Zoveelste wetsuit vraag ;)

michel_jd

Geen avatar

Berichten: 12
Oktober 28, 2014, 10:04:57
edit2Rapporteer  
Goedemorgen allemaal.
Aangezien het wat kouder gaat worden en ik heel graag lekker warm de winter door kan kom ga ik morgen kijken voor een nieuwe wetsuit, nu kwam ik deze tegen: http://www.kater.nl/kitesurf/neopreen/herenpakken-full/977/14525/ion-onyx-semidry-5-4-dl-2014.html . voor 149 euro
Een Ion Onyx semidry 5/4, heeft iemand hier ervaring mee? ik twijfel nog een beetje tussen de Ion en een Mystic black star omdat die ook erg warm schijnt te zijn.
En wat voor Boots gebruiken jullie zodat je nog wel lekker in de straps kan komen en ook het boardgevoel behoudt?
alvast bedankt!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Oktober 28, 2014, 10:16:49
edit2Rapporteer  
Ik heb geen ervaring met dat pak, maar voor een 5/4 front zip is € 149 een prima prijs.

Ik heb afgelopen winter met neopreensokken van 4mm gevaren, beviel me veel beter dan schoenen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Oktober 28, 2014, 13:14:54
edit2Rapporteer  
Ion is sowieso beter wat kwaliteit betreft dan misgestikt... en wat boots betreft: ballistic socks van Ion
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #3 Oktober 28, 2014, 13:30:21
edit2Rapporteer  
Ik heb vorige jaar deze (Mystic Majestic 5/4 Back Zip Steamer Double) gekocht maar nooooooooit meer, na 8 a 9 maanden varen raakt het pak doordrenkt van water en komt het bij de heupen, billen en rug gewoon naar binnen. het pak lijkt wel een spons en dat voor 300,00 !, Nou Mystic bedankt. En er zitten geen beschadigingen en pak elke keer afgespoeld met zoet water en keurig laten drogen.
De volgende wordt gewoon weer de Oneill Psycho 2, vaker gehad en toppak.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Oktober 28, 2014, 15:32:02
edit2Rapporteer  
Atan boots bevallen mij goed. Kan niet teveel zeggen over de levensduur, nog maar 1 seizoen gevaren. Wel erg goed blotevoeten gevoel.

De strapjes zijn wel wat kwetsbaar.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #5 Oktober 28, 2014, 15:40:58
edit2Rapporteer  
Atan boots bevallen mij goed. Kan niet teveel zeggen over de levensduur, nog maar 1 seizoen gevaren. Wel erg goed blotevoeten gevoel.

De strapjes zijn wel wat kwetsbaar.

Dan gaan ze in ieder geval al langer mee dan boots van Ion. Die had ik binnen 1 seizoen stuk. De binnenkant helemaal naar z'n grootje. Daarna socks van ion gehad. Ook binnen 1 seizoen de hele voering eruit. Voor mij geen Ion schoenen meer. Ik vaar weer met mijn oude mystic meuk van 3 jaar geleden.

Daar en tegen heb ik de Claws van Ion. Die handschoenen gaan nu seizoen 3 in. Slechts lichte slijtage. Zijn super fijn. Dus die kunnen nog wel Smiley
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Oktober 28, 2014, 15:55:13
edit2Rapporteer  
Ik heb de Gul handschoentjes, iets ouder model met die liquid seams op de vingers. 2 Seizoenen mee gevaren, maar dit gaat het laatste seizoen worden vermoed ik. Ze zijn al voor 50% geplakt ongeveer :')
naja

Berichten: 355
Antwoord #7 Oktober 28, 2014, 17:56:28
edit2Rapporteer  
Pro limit c3 5mm. laarsjes.tot nu toe het beste laarsje wat ik heb gedragen.Zou niet zeggen dat het 5mm. is.Je houd veel gevoel erin.Superlaars!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Oktober 28, 2014, 18:28:15
edit2Rapporteer  
Atan boots bevallen mij goed. Kan niet teveel zeggen over de levensduur, nog maar 1 seizoen gevaren. Wel erg goed blotevoeten gevoel.

De strapjes zijn wel wat kwetsbaar.

Dan gaan ze in ieder geval al langer mee dan boots van Ion. Die had ik binnen 1 seizoen stuk. De binnenkant helemaal naar z'n grootje. Daarna socks van ion gehad. Ook binnen 1 seizoen de hele voering eruit. Voor mij geen Ion schoenen meer. Ik vaar weer met mijn oude mystic meuk van 3 jaar geleden.

Daar en tegen heb ik de Claws van Ion. Die handschoenen gaan nu seizoen 3 in. Slechts lichte slijtage. Zijn super fijn. Dus die kunnen nog wel Smiley
apart... ik heb de mijne (3/2)mm al 2 seizoenen en nog geen problemen mee, kan ook niet aeggen dat ik er weinig mee heb gevaren... de derde gaat er aan komen...maar dan moet de temperatuur nog een stukje zakken.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #9 Oktober 28, 2014, 18:36:12
edit2Rapporteer  
Atan boots bevallen mij goed. Kan niet teveel zeggen over de levensduur, nog maar 1 seizoen gevaren. Wel erg goed blotevoeten gevoel.

De strapjes zijn wel wat kwetsbaar.

Dan gaan ze in ieder geval al langer mee dan boots van Ion. Die had ik binnen 1 seizoen stuk. De binnenkant helemaal naar z'n grootje. Daarna socks van ion gehad. Ook binnen 1 seizoen de hele voering eruit. Voor mij geen Ion schoenen meer. Ik vaar weer met mijn oude mystic meuk van 3 jaar geleden.

Daar en tegen heb ik de Claws van Ion. Die handschoenen gaan nu seizoen 3 in. Slechts lichte slijtage. Zijn super fijn. Dus die kunnen nog wel Smiley
apart... ik heb de mijne (3/2)mm al 2 seizoenen en nog geen problemen mee, kan ook niet aeggen dat ik er weinig mee heb gevaren... de derde gaat er aan komen...maar dan moet de temperatuur nog een stukje zakken.


Ja ik weet het ook niet. Jammer wel want ze zatten wel als gegoten en lekker warm tot zweetvoeten toe. Dat was het misschien. Chemisch zweetvoeten ofzo Sad
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #10 Oktober 28, 2014, 18:44:10
edit2Rapporteer  
Winter is coming........
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #11 Oktober 28, 2014, 19:25:02
edit2Rapporteer  

Ik ben vorige week uit men 1maand oude Flashbomb gescheurd, maar was heel tevreden over het pak....  Embarrassed
rhmulder

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #12 Oktober 28, 2014, 20:29:27
edit2Rapporteer  
Ik heb de ION Onyx die jij wellicht wil kopen. Prima pak voor het voor en najaar, maar nu wordt het te koud voor dit pak. Het is absoluut geen winterpak. Ik draag er nu al iets onder voor extra warmte, maar stap de volgende keer over om mij ION Fuse droogpak. Dat is een echt winterpak. Voor 149 euro zul je ook geen goed winterpak kunnen vinden. Dat gaat je wel 3 a 400 kosten. Je zou kunnen kijken naar een ION Fuse 2014, die zijn bij veel winkels ook afgeprijst en is een superfijn winterpak, dat ze zeker warm houdt. Succes met uitzoeken.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #13 Oktober 28, 2014, 22:44:34
edit2Rapporteer  

Ik ben vorige week uit men 1maand oude Flashbomb gescheurd, maar was heel tevreden over het pak....  Embarrassed
Mijn slechtste pak ever......en 4 anderen met mij....Die heeft het nog niet 1 seizoen uitgehouden maar het zit wel als gegoten en vreselijk soepel....kwaliteitje volkomen ruk
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #14 Oktober 28, 2014, 22:52:45
edit2Rapporteer  

Ik ben vorige week uit men 1maand oude Flashbomb gescheurd, maar was heel tevreden over het pak....  Embarrassed
Mijn slechtste pak ever......en 4 anderen met mij....Die heeft het nog niet 1 seizoen uitgehouden maar het zit wel als gegoten en vreselijk soepel....kwaliteitje volkomen ruk

Mijn  E-Bomb die ik (volgens mij) in februari heb gehaald ziet er nu al uit alsof er 5 seizoenen mee gevaren is.

Binnenkant is overigens nog wel erg goed. Maar die buitenkant pff....
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #15 Oktober 28, 2014, 23:31:32
edit2Rapporteer  

Klinkt niet hoopgevend  Cry Laat deze nog maar even maken en dan volgend jaar maar weer iets anders zien te scoren  Cry

Mijn slechtste pak ever......en 4 anderen met mij....Die heeft het nog niet 1 seizoen uitgehouden maar het zit wel als gegoten en vreselijk soepel....kwaliteitje volkomen ruk

Mijn  E-Bomb die ik (volgens mij) in februari heb gehaald ziet er nu al uit alsof er 5 seizoenen mee gevaren is.
Binnenkant is overigens nog wel erg goed. Maar die buitenkant pff....
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #16 Oktober 28, 2014, 23:47:14
edit2Rapporteer  
Draag al 4 jaar Xcel Infinity Drylock 5/4 top pak  voldoet nog steeds wel duur in de aanschaf maar daar krijg je wel een hoop warmte en kwaliteit voor terug;-)
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Oktober 29, 2014, 06:46:38
edit2Rapporteer  
Draag al 4 jaar Xcel Infinity Drylock 5/4 top pak  voldoet nog steeds wel duur in de aanschaf maar daar krijg je wel een hoop warmte en kwaliteit voor terug;-)
en als je iets minder wilt betalen en  wel een duurzaam pakje wilt hebben, kijk dan naar de Ion strike 5,5 semidry.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #18 Oktober 29, 2014, 11:23:40
edit2Rapporteer  
Mijn ION strike 5,5 semidry van 2012 was na 1,5 jaar toch niet echt warm meer hoor. Dan doet m'n huidige O'Neill psycho 3 het beter
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 Oktober 29, 2014, 12:12:49
edit2Rapporteer  
Ik draag al 2 jaar een 2e hands mystic voltage 6/4, doet t nog prima
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #20 Oktober 29, 2014, 13:51:55
edit2Rapporteer  
Kunnen de heren die zulke slechte ervaringen met de flashbomb even vertellen wat er aan de hand is? Ik heb er net 2 nieuwe (2015 versie) gekocht, kwestie van te weten wat ik in de gaten moet houden.
Greetz
Dude ????
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #21 Oktober 29, 2014, 14:06:31
edit2Rapporteer  
bomb serie van ripcurl fijnste pakken, flexibel, maar dat gaat ten koste vd kracht van het neopreen.
Dat scheurt sneller als bij andere pakken, je voelt ook dat het zwakker is. heb je frontzip? dan met name moet je meer kracht zetten om erin te komen. Voorzichtig aantrekken dus.
Backzip is de betere keus aangezien je dan het neopreen meer kan ontzien.

Hoop dat je er wat aan hebt.

(heb zelf e-bomb frontzip en onlangs backzip erbij gehaald, aangezien de seals van heb bovenstuk al aardig opgerekt zijn. vorige dawnpatrol ook frontzip was het neopreen bij de hals ingescheurd)
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #22 Oktober 29, 2014, 15:19:55
edit2Rapporteer  
Front...????
michel_jd

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #23 Oktober 29, 2014, 15:53:38
edit2Rapporteer  
Rits op de borst Wink
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #24 Oktober 29, 2014, 16:59:33
edit2Rapporteer  
Ik heb geen last van het frontzip verhaal met m'n E-Bomb. Wel komen er makkelijk gaten/scheuren in het neopreen ja. Net boven de knie is ook een scheurtje langs de seam gekomen, die ik wel netjes kon plakken. Trek het pak altijd voorzichtig aan en houd m'n nagels kort.

Tevens verkleurt het als de pest. Wat eerst nog mooi fel geel/groen was, is nu nog maar valig geel. En het stofje dat bij de schouders zit gaat helemaal loszitten hier.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.