Snowboards voor snowkiten

hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
November 19, 2014, 19:36:09
edit2Rapporteer  
Beste allemaal,

Mijn vrouwtje en ik willen gaan snowkiten.
De kites hebben we al omdat we reeds kitesurfen en flyboarden. (Flysurfer Speed 3 & 4)

De snowboards hebben we nog niet.

Nu ben ik van plan om gewoon op marktplaats twee goedkope snowboards te kopen.
De bindings monteer ik dan zelf wel zoals op een bi-directional board.
De boots koop ik voor ons beiden wel nieuw en ga ik dan ook wel wat meer geld aan uitgeven.

Echter vraag ik mijzelf af, nu ik het gigantisch aanbod op marktplaats aan snowboards gezien heb, waar ik op moet letten.


Daarom aan jullie de volgende vragen:

Welke afmetingen board voor mij?
Welke afmetingen board voor mijn vrouw?

Kan ik de bindings gewoon bi-directional plaatsen op elk snowboard, of moet ik dan extra 'schroefgaten' fixen?

Passen elke maat snowboots in alle bindingen?


Informatie:
Ik: 1m80 77kg schoenmaat 45
Vrouw: 1m65 64kg schoenmaat 40

Alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken!!

Greetz!
jules_peterlynn

Berichten: 141
Antwoord #1 November 19, 2014, 20:40:22
edit2Rapporteer  
Veel snowboards zijn niet symmetrisch, directionals dus. Je moet echter een twintip hebben, dus een snowboard wat aan beide kanten (ongeveer) even lang is (voornamelijk wat meer recente boards).
Over lengte heb ik weinig verstand, heb er zelf een van 153CM en ben +\- 70KG en 1.85..
Wat betreft de schoenen; dit weekend is er een beurs in amsterdam: sample sale club, veel wintersport spullen dus als je nieuwe schoenen wil kopen zou je daar misschien ff kunnen kijken. Kaartjes voor de beurs op te vragen via hun site.

Succes met je aanschaf!
audi

Berichten: 752
Antwoord #2 November 19, 2014, 20:45:44
edit2Rapporteer  
Lengte van het board maakt niet veel uit als je begint met snowkiten.
De vorm is wel belangrijk dus zoek naar een freestyle board.
Bij veel boarden staan de bindingen verder naar achter en is de  tailering niet mooi gelijk zodat het board lastig achteruit wil glijden.
En hij board wil dus achteruit een andere bocht snijden als vooruit en dat voelt niet prettig.
Normaal kan je de bindingen in alle richtingen en verder uit elkaar zetten.
Er zijn wel bredere boarden voor grote voeten en jij zit dan op de grens dus soms past het goed en bij een ander board zullen je voeten te groot zijn zodat je hielen naast je board komen.
Niet alle schoenen passen in elke binding. Dat is maat gevoelig
Ik heb oude step-in bindingen en dat werkt wel lekker en makkelijk maar is niet echt nodig.
jouce

Berichten: 88
Antwoord #3 November 19, 2014, 21:08:16
edit2Rapporteer  
Ik heb een freestyle snowboard van 142 cm en ben 175 cm en weeg 69 kg, helaas nog niet met gesnowkite dus daar kan ik weinig over zeggen
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 November 19, 2014, 23:42:49
edit2Rapporteer  
Je krijgt een gewoon freeride board met 'set back' niet/nauwelijks 100% symmetrisch. Ik heb een paar jaar gesnowkite (kwestie van uren per jaar overigens) op freeride boards en heb sinds 3 jaar een volledige symmetrisch board (Aboards Escape snowkiteboard). Zo'n symmetrisch board snowkite wel relaxter.

Qua bindingen gaat er minder snel iets kapot dan vroeger. Er is een tijd geweest dat iedere week wintersport leidde tot aankoop van nieuwe Burton strap(s). Ook goedkopere bindingen van bijvoorbeeld Decathlon kunnen tegen een stootje. Schoenen kun je beter wel passen. Sommigen zweren bij zachte/soepele boots, anderen willen zo stug mogelijke boots.

@TS: met maat 45 kom je automatisch in de breedste/langste versie van een bepaald type board, waarbij de breedte leidend is. Met maat 40 heb je waarschijnlijk de kleinste of 1 na kleinste maat van een bepaald type nodig. Als je wat vindt op bijvoorbeeld MP, plaats maar een foto of url. Niet gaan boren in een boardje voor extra inserts ajb. Er is voldoende aanbod in nieuw of gebruikt voor een mooie prijs.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #5 November 20, 2014, 00:22:05
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties!!

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/snowboarden/m871355644-freestyle-snowboard-dames-nitro-mystique-146-cm.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Deze misschien iets voor mijn vrouwtje?
bushmaster

Berichten: 151
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 November 20, 2014, 10:32:30
edit2Rapporteer  
Ik rij zelf al 15 jaar op verschillende nitro's en met de kwaliteit zit het wel goed. Aan het board te zien is het idd een twin. De maat zal ook geen probleem zijn. Bijkomend voordeel tov burtons is dat de meeste bindingen hier gewoon oppassen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #7 November 20, 2014, 15:47:22
edit2Rapporteer  
Google zegt ook twin, board en prijs zijn dan prima.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #8 November 20, 2014, 23:10:15
edit2Rapporteer  
Update: Ik heb het board gekocht voor mijn vrouwtje.

Voor mijzelf moet ik nog even afwachten tot er iets leuk voorbij komt vrees ik.
bushmaster

Berichten: 151
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #9 November 20, 2014, 23:44:45
edit2Rapporteer  
http://link.marktplaats.nl/865777998

Heb me nog niet verdiept in het merk maar het is wel ongeveer de maat die ik als freestyle board zou pakken voor jouw lengte/gewicht en het is ook nog eens een wide ivm de schoenmaat.
Alleen geen idee of er ruimte in de prijs zit.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 November 20, 2014, 23:55:02
edit2Rapporteer  
Als het budget € 200 is, heb ik ook nog wel suggesties voor nieuw boardje.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #11 November 21, 2014, 00:20:49
edit2Rapporteer  
Budget voor het boardje ligt rond de 50 euro, dat heb ik voor die nitro van m'n vrouwtje ook betaald Smiley

Is dit misschien een boardje voor mij?
Het is een 'camber' board, geen freestyle, ik heb echter geen idee of dat geschikt is voor snowkiten?

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/snowboarden/m869535975-snowboard-all-mountain.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.