflaag op,... so hard to say goodbye from that old C-kite)

De Naish Bolt was ik van plan om nog een tijdje gebruiken.
De high- en lowend van de huidige kites zijn natuurlijk een pak beter dan mijn oude shockwaves, dus nu weet ik echt niet welke maten ik moet kopen. De laatste 2 jaar heb nog het meest gekite met de 7m en 9m. Enkel afgelopen weekend heb ik mijn 12m nog eens uit de tas gehaald. Vermits ik wat verder van zee woon ga ik enkel kiten als er zeker wind is. En dat maakt de keuze er niet makkelijker op.

Zelf dacht ik eerst om een 10m en 13m Naish Pivot te halen, en de Bolt 7 dus te behouden.

Maar nu denk ik weer om toch een 7m en een 10m of 11m te kopen. En om dan later eventueel nog een lichtweer kite te kopen.

Graag jullie deskundig advies.

Oh ja ik weeg 89kg.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Oktober 24, 2014, 19:52:26
edit2Rapporteer  
Weet je zeker dat je de Pivot wilt en niet eens wat wilt testen? Misschien is er wel een ander type kite wat veel beter bij stijl past.

Ook belangrijk bij je keuze, tot welke wind wil je varen?
ronny

Berichten: 357
Antwoord #2 Oktober 24, 2014, 20:00:21
edit2Rapporteer  
naish hoef je niet te testen Smiley naish is altijd goed Smiley


chico

Berichten: 1112
Antwoord #3 Oktober 24, 2014, 20:35:21
edit2Rapporteer  
Ik heb die Naish Pivot gevaren, een 9. Waar anderen met een 10 niet konden varen wegens te weinig wind was ik volop aan het varen en wat n hangtime. Pop vergelijkbaar met m'n Torch maar je blijft langer zweven. Het is een super kite maar ik heb niks met 4 lijmers en ze is niet zo speels als n Torch. Ik denk dat de kite ook veel low end heeft door 3 struts. Het is allemaal lichter. In veel wind denk ik dat de kite minder stabiel is. Design van de nieuwe Naish bar vindt ik niks. Doet me aan Lego denken
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 Oktober 24, 2014, 20:42:31
edit2Rapporteer  
13 meter Pivot bestaat niet, dan zal het de 12 of 14 moeten worden.
Heb tot nu toe met de 8,9,10 en 11 gevaren, persoonlijk vaar ik niet graag
met grote kites, voor mij daarom niet groter dan 10 in de pivot
Heb nog een Ride 14 voor de echte low wind days.

Pivot is echt een hele lekkere kite, draait, springt, vaart super, zit hele goede low end in,
waar ik normaal een 10 mrt Park vaar, pak ik nu de 8 mtr pivot.

Op kiteforum heb ik wel een paar gasten gehoord die heel positief zijn over de 14 pivot

Lionheart

Berichten: 48
Antwoord #5 Oktober 24, 2014, 21:24:07
edit2Rapporteer  
Once a naish, always a naish.

Ik zoek een all-around freeride/wave kite, dus met de pivot zit ik wel goed. Ik lees er ook alleen maar positieve reviews over en die  nieuwe graphics vind ik echt vet.

Ik heb wel eens met wipika, best en cabrinha gevaren, maar ik blijf toch bij naish. Uiteraard wil/zal ik eerst de kite wel eens testen om te zien of hij mij zeker wel bevalt, maar ik vrees dat ik toch al verkocht ben aan de graphics  Shocked

Kiten doe ik tot 35 knopen ongeveer.

Over die nieuwe bar twijfel ik ook nog, lijkt inderdaad een beetje op lego. Die wil ik zeker eerst in mijn handen hebben gehad.

Dus blijft de vraag:
1) Naish Bolt 7 behouden en een Naish Pivot 10 of 11 met een 14 (13m was een typefoutje)
2) Of een Naish Pivot 7m en 10 of 11 en later eventueel nog een lichtweer kite.

Optie 2 lijkt mij het meeste fun vermits ik toch enkel kite bij degelijke wind en is bovendien 400€ goedkoper natuurlijk.

Maar nu ik lees dat die low-end weer zoveel beter is dan de Park, twijfel ik nog meer aan de juist maat.






Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Oktober 24, 2014, 21:46:12
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf met de 10m Pivot gevaren en vond het een erg fijne kite, niet de fijnste maar voor 90% van de gevallen goed. Wat mij betreft gaat dit de hardloper worden van Naish aankomend jaar.

Met de 89 kg die je hebt en de windrange die ik met de 10m heb gemerkt zou ik voor een 8/11m combo gaan. Dit zal het meeste afdekken en dan kan je altijd later nog een 15m of iets in die trend bijkopen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.