Switch Nitro V4

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Oktober 29, 2014, 00:09:21
edit2Rapporteer  
Nitro V4 is uit  YeSS

http://switchkites.com/nitro4.html




http://youtu.be/bmvHILSdtZ4


    Deep profile 5 strut wing design for maximum power output
    High aspect ratio open C design
    Instant re-launch including reverse launch
    Smooth 100% depower within the bar throw
    Light to medium adjustable bar pressure
    Fast turning with constant power featuring a fixed bridle without pulleys
    High performance with ease of use

 Bigger Air - Big air has always been a major part of the Nitro’s ethos. We didn’t think it was possible but with the Nitro4 we have increased the height and hang time once again.

More Control - By adding more bridle attachment points we managed to free up the kite despite its fixed bridle. This new bridle design allows the kite to tip steadily, and you will notice a smooth and gradual depower over the complete bar throw without losing steering.

Faster Turns - The added freedom of the new bridle design allows the kite to instantly respond to your steering input. Direct and precise.

Solid Shape - Added structural support make the Nitro4 rock solid even during extreme high powered moves like big air and mega loops.

More Sizes - We’ve listened to you and eliminated the 6m but added a 7m and 9m instead. You now will be able to build a perfect 2 kite quiver to cover your complete wind range.

Stronger - Several new fabrics are now used for our complete Nitro4 production. The new canopy materials include two double ripstop fabrics – a light weight version for the main canopy and a nearly indestructible heavier for the trailing edge. These fabrics feature extremely high tensile strength, retain the shape even after prolonged use and are more resistant to all the other stress and abuse our kites are exposed to. An oversized special shaped canopy reinforcing patch at the strut connections significantly decreases the potential for catastrophic canopy failures in extreme use or crashes.
The German Dimension-Polyant 175LL remains for the leading edge tube for ultimate structural stability and strength.

More Line Slack – The new bridle design gives the kite more freedom. It now allows the kite to tip freely and this creates the line slack you look for after your pop.
The Nitro4 is now very well suited for unhooked riding and freestyle.

jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #1 Oktober 29, 2014, 12:21:52
edit2Rapporteer  
holy smokes. ziet er gelikt uit!!
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #2 Oktober 29, 2014, 13:37:54
edit2Rapporteer  
Yep, mooi ding hoor  ThumpsUp
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #3 Oktober 29, 2014, 16:06:38
edit2Rapporteer  
...hoop marketing gewouwel en contradicties bij elkaar.

Nog bigger air & more line slack voor unhooked en freestyle: Wat willen ze nou eigenlijk...; DER über-cross-kite presenteren?!?
Valt nog mee dat i niet alle grenzen van het wave kiten laat knallen  Tongue

Iig een 7 en 9m in het arsenaal  ThumpsUp
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #4 Oktober 29, 2014, 16:54:32
edit2Rapporteer  
...hoop marketing gewouwel en contradicties bij elkaar.

Nog bigger air & more line slack voor unhooked en freestyle: Wat willen ze nou eigenlijk...; DER über-cross-kite presenteren?!?
Valt nog mee dat i niet alle grenzen van het wave kiten laat knallen  Tongue

Iig een 7 en 9m in het arsenaal  ThumpsUp

Tja, het is natuurlijk geen Bandit/Switchblade Grin

Ik kan het ook mis hebben, maar meer bevestigingspunten lijken mij eerder een beperking te geven in de bewegingsvrijheid van de kite. Daarentegen wel een betere ondersteuning van de LE. Ik zag dat de bridles wel aan de lange kant waren, maar niet echt langer dan die van de V3 volgens mij. Dat compenseert weer mooi. Uiteindelijk is het toch altijd een compromis. Het slack verhaal is wel te verklaren dmv de bridle. Bovenste lijnen staan een stuk meer naar het midden/voren, beetje zoals een Catalyst. Dat zal zorgen dat de kite na een pop iets langer doet om te herstellen, zal minder snel weer naar voren willen. Ben benieuwd of het vergelijkbaar is met de Catalyst. Voor uithaken kan je toch beter een Element pakken.

Maar kwa marketing gewouwel houdt Switch het nog bescheiden itt een paar andere merken (die vooral door Duitsers en Fransozen gevaren worden) met hun onzinnige naampjes die ze voor al de 'features' verzinnen en gebruiken om de kite aan te prijzen.   

Enfin, grootste verschillen lijken in ieder geval in het materiaal te zitten (zelfde als Element V3) en de bridle tuning.  En mooi dat er een 7 en 9 bij gekomen zijn ja. Alleen jammer dat de 6 weg is.
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #5 Oktober 29, 2014, 17:09:01
edit2Rapporteer  
Ik had al in mijn hoofd om 10/8/6 te kopen maar nou moet ik weer opnieuw nadenken: 12/9/7? Of 14/10/7? Of toch liever 10/8?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #6 Oktober 29, 2014, 17:27:00
edit2Rapporteer  
Tja, het is natuurlijk geen Bandit/Switchblade Grin

Ik kan het ook mis hebben, maar meer bevestigingspunten lijken mij eerder een beperking te geven in de bewegingsvrijheid van de kite. Daarentegen wel een betere ondersteuning van de LE. Ik zag dat de bridles wel aan de lange kant waren, maar niet echt langer dan die van de V3 volgens mij. Dat compenseert weer mooi. Uiteindelijk is het toch altijd een compromis. Het slack verhaal is wel te verklaren dmv de bridle. Bovenste lijnen staan een stuk meer naar het midden/voren, beetje zoals een Catalyst. Dat zal zorgen dat de kite na een pop iets langer doet om te herstellen, zal minder snel weer naar voren willen. Ben benieuwd of het vergelijkbaar is met de Catalyst. Voor uithaken kan je toch beter een Element pakken.

Maar kwa marketing gewouwel houdt Switch het nog bescheiden itt een paar andere merken (die vooral door Duitsers en Fransozen gevaren worden) met hun onzinnige naampjes die ze voor al de 'features' verzinnen en gebruiken om de kite aan te prijzen.  

Enfin, grootste verschillen lijken in ieder geval in het materiaal te zitten (zelfde als Element V3) en de bridle tuning.  En mooi dat er een 7 en 9 bij gekomen zijn ja. Alleen jammer dat de 6 weg is.

Haha ThumpsUp tuurlijk, mijn idee!  Wink

Aan de ene kant willen meedoen als een Edge concurrent (en iedere versie nog betere hangtime) en aan de andere kant een freestyle/wakestyle eruit willen halen is toch een beetje ongeloofwaardig...
Nog geen enkele Nitro is een goede loopert (behalve bij Beun  Grin ) geweest. Het is een absolute freeride kite met een nuance race eigenschappen en goed voor old skool. Niet meer niet minder.

Blijf benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en de werkelijke vaareigenschappen  Joepie
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #7 Oktober 29, 2014, 21:00:52
edit2Rapporteer  
Kijk das mooi kan ik verder puntjes verzamelen voor een 7m  Grin
Of zal straks de Nitro3 in de outlet komen voor een prikkie  Undecided
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Oktober 29, 2014, 21:19:26
edit2Rapporteer  
Kijk das mooi kan ik verder puntjes verzamelen voor een 7m  Grin
Of zal straks de Nitro3 in de outlet komen voor een prikkie  Undecided

Lijkt me dat die voorlopig op 10% blijft.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #9 Oktober 29, 2014, 21:26:14
edit2Rapporteer  
Dan ga ik wel voor de 4  ThumpsUp
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #10 November 07, 2014, 07:18:17
edit2Rapporteer  
Kite designer Bill Hansen over de nieuwe Nitro versie 4:

http://www.youtube.com/watch?v=o5nCCxIVTvs

Via FB zag ik ook dat ze een volgens mij nieuwe kite vergelijker hebben op de site, bij de samenvatting zijn de illustraties wel oud want zoiets had North al zo goed als 10 jaar geleden ook al. http://switchkites.com/compare-kites
Jammer dat ze de v3 weg hebben gelaten en ik heb ook nog geen review kunnen ontdekken, beetje bij beetje komt het allemaal wel op gang. BTW ook wel jammer dat ze die FB widget van de website weg hebben gehaald, werd zeker teveel op geklikt.
En meneer heeft er aan 1 niet genoeg LoL, zouden wel 2 dezelfde groottes zijn alhoewel die onderste kleiner lijkt. haha
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #11 November 07, 2014, 07:27:24
edit2Rapporteer  
Ik vind het wat vreemd dat de Element als freerider+waves neergezet wordt, en de Nitro nu samen met de Combat voor het freestylen is...

Prima dat de V4 goed is voor uithaken, maar de Element is ook gewoon een hele goede uithaker. Ik vermoed dat ze niet verder gaan met de Method en de Element er voor in de plaats willen zetten.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #12 November 07, 2014, 17:41:56
edit2Rapporteer  
Net besteld de Nitro4 orange/black 7m.   Joepie
Kom maar op met die najaarsstorm  ThumpsUp
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #13 November 07, 2014, 19:25:24
edit2Rapporteer  
Doe je goed Theo. Veel plezier ermee  YeSS
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #14 November 07, 2014, 20:40:45
edit2Rapporteer  
En hij is meteen uitverkocht de 7m net zoals de element toevallig ook 2 7m's, lijkt me nieuwe bureau stoel wel bestellen en boem uitverkocht hehe. Ik heb dat ask the pro event op FB ook gemist ze zijn in een vroeg begin stadium om ook een wakestyle bridle voor deze kite te gaan maken, ik had al zoiets verwacht omdat er voor de method ook 2 verschillende bridle's beschikbaar zijn. Wel gedurfd bij hun best verkopende kite, misschien dat ze voor de E4 dan ook weer zoiets gaan doen. En is dat niet een heel gedoe je bridle's verwissellen, naja wat jij lekker vind varen gewoon lekker er aan laten hangen dan.

https://www.facebook.com/SwitchKites/photos/a.118277701558223.24724.117780278274632/810278299024823/?type=1&fref=nf&pnref=story
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #15 November 12, 2014, 17:23:50
edit2Rapporteer  
 YeSS  De Nitro4  7m is in the house  Joepie YeSS  ThumpsUp
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #16 November 12, 2014, 18:00:20
edit2Rapporteer  
YeSS  De Nitro4  7m is in the house  Joepie YeSS  ThumpsUp
Gefeliciteerd Theo,heel veel fun ermee  ThumpsUp ThumpsUp  en Daar wil ik heel graag een keer aan hangen  ThumpsUp ThumpsUp ,magda  Huh
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #17 November 12, 2014, 21:07:44
edit2Rapporteer  
Jij staat bekend als iemand die jaaaaren met zijn spullen doet en nooit wat sloopt dus ja da mag wel een keer hoor  Grin
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #18 November 12, 2014, 21:08:36
edit2Rapporteer  
Veel fun ermee Theo ThumpsUp
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #19 November 12, 2014, 22:50:53
edit2Rapporteer  
Veel fun ermee Peter! Joepie
Oja en jij natuurlijk ook Theo Grin Joepie YeSS
Als hij nog lekkerder vliegt dan de V3, heb je een beste kite vrind ThumpsUp
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #20 November 24, 2014, 21:12:41
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=_sWGcnteLYM

Test Nitro V4 2015 10 m²
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #21 November 24, 2014, 21:17:24
edit2Rapporteer  
ik wil mn 5min terug!
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #22 November 24, 2014, 21:28:55
edit2Rapporteer  
ik wil mn 5min terug!

Ah, nu snap ik je opmerking.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #23 November 24, 2014, 21:52:13
edit2Rapporteer  
Mja, wat saai
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #24 November 24, 2014, 23:13:53
edit2Rapporteer  
Ik heb het altijd al gezegd, die go pro filmpies zijn soooooo boooooring  ThumpDown

Is het tegenwoordig mode om met een brace te kituh ofzoow  Huh
Heb ik wat gemist  schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.