kiter gewond schel

Guit

Berichten: 33
November 08, 2014, 14:01:46
edit2Rapporteer  
VANDAAG ZATERDAG 8 November WEER EEN KITER OP DE BASALTBLOKKEN GEKLAPT
HEB HET NIET ZIEN GEBEUREN  MAAR HET BLEEK DAT HIJ IN IEDERGEVAL ZIJN VOORTANDEN MOET MISSEN.
HIJ SPRAK ENGELS EN ZIJN NAAM WAS SEBASTIAAN IK HOOP DAT HET GOED MET JE GAAT MAN!!!!!!!!! Laat ff wat van je horen Huh
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #1 November 08, 2014, 14:17:05
edit2Rapporteer  
Je post is met die caps lock nogal moeilijk om serieus te nemen.
Als hij Engelstalig is, zal z'n naam wellicht Sebastian zijn en niet op kitehigh zitten.
Guit

Berichten: 33
Antwoord #2 November 08, 2014, 14:23:45
edit2Rapporteer  
Lijkt mij serieus genoeg als tie zn voortanden mist
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #3 November 08, 2014, 15:34:58
edit2Rapporteer  
Ik heb het vanaf het water zien gebeuren. De man was net beginner af denk ik gezien zijn vaarstijl. Nog niet heel veel kitecontrole. Ging iets te hard naar de kant en kon gelukkig nog net (op een verkeerde manier stoppen) voor de basaltblokken. Kwam iets los van het water en stuurde zijn kite weg van de blokken. Zoiets als een jump transition. Vervolgens viel hij vlak voor de blokken in het water, maar stuurde (waarschijnlijk doordat hij nog geen voldoende kitecontrole had) zijn kite weer te hard richting de blokken, waardoor hij er vol achteraan ging en met zijn lichaam en hoofd tegen de stenen aan klapte. Peter (Peewee) kon gelukkig direct zijn kite aanpakken op het grasveld, waarna de man op het gras in elkaar zakte. Bleek dat in ieder geval zijn boventanden eruit waren. Hij is afgevoerd in de ambulance. Hoop dat hij niet al teveel letsel heeft. Heel veel sterkte in ieder geval voor hem. ThumpsUp ThumpsUp

Heb vandaag op Schellie weer teveel beginners te dicht bij de kant zien oefenen. Mensen, blijf weg van die kant. Één vekeerde move waardoor je kite in een loopie raakt en je ligt tegen de kant aan. Loop alsjeblieft toch naar achteren. Water is echt zachter om in te crashen dan een paar stenen hoor  ThumpDown
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 November 08, 2014, 18:23:04
edit2Rapporteer  
Sterkte idd aan de betrokkene. Vandaag op Schel was 85% op het water beginner, prima, maar blijf zoals John zegt gewoon van de kant vandaan.

Had ook nog een gozer aangesproken met een oranje Naish Helix type kite die z'n kite op het gras gecrashed had terwijl hij 3m voor de stenen stond, stond ie lekker met z'n lijntjes te klooien... Gelijk maar gezegd dat ie moest uithaken en gelukkig luisterde hij wel.

Bas nog een chickie die haar kite vol in z'n lijnen gooide van z'n gloeidnieuwe ozone c4 2015, resultaat: paar nieuwe powerlijnen nodig. Vervolgens wist mevrouw niet hoe haar safety werkte... Verder ook niet verzekerd natuurlijk, wat een mongolen.

Ondanks de lage temperatuur dus genoeg te beleven op Schel, voor alle beginners: ga niet op het strandje het water op maar verderop het grasveld bij het kleinere strandje, heb je veel meer ruimte en de kant met rotsblokken is veel verder weg.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #5 November 08, 2014, 18:36:16
edit2Rapporteer  
Allemaal prima Frank, maar Bas en andere moeten gewoon even wat verder weg varen en daar zijn kunsten vertonen.
Je weet dat als je voor het strandje gaat showen, dit kan gebeuren.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #6 November 08, 2014, 18:38:40
edit2Rapporteer  
Allemaal prima Frank, maar Bas en andere moeten gewoon even wat verder weg varen en daar zijn kunsten vertonen.
Je weet dat als je voor het strandje gaat showen, dit kan gebeuren.


Het gebeurde echter achterin terwijl hij stil stond met iemand te kletsen
bushmaster

Berichten: 151
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 November 08, 2014, 18:46:56
edit2Rapporteer  
Tja zo'n ongeluk gun je niemand en ik hoop dat hij er niets aan over houd maar het was vandaag wel weer raak. Kreeg zelf ook een kite vol door mijn lijnen terwijl ik ruim voor iemand langs voer. Gelukkig kon ik snel onder zijn lijnen door kruipen zodat ze weer los van elkaar kwamen. Ook deze kiter aangesproken maar kreeg alleen maar een grote bek terug. Ik begreep later van iemand op de kant dat de kiter waar ik een aanvaring mee had probeerde zijn depower te verstellen en toen met 1 hand aan de bar zijn kite in een downloop trok.
Ik denk dat een aantal kiters te snel stopt met lessen en dan maar zelf aan gaan kloten. Of wellicht nemen ze uberhaupt geen les?!?
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #8 November 08, 2014, 18:50:05
edit2Rapporteer  
Klopt Frank, maar je begrijpt wel wat ik bedoel  Grin
BdB

Berichten: 479
Antwoord #9 November 08, 2014, 19:34:55
edit2Rapporteer  
Tja zo'n ongeluk gun je niemand en ik hoop dat hij er niets aan over houd maar het was vandaag wel weer raak. Kreeg zelf ook een kite vol door mijn lijnen terwijl ik ruim voor iemand langs voer. Gelukkig kon ik snel onder zijn lijnen door kruipen zodat ze weer los van elkaar kwamen. Ook deze kiter aangesproken maar kreeg alleen maar een grote bek terug. Ik begreep later van iemand op de kant dat de kiter waar ik een aanvaring mee had probeerde zijn depower te verstellen en toen met 1 hand aan de bar zijn kite in een downloop trok.
Ik denk dat een aantal kiters te snel stopt met lessen en dan maar zelf aan gaan kloten. Of wellicht nemen ze uberhaupt geen les?!?

Inderdaad het laatste. Vorige week ook een kerel met een nieuwe north evo, safefty getrokken en toen wist meneer het niet meer.  Meneer vondt naar ze kite rennen de beste optie. Als je er dan wat van zegt. Krijg je doodleuk terug ja is me eerste keer en heb geen les gehad.

Maar sterkte voor de arme drommel
joosie

Berichten: 967
Antwoord #10 November 08, 2014, 23:41:54
edit2Rapporteer  
Hopelijk komt de beste kiter er goed bovenop en heeft hij er iets van geleerd, of hij weet zich niks meer
van vandaag?
Iemand nog iets vernomen hoe het met hem gaat?
bubbeltje

Berichten: 35
Antwoord #11 November 08, 2014, 23:45:07
edit2Rapporteer  
Ja Bushmaster, dat zag ik voor mijn neus gebeuren, je reageerde erg snel!
Wanda

Berichten: 54
Antwoord #12 November 09, 2014, 09:42:48
edit2Rapporteer  
Arjan is de hele tijd bij hem gebleven en heeft geholpen . Zijn voortanden lagen er idd uit en was aardig verward.  Hij is  begin van de middag nog langs het ziekenhuis gegaan om te kijken hoe het met hem gaat, maar hij was al weer thuis. Dus dat is in ieder geval al weer gunstig.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #13 November 09, 2014, 09:49:20
edit2Rapporteer  
Goed te horen  ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 November 09, 2014, 17:41:17
edit2Rapporteer  
Gelukkig is hij weer naar huis   ThumpsUp maar blijft wel kl..te allemaal voor zijn gebit  ThumpDown

En ja met zuiden wind vaart iedereen allemaal lekker met zijn allen in die hoek met aan de kant die stenen  ThumpDown en als dan iemand anders door je lijnen heen vaart heb je een probleem  ThumpDown.

En daar om vaar ik in de overzichtelijke ouwe lulle hoek  Grin   ThumpsUp. wordt trouwens ook een stuk drukker en er wordt zelfs les gegeven maarrrr niet zo druk als bij de kant met de stenen  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.