Het merk O'Neill

Oneill project

Geen avatar

Berichten: 4
Oktober 31, 2014, 14:32:27
edit2Rapporteer  
Hoi iedereen,

Dit is mijn eerste post dus zal me eerst even voorstellen. Ik ben Simon (23) en eigenlijk een golfsurfer. Wat doe ik dan op dit forum? Ik doe voor mijn studie een marktonderzoek voor O'Neill Footwear. Het moedermerk O'Neill richt zich van origine op de golfsurfers maar is ook verder de surfsport ingedoken voor met name de verkoop van wetsuits.

Ik ben zeer benieuwd wat de kitesurfers, jullie, van O'Neill en O'Neill Footwear denken (wisten jullie uberhaupt dat O'Neill Footwear bestond)? Hebben jullie zelf producten van O'Neill, ben je hier blij mee en wat kun je zeggen over het imago van het merk binnen de scene?

Bij voorbaat dank!
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #1 Oktober 31, 2014, 15:03:10
edit2Rapporteer  
doe in godsnaam wat aan de naden van de psycho 3, jullie noemen het 1 van jullie beste wetsuits (wat ook mag voor die prijs) en na 10 sessies liggen de naden er gewoon half af, niet echt top dus die superseam welds.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #2 Oktober 31, 2014, 15:09:42
edit2Rapporteer  
Lijkt me dat een gedegen marktonderzoek niet begint met zo'n forumpost. Wat is je onderzoeksvraag? Misschien zou je een enquete moeten maken om het een en ander duidelijk te krijgen.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #3 Oktober 31, 2014, 16:21:55
edit2Rapporteer  
Seals aan een Psycho wetsuite???
Ik heb er ook eentje en ik weet niet wat je bedoelt.
Alleen de hals heeft een aparte seal en die is prima.
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #4 Oktober 31, 2014, 16:32:26
edit2Rapporteer  
Mijn eerste gedacht over het merk is dat het overpriced is Smiley
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #5 Oktober 31, 2014, 20:33:13
edit2Rapporteer  
Footwear? Bedoel je niet gewoon schoenen? Zijn dat surfschoenen?
pappachris

Berichten: 25
Antwoord #6 Oktober 31, 2014, 20:37:40
edit2Rapporteer  
Heb mijn oneil heat 4/3,nu 11 jaar, past perfect, warm tot plusminus 11 Celsius en er zit nog geen draadje los ;ik snap er de ballen van
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #7 Oktober 31, 2014, 20:42:10
edit2Rapporteer  
Wat ik zo opmaak wil je eigenlijk kwalitatief marktonderzoek doen ipv kwantitatief marktonderzoek, goede insteek, maar dat moet je niet op deze manier aanpakken.

Daarnaast O'neill Footwear zegt me niks. En punt 2, ik neem nooit meer een Oneill wetsuit, binnen 1 jaar was die compleet uit elkaar gescheurd (de eerste scheurtjes zag ik al na 3 sessies) en heb ik een longsleeve shorty ipv fullsuit. Waardeloos, met men oude Prolimit wetsuit heb ik het 3 jaar goed mee kunnen doen en was na het 4de jaar pas compleet afgeschreven.  Nooit meer een Oneill voor mij.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #8 Oktober 31, 2014, 21:30:43
edit2Rapporteer  
Wat ik zo opmaak wil je eigenlijk kwalitatief marktonderzoek doen ipv kwantitatief marktonderzoek, goede insteek, maar dat moet je niet op deze manier aanpakken.

Daarnaast O'neill Footwear zegt me niks. En punt 2, ik neem nooit meer een Oneill wetsuit, binnen 1 jaar was die compleet uit elkaar gescheurd (de eerste scheurtjes zag ik al na 3 sessies) en heb ik een longsleeve shorty ipv fullsuit. Waardeloos, met men oude Prolimit wetsuit heb ik het 3 jaar goed mee kunnen doen en was na het 4de jaar pas compleet afgeschreven.  Nooit meer een Oneill voor mij.

Lijkt me een garantie gevalletje?? Ik zou er absoluut direct mee terug gaan als er na enkele sessies al scheurtjes inzitten.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #9 November 01, 2014, 11:10:26
edit2Rapporteer  
ik ken het merk al vanaf de jaren 80 toen ik met windsurfen begon, heb het echter nog nooit gekocht ipv de (te) hoge prijs.
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #10 November 01, 2014, 13:30:19
edit2Rapporteer  
Ben zeer tevreden over mijn snowboard jas en broek van O'neill en enkele t-shirts.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 November 01, 2014, 15:03:21
edit2Rapporteer  
Enkele jaren geleden heb ik deelgenomen aan de O'neill Downwinder (HvH - Scheveningen) daar kreeg je bij aankomst een O'neill t-shirt. Dat t-shirt ziet er nog als nieuw uit ..... top kwaliteit. Voor de rest vind vaak goedkopere alternatieven.
Oneill project

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #12 November 01, 2014, 16:00:16
edit2Rapporteer  
Thanks voor jullie reacties!

Onze onderzoeksvraag is: Hoe staat O’Neill in de markt en wie is de doelgroep van O’Neill Footwear?
Op forums vragen is niet onze enige aanpak.. We nemen ook enquetes af en doen interviews.

@ Sayootje: de O'Neill Footwear lijn is een schoenenlijn voor op het droge zegmaar, een stap verder dan slippers. O'Neill Footwear heeft ook schoenen voor in de sneeuw bijv, in aansluiting met de intrede van O'Neill naar de snowboardwereld.

Welk merk schoenen hebben jullie nu? En wat voor vibe hangt er zegmaar om het merk (moedermerk O'Neill)? Bijv. ouderwets, of een instapmerk voor beginners?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 November 01, 2014, 16:25:48
edit2Rapporteer  
Thanks voor jullie reacties!

Onze onderzoeksvraag is: Hoe staat O’Neill in de markt en wie is de doelgroep van O’Neill Footwear?
Op forums vragen is niet onze enige aanpak.. We nemen ook enquetes af en doen interviews.

@ Sayootje: de O'Neill Footwear lijn is een schoenenlijn voor op het droge zegmaar, een stap verder dan slippers. O'Neill Footwear heeft ook schoenen voor in de sneeuw bijv, in aansluiting met de intrede van O'Neill naar de snowboardwereld.

Welk merk schoenen hebben jullie nu? En wat voor vibe hangt er zegmaar om het merk (moedermerk O'Neill)? Bijv. ouderwets, of een instapmerk voor beginners?
misschien dat je meer jeu vind op een ski, snowboard of wandel  forum... wij worden vooral nat van zout water.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #14 November 01, 2014, 19:56:19
edit2Rapporteer  
De meeste mensen met O'neill kleding/schoenen zijn mensen die niks hebben met surfen/kiten/windsurfen/snowboarden etc, meestal kopen mensen het vanwege het coole imago wat er aan surfen hangt.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #15 November 01, 2014, 20:44:45
edit2Rapporteer  
Surfen is soooo coooolllllll
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 November 01, 2014, 21:29:55
edit2Rapporteer  
Ik heb echt nog nooit gehoord van oneill footwear.. heb wel eens een paar oneill teenslippers gehad, maar die ben ik vergeten bij de slufter. Grijs met geel.. iemand gezien?
Was me er niet van bewust dat dat een sub brand was..

Verder heb ik het idee dat oneill wel kwaliteit heeft, al hebben ze ook goedkoop prul.. zoals die slippertjes van mij bv.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #17 November 01, 2014, 21:36:07
edit2Rapporteer  
O, neill in de jaren 80, 90 een sterk merk ...mede door Robby Naish die echt een ambassadeur van het merk was tegenwoordig beetje oubollig en er zijn natuurlijk veel meer trendy surfmerken op de markt. Grin
Heb zelf wat footware van O, neill in de kast liggen en al diverse wetsuites en een droogpak van O, neill versleten.  Grin
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #18 November 02, 2014, 00:55:01
edit2Rapporteer  
Het gevoel dat ik bij O'neil heb is een merk die verstand heeft in wat ze doen en mooie en kwalitatief goede spullen maken. Het merk roept bijvoorbeeld een veel professioneler beeld op dan bijvoorbeeld Protest vind ik.

Ik ben enorme fan van O'neill geworden nadat ik een wetsuit van oneill gekocht heb. Vervolgens kon ik kaarten fixen voor de sample sales op het hoofdkantoor en toen was ik nog meer fan:P De kleding vind ik super relakst. Met name omdat de pasvorm echt goed is en kwaliteit ook. Ik ben vrij lang en maatje L is echt op mijn lijf gesneden ongeveer.

Wel zou ik het alleen kopen voor dat soort prijzen puur omdat ik een student ben en ook graag kite spulletjes koop Wink Als ik geld had was mijn keuze ook oneill denk ik.

Op het gebied van Footwear heb ik laatst een beetje zitten kijken. Schoenen zien er best wel vet uit en kwa prijs ook prima denk ik. Wel zal het oppassen worden om niet in die sleur mee te gaan met alle standaard sneakers.

Kortom O'neill is een merk wat ik het liefst alleen maar draag.. Helaas aardig aan de prijs!
Atrocks

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #19 November 02, 2014, 14:08:24
edit2Rapporteer  
Heyoh,

Ben ik hier de enige die O'neill schoenen draagt? Eerlijk gezegd, you're missing out on something great.

Die schoenen die ik heb zijn geloof ik 3 jaar oud en  ik had ze ergens in het buitenland gekocht (Europa tho). Het zijn echt heeeerlijke schoenen, met prima looks. Niet je supermainstream Vans-modelletje zeg maar..

Wat mij opvalt is dat ze nog steeds mooi zijn en ook nog volledig in elkaar zitten, iets wat je niet meer kan zeggen van iedere schoen die je koopt nu. Dingen zoals lijmlagen die loslaten of zelfs hele stukken schoen die afscheuren lijkt binnen de aankomende 3 jaar nog hoogst onwaarschijnlijk.

Conclusie: Top kwaliteit, of gebruiksbestendige, schoenen die als betere vervanger van mainstream-merk sneakers gedragen kunnen worden.
Xirix

Berichten: 30
Antwoord #20 November 02, 2014, 18:27:47
edit2Rapporteer  
doe in godsnaam wat aan de naden van de psycho 3, jullie noemen het 1 van jullie beste wetsuits (wat ook mag voor die prijs) en na 10 sessies liggen de naden er gewoon half af, niet echt top dus die superseam welds.

Ik heb vandaag mijn 3e Psycho3 opgehaald...vorig jaar mijn eerste gekocht en bij alle twee de pakken kwamen de naden los. Voor de rest zit het pak fantastisch en is het lekker warm.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #21 November 02, 2014, 18:32:17
edit2Rapporteer  
Ook ik heb net een maandje geleden een nieuwe Psycho 3 gekregen ivm. de loslatende naden. Verder niets mis met dat oude pak, dus mooi een nieuw pak erbij
jouce

Berichten: 88
Antwoord #22 November 03, 2014, 23:18:33
edit2Rapporteer  
ik heb vooral zomerkledij van O'neill mede omdat dit super zit, maar ook niet alles omdat de prijs toch wel beduidend hoger ligt dan anderen. Ook vind ik het spijtig dat jullie niet de volledige collectie verkopen in europa maar aparte markten voor bijvoorbeeld USA en europa hebben.
footware al gezien op de website maar nog niet gepast. Wetsuits 3 jaar geleden gezien maar leken mij nogal stijf en heb er dan eentje van mystic gekocht.
Oneill project

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #23 November 10, 2014, 15:38:20
edit2Rapporteer  
Gloednieuw paar O'Neill schoenen winnen? Vul dan deze enquête voor O'Neill Footwear in en maak kans, duurt maximaal 5 minuten.

http://www.survio.com/survey/d/B3L1J6R4H3J6R9W0G
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #24 November 10, 2014, 16:16:50
edit2Rapporteer  
1. Nooit gehoord van O'neill Footware.
2. Ja ik heb kleding van O'neill
3. Imago in de kite scene? Volgens mij heeft O'neill in de kite markt de boot een beetje gemist
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.