Braaksel

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Oktober 26, 2014, 23:52:14
edit2Rapporteer  
Vandaag ijmuiden. Vanaf de slagbomen kon ik de sterke geur van rotting al ruiken. Nee, niet tata steel, wind stond goede kant uit.

Toen ik t water inging zag ik wat ik rook. Zeedieren die best wel diep leven waren uitgebraakt. Zeesterren best veel, schelpen en best wat vissen, zoveel afval (flessen), hout echt dikke troep die ik normaal nooit zie (woon in zomer seizoen op t strand). Ieder trapte gezellig in de smurrie, zeesterren.

Iemand dit eerder gezien? Was dit over de hele kustlijn of zo vandaag? of alleen ijmuiden vanwege de pier?
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #1 Oktober 27, 2014, 00:15:03
edit2Rapporteer  
weinig van te merken bij WaZee Bunker...
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Oktober 27, 2014, 10:43:06
edit2Rapporteer  
Er is vorige week een stevig windje geweest. Je ziet dan op bepaalde plekken , onder bepaalde condities veel zeesterren, schelpen enz aanspoelen.  Zo wil het na een fikse noordwesten storm op het strand van Wijk ook nog wel eens een flinke bende zijn.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #3 Oktober 27, 2014, 11:05:00
edit2Rapporteer  
Wordt die zooi nog opgeruimd door een of andere instantie of slokt de zee het tezijnertijd weer op?
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #4 Oktober 27, 2014, 11:18:35
edit2Rapporteer  
Bij WaZ pier lag de toegangsweg, achter de slagboom zeg maar, ook behoorlijk vol met troep en zand, ongetwijfeld vanwege de storm in combinatie met springtij vorige week. Gelukkig geen dood en rottend spul.
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Oktober 27, 2014, 15:40:08
edit2Rapporteer  
Die rotte lucht was op Waz P ook goed te ruiken!
paulg

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #6 Oktober 27, 2014, 20:00:49
edit2Rapporteer  
IJmuiderslag idem. Water was ook braakselbruin
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #7 Oktober 28, 2014, 00:54:13
edit2Rapporteer  
Opruimen gaat niet gebeuren @jeffro. Gem ijmuiden is blut, zelfs die 5 tot 8 euro die ik elke keer moet betalen helpen niet. Is t parkeren op wijk goedkoper? Er zou eigenlijk een "kitesurfparkeerstichting" moeten komen. Aaaaal die dagjes mensen komen echt niet voor t strand meer, is apies kijken geworden. Ze kijken wie de beste trickies doet of lekker op zn bek gaat (ik dus).

Mogelijk reddings plan voor ijmuiden: Aan 1 van die grote palen plaats je een grote haak zodat je ook self launch kan doen (meer show). Aan de andere kant v die paal hang je een geldautomaat. Iedereen die apies wil kijken of fotograferen, vraag je of ze al 2 euro in die automaat hebben gedaan. Zo neen, dan moeten ze verderop staan of gaan zwemmen. Onze zone. De kitesurfparkeerstichting kan dan net als de andere strandgebruikers pasjes uitgeven aan kiters, die dus gesponserd worden door ....

.....alhoewel, shit als ik die bedragen van airtime zie hou ik maar mn mond
http://www.airtimekatwijk.nl/informatie/
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.