Switch Nitro V4

Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #25 November 30, 2014, 16:23:25
edit2Rapporteer  
was er gisteren iemand van hier met een nitro v4 oranje/zwart 14m2 aan het kiten op mirns? zag er goed uit.

Ik zit zelf ook te denken om voor mijn nieuwe set voor de nitro 4 te gaan. ik zoek een freeride kite voor hoge sprongen en wil toch ook kunnen loopen met de kite. (moet dit nog wel leren)
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #26 November 30, 2014, 20:30:11
edit2Rapporteer  
Dan zal je bij de Nitro wel goed zitten. Hoewel loopen leren beter met de Element kan. Die gaat wat sneller rond met minder kracht.
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #27 November 30, 2014, 21:08:18
edit2Rapporteer  
@ Triple-T
Gisteren was ik met mijn 14 m nitro v4 aan het kiten op Mirns. Ik heb hem nu pas voor de 2e keer gevaren beide keren stond er niet zo veel wind dus ik heb hem nog niet heel goed kunnen testen. Tot nu toe bevalt hij goed, het ziet er ook allemaal netjes uit.
Ik heb ook nog een 10m nitro v 4 gekocht die hoop ik snel eens te testen.

De switch nitro v1 10m heb ik ook nog, die gebruikte ik hiervoor altijd. Die is super om hoog te springen en heeft een goede hangtime. Voor het leren kiteloopen zijn er zeker betere kites maar het is doable.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #28 December 05, 2014, 14:58:43
edit2Rapporteer  
http://switchkites.com/blogs/nitro4-development-bill-hansen/
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #29 December 13, 2014, 19:50:17
edit2Rapporteer  
Ik heb nu de Nitro 3 - 14m en de Nitro 4 - 7m waar ik gister mee heb gekite bij Wijk bunker. 23 tot zon beetje 35 knopen met mijn 83 kg makkelijk te houden ful power. Kite loopt prima hoogte en de lucht in gaat ook helemaal goed. Kite doet niet onder voor de duurdere merken. Hij is solide gebouwd en keurig netjes afgewerkt.  ThumpsUp Heb zelf de 7m in het oranje en vind hem mooi afsteken tegen de donkere luchten hier. Grin zie evt mijn review hier  http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Switch/Nitro-V4/2014 op kitehigh.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #30 December 14, 2014, 09:18:19
edit2Rapporteer  
Ik zit zelf ook te denken om voor mijn nieuwe set voor de nitro 4 te gaan. ik zoek een freeride kite voor hoge sprongen en wil toch ook kunnen loopen met de kite. (moet dit nog wel leren)

Ik heb Teigetje zijn 7m2 kite gehangen en er wat loopjes mee mogen draaien. Kite heeft een lekkere verticale  pull en snelheid die je gewoon nodig heb om te loopen om weer makkelijker te landen. Verder springt de kite goed hoooog ,vooral als je hem tijdens je sprong nog even achter je doorstuurt.Doet niet onder aan een Ozone Edge,afgezien van de hangtime .Ik zou persoonlijk voor de nitro gaan en niet de element.Ikzelf heb de element ook 2 jaar gevaren maar vond het draaien van loopjes daarmee niet zaligmakend. Ik denk zelf dat je snel bent uitgekeken op de element,vooral als je wat extremer wil varen.De nitro is een stukkie agressiever Grin
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #31 December 16, 2014, 00:00:18
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tips

Ik heb net 2 nitro v4 besteld  Grin een 9 en een 12 meter

Raymond had zondag al aangeboden als het een keer uitkomt om onder die van hem te hangen, maar zit nu al 2 maanden te zoeken en kijken en kon het niet meer laten dus heb ik voor de nitro gekozen.

Ik laat het met de tijd wel weten wat ik ervan vindt. Ik hoop hem voor het weekend binnen te hebben dan kan ik zaterdag gelijk testen  Joepie
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #32 December 18, 2014, 13:08:15
edit2Rapporteer  
Ik ben momenteel op zoek naar een 7m kite als aanvulling op mijn huidige set element v2 9m en 13m. Ik zit de twijfelen tussen een element v3 of de nitro v4. Wat ik zelf al vond al pluspunten voor beide kites:

Element v3:
- sluit waarschijnlijk qua vaareigenschappen beter aan op huidige kites
- super allrounder
- makkelijkst te varen kite uit de switch line-up
- betere low-end en grotere windrange dan de v2?
- iets goedkoper

Nitro v4:
- betere performance qua freeride
- grotere windrange door zowel betere low-end als high-end
- springt makkelijker/hoger/langer
- nog steeds makkelijk te varen volgens mij
- betere upwind

Mijn huidige niveau is dat ik druk bezig ben fatsoenlijk te leren springen. Dit gaat steeds beter, maar uiteraard nog niet altijd goed. Ik vaar zowel op vlak water als in de golven (meer vlak). Voor de toekomst wil ik vooral hoog en ver springen, wat hooked-in freestyle trucs leren (backroll, frontroll, darkslide, beetje oldschool trucs dus) en als het lukt leren loopen. Heb verder geen ambititie qua unhooked freestyle of waveriden.

Wat zouden jullie aanraden?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #33 December 18, 2014, 18:29:23
edit2Rapporteer  
Citaat
Wat zouden jullie aanraden?

Ik zeg de Nitro  Joepie
Maar heb geen ervaring met de Element hoor, dus weet niet of je wat aan mijn mening hebt, maar die heb je al gelezen hierboven.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #34 December 18, 2014, 18:43:07
edit2Rapporteer  
Dat loopen zal je fijner leren met de Element, maar voor de rest van je wensen zou je beter een Nitro kunnen halen ja.

Maar dan zit je er dus wel mee dat je moet omschakelen kwa vaareigenschappen elke keer. Dat zul je met de Element minder hebben (ook al vaart die iets anders dan de V2, wel vergelijkbaar kwa gevoel voor het grootste deel)
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #35 December 18, 2014, 21:09:56
edit2Rapporteer  
Maar leren lopen moet met de nitro 4 ook wel kunnen toch? Volgens mij gaat elke kite wel rond  Tongue

Wennen aan een andere kite zal het sowieso zijn natuurlijk. Misschien een goed excuus om komend jaar de rest ook de vervangen Wink
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #36 December 18, 2014, 21:15:03
edit2Rapporteer  
Die loopt wat radicaler. Tja als je grote ballen hebt...
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #37 Februari 24, 2015, 20:52:49
edit2Rapporteer  
Er staat een zeer korte review van de Switch Nitro 4 op the kiteboarder . com/ De foto's zijn wel mooi berg ik toch altijd het ventiel goed op, want heb het ook wel eens gezien dat het ventiel er gewoon weer terug ingedraaid zit.
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #38 Februari 24, 2015, 21:09:12
edit2Rapporteer  
Ik heb eergisteren mijn oranje/zwarte 7m nitro 4 binnen gekregen. Nu hopen dat het snel genoeg gaat waaien om hem te testen!
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #39 Februari 24, 2015, 22:19:49
edit2Rapporteer  
Krijg je geen spijt van! heb ik nog niet gekregen teminste Smiley ben nog steeds blij met mijn nitro 9 en 12
Ik wil ook nog gaan uitbreiden met een 7, maar wacht daar nog ff mee aangezien je die toch niet vaak gebruikt.

Veel plezier dr mee iig
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #40 Maart 01, 2015, 01:42:23
edit2Rapporteer  
Het waait nu trouwens als een tierelier!

Waarom vaart MJ eigenlijk met een 5e-lijn, de kite ziet er wel uit als misschien een 14 of zelfs 16. Misschien daarom of hij crashed vaak tijdens training, of is het zo gewend ofzoiets ? Hij vaart de Combat natuurlijk wel op 5 lijnen, alleen een 7m kan volgens hem ook prima op 4 lijnen gevlogen worden dat is dan wel waarschijnlijk een Combat 1. Want deze forum reactie is uit 2011:
Hey the combat is in between the touch and the fuel as you can tell by the design and features etc. i have use both brands and it is defiantly a kite in the middle of the fuel and touch.
the 5th is needed for 13m 11m and 9m you can fly the 7m on 4lines if you are very light wave rider like felix himself but i suggest you use 5th line will get the full performance out of every size kite.
http://switchkites.com/headquarters/forum/viewtopic.php?f=5&t=8
Hmmm misschien geeft ie zelf het antwoord al toendertijd met een 5e lijn krijg je de volledige performance uit elke kite of toch alleen uit Combats ?
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #41 Maart 01, 2015, 10:06:33
edit2Rapporteer  
Hij had geen zin om zijn bar om te bouwen Wink. Nitro kan je ook prima met een 5th vliegen, dus waarom niet. Heeft het ook niet te maken met makkelijk waterrestarten? Geen ervaring met een 5th dus ik probeer ook maar wat.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #42 Maart 01, 2015, 11:22:20
edit2Rapporteer  
MJ vaart hem ongebridled, wss eerder een prototype Combat V3
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #43 Maart 01, 2015, 12:24:29
edit2Rapporteer  
Is een plaatje van facebook stond wel bij #nitro4
BTW vandaag uitkijken eind van de middag voor de mensen die aan zee gaan kiten als er een bui aan komt kan het zo maar eens 40-50 knopen gaan waaien, je weet maar nooit! Misschien wel even een wind waarschuwings topic waard!
VOORUITZICHTEN VOOR DE PERIODE VAN     
 011500/012100: Een actief laag boven   
 Wales trekt oost- tot noordoostwaarts 
 en wordt om 21 UTC ten noordwesten van
 de Wadden verwacht. Een bijbehorend   
 gebied met geclusterde regen- en       
 korrelhagelbuien,mogelijk ook         
 onweer,bereikt het westen in de tweede
 helft van de periode. Tegelijkertijd   
 neemt de wind en de kans op matige tot
 zware turbulentie in het westen toe met
 aan het einde van de periode vooral bij
 buien uitschieters 40-45 kn,aan zee   
 mogelijk 50 kn.        Van: http://nos.nl/teletekst#707_4
Hmmm waarschijnlijk pas als het donker word ofzo, tweede helft van de periode zou zo 18:00-21:00 moeten zijn dan!
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #44 Maart 22, 2015, 13:02:14
edit2Rapporteer  
iemand ervaring met de switch v4 16 meter . zoek nog een redelijk geprijsde lowwind kite waarmee je hoge oldeschool tricks kan doen . ps vaar nu naish torch maar die zijn in grote maten of te duur of overjarig niet verkrijgbaar
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #45 Maart 22, 2015, 14:35:22
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf nu nog een 14M v3. Die gebruik ik zelf vanaf 12 tot 20 knopen (85kg). Met een door kan ik bij 12 knopen leuk varen en bij 15 knopen lukken sprongetjes, backrolls etc prima, bij 18 knopen... lekker veel airtime Smiley. Waarschijnlijk ga ik de 14 voor een 16 inruilen omdat het dan beter aansluit bij mijn nieuwe quiver.

De nitro is wel een vrij zware kite dus niet de meest ideale lichtweer oplossing. Ik weet niet wat je er mee wil doen, wat is je verwachting en hoe zwaar je bent?
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #46 Maart 22, 2015, 15:39:19
edit2Rapporteer  
ok dacht de nitro redelijk licht was met mijn torch 11 ga ik ook al redelijk met knoopie of 16  dus zoek eigenlijk kite waar je vanaf 11,12 knopen fun mee kan hebben . ik weeg 80 kg
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #47 Maart 22, 2015, 22:21:41
edit2Rapporteer  
De Nitro v4 zal wel iets lichter zijn hopelijk als de v3, zitten wel weer meer bridle lijnen aan. Misschien is de Helium ook wel iets om te overwegen alleen iets duurder, maar staat bij de specificaties dat je die schijnbaar nog langer zou door kunnen varen. Maar dat geloof ik niet zo, dat de Helium nog een groter windbereik zou hebben als een Nitro. De kite zou wel lichter zijn doordat die minder struts heeft, en denk dat die het wat beter doet in aflandige wind. Staat nog een filmpje in het andere helium topic dat iemand de helium hot launched in zeer weinig schijnbaar aflandige wind. Lees net dat iemand er al eentje besteld heeft. Smiley
Dit is ook wel interessant om even door te lezen over de Nitro v4: http://switchkites.com/blogs/nitro4-development-bill-hansen/

Het beste is testen, lijkt me toch nog wel moeilijk om iemand te vinden die een Nitro v4 16m heeft en een Helium. http://switchkites.com/demos/
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #48 Maart 22, 2015, 23:38:49
edit2Rapporteer  
ok dacht de nitro redelijk licht was met mijn torch 11 ga ik ook al redelijk met knoopie of 16  dus zoek eigenlijk kite waar je vanaf 11,12 knopen fun mee kan hebben . ik weeg 80 kg

Een 16M lijkt me goed voldoen. De range op switch website is 8 tot 18 knopen voor iemand van 75kg. Meestal zijn de specs van Switch spot on. Dus ik denk dat je er wel vanuit kan gaan met compensatie van je gewicht.

De Nitro V4 is wel iets lichter dan de V3. De windrange is enorm. Maar de nitro is niet gemaakt als een lichtweer kite. Met een 16M kan je in 12 knopen prima fun hebben. Daaronder lijkt me met een twintip niet realistisch, maar dat is een persoonlijke mening.

Helium is ook een optie idd, maar dat is wel een V1 waar nog weinig reviews van zijn. De nitro is tested and proven. Persoonlijk vind ik een 18M ook een tikkie te groot. 18M is whole lot of kite zeg maar.
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #49 Maart 23, 2015, 09:29:15
edit2Rapporteer  
De Nitro v4 zal wel iets lichter zijn hopelijk als de v3, zitten wel weer meer bridle lijnen aan. Misschien is de Helium ook wel iets om te overwegen alleen iets duurder, maar staat bij de specificaties dat je die schijnbaar nog langer zou door kunnen varen. Maar dat geloof ik niet zo, dat de Helium nog een groter windbereik zou hebben als een Nitro. De kite zou wel lichter zijn doordat die minder struts heeft, en denk dat die het wat beter doet in aflandige wind. Staat nog een filmpje in het andere helium topic dat iemand de helium hot launched in zeer weinig schijnbaar aflandige wind. Lees net dat iemand er al eentje besteld heeft. Smiley
Dit is ook wel interessant om even door te lezen over de Nitro v4: http://switchkites.com/blogs/nitro4-development-bill-hansen/

Het beste is testen, lijkt me toch nog wel moeilijk om iemand te vinden die een Nitro v4 16m heeft en een Helium. http://switchkites.com/demos/


testen is idd het meest ideale.toen ik in 2001 begon met kiten voeren we ook altijd met 17 meters, toen vond ik daar weinig aan . Ben nog steeds niet echt een lichtweer fan , maar hoopte dat de kites van tegenwoordig sneller en lichter zijn geworden dus dat het miss met weinig wind ook lekkerder zal gaan
gaan
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.