Ocean Rodeo Flite 3

barry

Berichten: 361
Oktober 31, 2014, 16:10:02
edit2Rapporteer  
FLITE High Performance Light Wind Kite

The Flite is the lightest kite we've ever made! This translates to an ultra stable kite that won't luff over in the flukiest of winds and practically bounces back up off the water when re-launching. Built with a fun, nimble 3 strut frame the Flite is the world's first high performance, x-over freeride light wind kite.

From the first power stroke you'll know this kite was built for fun. Agile and light in the hand the Flite tracks as if on rails and snaps around in turns. Designed to be looped, unhooked or sent big the Flite will have you out riding when your friends are still tossing the frisbee!

Sizes 14.5, 17



Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Oktober 31, 2014, 17:16:51
edit2Rapporteer  
Ik heb de Flite II 17m, super lichtweerkite ...... ik zou niet weten wat daar nog aan verbeterd kan worden, behalve dan het design want echt sexy is dat niet. ..... en van deze nieuwe grafische vormgeving raak ik ook niet opgewonden ..... tijd voor een ander grafisch ontwerper?

Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #2 Oktober 31, 2014, 18:06:16
edit2Rapporteer  
Ken de flite niet, maar het design bevalt me. Beter dit dan dat rare tribal gedoe van Naish. Zoals die lelijke draft van me.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Oktober 31, 2014, 18:56:41
edit2Rapporteer  
morguh wort tie weer uit de sak gehaalt voor een heerlikke ligtweersessie en sondagogtunt hopelik lekkur knalluh met de tien metur.....

tog wel handug zoon grotuh vliegur ..... Grin
barry

Berichten: 361
Antwoord #4 November 01, 2014, 10:11:37
edit2Rapporteer  
de Nieuwe flyte staat nog strakker in de lucht maar het blijft de speelse all rounder die we we gewent zijn, dit is een licht weer kite waar de freestyler en freerider blij van worden.
er zijn al genoeg race kites op de markt!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 November 01, 2014, 10:18:51
edit2Rapporteer  
de Nieuwe flyte staat nog strakker in de lucht maar het blijft de speelse all rounder die we we gewent zijn, dit is een licht weer kite waar de freestyler en freerider blij van worden.
er zijn al genoeg race kites op de markt!

en zo is dat ....... ThumpsUp
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #6 November 01, 2014, 12:32:38
edit2Rapporteer  
waarom zou een freestyler hier blij mee zijn?
barry

Berichten: 361
Antwoord #7 November 01, 2014, 13:00:04
edit2Rapporteer  
de Flite is een Stabiele Kite die zich makkelijk laat uithaken.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #8 November 01, 2014, 13:12:07
edit2Rapporteer  
De Flite staat op mijn verlanglijstje om te testen. Alleen eerst maar eens sparen. schater
edwin andelst

Berichten: 53
Logs: 0 | 363 uur
Antwoord #9 November 08, 2014, 02:48:22
edit2Rapporteer  
En ik heb de 2 nog niet eens gevlogen. Heb met mijn 1 15m nog veel plezier.
barry

Berichten: 361
Antwoord #10 Januari 14, 2015, 11:59:49
edit2Rapporteer  
Goed News voor de Flite Fan's hij is er nu ook in 10 en 12m2

10 & 12m Flite
X-Over Freeride & High Performance Lightwind Kites
True story: We never intended to make these kites. However, in the middle of the Flite madness that was last year we said to ourselves, "I wonder what a 10 and 12 would fly like". Samples were made and flown and we all - every one of us in the office and close friends outside of it - loved the kites.

But should we make them? We've made cool kites before that we elected not to sell. The Jinx is one... just ask us about it. But the 10 and 12 Flite were different, they fit in the line up perfectly.

If the Prodigy is a fantastic Freeride kite, suitable for beginner to highly advanced riders looking for a stable, easy to ride kite that drifts well in the waves and if the Razor is an edgy, aggressive Freestyle kite that wants you to loop it but will spank you for your failures the Flite 10 and 12 represent the middle ground.

X-Over Freeride. They jump huge, sit deep for great initial pull but seek the window's edge when powered up and loop quickly but with less wallop than the Razor. They'll give any rider looking to progress their freeride skills towards a more progressive, x-over freeride / freestyle approach a perfect way to challenge and reward themselves.

The Flite 10 & 12m, Too Good Not To Make.
 

Demo Kites are available now!! Contact your local dealer or order now!

10 & 12m Flites Are:
Fast Turning & Fast Flying
Huge Boosting with a ton of Glide
Progressive, X-Over Freeride Design
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 Januari 14, 2015, 12:26:32
edit2Rapporteer  
Vreemd beleid .........

Enkele jaren geleden (2013) : de Cypher; een heerlijke SLE kite, snel, agiel en zonder katrollen. Jammergenoeg wordt de Cypher uit het programma gehaald omdat hij te veel overlap heeft met Razor en Prodigy ........

Nu: de Prodigy: een geweldige vlieger, voorspelbar, stabiel, redelijk snel, en goed inzetbaar bij weinig wind (de 12m) ....

en dan komen nu de 10m en 12m Flite ...........een snelle lichtweerkite maar dan en maatje kleiner ...

Snap jij het nog?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Januari 14, 2015, 18:51:51
edit2Rapporteer  
Opzich heel logisch, deze kite in deze maten is een veel betere tegenhanger voor de Edge-achtige kites die op de markt zijn op dit moment.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #13 Januari 14, 2015, 18:56:46
edit2Rapporteer  
Ik heb de Flite 17m en dat is een verrassend snelle kite ....... ben dus wel zeer nieuwsgierig naar de Flite 10m en hoe die zich verhoudt tot de Prodigy 9,5m .....

Dus hopelijk vlug testen ...... YeSS
barry

Berichten: 361
Antwoord #14 Januari 23, 2015, 14:47:35
edit2Rapporteer  
Het is nooit de bedoeling geweest om een 10 en een 12 te maken, maar in het test stadium bleken deze kites zo goed te zijn dat het zonden zou zijn om ze niet te maken.
Exact wat mark aanhaald de Flyte zit meer in de lijn van de edge alleen veel speelser.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.