Naish complete set

Maarten87

Geen avatar

Berichten: 3
Oktober 31, 2014, 11:35:09
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Heb momenteel vier kitesurf lessen gehad en ben gelijk helemaal verslaafd.

Nu wil ik dus een set gaan aanschaffen zodat ik de komende maand nog lekker kan oefenen.

Op marktplaats zag ik de volgende set staan die mij wel geschikt lijkt:

- Naish bolt 12m (2012)
- Naish cult 9m (2013)
- Naish universal bar
- North X ride 3d light board (140/41.5)
- Dakine fusion zit trapeze
- Slingshot pomp
Prijs; 1000 euro

Gewicht is 87 kilo.

Alleen vraag ik me af of het wel klopt, want volgens internet, is de laatste Naish Cult gemaakt in 2010.

Want vinden jullie van de set en de prijs? of beter iets anders?
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #1 Oktober 31, 2014, 11:47:19
edit2Rapporteer  
Ik ken de cult verder niet , maar het kan zijn  dat de kite overjarig maar nieuw is gekocht in 2013
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #2 Oktober 31, 2014, 12:54:54
edit2Rapporteer  
Slim van je om meteen een hele set aan te schaffen, dan kan je wel het meeste varen. De Bolt kan van 2012 of 2011 zijn, de Cult is inderdaad in 2010 voor t laatst gemaakt maar kan overjarig gekocht zijn. Mits in goede conditie heb je hier best een prima set aan. De kites zijn allebei freeride kites wat ze beter geschikt maakt voor beginners. (vergevingsgezind)

De X-ride idem, een heerlijk freeride board waar je lang plezier van zal hebben. Zelf vaar ik ook met een X-ride omdat ik altijd op zee vaar en dan wil ik een board wat meer comfort en dus controle geeft.
Wel vind ik de oudere north straps slecht dus kijk die na op scheuren. De kwaliteit van de boards van north is goed, maar een board kan delamineren dus kijk ff of de tips nog mooi gesloten zijn en of het dek/bodem niet loslaat van de kern.

Pomp maakt niks uit van welk merk, wel fijn om die erbij te krijgen en de zit trapeze is een keus. Zelf vaar ik liever een heup trapeze omdat deze mij veel meer bewegingsvrijheid geeft.

Belangrijk is dat je goed kijkt naar loslatende stiksels in de kite (op de naden) en slijtage zoals op de tips. Door het starten vanaf zand slijten de tip sneller omdat ze dan vaak over het zand schuren.
Kijk goed of de lijnen op de bar en bridle niet beschadigd zijn en teveel pluizen. (Als dit wel het geval is zou ik ze voor de veiligheid vervangen!)
Controleer de werking van de katrollen op de bridle, en kijk goed of de depowerlijn die door de bar loopt niet teveel versleten is.

Maar je hebt een grote kans dat dit setje er goed uitziet omdat het er op lijkt dat de eigenaar alles wegdoet en er waarschijnlijk niet te veel tijd voor heeft. (gehad) In dat geval, kopen.

Als de kites er flink gebruikt uit zien zou ik het zelf niet doen, de vorm is dan vaak ook al wat uit de kite, hiermee bedoel ik dat naden en doek zijn uitgerekt. Dit geeft de kite een slechter vlieggedrag en minder groot bereik en dus ook verminderde veiligheid.

Qua maten van de kites zit je goed, je kan varen vanaf een kleine 4 t/m goede 5 en later met meer ervaring 6 beaufort. Afmeting van het board zijn ook prima.

Loop misschien nog ff een shop binnen voor je gaat en kijk sowieso hoe een kite en lijnen nieuw aanvoelen en er nieuw uitzien, dan krijg je een indruk en kan je de kwaliteit wellicht beter beoordelen.
Beste is natuurlijk om iemand mee te nemen die al een paar jaar kite.

Succes.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #3 Oktober 31, 2014, 13:01:53
edit2Rapporteer  
Geen of verkeerde jaartallen in de advertentie zegt mij genoeg, even los van het aangeboden materiaal en de prijs.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #4 Oktober 31, 2014, 14:21:20
edit2Rapporteer  
Mocht je zo'n set willen kopen zou ik altijd iemand meenemen die verstand heeft van het materiaal. Je wilt geen kat in de zak kopen bij zo'n bedrag.
Maarten87

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #5 Oktober 31, 2014, 14:29:42
edit2Rapporteer  
Dank voor de reacties, probleem is dat ik net begin en verder niemand ken die er voldoende verstand van heeft. En vind het inderdaad toch wel een serieus bedrag!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Oktober 31, 2014, 14:35:57
edit2Rapporteer  
Dank voor de reacties, probleem is dat ik net begin en verder niemand ken die er voldoende verstand van heeft. En vind het inderdaad toch wel een serieus bedrag!

Vraag iemand van hier in het trefpunt gedeelte ofzo Wink Misschien dat iemand in de buurt woont en wel even mee wilt?
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #7 Oktober 31, 2014, 15:06:58
edit2Rapporteer  
Setje is opzich wel prima. Ben zelf ook ooit met Cult begonnen en je kan er prima mee oefenen. En inderdaad het jaartal klopt niet.

Vind de prijs wel aan de hoge kant.


- knip - verkoop via PB of 2e Hands - knip -
Lionheart

Berichten: 48
Antwoord #8 Oktober 31, 2014, 18:55:39
edit2Rapporteer  
Leuk setje, waar je veel plezier aan gaat beleven, alleen de prijs moet lager.


- knip - verkoop via PB of 2e Hands - knip -
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.