oude Cabrinha bar

Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Oktober 28, 2014, 21:08:18
edit2Rapporteer  
Hoi alle,

Ik heb nog een oude Cabrinha bar, dacht 2009 maar weet niet zeker. Het safety syteem is redelijk verouderd en daarom wordt de bar eigenlijk niet meer gebruik. Nu heb ik ook nog een Best bar waar de lijnen helaas niet meer goed van zijn. Kan ik de lijnen van de Cabrinha overzetten op die van Best? of kan ik het safety systeem van de Cabirnha bar upgraden? Of is alle twee mogelijk?


geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Oktober 28, 2014, 21:29:35
edit2Rapporteer  
Kosten afwegen tegen baten. Lijnen van oudere Bestbarren hebben toch alleen knoopjes of lusjes? Cabrinha is al eeuwen kook proof (lijnen met lusjes en knoopjes).
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #2 Oktober 28, 2014, 21:56:16
edit2Rapporteer  
Dat zou nog wel op te lossen zijn met wat pigtails.
Maar volgens mij heeft Cabrinha ook ongelijke lijnlengtes.
Uiteindelijk is alles om te bouwen, maar of het goedkoper is dan bijv. 2e hands een barretje te scoren vraag ik mij af
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 Oktober 28, 2014, 22:04:53
edit2Rapporteer  
Wat is er mis met die safety?  Dat systeem is keurig push away, en werkt volgens mij meer dan behoorlijk betrouwbaar. Nadeel is wellicht de boven de bar leash bevestiging.
Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #4 Oktober 28, 2014, 22:12:25
edit2Rapporteer  
Heb ondertussen al een nieuwe 2014 Best bar gekocht, maar zou fijn zijn als de oude best bar of cabrinha bar nog te gebruiken zijn voor mij vriendin, die gaat niet zo vaak. Of als reserve bar voor mij.
De lijnen van de cabrinha zijn namelijk nog helemaal mooi.
De safety van de Cabrinha zit inderdaad boven de bar. dit haalt de leash niet, zoals op de foto te zien is heb een dynema lijntje hieraan verbonden dat het makkelijker is. Denk dat dit ooit voor een pols leash was.

Cabrinha lijnen op me Best bar zou het beste zijn, anders  nieuw safety systeem op me cabrinha. 2e hands bar zou ook kunnen alleen als de lijnen daarvan niet goed zijn kost het alsnog veel geld.

de bevestigingspunten zijn in ieder geval goed van de cabrinha lijnen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Oktober 28, 2014, 23:14:27
edit2Rapporteer  
Heb ondertussen al een nieuwe 2014 Best bar gekocht, maar zou fijn zijn als de oude best bar of cabrinha bar nog te gebruiken zijn voor mij vriendin, die gaat niet zo vaak. Of als reserve bar voor mij.
De lijnen van de cabrinha zijn namelijk nog helemaal mooi.
De safety van de Cabrinha zit inderdaad boven de bar. dit haalt de leash niet, zoals op de foto te zien is heb een dynema lijntje hieraan verbonden dat het makkelijker is. Denk dat dit ooit voor een pols leash was.

Cabrinha lijnen op me Best bar zou het beste zijn, anders  nieuw safety systeem op me cabrinha. 2e hands bar zou ook kunnen alleen als de lijnen daarvan niet goed zijn kost het alsnog veel geld.

de bevestigingspunten zijn in ieder geval goed van de cabrinha lijnen.


Dit is de oplossing:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=37331.msg648871#msg648871
Redbeard

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #6 Oktober 29, 2014, 10:24:53
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit Marc! Ga het proberen na te maken Smiley Benodigdheden als ik het goed heb zijn dan een Dyneema lijn van 3/4mm met elastiek in het midden + een balletje. Lijkt mij te bestellen bij een zeilwinkel? Weet je nog hoe lang die van jou was?

Is met deze bar dan ook de Best Kahoona te varen, best heeft gelijke lijnlengtes maar volgens mij beginnen de lijnen van deze Cabrinha bar niet allemaal op dezelfde hoogte. Vanmiddag even buiten uitlopen anders Wink
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #7 Oktober 29, 2014, 10:52:33
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe handig je bent met lijntjes e.d. maar misschien staat hier wat voor je bij. Bar kompleet 168 euro.

http://www.you-love-it.eu/shop/page/8?sessid=zyP2lPkt14SHiCA48ruDklnzK7Kw4zlOA3lO6KujCcWceJS0CitAs1I2yOPsCHLO&shop_param=shop_overview_pager%3D1%26cid%3D30%26
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.