Ion Fuse - welke thermokleding?

Jellevdl

Geen avatar

Berichten: 22
November 15, 2014, 15:14:34
edit2Rapporteer  
Vorige week een Ion Fuse aangeschaft zodat ik lekker het hele jaar door kan knallen  ThumpsUp
Nu ben ik op zoek naar goeie thermokleding om er onderaan te doen maar de keuze is groot en het prijsverschil ook.

Van bij de Hema voor een paar tientjes tot aan Odlo en Icebreaker voor 150 piek.
Iemand ervaring? Welke materialen wel/niet? enz.

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 November 15, 2014, 15:27:40
edit2Rapporteer  
Eigen merk Decathlon, eigen merk Lidl, Craft, Odlo, … allemaal prima. HEMA lubbert uit.
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #2 November 15, 2014, 16:55:47
edit2Rapporteer  
hema thermo is idd ruk
ik vond zelf die van v&d heel goed (en redelijk geprijsd)
Jellevdl

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #3 November 15, 2014, 17:48:53
edit2Rapporteer  
Ook nog tips over de stof? Merina wol? Polyester? Ben een enorme koukleun!
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #4 November 15, 2014, 18:22:32
edit2Rapporteer  
Ook nog tips over de stof? Merina wol? Polyester? Ben een enorme koukleun!

Merino is wel lekker hoor (vind ik). Die heb je in verschillende grams. Dus hoe zwaarder des te meer warmte.

Ik heb (omdat ik ook snowboard) Merino van Bergans. Is qua pasvorm net even wat langer dan Icebreaker. Kost een paar knaken maar gaat jaren mee.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #5 November 15, 2014, 18:32:46
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook een Ion Fuse. Ik heb thermo van Craft. Superspul. Net trouwens nog een thermoshirt van Under Armor gekocht bij Telstar sport in Almere. Afgeprijst van 60 naar 29 euro. Ook topspul. Weet ik uit ervaring. Hoeft dus niet duur te zijn  ThumpsUp
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #6 November 15, 2014, 20:25:12
edit2Rapporteer  
Ik heb de thermo broek van Ion zelf aangeschaft. Heeft iets kortere pijpen, waardoor het prettig draagt met de seals. Boven shirt gewoon van Craft. Had ik nog liggen van de wintersport.
Ard

Berichten: 40
Antwoord #7 November 15, 2014, 22:53:23
edit2Rapporteer  
Effe een ander inzicht tussendoor: volgens mij werken "traditionele" thermolayers niet onder een droogpak. Deze kleding (van Odlo, Falke, Icebreaker, Craft) zijn gebaseerd op een ademend laagjessysteem waarbij de onderste laag het transpiratievocht afvoert van je huid en zorgt voor winddichtheid. Prima voor schaatsen, skieën, snowboarden, of hardlopen in de winter.

Maar. dat is nou typisch een heel ander systeem als het lucht- en waterdicht systeem van een droogpak. Dus ik denk dat je meer hebt aan een laag die een laag (warme) lucht bij je huid houdt, maar geen vocht. Dus gewoon een fleece, thinsulate of een wollen laag. Dat zie je ook typisch bij de onderpakken voor duikdrysuits.
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #8 November 16, 2014, 10:29:40
edit2Rapporteer  
Effe een ander inzicht tussendoor: volgens mij werken "traditionele" thermolayers niet onder een droogpak. Deze kleding (van Odlo, Falke, Icebreaker, Craft) zijn gebaseerd op een ademend laagjessysteem waarbij de onderste laag het transpiratievocht afvoert van je huid en zorgt voor winddichtheid. Prima voor schaatsen, skieën, snowboarden, of hardlopen in de winter.

Maar. dat is nou typisch een heel ander systeem als het lucht- en waterdicht systeem van een droogpak. Dus ik denk dat je meer hebt aan een laag die een laag (warme) lucht bij je huid houdt, maar geen vocht. Dus gewoon een fleece, thinsulate of een wollen laag. Dat zie je ook typisch bij de onderpakken voor duikdrysuits.

Merinowol blijft altijd zijn isolatiewaarde houden. Ook als het vochtig/nat is.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #9 November 16, 2014, 15:49:01
edit2Rapporteer  
Voor de mensen die geen zin hebben om telkens te vragen of iemand je pak wilt dicht maken, hieronder een filmpje


http://www.youtube.com/watch?v=vCpbAbRJV0I


So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #10 November 16, 2014, 21:55:28
edit2Rapporteer  
Ik heb dat Hema spul, omdat ik nog tegoed + kortingsbonnen had.
Het is wel warm maar de pasvorm is inderdaad niet zo goed.

Ik gebruik het behalve het kiten ook voor het wielrennen.
Jellevdl

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #11 November 16, 2014, 22:11:02
edit2Rapporteer  
Maar eens op zoek naar een betaalbaar setje van Merinowol dan. Vind Craft/Odlo wel erg prijzig...
Handig filmpje voor de rits!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #12 November 17, 2014, 13:43:15
edit2Rapporteer  
Idd handig, maar in NL sta je niet zo snel alleen aan de waterkant en hoef je die capriolen niet uit te halen gelukkig.
SluftermonsterJuul

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #13 November 17, 2014, 18:12:47
edit2Rapporteer  
Andere vraag over de ION Fuse. Ik heb er ook een gekocht en nog niet gebruikt. Doe je de handschoenen en schoenen onder de seals of er boven? Wie heeft hier ervaring mee?
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #14 November 17, 2014, 18:23:02
edit2Rapporteer  
Over de seals heen,onder gaat niet. Wel handig om boven je enkel je schoenen af te sluiten met klitteband (ik gebruik ze van m'n wetsuit). Anders loopt er elke keer vers water in je schoen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #15 November 17, 2014, 21:04:03
edit2Rapporteer  
Voor de mensen die geen zin hebben om telkens te vragen of iemand je pak wilt dicht maken, hieronder een filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=vCpbAbRJV0I




of je koopt een Ocean Rodeo Soul Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.